Tsunami 12-12

Gestart door dj Peter, 14 januari 2005 - 23:05:05

« vorige - volgende »

dj Peter

Bart Peeters en Koen Wouters beloven hun kapsel kort te laten scheren als de kaap van 38.000.000 € gehaald wordt! En zo geschiedde.... leuk  :D  :D

Ruud

Dat zijn inderdaad echt leuke initiatieven :)

Zo was Emile Ratelband laatst op de radio (bekend van 'tjakkaaa!') en die zou indien er voor een bepaalde tijd een bepaald bedrag naar 555 overgemaakt zou worden via de radio een lied zingen - het liep tot dan toe niet zo snel. Mensen gingen bellen als gekken natuurlijk, want iedereen wilde horen hoe vals die Ratelband zou zingen. Helemaal top wat hij daar deed :D

Doefie

Hoeveel hebben ze nu bijeen gehaald?

Schumi nr1

Een groot 38 miljoen euro, de actie is nog niet afgelopen, dus het bedrag zal uiteraard nog de hoogte in gaan.

Supermariobros

Prachtig bedrag toch voor ons kleine landje, mooi om zien en horen hoe de mensen zich inzetten want geld zal er veel nodig zijn om daar alles terug op te bouwen.

Martin

Uhm, de Nederlanders hebben al meer dan 125 miljoen gegeven.
Hoeveel heb jij gegeven :?:  :?:  :?:

Ik niets, maar dat kan ik uitleggen.

Supermariobros

Citaat van: MartinUhm, de Nederlanders hebben al meer dan 125 miljoen gegeven.
Hoeveel heb jij gegeven :?:  :?:  :?:

Ik niets, maar dat kan ik uitleggen.

Om op je vraag te antwoorden, 35 €

Waarom kan jij niks geven  :?:  :?:  :?:

Martin

Om een lang verhaal kort te houden.
Mijn beste vriend is chefkok bij een beter restaurant in Utrecht.
Je kan er alleen eten op afspraak.
Een paar jaar geleden kwamen daar 12 mensen van het Rode Kruis dineren om de goede opbrengst van een collecte te vieren.
Het koste per couvert meer dan € 120.00 en er gingen 15 flessen wijn door van € 65.00 per stuk.
Natuurlijk moesten er bonnetjes zijn na afloop, voor de declaratie.

Na dat verhaal geef ik nooit meer aan goede doelen.
Ik ga er namelijk vanuit dat mijn geld niet tercht komt bij de mensen waar het voor bedoeld is, maar aan de strijkstok blijft kleven.
Uit eten gaan met die prijzen van mijn geld, nooit meer.

sledge

Citaat van: MartinUhm, de Nederlanders hebben al meer dan 125 miljoen gegeven.
Hoeveel heb jij gegeven :?:  :?:  :?:

Ik niets, maar dat kan ik uitleggen.

Volgens mij wonen er in Nederland meer mensen dan België, dus als elek belg en elke nederlander evenveel geven, geeft Nederland nog steeds meer  :wink:
Daar komt nog bij dat waarschijnlijk geen enkele waal gekeken heeft gisteren, dus dat scheelt ook nog  :wink:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Schumi nr1

Die opbrengst komt van heel België, in Wallonië was er een gelijkaardige show als in Vlaanderen.

sledge

Citaat van: Schumi nr1Die opbrengst komt van heel België, in Wallonië was er een gelijkaardige show als in Vlaanderen.

Da's dan idd wel "relatief" weining...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Doefie

België is wel een landje met een van de minst aantal inwoners in Europa he. Met onze 10 348 276 inwoners moeten we "opboksen" tegen bv. Frankrijk (60 424 213), Duitsland (82 424 609), Italië (58 057 477), Nederland (16 318 199), Spanje (40 280 780), UK (60 270 708), ...
Dus in vergelijking is het redelijk goed gegaan.

Alan Blues

Net zoals de VRT en VTM hebben gisteren ook de RTBF en RTL-TVI de handen in elkaar geslagen en was er een soortgelijke show op hun zenders. De opbrengst van gisteren was dus die van over heel België.

En ik denk dat de medewerkers van de show gisteren waarschijnlijk ook gaan feesten zijn om de goede afloop van de show te vieren. Is het daarom met ons geld? Ik denk het niet.

sledge

Citaat van: DoefieF1België is wel een landje met een van de minst aantal inwoners in Europa he. Met onze 10 348 276 inwoners moeten we "opboksen" tegen bv. Frankrijk (60 424 213), Duitsland (82 424 609), Italië (58 057 477), Nederland (16 318 199), Spanje (40 280 780), UK (60 270 708), ...
Dus in vergelijking is het redelijk goed gegaan.

vandaar ook de relatief  :wink:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Racegirl

Waarom vergelijken wie geeft meer, wie geeft minder?

38 miljoen euro is een hoop geld, ok het had misschien meer kunnen zijn, maar het had ook veel minder kunnen zijn.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.