Vloedgolven doden duizenden mensen in Azië

Gestart door Tim C, 26 december 2004 - 14:35:17

« vorige - volgende »

Alan Blues

Citaat van: Racegirl
Citaat van: JasperOok al is de kans klein dat deze ramp nog zal gebeuren, ik denk toch dat vele westerlingen een neiging tot wegblijven uit Thailand gaan hebben hoor. :(

@ Alan, ging jij niet naar Thailand op vakantie?
En zo ja? Gaat de reis nog door?

Ja, ik vertrek op 2 april naar Thailand.

Maar we gaan niet naar het zuiden. We gaan van Bangkok naar Tchiang Mai en van daaruit naar het oosten en dan terug naar Bangkok.

Alan Blues

Citaat van: eric
En van waar komen die kaderleden hun enorm hoog loon?

Die hebben misschien nog een hoofdberoep. Voor hetzelfde geld zaten ze daar aan een tafel op uitnodiging van de Minister van Buitenlandse Zaken. Weet ik veel. Maar die mensen weten ook dat het de ogen van gulde schenkers uitsteekt als ze het geld te veel laten hangen...

Ruud

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: eric
Citaat van: Alan Blues
Citaat van: MartinIk kreeg vrijdag week 53 uitbetaald.
Een extra week salaris.
De helft heb ik gestort op giro 555.
Voor de sumani slachtoffers.
Ik kan het missen.
Maar komt het op de juiste plaats terecht?

Mijn beste vriend is chefkok bij Huize Molenaar.
Een top restaurant in Utrecht.
Onder de 100 Euro eet je daar niet.
Verleden jaar kwam het Rode Kruis daar eten omdat een collecte goed was verlopen.
16 mensen van het kader kwamen daar eten.
Een couvert van 140 Euro per persoon en veel flessen wijn van 60 Euro per fles.

Schandalig vind ik.
Ik geef geld zij zitten er van te vreten.
Sindsdien geef ik niets meer aan goede doelen.

Dus nu maar hopen dat het geld wat ik nu stort goed terecht komt.

Dat is natuurlijk op veel manieren te interpreteren. Misschien hebben ze dat geld wel uit eigen zak betaald of was er iemand aan tafel die nog moest overhaald worden om een monsterdonatie te doen...

Ik denk dat al het geld dat gegeven wordt aan een goed doel wel inderdaad tot bij de hulphoevenden komt, dit in tegenstelling tot het geven van geld aan een regering van een hulpbehoevend land. Dat gaat in veel gevallen naar de aankoop van wapens i.p.v. naar eten en onderdak.
En van waar komen die kaderleden hun enorm hoog loon?
Die hebben misschien nog een hoofdberoep. Voor hetzelfde geld zaten ze daar aan een tafel op uitnodiging van de Minister van Buitenlandse Zaken. Weet ik veel. Maar die mensen weten ook dat het de ogen van gulde schenkers uitsteekt als ze het geld te veel laten hangen...
De kans dat dat betreffende luxeuze etentje uit eigen zak betaald is, is aanwezig, maar uiterst klein. Zoals veel te vaak gebeurd, is waarschijnlijk ook dit betaald van donaties. Er is weinig schandelijker dan dat. Ten eerste is dat geld is gedoneerd voor mensen die het nodig hebben - niet voor mensen die onder valse voorwendselen smakelijk willen dineren - ten tweede is dit zéér slecht voor de reputatie van goede doelen. Naast het feit dat het geld door dit soort grappen minder effectief besteed wordt, komt er daardoor ook nog eens minder binnen.

Als je doneert wil je de garantie dat elke cent die je geeft zo effectief mogelijk benut wordt, niet dat een stelletje huichelaars er 'onkosten' als dit van declareert - mensen die niet het belang van het goede doel voor ogen hebben, maar dat van zichzelf. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken, zoals de directeur van de Hartstichting die er een vorstelijk salaris op na blijkt te houden.

Helaas is het een structureel probleem dat van iedere aan goede doelen besteede Euro er maar een klein gedeelte op de bestemde plek aankomt. Misschien zo ook nu bij de tsunamiramp: iedereen stort met de beste bedoelingen, wat er daarna met het geld gebeurt is slechts een kwestie van vertrouwen in de goedheid van de mens en hopen dat alles deugdelijk georganiseerd is...

Scuderia Ferrari

Karen Mulder slachtoffer van ramp of hoax?

Is het een hoax of niet? Uit verschillende bronnen komen er geruchten dat Nederlands topmodel Karen Mulder sinds tweede kerstdag vermist wordt in Thailand. Op de Vermist in Thailand-site van de NOS stond dit weekend al te lezen: Ik ben op zoek naar de dochter van mijn vriendin Marijke. Haar naam is Karen Mulder, beroep fotomodel. Haar ouders zijn bang dat ze in Thailand was met de kerst. Karen, als je dit bericht leest, laat dan alsjeblieft via mij weten dat je nog in leven bent.

Dit bericht is inmiddels van de site gehaald, maar de vermeende vermissing is tot op heden ontkend noch bevestigd. Een aantal FOK!kers mailde naar RTL Boulevard en kreeg allemaal dezelfde e-mail terug.

Hartelijk dank voor de tip. Inmiddels is het bericht van de NOS-site verwijderd en dat heeft zo z’n redenen. Het schijnt hier inderdaad te gaan om dé Karen Mulder, maar haar ouders willen er eigenlijk geen ruchtbaarheid aan geven. Omdat jij het bericht al had gelezen, willen we het tegenover jou niet ontkennen, maar wij zullen in principe de wens van Karens ouders eerbiedigen en er vanavond althans geen ruchtbaarheid aan geven. Mochten andere media er echter mee komen, dan zullen wij waarschijnlijk niet achterblijven.
Met vriendelijke groet,
RTL Boulevard


Ook staat het gerucht op weblogs. Gaat het hier om een hele slechte grap en worden we beetgenomen of is fotomodel Karen Mulder echt vermist?

Bruno

De naam Karen Mulder komt wel degelijk voor op de vermisten lijst, of het dé Karen Mulder is valt nog te bezien natuurlijk.

Maar even wat anders, élke persoon die vermist is verdient aandacht, druk maken of dit een hoax is of niet doe ik niet. Blijkt binnenkort dat het echt zo is dan vind ik het even erg voor haar als voor haar naasten. Blijkt het een hoax dan zie je maar wat zoiets teweeg kan brengen, er zijn nu een hele hoop mensen nodeloos bezig met zo'n dingen terwijl er wel ernstiger zaken zijn.  :roll:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Tim C

Ondertussen heeft Sauber de launch is Maleisië afgelast

dj Peter

Michael Schumacher doneert 10 miljoen € steun. (zonet vernomen op VTM-nieuws)
Hopelijk volgen meerdere topverdieners zijn voorbeeld.

Scuderia Ferrari

Citaat van: BrunoDe naam Karen Mulder komt wel degelijk voor op de vermisten lijst, of het dé Karen Mulder is valt nog te bezien natuurlijk.

Maar even wat anders, élke persoon die vermist is verdient aandacht, druk maken of dit een hoax is of niet doe ik niet. Blijkt binnenkort dat het echt zo is dan vind ik het even erg voor haar als voor haar naasten. Blijkt het een hoax dan zie je maar wat zoiets teweeg kan brengen, er zijn nu een hele hoop mensen nodeloos bezig met zo'n dingen terwijl er wel ernstiger zaken zijn.  :roll:
Het was een hoax. Karen Mulder was wel in Thailand maar vertrok een paar dagen voor de ramp.

Eric

Citaat van: SaffierFMMichael Schumacher doneert 10 miljoen € steun. (zonet vernomen op VTM-nieuws)
Hopelijk volgen meerdere topverdieners zijn voorbeeld.

had het ook juist vernomen, mooi gebaar van Schumi en ik hoop ook dat er meer zijn voorbeeld zullen volgen...

Scuderia Ferrari

Inderdaad. Sandra Bullock zou ook $1 mlijoen hebben overgemaakt.

Alan Blues

De mooie Maria Sharapova ook...  8)  8)

FerrariMan

Schumi doneert 10 miljoen dollar?? Djeezes.. :shock:

Racegirl

Citaat van: FerrariManSchumi doneert 10 miljoen dollar?? Djeezes.. :shock:

Euhm, ik vind dit een beetje meer dan normaal, gezien het feit dat hij zelf niets tekortkomt en toch wel wat extraatjes heeft!

Ok hij moet dat niet en daardoor is het een heel mooi gebaar!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

FerrariMan

Citaat van: Racegirl
Citaat van: FerrariManSchumi doneert 10 miljoen dollar?? Djeezes.. :shock:

Euhm, ik vind dit een beetje meer dan normaal, gezien het feit dat hij zelf niets tekortkomt en toch wel wat extraatjes heeft!

Ok hij moet dat niet en daardoor is het een heel mooi gebaar!
Ik wil maar zeggen, 10 miljoen is veel geld. Ik wou dat ik ook met tien miljoen kon smijten..

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Racegirl
Citaat van: FerrariManSchumi doneert 10 miljoen dollar?? Djeezes.. :shock:

Euhm, ik vind dit een beetje meer dan normaal, gezien het feit dat hij zelf niets tekortkomt en toch wel wat extraatjes heeft!

Ok hij moet dat niet en daardoor is het een heel mooi gebaar!
Ik wil maar zeggen, 10 miljoen is veel geld. Ik wou dat ik ook met tien miljoen kon smijten..

Schumacher zijn bodyguard is omgekomen door de tsunami. Ook zijn twee zoontjes zijn omgekomen. Ik denk dat het ook een grote rol gespeeld heeft. Maar idd een mooi gebaar.

Hij is trouwens 43 miljoen dollar kwijt. Hij heeft ook een huisje gekocht in italie.