Nieuwe wagens

Gestart door Doefie, 08 januari 2005 - 14:41:02

« vorige - volgende »

Doefie

Toyota.








Wat opvalt is de verhoging (weeral) van de neusvleugel en de grootte van de achtervleugel.

Jasper

Het grootste verschil buiten de vleugels zit 'm precies op en naast de sidepods, ivm chimneys en zo. De flip-up is een beetje veranderd maar niet zo veel lijkt me. Verder niets spectaculairs te zien, toch niet voor zover ík zie.

Ramses

Sidepods, schoorstenen, de uitlaten zijn kleiner.

Ook veel neerwaartse druk weg bij de banden (zie feature: de weerslag van de nieuwe reglementen op de wagens) :wink:

RadioActiveMan

De vleugels en sidepods verschillen inderdaad het meest tegenover vorig jaar. Voor de rest ... We zullen zien wat het allemaal gaat geven hé.

bogie

Die side pods maken de auto lelijker vind ik. De achtervleugel vind ik wel speciaal.
1 man -> Montoya

Raikkonen MASTER

Citaat van: RamsesSidepods, schoorstenen, de uitlaten zijn kleiner.

Ook veel neerwaartse druk weg bij de banden (zie feature: de weerslag van de nieuwe reglementen op de wagens) :wink:

Ja, gaan ze nu niet meer zijwind krijgen omdat hun vleugel hoger staat? Deze wind kan onder de vleugel door en de auto krijgt hierdoor minder neerwaartse druk.
Maar die schoorstenen die kleiner zijn is positiever, wil zeggen dat ze met minder lucht de motor toch koel houden. Dus minder weerstand daar?

Roel

iemand al een foto gezien van de nieuwe toyota in vooraanzicht.
Die verhoging van de voorvleugel vind ik maar niets hoor.

Percies zoals ze bij ons zeggen 'iemand met water in zijne kelder' zo ook steve urkel met de te kleine(te hoog opgetrokken) broek.

Neen, het lijkt echt nergens naar... verlagen die handel, zoals onze Johnny zou zeggen  :D
God save Mclaren

Ruud

Precies, tegen de grond dat ding. Die voorvleugel is spuuglelijk en niet erg Formule 1. Idem voor de achtervleugel, die hoort ergens een meter achter de auto te hangen. Na de gegroefde banden is dit weer iets wat Formule 1 wagens er niet bepaald mooier op maakt. Een lachertje.

Het doet af aan het imago van Formule 1 van hyperefficiënte auto's die op alle fronten geoptimaliseerd zijn, terwijl die voorvleugel bij wijze van een halve meter boven de grond hangt. Een elegantere en wellicht ook goedkopere oplossing zou zijn geweest om de franjes als gurneys, etc te verbieden. De meeste kosten gaan in de details zitten.

Een reglementaire limiet op de budgetten is ook een middel om de vooruitgang te beperken.

sledge

De nieuwe sauber is echt een beauty geworden.  8)





Die sidepods zijn echt heel klein  8)
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Roel

in zijaanzicht geef ik je 100% gelijk, ook mooie stickering!

Maar ook hier is het vooraanzicht spuuglelijk. vooral het deel achter-naast de piloot (afgezien van de eikeba-voorvleugel) is on-Formule1. Dat ding is percies al eens in een slooppers gestoken of langs de zijkanten met een voorhamer bewerkt.

Ik dacht dat het de bedoeling was om dit jaar de aerodynamica-effecten te verkleinen, dit is al aërodynamica wat de klok slaat lijkt me. Enkele welvingen zijn mooi, maar ook hier gaat het wel erg ver. De renault had dit vorig jaar al heel erg, dit is nog een stapje verder. Waar is de tijd dat F1 wagens nog 'gewoon' plat en breed waren. Die sidepods, blijft haast niets meer van over...
Niet mijn ding dus.
God save Mclaren

Doefie

Is wat zoals de Williams van vorig jaar, ook erg veel in de windtunnel gezeten en niemand wist wat het uiteindelijk ging geven.

Ik vind hem wel mooi, die golvingen geven zo'n soepel beeld, vind ik. Het wat rare is dat er sinds 1995 geen Red Bull meer te zien is op de motorkap...

Het wordt leuk...mijn favoriet in een mooie wagen :) Nu nog hopen dat die combinatie goed genoeg blijkt te zijn.

Jasper

Citaat van: sledgeDie sidepods zijn echt heel klein  8)
Zegt iets over de Ferrari-motor. Zou die weer heel sterk zijn? Klein is hij wel...

Inderdaad een zeer mooie wagen, mooie livery.

Roel

Citaat van: Jasper
Citaat van: sledgeDie sidepods zijn echt heel klein  8)
Zegt iets over de Ferrari-motor. Zou die weer heel sterk zijn? Klein is hij wel...

Inderdaad een zeer mooie wagen, mooie livery.

livery,dat was het woord, en ik maar met mijn marginale 'stickering' proberen.
Weer wat bijgeleerd, en dat in een blokperiode  :lol:
God save Mclaren

Ramses



Zoals al door anderen gezegd, vind ik dit geen F1- wagen. Tis net of hij van smeltend ijs gemaakt is (inzakkingen, rondingen etc...)
Nuja, als het effectief blijkt te zijn, hoor je mij niet klagen :wink:

Tim C

Citaat van: RoelWaar is de tijd dat F1 wagens nog 'gewoon' plat en breed waren. Die sidepods, blijft haast niets meer van over...
Niet mijn ding dus.
Voorgoed voorbij, de perfecte aerodynamische vorm is een druppel vorm, dus die rechthoekige dingen zullen nooit meer aan de start veschijnen.

Nu zeg nooit nooit, want wie weet welk ingenieus nieuw setje regels Max en co voor volgend jaar gepland hebben