F1 in de USA

Gestart door Martin, 13 februari 2005 - 17:35:12

« vorige - volgende »

Martin

Op welke circuits in de USA zijn er officele Grand Prix gereden?

Olav18

Even uit mijn hoofd: Indianapolis, Detroit, Phoenix, Watkins Glen, Long Beach, Dallas, Las Vegas.

En dan zal ik er ongetwijfeld een paar vergeten.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Martin

Citaat van: Olav18 op 13 februari 2005 - 18:30:12
Even uit mijn hoofd: Indianapolis, Detroit, Phoenix, Watkins Glen, Long Beach, Dallas, Las Vegas.

En dan zal ik er ongetwijfeld een paar vergeten.

Klopt, je bent er een paar vergeten.

Don Rockard

Ach, hij is alleen Sebring en Riverside vergeten...

Martin



Doefie

Laguna Seca is kort (3.6 km) maar zou inderdaad heel erg mooi zijn om ze door Corscrew te zien gaan  :)

IVY440

In China zit toch ook een kleine corkscrew. Niet met een supergroot hoogteverschil zoals Laguna Seca maar toch :wink:

Ferrari 2010

Citaat van: DoefieF1 op 16 maart 2005 - 18:56:18
Laguna Seca is kort (3.6 km) maar zou inderdaad heel erg mooi zijn om ze door Corscrew te zien gaan  :)
Ik denk echter dat Laguna Weca een veel te moeilijk circuit is om in te halen, en in bochten zoals de Corscrew is inhalen voor F1 wagens helemaal uitgesloten (denk ik)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2002 op 19 maart 2005 - 13:50:22
Citaat van: DoefieF1 op 16 maart 2005 - 18:56:18
Laguna Seca is kort (3.6 km) maar zou inderdaad heel erg mooi zijn om ze door Corscrew te zien gaan  :)
Ik denk echter dat Laguna Weca een veel te moeilijk circuit is om in te halen, en in bochten zoals de Corscrew is inhalen voor F1 wagens helemaal uitgesloten (denk ik)

Je kan overal inhalen, als je het maar wíl (wat tegenwoordig een serieus probleem is geworden bij de coureurs). Zanardi heeft ooit een mooi inhaalmanoeuvre geplaatst in Corscrew, dus de Formule 1-coureurs zouden het ook wel kunnen.

Alleen is Laguna Seca, en dan vooral Corscrew, niet echt comform met de huidige veiligheidsreglementen van de FIA (die natuurlijk niets te zeggen hebben in USA) en de uitloopzone is nogal klein door de heuvel.