Vloedgolven doden duizenden mensen in Azië

Gestart door Tim C, 26 december 2004 - 14:35:17

« vorige - volgende »

Alan Blues

Doefie, ik kan er inderdaad niet bij om juist die woorden van jou te horen.

Ik ken je achtergrond een beetje en ik heb je al een keer of twee ontmoet en je lijkt me echt een fijne kerel, maar dat je zo hard bent wist ik niet.

Ik weet dat je kwaad bent, maar ik ben heel vergevingsgezind.

Ik ga nu oudejaar vieren met vrienden, waar onderandere enkele Thaise medeburgers bij zijn. Ik hoop dat we nog kunnen feesten....  :?

Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Ramses

Grote media-actie "Tsunami 12-12" op 14 januari

vr 31/12/04 - TV1 en VTM brengen op vrijdag 14 januari een gezamenlijke televisieshow die Vlaanderen wil mobiliseren om de slachtoffers van de natuurramp in Zuidoost-Azië te helpen. Ook VT4 werkt mee aan het programma "Tsunami 12-12". De actie komt er op vraag van Vlaams minister Geert Bourgeois.

Alle Vlaamse zenders, ook de regionale, kunnen de uitzending overnemen of de beelden gebruiken voor hun eigen programma's. De concrete invulling van het programma wordt de komende dagen uitgewerkt.

Donderdag had Bourgeois de vertegenwoordigers van de Vlaamse tv-zenders en een aantal NGO's op zijn kabinet ontvangen om de grootscheepse actie op touw te zetten.

Het gezamenlijke programma zal uitgezonden worden op vrijdagavond 14 januari. In 1999 werkten TV1 en VTM al samen voor een soortgelijke actie voor Kosovo. Die actie bracht toen bijna 17 miljoen euro op.

Vlaams minister van Buitenlands Beleid en Ontwikkelingssamenwerking Geert Bourgeois reageert tevreden op het initiatief van de Vlaamse media voor de slachtoffers van de ramp in Azië.

"Ik ben uitermate verheugd over het initiatief. Het is schitterend dat het gehele Vlaamse medialandschap de handen in elkaar slaat voor het goede doel", aldus Bourgeois.

"Het ziet er naar uit dat ook de regionale en lokale radio's en de telecom-operatoren zullen meewerken aan het project "Tsunami 12-12". Ik hoop dat de solidariteit van de Vlamingen overweldigend zal zijn", besluit de minister zijn reactie.

Bron: VRT

Doefie

Citaat van: Alan BluesDoefie, ik kan er inderdaad niet bij om juist die woorden van jou te horen.

Ik ken je achtergrond een beetje en ik heb je al een keer of twee ontmoet en je lijkt me echt een fijne kerel, maar dat je zo hard bent wist ik niet.

Ik weet dat je kwaad bent, maar ik ben heel vergevingsgezind.

Ik ben hard als ik mijn mening verdedig, meer niet. En als het mijn strot uikomt (om het zo moooi te zeggen) durf ik wel is uitvliegen, maar is van korte duur hoor. En ja, op zulke vlakken kan ik hard zijn, weet ik ook. Maar ik vind het gewoon erg als de mensen er goed in kunnen overdrijven, zoals men in de media erg vaak doen. Waarschijnlijk geeft mij dat ook een verkeerd beeld van heel het gedoe ginder, maar uiteindelijk binnen een jaar of 20 is iedereen dat vergeten en is het daar weer doodnormaal (binnen een jaar al geloof ik best)...

Ik ben raar, ik weet het.

Tim C

Uit tweede bron weet ik dat er absoluut niet wordt overdreven, in tegendeel, de situatie ginder is veel erger dan ze hier laten zien...

Maar wees gerust zo harteloos, het spreekt meer over jou dan over iedereen anders...

RadioActiveMan

Het valt mij op dat er zoveel meer mannen zonder vrouw naar huis moeten dan andersom. Hoe zou dat komen? Mannen zijn fysiek sterker of iets anders?

Mijn donatie ga ik morgen of zondag doen. Ik heb meer dan genoeg.

Doefie

Citaat van: Tim CUit tweede bron weet ik dat er absoluut niet wordt overdreven, in tegendeel, de situatie ginder is veel erger dan ze hier laten zien...

Maar wees gerust zo harteloos, het spreekt meer over jou dan over iedereen anders...

"Hier in deze hotelkamer overnachtte twee Belgen...ze liggen nu alletwee in het ziekenhuis...gelukkig zijn ze ontsnapt...morgen keren ze naar huis terug" --> niet overdrijven?

Citaat uit Friends: "er bestaat geen onbaatzuchtige daad".

Weet ge wat, laat vallen, we draaien in cirkels rond. :roll:

Tim C

Ik zou zeggen, lees het stuk nog eens waar ik zeg dat ze hier niet overdrijven, maar dat ze nog maar een gedeelte laten zien van de realiteit ginder...

Spijtig genoeg kan ik er ook niet aan doen dat ze ergens anders de prioriteiten leggen...

De situatie ginder is erger dan twee belgen en hun hotelkamer, waarom ze dat niet tonen begrijpt niemand...

Supermariobros

Citaat van: RadioActiveManHet valt mij op dat er zoveel meer mannen zonder vrouw naar huis moeten dan andersom. Hoe zou dat komen? Mannen zijn fysiek sterker of iets anders?

Mijn donatie ga ik morgen of zondag doen. Ik heb meer dan genoeg.


Zal ik dan ook maar mijn rekeningnr. eens geven   :lol:  :wink:

Bruno

Er is ook een groot verschil in mentaliteit met de mensen ginds en ons.

De inwoners in de meeste van die streken hebben ook veel verloren maar zeggen zelf dat het leven zo snel als mogelijk terug moet normaliseren, in onze "westerse" landen word er nog jaren nagepraat en herdacht wat er ooit gebeurd is. Kijk maar naar het Switel gebeuren in Antwerpen.

Terwijl wij hier bijvoorbeeld plannen maken voor de toekomst en wat we zoal gaan doen als we op pensioen gaan, wat voor opvoeding de kinderen gaan krijgen en dergelijke denken ze ginder enkel na over wat ze vanavond of morgen zouden kunnen eten.
Hebben we hier een ouder, kind of ander familielid dat sterft maken we een heel rouwproces door dat bij sommigen nooit eindigt. Dat zijn dingen die je ginds niet in zo'n extreme mate meemaakt, sterft er iemand dan was dat gewoon het lot.

Ik wil hiermee Doefie niet goedpraten maar ik denk wel degelijk dat wij hier meer wakker liggen van het gebeurde dan een groot deel van de mensen ginder.

Wat wel opvalt in het nieuws is dat er véél meer aandacht gegeven word aan de enkele (naar verhouding) westerse slachtoffers ten opzichte van de massa plaatselijke verdwenen/overleden mensen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Racegirl

Inderdaad het nieuws besteedt veel te veel aandacht aan de 'Westerlingen' die het al dan niet overleefd hebben, terwijl het allerergste leed zich afspeelt bij de overlevenden, ze zijn familie, vrienden kwijt, hun huis, er is geen eten, geen drinkwater, ze zijn alles maar dan ook alles kwijt...

En net daarom is het belangrijk dat er anderen zich om hen bekommeren, dat we met z'n allen samenwerken om hen te helpen, zodat ze hun leven terug kunnen opbouwen, zodat de kinderen terug naar school kunnen, ze zuiver water kunnen drinken, eten vinden, zodat er geen ziektes uitbreken, ...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Ik zou ook mijn bijdrage willen doen op de rekening 12-12, ik ga het er straks eens met mijn moeder over hebben. Ik heb toch weer een veel te dikke Nieuwjaars- en verjaardagscadeau gekregen van mijn grootmoeder...

Ik heb ook gehoord dat bijvoorbeeld Zweden duizenden slachtoffers heeft. Is dat waar? Anyway, de tienduizenden mensen van ginder zijn veel erger natuurlijk. Wat ook erg voor de overlevenden is: als alles voorbij is, dus echt wel alles voorbij, wat voor schade gaat het toerisme in/naar Thailand en omstreken dan wel niet ondervinden? Ik denk toch dat dat één van de grootste bronnen van inkomsten van dat land is (ook al lees je vaak "Made in Thailand"). Ook al is de kans klein dat deze ramp nog zal gebeuren, ik denk toch dat vele westerlingen een neiging tot wegblijven uit Thailand gaan hebben hoor. :(

Martin

Ik kreeg vrijdag week 53 uitbetaald.
Een extra week salaris.
De helft heb ik gestort op giro 555.
Voor de sumani slachtoffers.
Ik kan het missen.
Maar komt het op de juiste plaats terecht?

Mijn beste vriend is chefkok bij Huize Molenaar.
Een top restaurant in Utrecht.
Onder de 100 Euro eet je daar niet.
Verleden jaar kwam het Rode Kruis daar eten omdat een collecte goed was verlopen.
16 mensen van het kader kwamen daar eten.
Een couvert van 140 Euro per persoon en veel flessen wijn van 60 Euro per fles.

Schandalig vind ik.
Ik geef geld zij zitten er van te vreten.
Sindsdien geef ik niets meer aan goede doelen.

Dus nu maar hopen dat het geld wat ik nu stort goed terecht komt.

Alan Blues

Citaat van: MartinIk kreeg vrijdag week 53 uitbetaald.
Een extra week salaris.
De helft heb ik gestort op giro 555.
Voor de sumani slachtoffers.
Ik kan het missen.
Maar komt het op de juiste plaats terecht?

Mijn beste vriend is chefkok bij Huize Molenaar.
Een top restaurant in Utrecht.
Onder de 100 Euro eet je daar niet.
Verleden jaar kwam het Rode Kruis daar eten omdat een collecte goed was verlopen.
16 mensen van het kader kwamen daar eten.
Een couvert van 140 Euro per persoon en veel flessen wijn van 60 Euro per fles.

Schandalig vind ik.
Ik geef geld zij zitten er van te vreten.
Sindsdien geef ik niets meer aan goede doelen.

Dus nu maar hopen dat het geld wat ik nu stort goed terecht komt.

Dat is natuurlijk op veel manieren te interpreteren. Misschien hebben ze dat geld wel uit eigen zak betaald of was er iemand aan tafel die nog moest overhaald worden om een monsterdonatie te doen...

Ik denk dat al het geld dat gegeven wordt aan een goed doel wel inderdaad tot bij de hulphoevenden komt, dit in tegenstelling tot het geven van geld aan een regering van een hulpbehoevend land. Dat gaat in veel gevallen naar de aankoop van wapens i.p.v. naar eten en onderdak.

Racegirl

Citaat van: JasperOok al is de kans klein dat deze ramp nog zal gebeuren, ik denk toch dat vele westerlingen een neiging tot wegblijven uit Thailand gaan hebben hoor. :(

@ Alan, ging jij niet naar Thailand op vakantie?
En zo ja? Gaat de reis nog door?
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: MartinIk kreeg vrijdag week 53 uitbetaald.
Een extra week salaris.
De helft heb ik gestort op giro 555.
Voor de sumani slachtoffers.
Ik kan het missen.
Maar komt het op de juiste plaats terecht?

Mijn beste vriend is chefkok bij Huize Molenaar.
Een top restaurant in Utrecht.
Onder de 100 Euro eet je daar niet.
Verleden jaar kwam het Rode Kruis daar eten omdat een collecte goed was verlopen.
16 mensen van het kader kwamen daar eten.
Een couvert van 140 Euro per persoon en veel flessen wijn van 60 Euro per fles.

Schandalig vind ik.
Ik geef geld zij zitten er van te vreten.
Sindsdien geef ik niets meer aan goede doelen.

Dus nu maar hopen dat het geld wat ik nu stort goed terecht komt.

Dat is natuurlijk op veel manieren te interpreteren. Misschien hebben ze dat geld wel uit eigen zak betaald of was er iemand aan tafel die nog moest overhaald worden om een monsterdonatie te doen...

Ik denk dat al het geld dat gegeven wordt aan een goed doel wel inderdaad tot bij de hulphoevenden komt, dit in tegenstelling tot het geven van geld aan een regering van een hulpbehoevend land. Dat gaat in veel gevallen naar de aankoop van wapens i.p.v. naar eten en onderdak.

En van waar komen die kaderleden hun enorm hoog loon?