Mag uw gulle gift voor Azië ook naar Darfur gaan?

Gestart door Ramses, 06 januari 2005 - 16:44:40

« vorige - volgende »

sledge

Citaat van: RamsesVoor mij mag het zeker, want de andere rampen zijn ook erg en daar komt geen massale steun op actie. Het zijn eerder stille rampen, die geen honderdduizend en meer slachtoffers in 1 keer maken, maar wel maand na maand duizenden slachtoffers maken, en als je die samen telt...

Nee, van mij mag dat niet!
Enkel en alleen omdat ik dat geld gestort heb voor de slachtoffers van de ramp in Azië. Als mijn geld ergens anders naartoe gaat, is dat voor mijn part diefstal.
De zaak verandert natuurlijk wanneer men dat ook duidelijk vermeld, dat je geld naar verschillende rampgebieden zou gaan, dan heb ik er ook geen probleem mee. Maar als men zegt dat het geld naar Azie gaat, moet het ook naar daar gaan.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Ruud

Citaat van: sledge
Citaat van: RamsesVoor mij mag het zeker, want de andere rampen zijn ook erg en daar komt geen massale steun op actie. Het zijn eerder stille rampen, die geen honderdduizend en meer slachtoffers in 1 keer maken, maar wel maand na maand duizenden slachtoffers maken, en als je die samen telt...

Nee, van mij mag dat niet!
Enkel en alleen omdat ik dat geld gestort heb voor de slachtoffers van de ramp in Azië. Als mijn geld ergens anders naartoe gaat, is dat voor mijn part diefstal.
De zaak verandert natuurlijk wanneer men dat ook duidelijk vermeld, dat je geld naar verschillende rampgebieden zou gaan, dan heb ik er ook geen probleem mee. Maar als men zegt dat het geld naar Azie gaat, moet het ook naar daar gaan.
Geen diefstal, wel bedrog.

Geld voor noodhulp is er inderdaad al meer dan genoeg, maar daar houdt het natuurlijk nog niet op. Ik hoop dat men van al het geld dat van de actie overblijft structurele verbeteringen kan aanbrengen, zoals infrastructuur en dergelijke.

Jasper

Als je op 000-0000012-12 gestort hebt, heb je gelijk om te zeggen dat je vindt dat je geld naar Azië moet gaan.

Als je op de rekening van Artsen Zonder Grenzen gestort hebt, kan je dat niet zeggen. Je hebt gestort voor een hulporganisatie, niet specifiek voor één rampgebied. AZG helpt mensen in nood, en jij helpt AZG, dan mag AZG vrij kiezen wélke mensen ze helpen.

sledge

Citaat van: JasperAls je op 000-0000012-12 gestort hebt, heb je gelijk om te zeggen dat je vindt dat je geld naar Azië moet gaan.

Als je op de rekening van Artsen Zonder Grenzen gestort hebt, kan je dat niet zeggen. Je hebt gestort voor een hulporganisatie, niet specifiek voor één rampgebied. AZG helpt mensen in nood, en jij helpt AZG, dan mag AZG vrij kiezen wélke mensen ze helpen.

Ik had het dan ook enkel over 000-0000012-12  :wink:
Je hebt gelijk dat voor artsen zonder grenzen het geld eender waar mag gaan.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Alan Blues

Citaat van: JasperAls je op 000-0000012-12 gestort hebt, heb je gelijk om te zeggen dat je vindt dat je geld naar Azië moet gaan.

Als je op de rekening van Artsen Zonder Grenzen gestort hebt, kan je dat niet zeggen. Je hebt gestort voor een hulporganisatie, niet specifiek voor één rampgebied. AZG helpt mensen in nood, en jij helpt AZG, dan mag AZG vrij kiezen wélke mensen ze helpen.

Zo zie ik het ook.

Tim C

Dus de mensen in Azië krijgen een prima leven, terwijl de mensen in bvb Darfur mogen creperen...

Mooie solidariteit...

Als je geld terecht komt bij mensen die het nodig hebben, ben ik al zeer tevreden

Eric

Ik zal het hier maar zetten...

Laat me eerst duidelijk stellen dat ik ook al gestort heb op het 12-12 nummer.

Maar het lijkt erop dat het juist de gewone man is die het doet...
Iedere persoon, die in de mogelijkheid is, heeft al iets gestort of heeft via een sms zijn bijdrage geleverd.

Dus jij stuurt een sms en draagt de kosten daarvan...daarna komen de GSM-operatoren op TV met een vette cheque en laten ze uitschijnen dat ZIJ een gulle geste doen...oh boy.

Onze leuke BV´s dan...wij zijn solidair hoor...we gaan eens een CD opnemen en de opbrengst van die CD (deels) schenken we aan tsunami slachtoffers...euh wie koopt die CD?

De regering...wij gaan enkele miljoenen euro´s schenken...toch echt lieve mensen hé die van de regering... :roll:

Moraal van het verhaal...de gewone man moet het meeste geld geven.

Wie heeft er al een BV horen zeggen dat hij een mooie som gaat overmaken?
Onze politiekers ook...

Ach de hypocriete zakken... :evil:

Olav18

Ik had vlak na de ramp al geld gestort op Giro 555, maar omdat ik niks meer hoorde van oa Darfur heb ik vorige week ook nog maar wat gestort op de rekening van AZG.

Als geld van Giro 555 (bij jullie 1212 blijkbaar) naar andere gebieden gaan vind ik prima.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Jasper

Citaat van: ericIk zal het hier maar zetten...

Laat me eerst duidelijk stellen dat ik ook al gestort heb op het 12-12 nummer.

Maar het lijkt erop dat het juist de gewone man is die het doet...
Iedere persoon, die in de mogelijkheid is, heeft al iets gestort of heeft via een sms zijn bijdrage geleverd.

Dus jij stuurt een sms en draagt de kosten daarvan...daarna komen de GSM-operatoren op TV met een vette cheque en laten ze uitschijnen dat ZIJ een gulle geste doen...oh boy.

Onze leuke BV´s dan...wij zijn solidair hoor...we gaan eens een CD opnemen en de opbrengst van die CD (deels) schenken we aan tsunami slachtoffers...euh wie koopt die CD?

De regering...wij gaan enkele miljoenen euro´s schenken...toch echt lieve mensen hé die van de regering... :roll:

Moraal van het verhaal...de gewone man moet het meeste geld geven.

Wie heeft er al een BV horen zeggen dat hij een mooie som gaat overmaken?
Onze politiekers ook...

Ach de hypocriete zakken... :evil:
Het zou me écht verwonderen mocht niet de helft van de BV's en de regering/parlement/andere 'zever' nog geen persoonlijke geste hebben gedaan hoor.

Over die cd heb je volkomen gelijk, over die regering ook, heb ik ook al gezegd.

Ramses

1 tsoenami per week

Als we de campagne van 11.11.11 mogen geloven, sterven er dagelijks 25 000 kinderen omdat drinkwater geprivatiseerd is. Grof afgerond betekent dat wekelijks het aantal slachtoffers van een tsoenami. Maar daar staan natuurlijk geen camera's op te filmen, want minder spectaculair en het tv-kijkende volk heeft toch ook zijn brood en spelen nodig nietwaar? Ipv 10 weesgegroetjes na de biecht maken we het iets moderner met een geldstorting op het alom gekende bankrekeningnummer.

Niet dat ik Azie de hulp niet wil geven (heb trouwens zelf al gestort) maar wat met bv. Darfour? Laat de Westerse wereld zijn hart pas echt spreken als er een ramp gebeurd met Hollywood allures? Als het maar spectaculair is? In Soedan zijn ondertussen ook al 70.000 doden gevallen maar daar kraait precies geen haan meer naar. Die moeten het stellen met de standaard percentages van de Westerse begrotingen. Omdat er geen westerlingen bij de slachtoffers zijn misschien? Of is er een andere reden?

Deze ramp heeft dankzij de Hollywood allures natuurlijk een stapje voor in "de media halen en er zo lang mogelijk in blijven", wat gecombineerd met rekeningnummers tot (extra) geven aanzet. Hopelijk is dit de start voor een bredere wereldsolidariteit en blijven de camera's en politici in rampen (ook door mensenhanden gecreëerde rampen) geïnteresseerd...

forum radio1.be

Olav18

CitaatLubbers: andere rampen niet vergeten

Uitgegeven: 10 januari 2005 20:15
HILVERSUM - Regeringen moeten andere humanitaire rampen dan die in Azië niet uit het oog verliezen maar ook geld blijven geven voor rampgebieden als Sudan, Burundi en Congo. Dat heeft de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties Lubbers maandag gezegd voor het RTL Nieuws.

"We zouden er spijt van krijgen als we later zouden zeggen, in 2005 deed de wereld het heel goed in de reactie op de ramp in Azië, maar we vergaten even dat er ook andere problemen waren en nu betalen we de rekening voor een tekort aan aandacht." Klik hier !

Bron: nu.nl
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Alan Blues

Citaat van: Ramses1 tsoenami per week

Als we de campagne van 11.11.11 mogen geloven, sterven er dagelijks 25 000 kinderen omdat drinkwater geprivatiseerd is. Grof afgerond betekent dat wekelijks het aantal slachtoffers van een tsoenami. Maar daar staan natuurlijk geen camera's op te filmen, want minder spectaculair en het tv-kijkende volk heeft toch ook zijn brood en spelen nodig nietwaar? Ipv 10 weesgegroetjes na de biecht maken we het iets moderner met een geldstorting op het alom gekende bankrekeningnummer.

Niet dat ik Azie de hulp niet wil geven (heb trouwens zelf al gestort) maar wat met bv. Darfour? Laat de Westerse wereld zijn hart pas echt spreken als er een ramp gebeurd met Hollywood allures? Als het maar spectaculair is? In Soedan zijn ondertussen ook al 70.000 doden gevallen maar daar kraait precies geen haan meer naar. Die moeten het stellen met de standaard percentages van de Westerse begrotingen. Omdat er geen westerlingen bij de slachtoffers zijn misschien? Of is er een andere reden?

Deze ramp heeft dankzij de Hollywood allures natuurlijk een stapje voor in "de media halen en er zo lang mogelijk in blijven", wat gecombineerd met rekeningnummers tot (extra) geven aanzet. Hopelijk is dit de start voor een bredere wereldsolidariteit en blijven de camera's en politici in rampen (ook door mensenhanden gecreëerde rampen) geïnteresseerd...

forum radio1.be

100% mee akkoord!

Racegirl

Er zijn wel BV's die echt iets doen, Helmut Lotti bijvoorbeeld schenkt de opbrengst van 200 tickets ofzoiets van zijn 'From Russia with Love' aan Azië, ok dat geld komt ook van de gewone mens, maar anders dan had hij het geld gewoon voor zichzelf gehouden, en nu geeft hij het weg, toch een klein beetje een mooi gebaar...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Ruud'Morele plicht' vind ik een vies woord.


Je stort alleen omdat je je geweten wil sussen en omdat die mensen daar je geen bal kunnen schelen. Triest...  :roll:

Raikkonen MASTER

Heb je op de tv onlangs het interview gezien met een koppel dat hun kind kwijt was?

De man zei dat de Belgische hulp 4 tot 5 dagen kwam na de tsunami. Alle andere landen waren daar en hielpen de slachtoffers.
Belgische hulp kwam na 4 dagen voor het eerst in kleine getalen. Dagen nadien kwam er meer Belgische hulp. Maar toen was de hulp veel minder nodig.
Deze man dankt Dr Beaucourt (of hoe schrijf je het...) omdat deze alles heeft gedaan om hun kind terug te vinden.
Minister Flahaut zegt dan op het nieuws dat elk land in Europa moet kijken naar de Belgische werkwijze... De man zei letterlijk dat hij er razend kwaad van werd om de manier waarop België zich zo profileert.

Flahaut krijgt volgens mij Amerikaanse trekjes... België is aanwezig, we hebben de boel onder controle...  :roll:

Nog iets over Luc Beaucourt, wat een dwaas... Ok hij helpt mss maar meer uit eigenbelang dan iets anders. Hij zorgt voor persconferenties om aan te kondigen dat hij eraan komt, neemt 7 verpleegkundigen mee... In een ziekenhuis zijn dat 2 kleine eenheden, en per verpleegkundige neemt hij 1 doos aan materiaal nodig...
In Amerika is hij bij de aanslagen teruggestuurd omdat hij niet nodig was.
Nu zegt ie op televisie dat hij net gebeld heeft met de premier, dat hij ervoor zal zorgen dat er zoveel mogelijk in orde komt... Hij is God niet he  :?
Als ik kon zou ik ook gaan helpen. Maar dat kan ik nog niet. Laat hem maar rustig z'n mond houden en gewoon werken want ik zie hem absoluut niet als een held maar iemand die publiciteit wil maken met andermans leed dat hij zal verzachten... Zielig.