de grote "OF" thread

Gestart door Ramses, 09 oktober 2004 - 17:23:07

« vorige - volgende »

Supermariobros

om het even, als het maar gezond is. Maar als ik echt moet kiezen: een zoon

wat geef je je kind als straf: een week geen zakgeld of een week huisarrest?

Ferrari 2010

ik zou geen van beide geven, ik vind het beide geen gepaste straffen. Maar om te kiezen: geen zakgeld. Als je je kind een week huisarrest geeft zit je een hele week met zen gezaag. Maar bij mij zou het niet veel verschil maken, ik kom zelden buiten ons eigen stukje grond. Behalve dan om met de hond te gaan wandelen.Ik zou eerder straffen met iets niet te kopen.


Wat vind je het beste type van straf? Iets achterhouden (zoals zakgeld) of iets afpakken (GSM, PC,...)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

iets afpakken, maar dan voor een bepaalde tijd

Je kind is nog geen 16 en wil naar een dancing: mag hij/zij of niet?

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 12 augustus 2005 - 10:14:19
iets afpakken, maar dan voor een bepaalde tijd

Je kind is nog geen 16 en wil naar een dancing: mag hij/zij of niet?
Van mijniet. Ik ben zelf net niet zestien, morgen wel, ik ben ook nog nooit geweest, en kzal sowieso zelden of nooit gaan. Men kind zou we naar van die dingen tot 15 jaar mogen, die dingen die maar tot 12 uur ofzo open zijn. Ik denk dat ik men kind vanaf dat hij bijna 16 zou zijn toelating zou geven. Maar niet op zen 12de ofzo, zoals je wel es in de krant leest.

Je kind rookt, ga je hem huisarrest geven zodat hij wel moet stoppn of ga je hem zen domme gang laten gaan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Hem erop wijzen dat er alleen nadelen aan roken zijn, huisarrest dus want als je je zijn/haar gang laat gaan breng je zelf de gezondheid van je kind in gevaar.

Je betrapt je kind terwijl hij/zij een joint aan het roken is: huisarrest of vind je dat het kan?

Juan Pablo

hangt er een beetje vanaf wat er ervoor over gezegd is

ik zou huisarrest geven als blijk van dat ik t niet leuk vindt

stel dat je zoon/dochter verslaafde vrienden heeft/krijgt, zou je je z/d op de gevaren wijzen of gewoon zeggen dat hij/zij niet met die personen om mag gaan?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Citaat van: Satosan op 12 augustus 2005 - 11:54:00
hangt er een beetje vanaf wat er ervoor over gezegd is

ik zou huisarrest geven als blijk van dat ik t niet leuk vindt

stel dat je zoon/dochter verslaafde vrienden heeft/krijgt, zou je je z/d op de gevaren wijzen of gewoon zeggen dat hij/zij niet met die personen om mag gaan?
Ik zou op de gevaren wijzen. En als hij er zelf mee drijgt te beginnnen naar de laatste optie over gaan.

Je zoon gaat voor het eerst uit en wil ineens al tot 6u wegblijven. stem je in of niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

nope

je z/d wil op haar 16de van school af om te werken, laat je dat toe of verplicht je hem/haar om naar school te gaan?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Mikacouli

Citaat van: Satosan op 12 augustus 2005 - 13:55:37
nope

je z/d wil op haar 16de van school af om te werken, laat je dat toe of verplicht je hem/haar om naar school te gaan?

Ik verplicht haar/hem om tot hun 18de naar school te gaan. Eventueel nog hogere studies.

Je dochter is zwanger op 16jarige leeftijd. Zou je het haar moeilijk maken of zou je er het beste van maken?

razzle_dazzle

Citaat van: Mikacouli op 12 augustus 2005 - 14:06:59

Ik verplicht haar/hem om tot hun 18de naar school te gaan. Eventueel nog hogere studies.

Je dochter is zwanger op 16jarige leeftijd. Zou je het haar moeilijk maken of zou je er het beste van maken?

Ik zou haar op haar verantwoordelijkheid wijzen in die zin dat haar leven serieus zal veranderen en het thema abortus zal zeker aan bod komen.

Stel je 15-jarige zoon komt thuis met een zakje weed, wat doe je? 1) Je vertelt een verhaaltje over de gevaren van drugs. 2) Je gaat naar de politie nadat je hem eerst  de huid goed hebt vol gescholden. 3) Je rookt samen een stickie

Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 augustus 2005 - 17:25:52
Citaat van: Mikacouli op 12 augustus 2005 - 14:06:59

Ik verplicht haar/hem om tot hun 18de naar school te gaan. Eventueel nog hogere studies.

Je dochter is zwanger op 16jarige leeftijd. Zou je het haar moeilijk maken of zou je er het beste van maken?

Ik zou haar op haar verantwoordelijkheid wijzen in die zin dat haar leven serieus zal veranderen en het thema abortus zal zeker aan bod komen.

Stel je 15-jarige zoon komt thuis met een zakje weed, wat doe je? 1) Je vertelt een verhaaltje over de gevaren van drugs. 2) Je gaat naar de politie nadat je hem eerst  de huid goed hebt vol gescholden. 3) Je rookt samen een stickie

Hmmm, ik mis een optie, ik zou het hem verbieden.

Stel: Iemand heeft je zoon/dochter in mekaar geslaan. Wat doe je?
Ga je hem ook in mekaar gaan slaan, ga je met zijn ouders gaan praten of geef je hem aan bij de politie.

Wat een zoon/dochter vragen hier ;d;d;d

Juan Pablo

Citaat van: Mikacouli op 12 augustus 2005 - 17:45:39
Citaat van: Razzle_dazzle op 12 augustus 2005 - 17:25:52
Citaat van: Mikacouli op 12 augustus 2005 - 14:06:59

Ik verplicht haar/hem om tot hun 18de naar school te gaan. Eventueel nog hogere studies.

Je dochter is zwanger op 16jarige leeftijd. Zou je het haar moeilijk maken of zou je er het beste van maken?

Ik zou haar op haar verantwoordelijkheid wijzen in die zin dat haar leven serieus zal veranderen en het thema abortus zal zeker aan bod komen.

Stel je 15-jarige zoon komt thuis met een zakje weed, wat doe je? 1) Je vertelt een verhaaltje over de gevaren van drugs. 2) Je gaat naar de politie nadat je hem eerst  de huid goed hebt vol gescholden. 3) Je rookt samen een stickie

Hmmm, ik mis een optie, ik zou het hem verbieden.

Stel: Iemand heeft je zoon/dochter in mekaar geslaan. Wat doe je?
Ga je hem ook in mekaar gaan slaan, ga je met zijn ouders gaan praten of geef je hem aan bij de politie.

Wat een zoon/dochter vragen hier ;d;d;d

Aangeven bij de politie, en als die 'ónvoldoende' bewijs hebben dat hi jweer wordt vrijgelaten/niet berecht wordt, kom ik even bij hem langs om optie 1 uit te voeren :)

Je komt erachter dat je zoon een meisje verkracht heeft, wat doe je.

Aangeven of niet?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Een neger zoeken met een grote...en hem een koekje van eigen deeg geven.  :)


25 km/u voor bromfietsen: belachelijk traag of verantwoord?

Jasper

Belachelijk traag, met de fiets op het fietspad rij je sneller en als het om op de baan rijden gaat is het helemaal gevaarlijk aangezien het veiliger is om 70 te rijden en mee te stromen met het verkeer.

Zone 30 die alleen zone 30 is op momenten dat de school begint of eindigt, zoals getest wordt in Rumst met elektrische verkeersborden die door de schooldirecteur aan- en uitgeschakeld kunnen worden: ja of nee? (Ik bedoel: is 30 nog steeds te traag of is het wel oké als je alleen bij momenten 30 mag rijden)

FerrariMan

Is ook een overdreven limiet. 3/4 van de jeugd met een brommer zal bijgevolg het beest toch sneller doen rijden. Als je de limieten nu rond de 60 per uur zet dan sluit je een hele groep jongeren uit die geen moeite meer gaan doen om nog harder te kunnen gaan.