Elk team betaalt aan Ferrari?

Gestart door Alan Blues, 18 januari 2005 - 17:04:58

« vorige - volgende »

Alan Blues

Op de nieuwspagina het artikel gelezen en toch heb ik er mijn bedenkingen over.

Zou het waar zijn of is het natrapperij van Stoddart? Of is hij de enige die de waarheid durft zeggen?

http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P5806_0_1_0

RadioActiveMan

Moest dit zo zijn zie ik het als een vorm van competitievervalsing. Niemand die dan een eerlijke kans krijgt. Maar het zou me niet verbazen.
McLaren mag dan van mij ook wat krijgen want die zijn toch ook legendarisch binnen het F1-wereldje.

IVY440

Eerlijk gezegd geloof ik er niet veel van. Ik vermoed eerder dat het een halve kaakslag is naar de prijzengelden waaraan ze mss zelf moeten bijdragen en aangezien Ferrari alles wint, het geld naar Ferrari gaat.
Maar voor de rest, PS verzint weer wat om in de spotlights te komen.

Ruud

Ik heb het ook op andere sites gelezen. Persoonlijk denk ik niet Stoddart hierover liegt. Hij roept wel vaker wat, maar de kans is er dat hij nu een gigantische beerput open gaat trekken.

Er is - naar ik aanneem - een geheimhoudingsplicht voor bepaalde onderwerpen voor alle betrokken partijen, waar Stoddart zich wellicht weinig meer van aantrekt. Hij heeft toch niks te verliezen.

Als dit ook werkelijk waar blijkt te zijn, is dit volkomen belachelijk. Wat dat betreft heeft Stoddart gelijk. Niet omdat hij het armste team heeft van de grid, maar omdat er dan een team is dat in beginsel op basis van enkel status meer geld toebedeeld krijgt. Op dat moment moet je als Bernie Ecclestone beseffen dat je hele competitie volstrekt ongeloofwaardig is geworden, want je zegt immers 'iedereen is gelijkwaardig, behalve Ferrari'. Waarschijnlijk mocht dit daarom ook nooit uitlekken.

Dit toont wel hoe groot de macht is binnen de F1: de F1 is afhankelijk van Ferrari. Eind jaren tachtig heeft Ferrari ook al ooit gedreigd op te stappen indien de V12-motoren verbannen zouden worden. De V12's werden behouden.

KVDracer

Jonge jonge, hiervan krijg ik het sch**t. Meneerke vindt geen geld om zijn team echt tot de top te laten behoren of tot de middenmoot en dan begitn hij maar op Ferrari te zeiken omdat hij weet dat ze er alleen voor staan, geen enkel team zal hun steunen. Volgens mij gaat het, zoals hier al geschreven werd, dat ze door de overwinngen in races en kampioenschappen, het grootste deel van de koek krijgen. Maar ik zie niet in waarom ieder team aan Ferrari, het rijkste na Totyota, nog geld zou moeten geven? En is het niet PS die verleden jaar dreigde op te stappen indien er geen fonds kwam die armlastige teams financieel ging helpen? Het is nen bleiter en zal altijd nen bleiter blijven.

The Iceman

Wat die bleiter betreft. Ik heb heel veel respect voor Stoddart, heeft bijna geen financiële middelen, maar toch staat zijn team elk jaar weer op de grid in Australië. Bijna altijd laatste elke race, bijna altijd laatste op de grid en toch nog altijd de moed hebben om door te gaan en niet op te geven. Je moet het toch maar doen vind ik.

Ramses

Citaat van: SnekuemWat die bleiter betreft. Ik heb heel veel respect voor Stoddart, heeft bijna geen financiële middelen, maar toch staat zijn team elk jaar weer op de grid in Australië. Bijna altijd laatste elke race, bijna altijd laatste op de grid en toch nog altijd de moed hebben om door te gaan en niet op te geven. Je moet het toch maar doen vind ik.

Ja, maar dat hij zich dan bezighoudt met de kern van de zaak: RACEN en niet mekkeren :!:

bogie

Als dit waar is weten we ook direct waarom Ferrari onklopbaar is. :evil:

Ik denk wel dat Ferrari een voorkeur krijgt, maar zoiets zou wel héél vergaand zijn. Als dit word bevestigd, dan denk ik dat de F1 zeker verdwijnt in 2008.
1 man -> Montoya

RadioActiveMan

Citaat van: Ramses
Citaat van: SnekuemWat die bleiter betreft. Ik heb heel veel respect voor Stoddart, heeft bijna geen financiële middelen, maar toch staat zijn team elk jaar weer op de grid in Australië. Bijna altijd laatste elke race, bijna altijd laatste op de grid en toch nog altijd de moed hebben om door te gaan en niet op te geven. Je moet het toch maar doen vind ik.

Ja, maar dat hij zich dan bezighoudt met de kern van de zaak: RACEN en niet mekkeren :!:

Mekkeren? Dat is iets waar Ferrari en co de laatste jaren ook sterk in zijn.
Ieder op zijn beurt zou ik zo zeggen.

Eric

Waarom zou Stoddart hierover liegen?

Als dit het geval zou zijn dan bekijk ik het F1 anders...zeker niet beter... :evil:

iedereen gelijk voor de wet, het is niet omdat je al zo lang in de F1 zit dat je moet eisen dat andere teams jouw moeten betalen...

Betalen om verslagen te worden... :lol:  :lol:  :lol:  :shock:

Sept

Citaat van: ericWaarom zou Stoddart hierover liegen?

Waarom zouden alle teams aan Ferrari moeten betalen? Waarom is het dan net een achterhoedeteam dat dit eventjes uit de doeken gaat doen en niet een concurrent van Ferrari.. Ik denk dat die laatsten er wel meer baat bij hebben dat dit geweten zou zijn..

Daarom dus..
1991 - 2004 = 7

Jasper

Citaat van: KVDracerJonge jonge, hiervan krijg ik het sch**t. Meneerke vindt geen geld om zijn team echt tot de top te laten behoren of tot de middenmoot en dan begitn hij maar op Ferrari te zeiken omdat hij weet dat ze er alleen voor staan, geen enkel team zal hun steunen. Volgens mij gaat het, zoals hier al geschreven werd, dat ze door de overwinngen in races en kampioenschappen, het grootste deel van de koek krijgen. Maar ik zie niet in waarom ieder team aan Ferrari, het rijkste na Totyota, nog geld zou moeten geven? En is het niet PS die verleden jaar dreigde op te stappen indien er geen fonds kwam die armlastige teams financieel ging helpen? Het is nen bleiter en zal altijd nen bleiter blijven.
Nu moet je je niet aangevallen voelen hoor, maar ik vind jouw bericht meer dat van een bleiter, dan de uitspraak van Stoddart...

En meneerke zit verdorie bij de snelste 10 teams op de wereld, niet tot de top?

KVDracer

Citaat van: Jasper
Citaat van: KVDracerJonge jonge, hiervan krijg ik het sch**t. Meneerke vindt geen geld om zijn team echt tot de top te laten behoren of tot de middenmoot en dan begitn hij maar op Ferrari te zeiken omdat hij weet dat ze er alleen voor staan, geen enkel team zal hun steunen. Volgens mij gaat het, zoals hier al geschreven werd, dat ze door de overwinngen in races en kampioenschappen, het grootste deel van de koek krijgen. Maar ik zie niet in waarom ieder team aan Ferrari, het rijkste na Totyota, nog geld zou moeten geven? En is het niet PS die verleden jaar dreigde op te stappen indien er geen fonds kwam die armlastige teams financieel ging helpen? Het is nen bleiter en zal altijd nen bleiter blijven.
Nu moet je je niet aangevallen voelen hoor, maar ik vind jou bericht meer dat van een bleiter, dan de uitspraak van Stoddart...

En meneerke zit verdorie bij de snelste 10 teams op de wereld, niet tot de top?

De snelste 10 temas ter wereld is juist en ik had vroeger een enorm respect voor Minardi. Omdat ze ondanks een klein budget toch talentvolle rijders in de F1 loodsten. Fisichella, Trulli, Alonso, Webber. Maar tegenwoordig zit Stoddart hem meer te amuseren met roddels in de wereld te brengen en Ferrari in een slecht daglicht te brengen dan met zijn eigen team. Ik kan moeilijk begrijpen hoe jullie zomaar zijn woorden geloven. Denk je nu echt dat het zo moest zijn, dat de andere teams daar nog niet zouden op gereageerd hebben? Jordan heeft het financieel ook moeilijk. En ik kan begrijpen dat hij rijders zoekt met financiele middelen, maar denkt hij nu echt dat hij met de rijders die de laatste twee seizoenen voor hem hebben gereden naar een hoger niveau kan? Ik dacht het niet. Tenzij Wilson, die was nog goed, maar heeft de verkeerde keus gemaakt. Maar geef nu toe dat PS het laatste anderhalf jaar echt wel zit te zagen.

Jasper

Ik gaf dan ook een reactie op je laatste zin (en op dat stuk van "niet tot de top"), en niet op de rest.

KVDracer

Citaat van: JasperIk gaf dan ook een reactie op je laatste zin (en op dat stuk van "niet tot de top"), en niet op de rest.
Aah, oké, maar toch blijft het nen bleiter :D