veldrijden

Gestart door viperke82, 31 januari 2005 - 12:52:10

« vorige - volgende »

Bruno

Citaat van: Racegirl
Citaat van: Schumi nr1Inderdaad, op een wereldkampioenschap tellen de ploegen voor niets, daar rijd je met je landgenoten.

Zo wordt algemeen gedacht, maar waarom zou Nijs die 'regel' moeten volgen?
Ok dat had vriendelijker overgekomen en nee ik keur niet goed wat hij gedaan heeft, maar zo zijn er veel dingen die ik niet goedkeur, Verveken heeft ook al dienen gedaan in een cross die ik onaanvaardbaar vind en zo is Van Thourenhout ook bezig...

Ondanks dat alles is Nijs nu de sterkste en verdient hij die titel van Wereldkampioen!

Eerst en vooral is het zoals Racegirl schrijft Sven Nijs en niet Nys. De enige Nys in de familie is Isabelle, Sven zijn echtgenote: http://www06.zattevrienden.be/modules/news/article.php?storyid=6268

Wat het landenkampioenschap betreft: je word aan de hand van je prestaties of ingeschatte kansen voor dat kampioenschap geselecteerd, je mag dus op kosten van het landen team meerijden. Het minste dat er dan van je verwacht word is dat je rijdt voor je land. En er gebeuren inderdaad nog andere dingen in de cross waar niet iedereen mee akkoord kan gaan. Het tegenhouden of uitschelden van Groenedaal tijdens een veldrit onder andere was heel laag bij de gronds.

MAAR: Dat neemt niet weg dat als je als team naar een race gaat dat je dan ook voor de belangen van dat team opkomt. In de loop van het jaar is dat je eigen ploeg, tijdens het WK is dat voor het team van je land.

Als het zoals jij stelt maar een algemene gedachte is dat je (st)rijd voor het team waar je deel van uit maakt loopt het totaal verkeerd.
Stel dat je als rode duivel geselecteerd word (België) en je speelt een wedstrijd tegen een land waar een ploeggenoot van je inzit, ga je die dan gemakkelijker doorlaten als die met de bal aan de voet voorbij wilt komen?
Denk van niet, anders ben je echt niet op je plaats.
en anders moeten ze het WK maar ineens afgelasten.  :roll:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Racegirl

Citaat van: BrunoMAAR: Dat neemt niet weg dat als je als team naar een race gaat dat je dan ook voor de belangen van dat team opkomt. In de loop van het jaar is dat je eigen ploeg, tijdens het WK is dat voor het team van je land.

Als het zoals jij stelt maar een algemene gedachte is dat je (st)rijd voor het team waar je deel van uit maakt loopt het totaal verkeerd.

Jaja ik snap wel dat dat verkeerd was, maar ik bedoelde dat het niet is omdat het zo in de boekjes staat dat Nijs die regels ook moet volgen, misschien had hij meer voldoening bij het feit dat zijn ploegmaat won, i.p.v. zijn landgenoot, ook al is het de bedoeling dat je voor je land strijdt, misschien hechtte hij daar niet zo veel belang aan en misschien had hij nog iets goed te maken met Groenendaal...

Maar daar gaat deze topic niet over  :wink:
Nijs blijft een verdient wereldkampioen 8)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Bruno

Citaat van: Racegirl
Citaat van: BrunoMAAR: Dat neemt niet weg dat als je als team naar een race gaat dat je dan ook voor de belangen van dat team opkomt. In de loop van het jaar is dat je eigen ploeg, tijdens het WK is dat voor het team van je land.

Als het zoals jij stelt maar een algemene gedachte is dat je (st)rijd voor het team waar je deel van uit maakt loopt het totaal verkeerd.

Jaja ik snap wel dat dat verkeerd was, maar ik bedoelde dat het niet is omdat het zo in de boekjes staat dat Nijs die regels ook moet volgen, misschien had hij meer voldoening bij het feit dat zijn ploegmaat won, i.p.v. zijn landgenoot, ook al is het de bedoeling dat je voor je land strijdt, misschien hechtte hij daar niet zo veel belang aan en misschien had hij nog iets goed te maken met Groenendaal...

Maar daar gaat deze topic niet over  :wink:
Nijs blijft een verdient wereldkampioen 8)

On-topic, als je naar nijs zijn prestaties kijkt is het niet meer dan normaal dat hij het verdiend van kampioen te zijn.

Deels off-topic: Dus iedereen mag zo maar doen wat hij wilt, met andere woorden, je komt uit voor en word betaald door een bepaald team maar je hoeft echt niet in het belang van dat team te werken???

Compleet verkeerde redenering als je het mij vraagt. Als je geen belang echt aan het groter geheel en iets doet wat niet in het belang van je eigen team is dan ben je ofwel een egoïst ofwel een saboteur.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Racegirl

Citaat van: BrunoDeels off-topic: Dus iedereen mag zo maar doen wat hij wilt, met andere woorden, je komt uit voor en word betaald door een bepaald team maar je hoeft echt niet in het belang van dat team te werken???

Compleet verkeerde redenering als je het mij vraagt. Als je geen belang echt aan het groter geheel en iets doet wat niet in het belang van je eigen team is dan ben je ofwel een egoïst ofwel een saboteur.

Nope tuurlijk niet, maar dat maakt van Nijs nog steeds geen Nederlander :wink:

Ik vond het gewoon spijtig dat er onmiddellijk oude koeien uit de sloot werden gehaald bij het feit dat hij nu wereldkampioen is...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Alan Blues

... er waren misschien team-orders... ;)

Bruno

Citaat van: Alan Blues... er waren misschien team-orders... ;)

Dat wilde ik zelf al plaatsen, zo lang die binnen het team van dat moment blijven heb ik daar zeker geen porbleem mee, maar je kon als vergelijking stellen dat Schumacher bijvoorbeeld zijn teammaatje Barrischello zou ophouden om Ralfie de zege te gunnen...

Lijkt me sterk. :wink:

Nn, Nijs is inderdaad geen Nederlander, alhoewel je na zijn stunt toendertijd best kon denken van wel.  :lol:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

viperke82

eigenlijk zou hij zelfs niet geselecteerd mogen worden na zen uitspraak van dat hij enkel voor zichzelf rijd, zo iemand kan je zeker missen in een TEAM

razzle_dazzle

Ik denk dat de factor De Clerck ook wel meetelt, hij was niet echt geliefd bij sommigen...

Bruno

Citaat van: razzle_dazzleIk denk dat de factor De Clerck ook wel meetelt, hij was niet echt geliefd bij sommigen...

Dat is compleet irrelevant, als morgen bijvoorbeeld elke voetballer zo zou reageren dan zou dat willen zeggen dat sommigen gewoon niet voor het volle pond gaan omdat er een teamgenoot mee op het veld staat die niet door iedereen geliefd is.

Kom je op voor een team dan werk je mee aan het succes van dat team, doe je dat niet dan ben je niet waardig om met de bazen van dat team en hun geld te spelen. Om dat in het geval van Nijs te plaatsen, had hij op dat moment een probleem met De Clerck dan had hij zijn selectie moeten weigeren en zeggen dat hij niet kon garanderen dat hij zich ten volle voor het team zou kunnen inzetten. Dat was hem misschien ook niet in dank afgenomen geweest maar dan was hij tenminste wel eerlijk.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

razzle_dazzle

Geef ik je volledig gelijk in. Maarja dit jaar verdiende hij het gewoon ondanks alles.

Bruno

Citaat van: razzle_dazzleGeef ik je volledig gelijk in. Maarja dit jaar verdiende hij het gewoon ondanks alles.

Zeker, de tegenstand was dit jaar gewoon nergens.

Uiteindelijk zal zijn "drukkamer" toch wat opgebracht hebben.  :wink:
Ben ns benieuwd wie er volgend jaar met kop en schouders gaat bovenuit steken.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

razzle_dazzle

Wat vonden jullie van het voorval Van Tourenhout-Wellens?

Schumi nr1

Sven Vanthourenhout heeft uitstekend gereden, als hij verder doet zoals hij bezig is wordt die ook nog wereldkampioen bij de profs. Wellens daarentegen had ik niet veel van verwacht. Hij deed beter dan ik dacht, jammer van de pech die hij kende, hij kon ook in de top 10 eindigen.

Bruno

Citaat van: razzle_dazzleWat vonden jullie van het voorval Van Tourenhout-Wellens?

Dat waren geen teammaten zeker? Heb het niet gezien dus kan er ook niets van zeggen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Schumi nr1

Ah dat voorval? :) Wel Wellens overdreef met zijn reactie, dat vind ik toch.