Vloedgolven doden duizenden mensen in Azië

Gestart door Tim C, 26 december 2004 - 14:35:17

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: RadioActiveMan
Citaat van: Tim CEn als het dat niet is, valt er wel een komeet neer, of veranderen de polen van de aarde van plek, of....

Als we zo doorgaan kunnen we niet meer slapen.

We kunnen er ons ook geen zak voor interesseren en ons in de toekomst niet tegen dingen zoals zondag beschermen.
Er zijn miljoenen mensen over de hele wereld die bedreigd worden door dergelijke voorvallen simpelweg omdat hun dorp/stad op de verkeerde plaats staat.
Ik zeg toch niet dat we het ons niet moeten aantrekken, gewoon dat als we op alles moeten letten we niet meer slapen

trouwens, 's nachts in je kelder komen kan je binnen het jaar doden...

Bjorn

Citaat van: Tim Ctrouwens, 's nachts in je kelder komen kan je binnen het jaar doden...

En door wat dan?
- Van de trap vallen?
- Geëlektrocuteerd worden?
De Mens: In Het Gras![/color]

Doefie

Nu ga ik waarschijnlijk erg overkomen, maar ja...

Natuur"rampen" komen we elk jaar wel tegen he. In de jaren '40-'50 raasden er ook al tsunami's door de Grote Oceaan, die Japan, Hawaii, Nieuw-Zeeland, Nieuw-Guinea en dergelijke raakten. Ook tienduizenden doden --> iemand er hier iets van gehoord?
Uitbarsting van de Vesuvius vernietigde Pompei en Herculaneum. Meer dan 70 000 doden. Trekt er zich iemand daar nog iets van aan? In de Middeleeuwen aardbevingen met 70-80 000 doden. Tweede Wereldoorlog meer dan 5 miljoen doden (op het slagveld alleen).

Ik wil maar zeggen, zo'n dingen worden enorm opgeblazen door media. OK, ze zijn niet echt aangenaam te noemen, weet ik ook, maar het kan altijd gebeuren en als 't dan komt, tja se, dan komt 't he. We kunnen er toch niets aan doen. Feit is wel dat er altijd maar meer en meer doden vallen omdat men altijd meer en meer gaat volbouwen op gevaarlijkere plekken. Neem nu een berghelling in Amerika die staat volgebouwd...als die verschuift is er ook bijna een half dorp weg.

Maar één ding is er wel: het smelten van de ijskappen op de Noordpool zorgt voor een nieuwe ijstijd binnen een 100tal jaar, in het slechtste geval binnen een 50tal..., niet voor het stijgen van het zeeniveau.

Alan Blues

Citaat van: DoefieF1Nu ga ik waarschijnlijk erg overkomen, maar ja...

Natuur"rampen" komen we elk jaar wel tegen he. In de jaren '40-'50 raasden er ook al tsunami's door de Grote Oceaan, die Japan, Hawaii, Nieuw-Zeeland, Nieuw-Guinea en dergelijke raakten. Ook tienduizenden doden --> iemand er hier iets van gehoord?
Uitbarsting van de Vesuvius vernietigde Pompei en Herculaneum. Meer dan 70 000 doden. Trekt er zich iemand daar nog iets van aan? In de Middeleeuwen aardbevingen met 70-80 000 doden. Tweede Wereldoorlog meer dan 5 miljoen doden (op het slagveld alleen).

Ik wil maar zeggen, zo'n dingen worden enorm opgeblazen door media. OK, ze zijn niet echt aangenaam te noemen, weet ik ook, maar het kan altijd gebeuren en als 't dan komt, tja se, dan komt 't he. We kunnen er toch niets aan doen. Feit is wel dat er altijd maar meer en meer doden vallen omdat men altijd meer en meer gaat volbouwen op gevaarlijkere plekken. Neem nu een berghelling in Amerika die staat volgebouwd...als die verschuift is er ook bijna een half dorp weg.

Maar één ding is er wel: het smelten van de ijskappen op de Noordpool zorgt voor een nieuwe ijstijd binnen een 100tal jaar, in het slechtste geval binnen een 50tal..., niet voor het stijgen van het zeeniveau.

Op beide vragen kan ik 'ja' antwoorden. De uitbarsting van de vesuvius raakt me uiteraard minder, maar de doden in de eerste en de tweede wereldoorlog raakt me zwaar. Jij zal er rechtstreekse familie in verloren hebben en ik ook. En, inderdaad, vroeger bestond er geen madia. Maar denk je niet dat de overlevenden van de uitbarsting van de Vesuvius door de hel gegaan zijn? Dat ook zij getreurd hebben om het verlies van familie en stadsgenoten?

Ze zullen net zoveel getreurd hebben als mijn grootouders tijdens de eerste en de tweede wereldoorlog. Net zoals wij nu treuren om het onrecht in Somalie, Irak en alle andere plaatsen waar er onschuldige mensen dood gaan door oorlog of natuurfenomenen...

Doefie

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: DoefieF1Nu ga ik waarschijnlijk erg overkomen, maar ja...

Natuur"rampen" komen we elk jaar wel tegen he. In de jaren '40-'50 raasden er ook al tsunami's door de Grote Oceaan, die Japan, Hawaii, Nieuw-Zeeland, Nieuw-Guinea en dergelijke raakten. Ook tienduizenden doden --> iemand er hier iets van gehoord?
Uitbarsting van de Vesuvius vernietigde Pompei en Herculaneum. Meer dan 70 000 doden. Trekt er zich iemand daar nog iets van aan? In de Middeleeuwen aardbevingen met 70-80 000 doden. Tweede Wereldoorlog meer dan 5 miljoen doden (op het slagveld alleen).

Ik wil maar zeggen, zo'n dingen worden enorm opgeblazen door media. OK, ze zijn niet echt aangenaam te noemen, weet ik ook, maar het kan altijd gebeuren en als 't dan komt, tja se, dan komt 't he. We kunnen er toch niets aan doen. Feit is wel dat er altijd maar meer en meer doden vallen omdat men altijd meer en meer gaat volbouwen op gevaarlijkere plekken. Neem nu een berghelling in Amerika die staat volgebouwd...als die verschuift is er ook bijna een half dorp weg.

Maar één ding is er wel: het smelten van de ijskappen op de Noordpool zorgt voor een nieuwe ijstijd binnen een 100tal jaar, in het slechtste geval binnen een 50tal..., niet voor het stijgen van het zeeniveau.

Op beide vragen kan ik 'ja' antwoorden. De uitbarsting van de vesuvius raakt me uiteraard minder, maar de doden in de eerste en de tweede wereldoorlog raakt me zwaar. Jij zal er rechtstreekse familie in verloren hebben en ik ook. En, inderdaad, vroeger bestond er geen madia. Maar denk je niet dat de overlevenden van de uitbarsting van de Vesuvius door de hel gegaan zijn? Dat ook zij getreurd hebben om het verlies van familie en stadsgenoten?

Ze zullen net zoveel getreurd hebben als mijn grootouders tijdens de eerste en de tweede wereldoorlog. Net zoals wij nu treuren om het onrecht in Somalie, Irak en alle andere plaatsen waar er onschuldige mensen dood gaan door oorlog of natuurfenomenen...

Familie en stadsgenoten --> ja. Maar moet daarom de hele wereld erbij betrokken worden? Net zoals her en der van die presidentsverkiezingen waar Jan en alleman zich mee gaat bemoeien. Is dat echt nodig? Tuurlijk is dat erg als er dat gebeurt, maar als het hier gebeurt zal er internationaal geen kat naar om kijken. Dus waarom wij ook daar? Kan erg klinken, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Laat die gewoon doen, die komen er wel bovenop.

Ruud

Inderdaad, aan dat soort 'futiliteiten' dient de media geen aandacht te besteden :?

Heb je ook nog iets zinnigs te melden :?:

FerrariMan

Vloedgolven, aardbevingen, kometen,...

De natuur is en blijft baas. En maak jezelf vooral niks wijs, we kunnen geen Bruce Willis en co naar de ramp sturen om ons te redden.

Als de wereld zo ver is, dan kunnen we ernaar fluiten.

Doefie

Citaat van: RuudInderdaad, aan dat soort 'futiliteiten' dient de media geen aandacht te besteden :?

Heb je ook nog iets zinnigs te melden :?:

:roll:

Ja heb nog veel meer zinnigs, maar ander dingen. Kan ik er toch niet aan doen dat het mij geen kl*** intresseert wat daar gebeurt?

Racegirl

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: RuudInderdaad, aan dat soort 'futiliteiten' dient de media geen aandacht te besteden :?

Heb je ook nog iets zinnigs te melden :?:

:roll:

Ja heb nog veel meer zinnigs, maar ander dingen. Kan ik er toch niet aan doen dat het mij geen kl*** intresseert wat daar gebeurt?
Het is bij mij inderdaad ook zo dat ik er niet slech bij vaar als er ginder tienduizenden doden vallen. Maar wat ik heb afgeleid uit jouw post (ben niet zeker of je dit echt bedoelt of niet) is dat er geen hulp naar daar moet worden gestuurd. Het is wel zo dat die er bij ons waarschijnlijk niet zou komen als zoiets hier zou gebeuren (ten zij uit China en Rusland). Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat wij nu niet moeten helpen in die landen. Want voor die mensen is het wél erg, dus zijn we moreel verplicht om hulp te sturen. Ik denk wel dat je dat weet. ;)

Over het smelten van de Noordpool waar je het ergens over had: dit resulteert inderdaad niet in het verhogen van het zeeniveau (als de Zuidpool smelt zal dit overigens wél gebeuren), maar je moet me toch eens uitleggen hoe er dan een ijstijd kan ontstaan. Dat snap ik echt niet. En het tijdsbestek waarover je praat snap ik ook niet: 50-100 jaar. Ik heb altijd gedacht dat een ijstijd een periode van toch zeker 1000 jaar was. Dat start dan toch niet zomaar op een jaartje tijd of zo? Dat komt toch geleidelijk met een trage afkoeling, totdat de gemiddelde temperatuur onder het vriespunt ligt?

Ramses

Hoe dan ook, dit toont een beetje de hypocrisie van de huidige wereld.

11 september, 3.000 doden door een aanslag, de ganse wereld in rep en roer. Nieuws, nieuws, nieuws, nieuws

+ 50.000 doden in Azië, maar het is uiteraard Amerika niet...

Ruud

Ik begrijp de hele discussie even niet meer, ik heb vandaag op het nieuws niets anders gezien/gehoord als over de natuurramp in Azië. En terecht in mijn ogen.

Inmiddels al 56.000 doden. Een beetje vreemd als we nu over de ver-van-mijn-bed-show gaan praten, nietwaar?

Tim C

Citaat van: Ramses+ 50.000 doden in Azië, maar het is uiteraard Amerika niet...
Beetje hypocriet aangezien CNN en MSNBC al dagen lang niets anders uitzenden dan Azië.

Ook elke andere grote Amerikaanse media hebben het nog steeds bovenaan hun lijstje staan.

maar ja, de vergelijking Bush - VS het is zo gemakkelijk...

Roel

Dikke proficiat aan alle mensen die hier echt geen bal om geven en zeggen dat het hen niets doet, sterk hoor.

Misschien enig idee dat onze samen-leving (als je daar nog kan van spreken :? ) gebaseerd is op empathie en engagement... Als je bij 57000 doden op een dag tijd niet eens even kan stilstaan en je inleven en-of medenleven betuigen (op z'n minst) dan vraag ik mij echt af zoals François Bakeljauw: "In wa voor ne wereld leven wij nu?"


Echt niet te geloven wat je hier leest hoor.
God save Mclaren

Alan Blues

Citaat van: RoelDikke proficiat aan alle mensen die hier echt geen bal om geven en zeggen dat het hen niets doet, sterk hoor.

Misschien enig idee dat onze samen-leving (als je daar nog kan van spreken :? ) gebaseerd is op empathie en engagement... Als je bij 57000 doden op een dag tijd niet eens even kan stilstaan en je inleven en-of medenleven betuigen (op z'n minst) dan vraag ik mij echt af zoals François Bakeljauw: "In wa voor ne wereld leven wij nu?"


Echt niet te geloven wat je hier leest hoor.

Net wat ik ook dacht!

De dag dat het hier gebeurt staat ook de rest van de wereld hier om te helpen.

Ik ga vandaag zelfs nog een overschrijving doen voor de hulporganisaties.

Ik heb de indruk dat het 'eigen volk eerst'-principe er hier bij velen ingebakken is.  :(