Tsunami 12-12

Gestart door dj Peter, 14 januari 2005 - 23:05:05

« vorige - volgende »

Olav18

En dan zeggen ze dat Nederlanders zuinig zijn. ;)
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

KVDracer

Al diene zever in de media van da land geft zoveel en da land zoveel en wij moeten tenminste zoveel bijeen kunnen krijgen. Dat is allemaal dikke zever, want het enigste wat hier allemaal de bedoeling van is, is om er zelf beter van te worden om een beter aanzien in het buitenland te krijgen en dat men zo de mensen in Azië ermee helpt, is maar een bijzaak voor deze mensen. Want wie gaat al deze miljoenen krijgen, de rijkeren die in Azië hotles uit de grond gaan stampen om zo het toerisme terug op gang te krijgen, die gaan zoveel miljoenen subsidie krijgen. Maar de mensen hun huizen zal er niet mee weer betaald worden of men zal er ook geen vissersbootjes van kopen. Het enigste hoe men deze mensen kan helpen is door naar ginder op verlof te gaan, dat zo de winkeltjes terug verdienen en dat men zo de plaatstelijke bevolking kan helpen.

dj Peter

Ik wil toch ook wel even aanstippen dat Nederland de helft meer inwoners telt (rond de 16 miljoen dacht ik) dan Belgie, dus is het ook logisch dat  er meer geld bij elkaar gebracht wordt.
Wat mij wel enigzins stoort is de sfeer van opbod: het lijkt erop dat het ene land niet wil onderdoen voor het andere om zoveel mogelijk bij elkaar te krijgen..
De inzamelacties zijn een mooi gebaar, maar wij zogenaamde "rijke" westerlingen moeten goed beseffen dat er ook in ons eigen Vlaanderen heel wat armoede heerst  en er veel mensen zijn die moeten krabben om rond te komen. En dat terwijl er jaarlijks miljarden worden uitgedeeld aan een het andere landsgedeelte,maar da's weer een ander verhaal...

Doefie

Citaat van: SaffierFMIk wil toch ook wel even aanstippen dat Nederland de helft meer inwoners telt (rond de 16 miljoen dacht ik) dan Belgie, dus is het ook logisch dat  er meer geld bij elkaar gebracht wordt.

Citaat van: DoefieF1Met onze 10 348 276 inwoners ... Nederland (16 318 199), ...

:wink:

Tim C

elke nek wordt, om begrijpelijke redenen, dubbel geteld ;)

Racegirl

Citaat van: Tim Celke nek wordt, om begrijpelijke redenen, dubbel geteld ;)

:lol:  :lol:  :lol:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric


Juan

Citaat van: eric
Leuk dat je dit hier even plaatst, staat hier helemaal op zijn plaats :!:, al wil dit niet zeggen dat Azië niet geholpen moet worden
Juan

Bruno

Citaat van: Juan
Citaat van: eric
Leuk dat je dit hier even plaatst, staat hier helemaal op zijn plaats :!:, al wil dit niet zeggen dat Azië niet geholpen moet worden

Deze post zegt dus meer dan ellelange artikels. Maar zoals Juan zegt, laat dat geen reden zijn om Azië nu niet te steunen.

Als er voor mij 1 reden zou zijn om vanaf nu geen enkel goed doel meer te steunen is het dit artikel dat vandaag in de Morgen stond:

CitaatTsunami 12-12 weigert alle giften van Vlaams Belang.

Het Belgisch consortium voor noodhulpsituaties Tsunami 12-12, dat de voorbije weken de grootste humanitaire actie in de geschiedenis organiseerde voor de slachtoffers van de vloedgolven in Zuidoost-Azië, weigert giften te aanvaarden van het Vlaams Belang. Het consortium reageert hiermee tegen de "publieke aanval" van de extreem-rechtse partij op een van zijn leden, Oxfam-Solidariteit. "Het is een gezamenlijk standpunt van alle organisaties", zegt Philip Henon, centrale woordvoerder van de nationale actie Tsunami 12-12, aan De Morgen.

Elke "democratische" politieker of partij die iets in verband met de 12-12 actie deed kwam breeduit in beeld, als het over het Vlaams Belang gaat dan krijg je dit. Zeggen dat dit een reactie is op de publieke aanval is onzin, in sommige landen hebben partijen met tegenstrijdige belangen even hun meningsverschillen opzij gezet en werden de giften dankbaar aanvaard of er werd zelfs samengewerkt.

Dan zou ik ook graag hebben dat de gezamelijke organisaties een gedeelte van het ingezamelde geld gewoon terug storten want ik durf er geld op zetten dat daar ook een groot deel van Vlaamsbelang kiezers of sympathisanten bij is. Maar zo ver zal het niet komen natuurlijk.

Het lijkt ook wederom op manipulatie, het was al van voor de 1212 Televisieactie geweten dat het Vlaams Belang de actie toejuichte en een donatie zou doen. Ook al kwam uit meerdere hoeken het bericht dat dat niet zo zou zijn.
Ik kan me dus niet anders voorstellen dat het nieuws van de gezamelijke organisaties nu pas naar buiten komt omdat ze goed wisten dat als dat voor de actie gezegd werd de opbrengst wel eens wat lager zou kunnen zijn.

Als dit nieuws bevestigd word hoef ik me ook niet meer aangesproken te voelen om in de toekomst ook nog maar enig goed doel te steunen, mijn € is ook een € waard, eenders welke overtuiging ik heb...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Eric

Ik had er ook iets van opgevangen vandaag...en eerlijk gezegd kan ik dit niet begrijpen... :shock:  :(

Jasper

Daar kan ik dus ook niet tegen. Hulp is hulp, wtf maakt het uit waar die vandaan komt? Stinkt hun geld misschien?

Ruud

Inderdaad, hulp is hulp. Ongeacht WAAR het vandaan komt.

Stel: door de misgelopen inkomsten door een dergelijke boycot, zouden mensen overlijden of anderszinds. Mag deze liefdadigheidsinstelling daar dan ook verantwoordelijk voor gehouden worden?

Dit soort politiek is te vergelijken met een systeem waarin mensen met een bepaalde politieke achtergrond niet bij mogen dragen aan volksgezondheid, met alle gevolgen van dien.

Liefdadigheidsinstellingen dienen alle middelen die zij kunnen ontvangen zo optimaal mogelijk in te zetten. Het maken van politieke statements heeft daar niets mee te maken, het heeft zelfs een negatieve uitwerking op het nastreven van dat primaire doel: levens redden. Dat is hun plicht.

Jasper

Inderdaad, liefdadigheidsinstellingen/hulporganisaties (wat een lange woorden om te typen :roll:) moeten zich helemaal niet met politiek gaan bemoeien. Daar is geen reden toe en kan alleen negatief uitvallen.

Raikkie

Moeten ze dan ook het geld weigeren van de mensen die op het Vlaams Belang hebben gestemd ? In plaats van blij te zijn met het geld en het naar de mensen te sturen die het nodig hebben  :roll:

Luca

Indiase overlevende van tsunami gered

Een bewoner van de Nicobaren is 25 dagen nadat de tsunami's de Indiase eilandengroep troffen, levend van een klein eilandje opgepikt. Hij had zich in leven gehouden met kokosnoten. Dat heeft de Indiase nieuwssite Sify zaterdag gemeld.

Hulpverleners zagen vanaf hun reddingsbootje dat de man met zijn overhemd stond te zwaaien op het strand van het deels in zee verdwenen eilandje Pillow Panja. Volgens een woordvoerder van de marine was er nauwelijks meer hoop dat daar nog iemand leefde. De eilandbewoner, Michael Mangal, had zich de eerste tijd na de zeebeving in het bos opgehouden uit angst voor de zee.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.