Alcohol bij jongeren

Gestart door Doefie, 03 februari 2005 - 18:24:47

« vorige - volgende »

Bjorn

Mja, zoals je zelf zegt. De drank werd geneutraliseerd dus was hij bijgevolg niet meer (te) dronken hé en mag hij doorrijden. Wat moeten ze doen? Hem oppakken of boete geven omdat hij gezegd heeft dat hij eigenlijk veel meer dronk maar toch 'safe' tekende... Die politieagenten zouden een figuur slaan zeker bij de rechter...  :wink:  :?
De Mens: In Het Gras![/color]

Alan Blues

Enkele jaren geleden was ik met een vriend op het bluesfestival in Peer, ook wel de openluchtbrouwerij genoemd. We sliepen op de camping en moesten dus niet meer rijden.

We hadden zwaar in de pinten gehangen toen we het festivalterrein verlieten richting camping. Aan de uitgang kon je aan zo'n standje blazen om te zien og je nog zou kunnen rijden. Die vriend van me had exact hetzelfde gedronken als ik en blies positief, ik negatief. En dit terwijl hij groter en breder is dan ik. Ik vertrouw die blaastoestellen niet...

dj Peter

Ik ga even rechtuit zijn:


Ik vind dat alcoholgebruik meer kapot maakt dan roken !
Daarom zijn de "antitabakswetten" ook zo hypocriet als maar zijn kan....

Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook graag een pintje drink, zij het dan wel met mate(n).En als de gelegenheid zich voordoet dan geef ik er wel eens een goei "kap" in. Maar ik zal nooit of te nooit (meer)onder invloed rijden, want dat heeft mij één keer veel geld gekost.
Maar da's dan toch nog beter dan iemand de dood injagen door een ongeluk.....

Doefie

Alcohol en roken zijn volgens mij even schadelijk.

Martin

Citaat van: DoefieF1Alcohol en roken zijn volgens mij even schadelijk.

Oeps, ik gebruik ze beide.

Martin

Ongeveer 30 sigaretten en 4 pilsjes per dag.
Maar ik ben geen jongere meer.  :cry:  :cry:

MS Fan

Citaat van: Alan BluesEnkele jaren geleden was ik met een vriend op het bluesfestival in Peer, ook wel de openluchtbrouwerij genoemd. We sliepen op de camping en moesten dus niet meer rijden.

We hadden zwaar in de pinten gehangen toen we het festivalterrein verlieten richting camping. Aan de uitgang kon je aan zo'n standje blazen om te zien og je nog zou kunnen rijden. Die vriend van me had exact hetzelfde gedronken als ik en blies positief, ik negatief. En dit terwijl hij groter en breder is dan ik. Ik vertrouw die blaastoestellen niet...

Mijn vader was daar toen ook, en hij heeft toen ook die befaamde test gedaan. Na drie trappisten mocht hij niet meer rijden, na een trappist of 10 plots weer wel  :lol:  :lol:
A sick mind is a true delight ...

Alan Blues

Citaat van: MS Fan
Citaat van: Alan BluesEnkele jaren geleden was ik met een vriend op het bluesfestival in Peer, ook wel de openluchtbrouwerij genoemd. We sliepen op de camping en moesten dus niet meer rijden.

We hadden zwaar in de pinten gehangen toen we het festivalterrein verlieten richting camping. Aan de uitgang kon je aan zo'n standje blazen om te zien og je nog zou kunnen rijden. Die vriend van me had exact hetzelfde gedronken als ik en blies positief, ik negatief. En dit terwijl hij groter en breder is dan ik. Ik vertrouw die blaastoestellen niet...

Mijn vader was daar toen ook, en hij heeft toen ook die befaamde test gedaan. Na drie trappisten mocht hij niet meer rijden, na een trappist of 10 plots weer wel  :lol:  :lol:

Zo zie je maar dat je die toestellen niet moet vertrouwen.  8)  8)

Jasper

Citaat van: KVDracerMaar ik ben wel een fanatieke tegenstander van drinken en rijden. Men zou naar 0 promille moeten kunnen gaan. En wanneer men iemand snapt lager dan 1 promille een fikse geldboete. En wanneer men iemand snapt met meer dan 1 promille of iemand meerdere keren tegen de lamp loopt met minder dan 1 promille dan moet de overtreder gedurende x aantal jaar, bepaald door de hoeveelhied, iedere maand 250€ betalen aan een fonds voor verkeersslachtoffers.

Dit vind ik compleet belachelijk. Ten eerste zou een persoon die iedere maand 250 euro moet betalen meer gaan drinken, om de frustraties weg te drinken. Ik bedoel maar: als hij meerdere keren gepakt is bij het rijden na 2 pintjes gedronken te hebben, zou hij dat moeten betalen. Compleet absurd vind ik dat.

Als je dus 1 pintje op hebt, mag je volgens jou niet meer rijden. Jouw mening, maar ik deel ze alleszins niet. Als je nu na 3-4 pintjes niet meer mag rijden, oké. Maar 1 pintje of 1 glaasje wijn, dat gaat je toch niet zoveel beïnvloeden, toch?

Ik vind de huidige wetgeving goed, geen alcohol onder 16, maar dat moet dan ook uitgevoerd worden. Mijn broer was vrijdag naar een fuif geweest waar een bodega was. Die moet per definitie +18 zijn (sterke dranken), maar mijn broer had een manneke van 14 gezien die daar de whisky binnengoot, om het met de woorden van mijn broer te zeggen, da 't nie meer schoon was. En dat vind ik dus grandioos fout. Uitgaan is trouwens eveneens verboden onder 16 jaar, maar dat is weer een andere zaak.

Om in te gaan op de topictitel, jongeren en alcohol: ikzelf gebruik soms alcohol, maar dat is dan met Nieuwjaar, andere feestjes of ergens op restaurant of zo. Ik ben 1 keer serieus zat geweest daardoor (was niet alleen door de drank, maar het was sabayon als dessert, oude porto dus :roll:), en vaak voel ik een licht 'getintel' in m'n hoofd. Maar wat is daar mis mee? Ik ben toch braaf met de papa en de mama. ;)

Doefie

Citaat van: Jasper
Citaat van: KVDracerMaar ik ben wel een fanatieke tegenstander van drinken en rijden. Men zou naar 0 promille moeten kunnen gaan. En wanneer men iemand snapt lager dan 1 promille een fikse geldboete. En wanneer men iemand snapt met meer dan 1 promille of iemand meerdere keren tegen de lamp loopt met minder dan 1 promille dan moet de overtreder gedurende x aantal jaar, bepaald door de hoeveelhied, iedere maand 250€ betalen aan een fonds voor verkeersslachtoffers.

Dit vind ik compleet belachelijk. Ten eerste zou een persoon die iedere maand 250 euro moet betalen meer gaan drinken, om de frustraties weg te drinken. Ik bedoel maar: als hij meerdere keren gepakt is bij het rijden na 2 pintjes gedronken te hebben, zou hij dat moeten betalen. Compleet absurd vind ik dat.

Als je dus 1 pintje op hebt, mag je volgens jou niet meer rijden. Jouw mening, maar ik deel ze alleszins niet. Als je nu na 3-4 pintjes niet meer mag rijden, oké. Maar 1 pintje of 1 glaasje wijn, dat gaat je toch niet zoveel beïnvloeden, toch?

Ik vind de huidige wetgeving goed, geen alcohol onder 16, maar dat moet dan ook uitgevoerd worden. Mijn broer was vrijdag naar een fuif geweest waar een bodega was. Die moet per definitie +18 zijn (sterke dranken), maar mijn broer had een manneke van 14 gezien die daar de whisky binnengoot, om het met de woorden van mijn broer te zeggen, da 't nie meer schoon was. En dat vind ik dus grandioos fout. Uitgaan is trouwens eveneens verboden onder 16 jaar, maar dat is weer een andere zaak.

Om in te gaan op de topictitel, jongeren en alcohol: ikzelf gebruik soms alcohol, maar dat is dan met Nieuwjaar, andere feestjes of ergens op restaurant of zo. Ik ben 1 keer serieus zat geweest daardoor (was niet alleen door de drank, maar het was sabayon als dessert, oude porto dus :roll:), en vaak voel ik een licht 'getintel' in m'n hoofd. Maar wat is daar mis mee? Ik ben toch braaf met de papa en de mama. ;)

Ja geloof mij, wie nooit alcohol drinkt voelt het al na een half pintje, dus het is vrij stom om te zeggen dat ge na één niks voelt he. En als ge na een dessert al zat zijt zou ik toch maar best van de alcohol afblijven  :?

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: Jasper
Citaat van: KVDracerMaar ik ben wel een fanatieke tegenstander van drinken en rijden. Men zou naar 0 promille moeten kunnen gaan. En wanneer men iemand snapt lager dan 1 promille een fikse geldboete. En wanneer men iemand snapt met meer dan 1 promille of iemand meerdere keren tegen de lamp loopt met minder dan 1 promille dan moet de overtreder gedurende x aantal jaar, bepaald door de hoeveelhied, iedere maand 250? betalen aan een fonds voor verkeersslachtoffers.

Dit vind ik compleet belachelijk. Ten eerste zou een persoon die iedere maand 250 euro moet betalen meer gaan drinken, om de frustraties weg te drinken. Ik bedoel maar: als hij meerdere keren gepakt is bij het rijden na 2 pintjes gedronken te hebben, zou hij dat moeten betalen. Compleet absurd vind ik dat.

Als je dus 1 pintje op hebt, mag je volgens jou niet meer rijden. Jouw mening, maar ik deel ze alleszins niet. Als je nu na 3-4 pintjes niet meer mag rijden, oké. Maar 1 pintje of 1 glaasje wijn, dat gaat je toch niet zoveel beïnvloeden, toch?

Ik vind de huidige wetgeving goed, geen alcohol onder 16, maar dat moet dan ook uitgevoerd worden. Mijn broer was vrijdag naar een fuif geweest waar een bodega was. Die moet per definitie +18 zijn (sterke dranken), maar mijn broer had een manneke van 14 gezien die daar de whisky binnengoot, om het met de woorden van mijn broer te zeggen, da 't nie meer schoon was. En dat vind ik dus grandioos fout. Uitgaan is trouwens eveneens verboden onder 16 jaar, maar dat is weer een andere zaak.

Om in te gaan op de topictitel, jongeren en alcohol: ikzelf gebruik soms alcohol, maar dat is dan met Nieuwjaar, andere feestjes of ergens op restaurant of zo. Ik ben 1 keer serieus zat geweest daardoor (was niet alleen door de drank, maar het was sabayon als dessert, oude porto dus :roll:), en vaak voel ik een licht 'getintel' in m'n hoofd. Maar wat is daar mis mee? Ik ben toch braaf met de papa en de mama. ;)

Ja geloof mij, wie nooit alcohol drinkt voelt het al na een half pintje, dus het is vrij stom om te zeggen dat ge na één niks voelt he. En als ge na een dessert al zat zijt zou ik toch maar best van de alcohol afblijven  :?

Oh, dat weet ik nog niet zo...
Ik mag er 5-6 drinken zonder iets te voelen. Natuurlijk, het zijn mijn eerste niet meer maar toch. Eentje moet zeker te doen zijn.

Alan Blues

Ik voel na 5 Duvels nog niets...  :?

Mikacouli

Citaat van: Alan BluesIk voel na 5 Duvels nog niets...  :?

Tjah, das ervaring zeker Alan :lol:  :lol:
Nee, maar ik eigenlijk ook niet na 6...
Wou eigenlijk niet overdrijven.... :wink:

Doefie

Ik voel ook nog niets na 6-7 Stella's, maar vrienden van mij liggen al plat als ze nog maar een half uit hebben. Hangt van persoon tot persoon af he.

Jasper

Citaat van: DoefieF1En als ge na een dessert al zat zijt zou ik toch maar best van de alcohol afblijven  :?
Pardon, ik had toen (was met Kerstmis en mijn grootouders trakteerden, die komen niets tekort, vandaar...) bij de aperitief een glas champagne gedronken, tijdens het eten pakweg 2 glazen wijn, en dan oude porto (sterke drank) in een dessert, ik zou voor minder zat zijn zenne... En na 1 Leffe voel ik lichtjes mijn hoofd (is omdat ik niet veel gewoon ben), maar dan is het echt niet zo dat ik dan niet kan nadenken of zo, want ik heb al enkele keren gemakkelijk mijn huiswerk gemaakt na een pint.