Mag uw gulle gift voor Azië ook naar Darfur gaan?

Gestart door Ramses, 06 januari 2005 - 16:44:40

« vorige - volgende »

Ruud

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: Ruud'Morele plicht' vind ik een vies woord.


Je stort alleen omdat je je geweten wil sussen en omdat die mensen daar je geen bal kunnen schelen. Triest...  :roll:
Huh? :?

Ik stort om mijn steentje bij te dragen tot iets substantieels, niet om jou te plezieren. Dat is wat ik bedoel met 'morele plicht', dat mensen storten om scheve gezichten van mensen als jij te vermijden.

Dus speciaal voor jou: dat is niet de reden voor mij geweest om geld te storten. Waarom anderen hun geld al of niet storten zal me worst wezen, daar is iedereen vrij in. Het heeft in ieder geval in Nederland alleen al 112 miljoen euro opgeleverd, dus waar zeuren we over :roll:

Bjorn

Het enige wat ik krijg bij het lezen van dit topic is een énorme walging van mensen die zitten te lullen over geld storten / niet storten terwijl er in Azië duizenden mensen gestorven en / of dakloos zijn.
Dan nog durven de mensen hier discussiëren over eigenlijk... NIETS.

Zielig mensen, echt waar! :roll:  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTERHeb je op de tv onlangs het interview gezien met een koppel dat hun kind kwijt was?

De man zei dat de Belgische hulp 4 tot 5 dagen kwam na de tsunami. Alle andere landen waren daar en hielpen de slachtoffers.
Belgische hulp kwam na 4 dagen voor het eerst in kleine getalen. Dagen nadien kwam er meer Belgische hulp. Maar toen was de hulp veel minder nodig.
Deze man dankt Dr Beaucourt (of hoe schrijf je het...) omdat deze alles heeft gedaan om hun kind terug te vinden.
Minister Flahaut zegt dan op het nieuws dat elk land in Europa moet kijken naar de Belgische werkwijze... De man zei letterlijk dat hij er razend kwaad van werd om de manier waarop België zich zo profileert.

Flahaut krijgt volgens mij Amerikaanse trekjes... België is aanwezig, we hebben de boel onder controle...  :roll:

Nog iets over Luc Beaucourt, wat een dwaas... Ok hij helpt mss maar meer uit eigenbelang dan iets anders. Hij zorgt voor persconferenties om aan te kondigen dat hij eraan komt, neemt 7 verpleegkundigen mee... In een ziekenhuis zijn dat 2 kleine eenheden, en per verpleegkundige neemt hij 1 doos aan materiaal nodig...
In Amerika is hij bij de aanslagen teruggestuurd omdat hij niet nodig was.
Nu zegt ie op televisie dat hij net gebeld heeft met de premier, dat hij ervoor zal zorgen dat er zoveel mogelijk in orde komt... Hij is God niet he  :?
Als ik kon zou ik ook gaan helpen. Maar dat kan ik nog niet. Laat hem maar rustig z'n mond houden en gewoon werken want ik zie hem absoluut niet als een held maar iemand die publiciteit wil maken met andermans leed dat hij zal verzachten... Zielig.
Beaucourt is inderdaad énorm mediageil. :(

Eric

Citaat van: Jasper
Citaat van: Raikkonen MASTERHeb je op de tv onlangs het interview gezien met een koppel dat hun kind kwijt was?

De man zei dat de Belgische hulp 4 tot 5 dagen kwam na de tsunami. Alle andere landen waren daar en hielpen de slachtoffers.
Belgische hulp kwam na 4 dagen voor het eerst in kleine getalen. Dagen nadien kwam er meer Belgische hulp. Maar toen was de hulp veel minder nodig.
Deze man dankt Dr Beaucourt (of hoe schrijf je het...) omdat deze alles heeft gedaan om hun kind terug te vinden.
Minister Flahaut zegt dan op het nieuws dat elk land in Europa moet kijken naar de Belgische werkwijze... De man zei letterlijk dat hij er razend kwaad van werd om de manier waarop België zich zo profileert.

Flahaut krijgt volgens mij Amerikaanse trekjes... België is aanwezig, we hebben de boel onder controle...  :roll:

Nog iets over Luc Beaucourt, wat een dwaas... Ok hij helpt mss maar meer uit eigenbelang dan iets anders. Hij zorgt voor persconferenties om aan te kondigen dat hij eraan komt, neemt 7 verpleegkundigen mee... In een ziekenhuis zijn dat 2 kleine eenheden, en per verpleegkundige neemt hij 1 doos aan materiaal nodig...
In Amerika is hij bij de aanslagen teruggestuurd omdat hij niet nodig was.
Nu zegt ie op televisie dat hij net gebeld heeft met de premier, dat hij ervoor zal zorgen dat er zoveel mogelijk in orde komt... Hij is God niet he  :?
Als ik kon zou ik ook gaan helpen. Maar dat kan ik nog niet. Laat hem maar rustig z'n mond houden en gewoon werken want ik zie hem absoluut niet als een held maar iemand die publiciteit wil maken met andermans leed dat hij zal verzachten... Zielig.
Beaucourt is inderdaad énorm mediageil. :(

Oh boy...
:roll:  :roll:  :roll:  :roll:


Eric

Het feit dat hier gezegd word dat Beaucourt het doet uit eigenbelang... :roll:
En dat hij mediageil is... :roll:

Hoeveel keer zien we Beaucourt op tv?
Weinig, heel weinig...alhoewel hij ieder weekend zou kunnen verklaren op TV hoeveel mensen er verminkt zijn door ongevallen...

Ruud

Citaat van: ericHet feit dat hier gezegd word dat Beaucourt het doet uit eigenbelang... :roll:
En dat hij mediageil is... :roll:

Hoeveel keer zien we Beaucourt op tv?
Weinig, heel weinig...alhoewel hij ieder weekend zou kunnen verklaren op TV hoeveel mensen er verminkt zijn door ongevallen...
Helemaal mee eens!

@Bjorn: ik weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar geef jij je tankstation op om daar te gaan helpen? Iedereen heeft zo zijn verplichtingen, hetzij werk, hetzij studie en de enige manier waarop wij behulpzaam kunnen zijn is met geld.

Helaas zijn er mensen die alles van iedereen die op enige wijze iets bijdraagt, d.m.v. geld of door er zelf naar toe te gaan, in twijfel moeten trekken. Jullie weten het allemaal leuk te vertellen, want jullie zijn toch zo geweldig. Geef dan zelf alles op en ga er heen om zelf wat bij te dragen, of, houd je mond en ben blij dat er mensen zoals die Beaucourt bestaan.

(en dat is voor iedereen die hier dergelijke huichelachtig gezwam uitbraakt)

Jasper

Citaat van: ericHet feit dat hier gezegd word dat Beaucourt het doet uit eigenbelang... :roll:
En dat hij mediageil is... :roll:

Hoeveel keer zien we Beaucourt op tv?
Weinig, heel weinig...alhoewel hij ieder weekend zou kunnen verklaren op TV hoeveel mensen er verminkt zijn door ongevallen...
Ik zeg niet dat ik niet blij ben dat Boer Beaucourt naar ginder trekt. Maar heb je hem zien geven voor zijn vertrek in Zaventem? Meteen de stoere uithangen, doen alsof hij de wereld gaat redden en dat alles onder zijn controle is. En het is toch wel overduidelijk, dat hij zich bijzonder goed voelt als de tv erbij is. Niet mediageil?

Eric