West out, Johnnie Walker in?

Gestart door sledge, 12 december 2004 - 21:35:56

« vorige - volgende »

sledge

eam McLaren, which is known to enjoy some of the most stable sponsor relationships in F1, might welcome a new title sponsor in 2005 to replace the West cigarette brand.

The Woking-based team previously had the longest-lasting relationship between an F1 team and a main sponsor with Marlboro (Philip Morris) from 1974 to 1996. Then the red and white livery was replaced in 1997 by the colours of West cigarettes, a German brand owned by Reemtsma.

It now appears that Imperial Tobacco - owner of Reemtsma - is preparing to leave Formula One to adjust with the upcoming European ban on tobacco advertising.

According to the Sunday Herald, McLaren and Diageo (the consumer goods company that owns the Johnnie Walker brand) agreed to a £36 million sponsorship contract to feature the name of the popular scotch whisky brand as the team's official title sponsor.

Although the information has not been confirmed, Johnnie Walker is supposed to replace West as title sponsor once the Imperial Tobacco sponsorship contract with McLaren ends in July 2005. Still according to the Sunday Herald, the new sponsorship deal might even start earlier to coincide with the beginning of the 2005 F1 season in March.

"Is F1 an exciting proposition for Johnnie Walker? Yes it is. But it is only one of the activities we would consider." said a spokesperson of Diageo to the Sunday Herald. Is it the first hint of a probable collaboration between the company and McLaren Mercedes? We should know in the next few weeks.

bron: www.f1-live.com


Ik ben er alvast voorstander van. Samen met een nieuwe livery van Williams kan dit wel eens voor een frissere startgrid zorgen  :D
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

jandr

k zou het raar vinden dat West de F1 verlaat... andere sigaretten merken stemmen net gans hun marketing af op de F1 (Marlboro)

Mikacouli

Wat zou de McLaren een rare livery hebben dan. Als ze de officiële kleuren zullen nemen van Diageao dan kan dit niet al te spetterend zijn.
http://www.diageo.com/pageengine.asp?site_id=0&section_id=0&page_id=1015

Zolang ze evenveel geld bieden als West dan kan dit geen probleem opleveren al zie ik natuurlijk veel liever de west livery. :?

Maar het zijn nog steeds geruchten.

bogie

Ik had in het begin van het jaar al gehoord dat West er mee stopt, maar ik dacht dat dit roddels waren. Het is altijd leuk om teams in een nieuw jasje te zien. Van mij mag het :-).
Ps: wat zal de livery van williams zijn? Is HP geen sponsor meer misschien?
1 man -> Montoya

Doefie

Citaat van: bogiePs: wat zal de livery van williams zijn? Is HP geen sponsor meer misschien?

Toch wel. :wink:

Mikacouli

Hoe gaat Ferrari marlboro vervangen? :?

Eric

Het was al lang bekend dat West gijng weggaan bij McLaren, dat hebben ze verleden al gezegd.
Wat McLaren in de plaats gingen krijgen was toen nog niet bekend, maar als ze kleuren van Johnnie Walker gaan nemen krijgen we een rare McLaren te zien.
zie hier maar eens: http://landingpage.johnniewalker.com/GatewayWebApp/gateway/gatewayController.jpf?refURL=http://www.johnniewalker.com/JWWebApp/resources/jsp/JWGateWay1.jsp?&sti=mst&pageId=A&marketId=ROW&brandId=JW&langPref=en&shockwaveEnabled=1

Eric

Citaat van: MikacouliHoe gaat Ferrari marlboro vervangen? :?

Met Always... :lol:  :lol:  :wink:

De kleuren vallen alleszins al mee

Doefie

Citaat van: eric
Citaat van: MikacouliHoe gaat Ferrari marlboro vervangen? :?

Met Always... :lol:  :lol:  :wink:

De kleuren vallen alleszins al mee

:lol:

Het komt dicht in de buurt van het rood...

Jasper

En dan MS in een reclamespot voor allways met een maandverband in z'n ****. :oops: ;) ;) ;) :lol:

Eric

Citaat van: JasperEn dan MS in een reclamespot voor allways met een maandverband in z'n ****. :oops: ;) ;) ;) :lol:

over schaamrood gesproken... :lol:  :lol:  :wink:  :oops:

maar...foei Jasper

Doefie

Citaat van: JasperEn dan MS in een reclamespot voor allways met een maandverband in z'n ****.  :oops:  :wink:  :wink:  :wink:  :lol:

De nieuwe Allways... nu met stijgerend paardje voor extra comfort

( :oops: niet te veel op letten, ik heb 't erg vandaag  :?  :oops: )

Bjorn

Het zou eerder zo gaan vrees ik...

Allways.... winning....  :roll:  :?  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

daan

:lol: zou wel lachen zijn als dat echt zou gebeuren ook :P

maar van mij mag mclaren ook wel is een keer een andere kleurencombinatie gebruiken dan dat zakelijke grijs/zwart... de kleuren van johnie walker vind ik mooier :)

lieven

Citaat van: eric
Citaat van: MikacouliHoe gaat Ferrari marlboro vervangen? :?

Met Always... :lol:  :lol:  :wink:

De kleuren vallen alleszins al mee
lees ik da nu verkeerd of is het alldays inplaats van always? ;)