Mijn eerste keer!

Gestart door nodisch18, 08 april 2003 - 15:07:21

« vorige - volgende »

nodisch18

Voor mij was de eerste keer dat ik naar een race ging in 1996.

Ik had al jaren gezeurd en nu ging ik dan eindelijk met mijn vader en broer naar Magny Cours in Frankrijk. We hadden voor Frankrijk gekozen omdat vergeleken met Belgie een stuk goedkoper is en omdat ze in Frankrijk 30 keer meer langs komen! (korter circuit he!)

We hadden kaartjes voor heel het weekend en waren er dus al op donderdagavond. Gemoedelijk met een hoop andere F1-touristen op een camping vlakbij Nevers.

Op vrijdag ochtend gingen we richting het circuit, toen we de weg van de camping af reden botsten we bijna op een andere auto. En wat bleek, daar zat Salo in! (destijds nog voor Tyrell)

Salo reed meteen door, er was ook niks gebeurd dus eigenlijk ook geen reden om te stoppen maar dat had ik natuurlijk wel gewild!

Op het cicuit aangekomen begon mijn hart al flink te bonzen. We hadden kaartjes voor tribune E aan het einde van het rechte stuk met uitzicht op de pits.

Wat mij het meest is bijgebleven van de auto's is het geweldige geluid dat ze maken!! Haast niet te geloven hoe hard dat klinkt en hoe imponerend het is. Verder viel me ook op dat al die motoren van de auto's ontzettend rot klinken, het lijkt net of ze binnen een paar kilometer wel haast moeten ontploffen maar dat gebeurd natuurlijk maar relatief zelden. Vooral de minardi van Fissichella klonk echt heel erg beroerd. of ie destijds de race heeft uitgereden weet ik niet meer.

Eigenlijk was de race op zich ook niet zo heel boeiend als je thuis op de bank had gezeten. Schumacher maakte zijn warm-up lap niet eens af en Damon Hill reed onbedreigd naar de zege. Maar op de tribune maakt dat allemaal toch niet zoveel uit want voor mij gaat het voornamelijk om de auto's in het echt te zien, de sfeer te proeven, de geur van verbrand rubber op te snuiven en natuurlijk dat helse kabaal te horen! Al met al  was het zeker een bijzonder indrukwekkend weekend! En ik zal ook zeker na races blijven gaan (inmiddels heb ik er al 5 achter mijn naam staan  :wink: ) (hopelijk kan ik ooit Ricardo Patrese verslaan  :wink: !! 256 races)

Groeten

Ramses

Mooi stukje tekst...

Of fisichella uitgereden heeft zou ik eens moeten opzoeken, ik denk haast van niet.

Olav18

Na twee ronden viel ie al uit met een benzine pomp probleem.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Alan Blues

Citaat van: nodisch18(hopelijk kan ik ooit Ricardo Patrese verslaan  :wink: !! 256 races)

Groeten

Ik hoop dat je een serieus spaarboekje hebt! ;) ;) ;) ;)

Doefie



Ik al 68 live (voor den tv), 120 of zo op video en 1 echt live (Spa-Francorchamps vori seizoen.)

tomjoad82

Hai hai,

ik heb al 3 races op de tribune achter mijn naam staan
alle 3 in spa.
in de vip tribune  :lol:
een maat van mij zijn vader werkt bij kpn en heeft daar al 3 jaar achter elkaar kaartjes voor gekregen.
dus ik zat in de eerste hairpin alles te kijken.
was daar ter ere van het jordan team.

en man wat een kewle ervaring is dat zeg.
zeker de eerste keer.
wat een geluid uit die auto's en wat een mooie race waarin hakinen schumacher prachtig inhaalde door allebij langs een sauber te scheuren.
ik hoop dat volgend jaar er weer kaartjes zijn zodat ik er weer heen kan gaan wat het was zeer prachtig om te zien en te horen wat daar gebeurt.

tip voor alle mensen:
het eten bij de vip is echt NIET te vreten.

Greetzzz
Maarten

MaXiMuS

Hallo ik ben hier nieuw ,

Even mijn verhaal , na al die jaren F1 te volgen op Tv sinds 1989, kwam het er eindelijk van deze zomer de GP van België in Spa.

Ik vond het zalig !

En zeker volgend jaar terug met Bas Leinders in de Minardi
Greetz MaXiMuS

daan

Welkom :)
Ja, lijkt me ook dat de GP van Spa een hele mooie was. Vergeet vooral de winnaar niet he ;) .

Zelf hoop ik om volgend jaar naar de GP van Spa of naar de GP van Monaco te gaan. :)

IVY440

Citaat van: tomjoad82Hai hai,
wat een geluid uit die auto's en wat een mooie race waarin hakinen schumacher prachtig inhaalde door allebij langs een sauber te scheuren.
Greetzzz
Maarten

Was dat niet de BAR van Zonta die ze voorbij scheurden?

Ik heb nog altijd geen GP live (op de tribunes) gezien maar intussen al wel een goei 150 op tv.

Eric

Citaat van: MaXiMuSHallo ik ben hier nieuw ,

Even mijn verhaal , na al die jaren F1 te volgen op Tv sinds 1989, kwam het er eindelijk van deze zomer de GP van België in Spa.

Ik vond het zalig !

En zeker volgend jaar terug met Bas Leinders in de Minardi

Welkom streekgenoot...veel plezier op de site...dat telt ook voor al de andere nieuwkomers hier.  :wink:

Na drie live GP´s geef ik er de brui aan...hoe pijnlijk het ook zal zijn voor mij.
Volgend jaar staat een vakantie gepland naar de States en dat zal al genoeg kosten met zich meebrengen.
Dit jaar zat ik op de goud tribune aan La Source en dat was echt een schitterende plaats, maar als ik de prijzen bekijk dan hoeft het echt niet meer voor mij...de tribune waar ik dit jaar zat is volgend jaar 50 euro duurder geworden...en ze waren al niet goedkoop.

Tegenwoordig draait het alleen om geld en de toeschouwer krijgt de behandeling als zijnde een stuk van het decor...wat krijg je nog voor dat vele geld dat je moet ophoesten?