Cocaïne onder de F1 rijders!?

Gestart door Ramses, 29 december 2004 - 19:04:35

« vorige - volgende »

Ramses

Citaat van: pitstop.tvEén op drie F1-rijders zit aan de cocaïne. Dat beweert Benigno Bartoletti in een Italiaans tijdschrift. Bartoletti is de voormalige teamarts van Fiat, Ferrari en Alfa Romeo.

Volgens Bartoletti is cocaïne de doping van de F1-rijders. De drug zou de rijders het gevoel geven dat ze alles aankunnen. Cocaïne werkt ongeveer anderhalf uur, daarna wordt het door de bijwerkingen gevaarlijk en is het risico op ongevallen groot, zegt de dokter.

Afgelopen seizoen waren alle dopingtesten in de F1 negatief.

Wat denken jullie hierover? Kletst die dokter maar uit zijn nek of denk je dat de mogelijkheid bestaat, ondanks de risico's die eraan verbonden zijn?

Mikacouli

Citaat van: Ramses
Citaat van: pitstop.tvEén op drie F1-rijders zit aan de cocaïne. Dat beweert Benigno Bartoletti in een Italiaans tijdschrift. Bartoletti is de voormalige teamarts van Fiat, Ferrari en Alfa Romeo.

Volgens Bartoletti is cocaïne de doping van de F1-rijders. De drug zou de rijders het gevoel geven dat ze alles aankunnen. Cocaïne werkt ongeveer anderhalf uur, daarna wordt het door de bijwerkingen gevaarlijk en is het risico op ongevallen groot, zegt de dokter.

Afgelopen seizoen waren alle dopingtesten in de F1 negatief.

Wat denken jullie hierover? Kletst die dokter maar uit zijn nek of denk je dat de mogelijkheid bestaat, ondanks de risico's die eraan verbonden zijn?

Er moet zeker al eens mee geëxperimenteerd zijn maar om nu te zeggen dat 1 op 3 aan de cocaïne zit. Nee, dat geloof ik niet. Das veel teveel, als er dan al cocaïnegevallen zijn.
En wie zegt dan dat ze het altijd gebruiken?
Ik zal het pas geloven denk ik als er iemand betrapt wordt.

Tim C

Er moest een reden zijn voor Michael Schumacher, nu weten we het ook hij zit aan de speed  :lol:

Nee, 1 op de 3 lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk

Ferrari 2010

Het zal al wel getest zijn, maar 1/3 van de f1 coureurs is wel érg veel. Trouwens, als het na anderhalf uur gevaarlijke bijwerkingen geeft, dan is het eigenlijk ook helemaal niet toepasbaar in de f1. Want dan is het tegen het einde van de race uitgewerkt en is er een erg grote kans oms alsnog te falen, dit risico zullen ze volgens mij niet nemen hoor!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Total crap!
Ik kan mij voorstellen dat ze af en toe wel eens iets nemen qua spierversterking of uithouding(geen enkele sport is 100% clean) maar coke?

Ruud

Citaat van: Tim CEr moest een reden zijn voor Michael Schumacher, nu weten we het ook hij zit aan de speed  :lol:

Nee, 1 op de 3 lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk
Daar is hij veel te rustig voor :wink:

Tenzij het ooit onomstotelijk bewezen wordt acht ik dit onzin van de bovenste plank. Onder invloed ga je inschattingsfouten maken...

KVDracer

Als het al eens zou gedaan zijn, zal het wel door de betaalde rijders gedaan zijn, die zo hun prestaties proberen te verbeteren voor de sponsors tevreden te stellen. Ik denk persoonlijk niet dat je onder de cocaïne tegen 300km/u over een circuit kunt vliegen en je dan nog anderhalf uur concentreren.

Eric

Schumacher: "Todt, wie is er hier aan het rijden in een roze auto?"

Barrichello: "Brawn, ik zie allemaal beestjes...."
:lol:  :lol:  :lol:  :wink:

Mikacouli

Citaat van: ericSchumacher: "Todt, wie is er hier aan het rijden in een roze auto?"

Barrichello: "Brawn, ik zie allemaal beestjes...."
:lol:  :lol:  :lol:  :wink:

Mss dat Kimi wel zijn steekvlam voor iets anders gebruikte :lol:  :lol:

Doefie

Sh*t, nu moet ik mijn leveringen afzeggen omdat het bekend is

Tomas Enge is in 2002 in de Formule 3000 betrapt op cocaïne, werd voor die race gedikwalificeerd en verloor gewoon die punten. Maar 1 op 3 coureurs in de Formule 1...

Dokter zit er zelf aan volgens mij, om zoiets te beweren.

Alan Blues

Tja, het zou altijd kunnen. Cocaïne scherpt je concentratie aan.
Maar ik zou het toch ook pas geloven als er bewijzen zijn.

Ruud

Citaat van: DoefieF1Sh*t, nu moet ik mijn leveringen afzeggen omdat het bekend is

Tomas Enge is in 2002 in de Formule 3000 betrapt op cocaïne, werd voor die race gedikwalificeerd en verloor gewoon die punten. Maar 1 op 3 coureurs in de Formule 1...

Dokter zit er zelf aan volgens mij, om zoiets te beweren.
Dat was cannabis, een heel verschil met cocaïne dunkt me.

Citaat van: formule1.nl, oktober 2002Enge verliest F3000-titel

Tomas Enge is zijn Formule 3000-titel kwijt. De Tsjech werd vlak voor de Formule 3000-race op Monza positief bevonden na een dopingtest. Onderzoek wees uit dat Enge sporen van cannabis in zijn urine had.

Ondanks dat Enge onder voorbehoud mocht starten in Monza heeft de FIA nu het resultaat ongeldig verklaard. Niet Tomas Enge, maar de Fransman Sebastien Bourdais is nu dus de Formule 3000-kampioen. Bovendien kreeg Enge een voorwaardeljke schorsing van twaalf maanden opgelegd.

Enge heeft steeds ontkend dat hij bewust cannabbis tot zich genomen heeft. Zijn raadsman suggereerde dat Enge in een ruimte is geweest waar softdrugs gebruikt werden en dat de coureur de stof per ongeluk heeft binnengekregen. Enge toonde zch opmerkelijk kalm onder de uitspraak. Hij was vooral blij dat de twaalf maanden schorsing voorwaardelijk zijn. "Ik ben blij dat ik kan blijven racen", zei de coureur.

bogie

Citaat van: Ruud
Citaat van: Tim CEr moest een reden zijn voor Michael Schumacher, nu weten we het ook hij zit aan de speed  :lol:

Nee, 1 op de 3 lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk
Daar is hij veel te rustig voor :wink:

Tenzij het ooit onomstotelijk bewezen wordt acht ik dit onzin van de bovenste plank. Onder invloed ga je inschattingsfouten maken...

de bijwerkingen hebben we gezien in spa nadat hij op DC reed  :lol:
1 man -> Montoya

Roel

Citaat van: bogie
Citaat van: Ruud
Citaat van: Tim CEr moest een reden zijn voor Michael Schumacher, nu weten we het ook hij zit aan de speed  :lol:

Nee, 1 op de 3 lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk
Daar is hij veel te rustig voor :wink:

Tenzij het ooit onomstotelijk bewezen wordt acht ik dit onzin van de bovenste plank. Onder invloed ga je inschattingsfouten maken...

de bijwerkingen hebben we gezien in spa nadat hij op DC reed  :lol:

Die zit!  :lol:
God save Mclaren

Racegirl

Dat er enkele gebruiken wil ik wel geloven, maar 1 op 3 is enorm overdreven denk ik.
En ja zeker zolang ze niemand betrappen, geloof ik er niet veel van.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.