Het nieuwe voorstel...

Gestart door Luc, 24 oktober 2004 - 15:17:18

« vorige - volgende »

De teams  of Mosley?

teams
21 (87.5%)
mosley
3 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 24 oktober 2004 - 15:17:18

FerrariMan

Best ook eens het artikeltje van Peter Baert lezen op http://www.kanaaltwee.be/PITSTOP/

Bruno

Citaat van: FerrariManBest ook eens het artikeltje van Peter Baert lezen op http://www.kanaaltwee.be/PITSTOP/

Ben zo geen fan van die site, ondaks het feit dat er door sommigen gezegd word dat Pb Pro schumacher is.

Maar als diegenen die Ferrari weeral moeten afschieten eens de moeite deden om Todt's redenen te lezen (en begrijpen) zouden die reacties misschien wel wat milder geweest zijn.

Zoals ik trouwens een paar postings terug al schreef:

Citaat van: BrunoIs het in het nieuwe voorstel verplicht om tijdens alle trainingen te rijden of kan je je materiaal "opsparen" voor de momenten dat het er echt op aan komt?

Als dat zo is heb je niet echt veel meer actie tijdens de trainingen hé.

Blijkbaar zijn er nog mensen die eerst eens serieus de voorstellen bekeken hebben vooraleer een uitspraak te doen. Het is niet omdat er 1 bepaald team niet mee akkoord gaat dat het beter voor de fans van de sport zou zijn hé.

Kan best dat ik het verkeerd zie natuurlijk maar het is niet omdat het voorstel goed(koper) is voor de teams dat de F1 fans(?) meer actie gaan zien op de baan.
Sommigen willen net wel meer actie zien, met de voorstellen zoals die nu op tafel liggen is daar geen garantie op. (denk ik)
2 races meer maar veel minder actie tijdens de trainingen is voor de meeste fans geen echte verbetering, is er ten andere meer interesse in meer races dan kan het toch gewoon blijven zoals het nu is?

Is er een reden om het tegendeel te veronderstellen dan lees ik dat graag natuurlijk.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

razzle_dazzle

Citaat
Stoddart boos op Dennis en Williams


Paul Stoddart is boos op Ron Dennis en Frank Williams. Dit, omdat zij beloofd hebben een fonds op te richten om het behoud van de kleinere teams in de Formule 1 veilig te stellen. Dit fonds zou ook andere kleine teams als Jordan en Sauber moeten helpen. Aan Stoddart en andere belanghebbenden was beloofd dat dit fonds in januari zijn oprichting zou hebben, maar tot op de dag van vandaag is er van het fonds nog geen sprake. De beschuldigende vinger van Stoddart wijst vooral naar Williams en Dennis.

"Ik ben erg teleurgesteld in de handelswijze van Frank Williams en Ron Dennis," zo verklaarde Stoddart, "ze zouden Minardi en andere kleine teams willen helpen, maar tot nu toe zijn ze hun beloften nog niet nagekomen."

Het fonds zou vooral gefinancierd worden door de bedrijven van Bernie Ecclestone en de grotere teams. De noodzaak ervan lijkt duidelijk: het jaar ervoor verdwenen Arrows en Prost ineens van het strijdtoneel, en op datzelfde moment hadden Minardi en Jordan de grootst mogelijke moeite het hoofd boven water te houden. Een financieel steuntje in de rug zou moeten garanderen dat niet nog meer teams verdwijnen, ook omdat het minimum aantal teams wat deelneemt aan een Formule1-kampioenschap op 10 is gesteld.

"Het is niet het geld van McLaren en Williams waar het hier om"draait" gaat Stoddart verder.  "Het was bedoeld om ons een financiele ondersteuning te verlenen na het verlies van Arrows. Die belofte die in januari gemaakt is, is nog steeds niet nagekomen. Zoiets maakt ons verdere voortbestaan erg moeilijk."

Stoddart levert jaarlijks een gevecht om zijn Minardi-team in competitie te houden vanwege een gebrek aan geldschieters. Gelukkig voor Minardi tekende vorige week computergigant Trust voor een contract wat Minardi de rest van het seizoen moet ondersteunen.

Waar waren Williams en dennis anno 2003 toen de kleinere teams om hulp schreeuwden? En dan nu zich gedragen als de grote profeet...laat me niet lachen he mensen  :roll:

razzle_dazzle

CitaatStoddart: bemoei je met je eigen zaken


Paul Stoddart laat weer even zijn tandjes zien aan Ron Dennis en Frank Williams. Paul wordt het gekissebis een beetje zat.

"Ik ben niet in de sport gekomen om politieke spelletjes te spelen, maar het lijkt erop dat ik niet anders doe tegenwoordig" zegt hij. "Ron heeft een smerige aanval op mij gedaan in de laatste 10 dagen. Zij (Ron Dennis en Frank Williams) zeggen min of meer dat er geen plaats meer is voor teams als Minardi in de Formule 1. Ze moeten eens aan hun eigen begintijd denken. Ze hebben allebei fouten gemaakt in het verleden. Met het budget dat zij hebben, moeten ze zich concentreren op het winnen van het kampioenschap in plaats van zeuren over Minardi. Dat zou ik tenminste doen als ik zo'n budget had."

Verleden jaar ontving Minardi de tv-gelden die normaal naar Prost waren gegaan. Vier teams, waaronder McLaren en Williams, zijn het daar niet mee eens en willen de kwestie voor de arbitragecommissie brengen.

Stoddart geeft aan de heren Williams en Dennis niet gesproken te hebben de laatste tijd, maar ziet aanstaande vrijdag een kans daartoe.

"Ik heb gezien dat we vrijdag met z'n allen in de persconferentie zitten. Dat kan leuk worden."

Speciaal voor Snuekem opgezocht, kunnen we dan nu verder gaan met de discussie?

Bruno

Citaat van: BjornIn de krant stond dat het eerder te maken had met de banden. De teams zouden kostenbesparend werken door de bandentests af te schaffen. Iets wat Ferrari natuurlijk niet zint, want de intense samenwerking tussen Ferrari & Bridgestone zouden hier in het water vallen. En geef toe, door die samenwerking had  Ferrari altijd een stapje voor op de concurrentie!

Natuurlijk. Maar je gaat toch niet zeggen dat het enkel en alleen daar aan lag, of werden de technische mankementen die bij sommige teams wel erg vaak voorkwamen door de banden veroorzaakt misschien?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

phil69

tja, als ge uw motor meer moet belasten, eigenlijk wel logich.
Ge kunt toch moeilijk ontkennen dat de banden geen rol spelen.

Bruno

Citaat van: phil69tja, als ge uw motor meer moet belasten, eigenlijk wel logich.
Ge kunt toch moeilijk ontkennen dat de banden geen rol spelen.

Dat banden geen rol spelen valt niet te ontkennen, maar dat dat de reden zou zijn van het technisch falen van sommige wagens vind ik wel wat ver gezocht.
Laat staan dat het daar aan lag dan zou dat maar 1 keer mogen gebeurd zijn.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

The Iceman

Citaat van: razzle_dazzle
CitaatStoddart: bemoei je met je eigen zaken


Paul Stoddart laat weer even zijn tandjes zien aan Ron Dennis en Frank Williams. Paul wordt het gekissebis een beetje zat.

"Ik ben niet in de sport gekomen om politieke spelletjes te spelen, maar het lijkt erop dat ik niet anders doe tegenwoordig" zegt hij. "Ron heeft een smerige aanval op mij gedaan in de laatste 10 dagen. Zij (Ron Dennis en Frank Williams) zeggen min of meer dat er geen plaats meer is voor teams als Minardi in de Formule 1. Ze moeten eens aan hun eigen begintijd denken. Ze hebben allebei fouten gemaakt in het verleden. Met het budget dat zij hebben, moeten ze zich concentreren op het winnen van het kampioenschap in plaats van zeuren over Minardi. Dat zou ik tenminste doen als ik zo'n budget had."

Verleden jaar ontving Minardi de tv-gelden die normaal naar Prost waren gegaan. Vier teams, waaronder McLaren en Williams, zijn het daar niet mee eens en willen de kwestie voor de arbitragecommissie brengen.

Stoddart geeft aan de heren Williams en Dennis niet gesproken te hebben de laatste tijd, maar ziet aanstaande vrijdag een kans daartoe.

"Ik heb gezien dat we vrijdag met z'n allen in de persconferentie zitten. Dat kan leuk worden."

Speciaal voor Snuekem opgezocht, kunnen we dan nu verder gaan met de discussie?
Gelukkig hebben Frank en Ron nu hun gezond verstand gebruikt en toch ingezien dat het zo niet verder kan en dat er bespaard moet worden en gaan ze akkoord met de besparingsmaatregelen. Als ze nu allemaal eens zo verstandig zouden worden ? Blijkbaar begint Toyota nu ook al te zeuren.

Bruno

Citaat van: Snekuem
Citaat van: razzle_dazzle
CitaatStoddart: bemoei je met je eigen zaken


Paul Stoddart laat weer even zijn tandjes zien aan Ron Dennis en Frank Williams. Paul wordt het gekissebis een beetje zat.

"Ik ben niet in de sport gekomen om politieke spelletjes te spelen, maar het lijkt erop dat ik niet anders doe tegenwoordig" zegt hij. "Ron heeft een smerige aanval op mij gedaan in de laatste 10 dagen. Zij (Ron Dennis en Frank Williams) zeggen min of meer dat er geen plaats meer is voor teams als Minardi in de Formule 1. Ze moeten eens aan hun eigen begintijd denken. Ze hebben allebei fouten gemaakt in het verleden. Met het budget dat zij hebben, moeten ze zich concentreren op het winnen van het kampioenschap in plaats van zeuren over Minardi. Dat zou ik tenminste doen als ik zo'n budget had."

Verleden jaar ontving Minardi de tv-gelden die normaal naar Prost waren gegaan. Vier teams, waaronder McLaren en Williams, zijn het daar niet mee eens en willen de kwestie voor de arbitragecommissie brengen.

Stoddart geeft aan de heren Williams en Dennis niet gesproken te hebben de laatste tijd, maar ziet aanstaande vrijdag een kans daartoe.

"Ik heb gezien dat we vrijdag met z'n allen in de persconferentie zitten. Dat kan leuk worden."

Speciaal voor Snuekem opgezocht, kunnen we dan nu verder gaan met de discussie?
Gelukkig hebben Frank en Ron nu hun gezond verstand gebruikt en toch ingezien dat het zo niet verder kan en dat er bespaard moet worden en gaan ze akkoord met de besparingsmaatregelen. Als ze nu allemaal eens zo verstandig zouden worden ? Blijkbaar begint Toyota nu ook al te zeuren.

Okay, maar de enige teams die echt wat aan besparing kunnen doen zijn de topteams, de "mindere" testten zowieso al minder dan hetgeen nu voorgesteld word. Er word door sommige "topteams" dus eigenlijk meer naar eigenbelang gekeken dan naar het belang van de "minderen".
Als ze nu eens voorstellen deden waar ook die teams voordeel konden uithalen zou ik al meer akkoord zijn.

en een verplichting om toch minstens een bepaald aantal rondjes af te leggen tijdens bepaalde trainingen, zo hebben de fans er ook nog ns wat aan.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Citaat van: Snekuem
Citaat van: razzle_dazzle
CitaatStoddart: bemoei je met je eigen zaken


Paul Stoddart laat weer even zijn tandjes zien aan Ron Dennis en Frank Williams. Paul wordt het gekissebis een beetje zat.

"Ik ben niet in de sport gekomen om politieke spelletjes te spelen, maar het lijkt erop dat ik niet anders doe tegenwoordig" zegt hij. "Ron heeft een smerige aanval op mij gedaan in de laatste 10 dagen. Zij (Ron Dennis en Frank Williams) zeggen min of meer dat er geen plaats meer is voor teams als Minardi in de Formule 1. Ze moeten eens aan hun eigen begintijd denken. Ze hebben allebei fouten gemaakt in het verleden. Met het budget dat zij hebben, moeten ze zich concentreren op het winnen van het kampioenschap in plaats van zeuren over Minardi. Dat zou ik tenminste doen als ik zo'n budget had."

Verleden jaar ontving Minardi de tv-gelden die normaal naar Prost waren gegaan. Vier teams, waaronder McLaren en Williams, zijn het daar niet mee eens en willen de kwestie voor de arbitragecommissie brengen.

Stoddart geeft aan de heren Williams en Dennis niet gesproken te hebben de laatste tijd, maar ziet aanstaande vrijdag een kans daartoe.

"Ik heb gezien dat we vrijdag met z'n allen in de persconferentie zitten. Dat kan leuk worden."

Speciaal voor Snuekem opgezocht, kunnen we dan nu verder gaan met de discussie?
Gelukkig hebben Frank en Ron nu hun gezond verstand gebruikt en toch ingezien dat het zo niet verder kan en dat er bespaard moet worden en gaan ze akkoord met de besparingsmaatregelen. Als ze nu allemaal eens zo verstandig zouden worden ? Blijkbaar begint Toyota nu ook al te zeuren.
Ik begrijp het standpunt van Ferrari wel.

Zij hebben veel geinvesteerd in hun testbanen terwijl andere teams veel geld gestoken heb in simulatie-technieken. Nu alle teams achter Ferrari's rug (althans volgens Todt) samenzweren om daarop te besparen kan ik begrijpen dat ze er niet mee kunnen lachen. Want dan verliezen ze enorm veel input.

Het is een politiek spelletje geworden...in plaats van op het circuit te winnen gaat het nu maar via deze onzin.

Moest het waar zijn dat Ferrari te laat is ingelicht dan is het een schande.
Waar Ferrari vroeger verweten werd via politieke spelletjes te willen winnen zitten we nu in een omgekeerde situatie. De andere teams willen kost wat kost Ferrari naar beneden halen lijkt het me.

FerrariMan

Citaat van: David Richards van BAR"Rossi had makkelijk nog meer kunnen winnen indien hij bij Honda was gebleven, maar hij koos voor een grotere uitdaging bij Yamaha. Volgens mij moet Ferrari een gelijkaardige uitdaging aannemen. Indien ze ook wereldkampioen kunnen worden met slechts tien testdagen, dan pas tonen ze hun echte kracht", vindt Richards.
Bron: F1Racing.nl

Wat een onzin. Hebben ze bij BAR dan echt geen eer? Ze vragen er bijna letterlijk om dat Ferrari een risico neemt zodat zij meer kans hebben om te winnen.

Bruno

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: David Richards van BAR"Rossi had makkelijk nog meer kunnen winnen indien hij bij Honda was gebleven, maar hij koos voor een grotere uitdaging bij Yamaha. Volgens mij moet Ferrari een gelijkaardige uitdaging aannemen. Indien ze ook wereldkampioen kunnen worden met slechts tien testdagen, dan pas tonen ze hun echte kracht", vindt Richards.
Bron: F1Racing.nl

Wat een onzin. Hebben ze bij BAR dan echt geen eer? Ze vragen er bijna letterlijk om dat Ferrari een risico neemt zodat zij meer kans hebben om te winnen.
Er is ook een verschil tussen een piloot die met zijn "getrouwen" een uitdaging in een ander team aangaat (komt me bekend voor trouwens) en een team dat een verandering van een regelement aanvaard.

Wel raar dat het pas sinds de dominantie van een bepaald team is dat de regels zouden moeten aangepast worden in de hoop dat dat team erop achteruit gaat ( als de anderen niet vooruit kunnen...)

Wat me echt stoort is dat de echt mindere teams er geen groot voordeel uithalen. De subtoppers wel. Als het echt voor de sport is en niet uit eigenbelang moeten meer drastische veranderingen voorstellen maar zo ver willen ze natuurlijk ook niet gaan.  :(

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno