Vloedgolven doden duizenden mensen in Azië

Gestart door Tim C, 26 december 2004 - 14:35:17

« vorige - volgende »

Alan Blues

Ik vind dat inderdaad ook een mooi gebaar van Schumi.

Ik wou dat er meer rijkaards dat ook deden. Waar zit Bill Gates?

Ruud

Citaat van: Alan BluesIk vind dat inderdaad ook een mooi gebaar van Schumi.

Ik wou dat er meer rijkaards dat ook deden. Waar zit Bill Gates?
Die heeft een eigen liefdadigheidsorganisatie waar ieder jaar weer vele miljarden in en uit gaan :wink:

Bruno

Citaat van: Racegirl
Citaat van: FerrariManSchumi doneert 10 miljoen dollar?? Djeezes.. :shock:

Euhm, ik vind dit een beetje meer dan normaal, gezien het feit dat hij zelf niets tekortkomt en toch wel wat extraatjes heeft!

Ok hij moet dat niet en daardoor is het een heel mooi gebaar!

Tuurlijk, deed iedere rijkaard die geld teveel had dat maar, dan waren er al een hele hoop problemen opgelost.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

JVA

Citaat van: Bruno
Citaat van: Racegirl
Citaat van: FerrariManSchumi doneert 10 miljoen dollar?? Djeezes.. :shock:

Euhm, ik vind dit een beetje meer dan normaal, gezien het feit dat hij zelf niets tekortkomt en toch wel wat extraatjes heeft!

Ok hij moet dat niet en daardoor is het een heel mooi gebaar!

Tuurlijk, deed iedere rijkaard die geld teveel had dat maar, dan waren er al een hele hoop problemen opgelost.

Dat is waar ik ook aan denk. Als iedere rijkaard eens een beetje 'altijd afgeeft' zouden er veel problemen in de wereld een oplossing krijgen denk ik.



Racegirl

Prachtig verteld, is eens 'leuk' om het verhaal te horen van mensen die het daar echt meemaakten i.p.v. reporters ter plaatse die enkel de situatie een beetje kunnen schetsen
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Scuderia Ferrari

Op giro 555 (NL) is nu al 112 mln overgemaakt :shock:

Jasper

Ik vind het spijtig dat de niet-getroffen landen allemaal een wedstrijd aan het houden zijn in "om het meeste hulp sturen". De Belgische regering geeft geld dat het niet heeft, en dat doet ook de Vlaamse regering. Waarom zou je als meerderjarige burger (niet in mijn situatie dus) nog geld storten als je toch al belastingen betaalt om die giften van de regering te compenseren, en om de "herschikking" van de schulden e.d. te kunnen betalen?

En men gaat enorm veel geld investeren in die gebieden, de economie zal heropgebouwd worden met Westers geld, en daar zullen ze ginder wel veel mooie vruchten van gaan plukken!

En nee, ik zeg niet dat er geen hulp gestuurd moet worden. De kernzin van mijn bericht is de allereerste zin, de rest is geen staalharde mening van mij. ;)

Racegirl

Ik vind dit ook een spelletje aan het worden van 'wie geeft meer'.

En sommige mensen begrijpen daarin niet dat België maar een klein landje is en dat een klein bedrag voor bv. de VS een immens bedrag voor ons landje is.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Ruud

Citaat van: RacegirlIk vind dit ook een spelletje aan het worden van 'wie geeft meer'.

En sommige mensen begrijpen daarin niet dat België maar een klein landje is en dat een klein bedrag voor bv. de VS een immens bedrag voor ons landje is.
En zie maar waar dat allemaal toe geleid heeft: veel geld, zeeën van geld :!:

Alan Blues

Sluit eens allemaal gedurende 1 à 2 dagen jullie water af. Sluit de electriciteit af en ga eens eten zoeken als je honger hebt.

Mij kan het geen bal schelen dat er véél belastingsgeld gestuurd wordt.

Wij leven in luilekkerland, zij niet.

JVA

Citaat van: Alan BluesSluit eens allemaal gedurende 1 à 2 dagen jullie water af. Sluit de electriciteit af en ga eens eten zoeken als je honger hebt.

Mij kan het geen bal schelen dat er véél belastingsgeld gestuurd wordt.

Wij leven in luilekkerland, zij niet.

Ik ben blij dat de wereld niet onverschillig staat tegen deze natuurramp. Laat ons hopen dat de materiële dingen ginder zo snel als mogelijk weer heropgebouwd worden. Het menselijk leed kunnen we helaas niet vergoeden, maar het leven gaat voort zoals men dan zegt.

Racegirl

Citaat van: Alan BluesSluit eens allemaal gedurende 1 à 2 dagen jullie water af. Sluit de electriciteit af en ga eens eten zoeken als je honger hebt.

Mij kan het geen bal schelen dat er véél belastingsgeld gestuurd wordt.

Wij leven in luilekkerland, zij niet.

Dat water moet je zelfs geen dag afsluiten, of we al kunnen al niet meer zonder. Eergisteren waren ze aan het werken aan de waterleidingen in onze straat, met als gevolg dat we enkele uren zonder water zaten.
Mijn zus was bijna aan het sterven (bij wijze van spreken)
'ik voel mij vuil, ik wil mij douchen, ...'
Toen dacht ik ook bij mezelf 'Jezus wat zijn we hier verwend!'
Die mensen daar hebben niet eens zuiver water om te drinken...

EN hoeveel geld ze ook zullen ontvangen, nooit zullen ze die dag kunnen vergeten, die mensen en zeker die kinderen, zijn getekend voor het leven.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Ruud

Wat mij mateloos stoort is dat allerlei lieden de Azië-ramp gebruiken om op een zeer goedkope wijze hun quasi-politieke en soms zelfs communistische standpunten te profileren. En op een heel stiekeme manier zelfs. Zelfs journalisten menen partij te moeten kiezen, terwijl zij enkel de taak hebben de feiten over te brengen. Niets meer en niets minder.

Zo stond half Nederland op zijn kop, met het journaille voorop, omdat de Minister van Binnenlandse Zaken niet even een kijkje kwam nemen in Thailand, omdat hij er toch al was - aan de andere kant van het land. Het feit dat zo'n nodeloos bezoekje enkel kostbare tijd en energie van de hulpverleners zou vergen, werd voor het gemak even vergeten. Een minister krijgt natuurlijk een rondleiding - door de hulpverleners, die uiteraard wel wat beters te doen hebben - en heeft zo zijn beveiliging nodig. Maar, in de ogen van de criticasters was het zeer onsympathiek, wat uiteraard een goede reden is om een minister af te laten treden. Onnodig om nog uit te leggen dat deze kritiek volstrekt waanzinnig en immoreel is, zelfs uiterst dom.

Ander voorbeeld is het toerisme, waarvan het erg belangrijk is dat dat zo snel mogelijk weer terugkomt in Thailand. Toeristen brengen de dollars en euro's die juist zo hard nodig zijn voor wederopbouw. Goed, het zou ook niet mijn idee zijn om op vakantie te gaan waar de lijken nog geborgen moeten worden, maar het is belangrijk dat op vakantie gaan naar Puhket niet als negatief wordt gezien. Omwille van de bevolking daar. Wat doet de alom gerespecteerde talkshowhost/journalist Ivo Niehe: hij maakt iemand die het toch aandurfde om naar Thailand te gaan, met een weerzinwekkend ge-edit filmpje volledig met de grond gelijk...