Nieuwe wagens

Gestart door Doefie, 08 januari 2005 - 14:41:02

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Tja die Fiat doet het toch maar goed de laatste jaren...hoe zal ik het zeggen: It's the inside that counts  ;).

Sinister -D-

Ben ik dan de enigste wat plus de vleugels, ook de sidepods en het nummer van de wagen lelijk vind?  ::)  Maar dat maakt eigenlijk nix uit, zolang 't maar goed racen wordt  :-*



dj Peter

#257
Citaat van: Sinister op 25 februari 2005 - 20:12:57
Ben ik dan de enigste wat plus de vleugels, ook de sidepods en het nummer van de wagen lelijk vind?  ::)  Maar dat maakt eigenlijk nix uit, zolang 't maar goed racen wordt  :-*



Geef maar toe dat ge eigenlijk de kleur ook lelijk vindt  :P Waarschijnlijk ben ik de enige die de voorvleugel niet lelijk vindt en het is nog een goeie vondst ook!
Trouwens, voor mij hoeft de auto helemaal niet mooi te zijn, als ie maar snel is.Er worden geen punten gegeven voor het design. Wat me ook opvalt: de kieuwen van de F2004 zijn verdwenen! Op een andere site zag ik een foto van een vrij grote diffuser en hoge achterkant en de uitlaten zijn blijkbaar ook veranderd

Jasper

Hoe weet jij dat die voorvleugel een goede vondst is?

dj Peter

Of het werkelijk winst oplevert kan ik uiteraard niet weten, maar ik vind het een slimme interpretatie van de nieuwe regel die zegt dat de voorvleugel 5cm hoger moet zitten. Uiteraard is er niet bijgezegd dat die afstand over gans breedte van de auto geld, dus daar hebben de ontwerpers zich aan gehouden. Vandaar: ik vind het een slimme vondst. Elk team gaat met zijn ontwerp toch tot het uiterste van de voorgeschreven regels zeker?  ;)

Sinister -D-

Citaateen slimme interpretatie van de nieuwe regel die zegt dat de voorvleugel 5cm hoger moet zitten

klopt, alleen is het geen interpretatie. de regel geld alleen voor de uiteindes van de vleugel. Het middendeel ervan mag op de zelfde hoogte hebben (of zelfs lager) als voorgaand jaar. Weet alleen niet tot hoever vanuit het midden naar buiten dat gedeelte ''lager'' mag zijn.

En de kleur is idd niet mooi :P  ;)

mike

Citaat van: Jasper op 25 februari 2005 - 21:34:41
Hoe weet jij dat die voorvleugel een goede vondst is?

We zullen het pas echt weten als ze er mee rijden (of eigenlijk: als ze het laten vallen wegens niet goed). Maar een ding staat wel vast: dat extra vleugeltje geeft onder de streep meer vleugeloppervlak dan wat de andere teams gedaan hebben, nl. enkel de hoofdvleugel centraal naar beneden buigen. Ik zou dus geneigd zijn te denken dat Ferrari meer downforce gevonden heeft dan de concurrentie.

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 25 februari 2005 - 15:23:09
Oke, dan zal ik maar best eens naar Geel bellen  :D want ik vind die voorvleugel wel nog iets hebben. Over die achtervleugel zeg ik ook liever niets, want deze doet mij denken aan de beginjaren van de vleugels. Maar moeten we dit Ferrari kwalijik nemen, ik dacht het niet, dit moeten we Mosley kwalijk nemen. Achja, zolang we maar een spannend seizoen krijgen en Schumi op het einde terug wereldkampioen is  ;D
IK ben het volkomen met u eens. Als je op elke wagen zo diep in gaat kijken als op de Ferrari, dan is geen een van alle wagens mooi hoor. Geloof mij maar!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie


Ferrari 2010

Citaat van: DoefieF1 op 26 februari 2005 - 16:09:19



dat ge op de andere wagens commentaar geeft dan moet ge da op den deze zeker doen.
Die gebruiken preciesnog een plooibank om hun matteriaal te laten afronden  :-\
zo stijf, zo, zo zo, ja, zo oouuud, die staan precies 5 jaar achter :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Het is een zeer eenvoudig ontwerp als je ze vergelijkt met de andere teams, maar als het werkt dan is het goed he (net zoals bij de anderen).

Eenvoud siert, zegt men wel eens.

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1 op 26 februari 2005 - 18:15:20
Het is een zeer eenvoudig ontwerp als je ze vergelijkt met de andere teams, maar als het werkt dan is het goed he (net zoals bij de anderen).

Eenvoud siert, zegt men wel eens.

Tjah, als ze al 5 seconden achterop de eerstvolgende zitten dan ziet het er niet veelbelovend uit.

Ferrari 2010

ik heb de minardi nog niet gezien, maar aangezien deze de eerste races met de oude wagen rijden denk ik dat ze zekere de eerste races gewoon voor Jordan eindigen... Zelfs daarna denk ik dat ze sterker zullen zijn dan Jordan
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Die Jordan is precies een auto dat ze uit 't oud ijzer gehaald hebben en een nieuw laagje verf gegeven hebben :). Nu, zoals eerder aangehaald is het het uitzicht niet dat telt. Als ze maar presteren, maar in Jordan's geval betwijfel ik dat.

Jasper

De Jordan is toch wel de lelijkste ja. Maar Ferrari is ook erg lelijk...

Over die Ferrari-vleugel: het zou inderdaad kunnen dat Ferrari hier meer downforce heeft gevonden, maar de andere teams hebben toch ook een lager midden van de vleugel, en een soort uitgestoken tong (BAR en McLaren), dus een groter vleugeloppervlak op die plaats.