Waaraan ergeren jullie je ?

Gestart door Ramses, 07 december 2004 - 11:36:03

« vorige - volgende »

daan

Citaat van: DoefieF1Mensen die beweren dat ze te dik zijn, terwijl ze bij wijze van spreken door de postbus kunnen...
zoals mijn zus ja :?
echt erg ja

daan

Citaat van: Ruud
Citaat van: DoefieF1Mensen die beweren dat ze te dik zijn, terwijl ze bij wijze van spreken door de postbus kunnen...
...die vissen naar complimentjes :wink:
haha tja... zo is het ook :wink:

Doefie

Citaat van: Ruud
Citaat van: DoefieF1Mensen die beweren dat ze te dik zijn, terwijl ze bij wijze van spreken door de postbus kunnen...
...die vissen naar complimentjes :wink:

Ja, hoe dikwijls ge dat dan ook doet, het werkt niet... meisjes van 15-16 jaar, wegen amper 50kg en vinden zich te dik  :?

Ruud

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: Ruud
Citaat van: DoefieF1Mensen die beweren dat ze te dik zijn, terwijl ze bij wijze van spreken door de postbus kunnen...
...die vissen naar complimentjes :wink:

Ja, hoe dikwijls ge dat dan ook doet, het werkt niet... meisjes van 15-16 jaar, wegen amper 50kg en vinden zich te dik  :?
Kies daarom voor de rigoreuze aanpak: 'nu je het zegt, je hebt gelijk' :lol:

Kijken of het desbetreffende mokkel zichzelf nog steeds zo dik vindt... :wink:

Eric

waaraan zou ik mij kunnen storen...

Laatkomers
mensen die denken dat ze meer zijn dan een ander
mensen die zich ergeren aan DT fouten

Olav18

Mensen die al de trein instappen terwijl er mensen nog uit moeten stappen.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

razzle_dazzle

-Mensen die Walter Baseggio een schitterende voetballer vinden
-Mensen die Koen Wauters en Marco Borsato het van het vinden
-Mensen die iedere maandag over idool praten (mijn hele klas dus)
-Mensen die je zomaar aanvallen en dan zeggen dat ze  gewoon rechtuit zijn  :roll:
-Mensen die beweren dat hun examen rotslecht was maar dan toch nog een 15/20 halen  :roll:
-Mensen met een stinkende lijfgeur
-Mensen die zich niets aantrekken

En nog veel meer  :lol: maar jullie vallen allemaal mee hoor  :P.

Alan Blues


Bruno

Citaat van: bluelite

- Als er een zwangere vrouw, oude mensen op de bus zitten en de jongere mensen hen geen plaats aanbieden om te zitten.


Hangt ervan af hé, mijn vrouw kwam eens met de bus naar huis nadat ze de hele dag stage gelopen had (verpleging, echt geen lachertje) en ze was blij dat ze eindelijk eens 5 minuten kon zitten. Een paar haltes verder stappen er 2 oude dametjes op, helemaal opgedirkt en waarschijnlijk een dagje naar het stad geweest om wat rond te kuieren en in een café'tje te genieten van een koffie met warme wafel/slagroom. Die kwamen heel ostentatief naast mijn vrouw staan, toen ze niet direkt opstond heeft ze nog een 15-tal minuten aan een stuk de opmerkingen in de aard van:" De jeugd van tegenwoordig heeft geen respect voor oudere mensen", enz. doorstaan.
Dan vraag je je toch wel af wie er voor wie respect heeft.  :roll:

Om het lijstje aan te vullen: - Mensen die op een 2-vaks baan rechts blijven rijden terwijl ze op het linkervak plek genoeg hebben als ze zien dat er iemand de baan op wilt rijden.
- Mensen die in een bocht van het ene naar het andere vak zwalpen omdat ze blijkbaar geen conctante bocht kunnen nemen, (net nog bijna een accident gehad met zo iemand).
- Mensen die als je ze er met het gebruik van je claxon attent op maakt dat ze met hun tereinwagen bijna over jouw wagen rijden in een bocht omdat ze niet uitkijken (zie zin net hierboven) nog niet eens de moeite doen om zich te verontschuldigen maar aan het volgende stoplicht naast je komen staan en je nog wat uitlachen ook...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bart VD

Mensen die hun sigarettenpeukjes door het raam van hun auto weggooien.  Vooral van het stuk waar dat peukje onder jou eigen auto doortottert (als jij achter die chauffeur rijdt) kruip ik de muren op.

Mensen die zien dat je je pinker hebt opgezet om van rijvak te wisselen en dan snel het gaatje dichtrijden (en liefst nog van hunnen tak maken omdat jij dan bijna in hun flank zat).

Mensen die van de - op veel plaatsen - al lage maximumsnelheid nog een beetje afdoen.  Hier vlakbij is er een baan waar je nog 90 mag, maar de meesten doen daar maar 70.

Beurtelings parkeren.

Reclame tijdens een spannend moment in een film of serie.

Wanneer in een film of serie een van de personages een hele uitleg doet om de kijker op de hoogte te brengen van de situatie, en dit vermomt als iets wat een mens in en normale conversatie ook zegt.  Bijvoorbeeld het ene personage die de hele voorgeschiedenis van een ander personage aframmelt terwijl hij erbij staat.  Er is geen reden om hem zijn eigen voorgeschiedenis te vertellen, maar de kijker moet toch op de hoogte gebracht worden....
This space for rent

Tim C

Citaat van: Bart VDReclame tijdens een spannend moment in een film of serie.
Maar je zapt dan niet, dus is dat het beste moment voor een blokje reclame

Over het algemeen mis je ook een seconde of twee om je het gevoel te geven dat je moet blijven kijken om niks te missen :)

Doefie

Citaat van: Tim C
Citaat van: Bart VDReclame tijdens een spannend moment in een film of serie.
Maar je zapt dan niet, dus is dat het beste moment voor een blokje reclame

...of een "wc-pauze"

Doefie

Citaat van: Alan BluesMensen...

Subtiel :lol:

Citaat van: razzle_dazzle-Mensen die zich niets aantrekken

Ik doe dat, is dat zo erg?

bluelite

Citaat van: Racegirl
Citaat van: bluelite
- Dat je in Brussel altijd in het Frans aagesproken wordt, terwijl je Vlaming bent. Natuurlijk kan je dat niet op het eerste zicht merken, maar de Franstaligen doen nooit moeite om Nederlandse te praten. De Vlaming moet zich weer eens aanpassen.

Hier moet ik je even tegenspreken, ok, in Wallonië is het nog vaak het geval, maar Brussel is echt wel een inhaalbeweging aan het maken!
Als ik in Schaarbeek naar de GB ga, weigert die mevrouw me altijd in het frans aan te spreken en vraagt ze me steeds nieuwe woordjes zodat ze kan bijleren!
En bij de Turk waar ik mijn brood ga halen hoor ik ook geen woord frans, die meneer is echt perfect 2-talig, moest hij blank zijn zou je niet weten dat hij geen Belg is!

Laat die ALTIJD dus maar vallen :wink:

Ga je telkens in Schaarbeek inkopen? In Hoeilaart zijn er ook winkels toch? Je noemt nu net van die gevallen waarvan je kan zeggen dat ze toch de moeite doen om bij te leren. Ik woon en werk hier, maar veel Vlaams hoor je niet in de winkels, of het is met heel wat moeite.

Alan Blues

Om hier effe op verder te gaan en waar ik me ook mateloos aan erger is het feit dat de dames in onze plaatselijke Delhaize (vroeger 'De Nopri) verplicht zijn om 4 à 5 talen te spreken.

Die vrouwen werken hard, hebben in de meeste gevallen geen enkel diploma, moeten steeds vriendelijk blijven en goedgezind zijn én behulpzaam zijn.

Dan komt er zo'n franstalige trut binnen, die waarschijnlijk van de hele dag niets te doen heeft omdat haar man ergens werkt waar hij het tiendubbele verdient van de 'Delhaizedames', en vertikt om maar enige moeite te doen om Nederlands te praten. Dit in Sterrebeek, wat naar mijn mening nog steeds een Vlaamse gemeente is.

Dit kan je helaas ook zeggen van al die Eurocraten en Amerikanen die hier al héél lang wonen en gewoon geen moeite doen om Nederlands te praten.

Onlangs zei ik het nog tegen Miètte-Van-De-Nopri: "'t Is toch erg dat die mensen het normaal vinden dat je hun taal spreekt". Ze antwoordde me dat ze het binnekort ook in het russisch zal mogen uitleggen omdat er een heel pak russische 'zakenmannen' in Sterrebeek komen wonen zijn.

Ik kan enkel respect hebben voor de dames van de Nopri!!!

Iets anders. Enkele jaren geleden ging ik met mijn toenmalige vriendin, Linda, die uit St-Truiden komt en dus niets over de taalproblemen in onze streek meegemaakt had, in een winkel in Woluwe binnen waar ze hoofdkussens en matrassen verkopen.

In de etalage stond een bordje 'Depuis 1950' ('sinds 1950' ;) ). We gaan binnen en ik zeg aan die grijze winkeleigenaar dat ik op zoek ben naar een hoofdkussen. Hij antwoordt 'je ne vous comprends pas' ('ik begrijp u niet'). Alles wat ik nog kon doen was 'spijtig' zeggen. Ik heb me omgedraaid en ben buiten gegaan. M'n vriendin begreep niet goed wat er gebeurde en stond daar nog in het midden van die winkel toen ik al buiten was. Ze zei achteraf dat ze waarschijnlijk even verwonderd keek als die ouwe...  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Je gaat me niet vertellen dat je, als je hoofdkussens verkoopt, na 50 jaar nog niet weet hoe een hoofdkussen genoemd wordt in de andere landstaal??!!  :roll:  :roll:  :roll:  Daar erger ik me dus dood aan!!!! Grrrr...

Laat me 6 maanden in Spanje, Tsjechië of eender waar wonen en ik zal de taal toch al een beetje onder de knie hebben. Ik ken zelf al enkele woorden Thais... ;)