UEFA cup

Gestart door razzle_dazzle, 01 oktober 2004 - 22:58:36

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Dnjepro wint 3 matchen op rij?
Ze zijn enorm onderschat dus...
Brugge zou makkelijk moeten kunnen doorstoten al wordt groepswinst niet makkelijk meer.
Standard moet ook nog kunnen doorstoten.

PSV doet het inderdaad wonderbaarlijk wel in de Champions League.
Zonder sterkhouder Mateja Kezman en zonder Vennegoor of Hesselink toch gelijkspelen tegen Arsenal dat minstens gelijk moest spelen om de kansen gaaf te houden, 1 woord, schitterend.
Vooral het scouten van PSV vind ik heel goed werken.
Romario, Ronaldo, Van Nistelrooy, Robben en Kezman zijn enkele voorbeelden over het aantrekken van jeugdige spelers die over bakken talent beschikken. Met Farfan, Beasley en Vonlanthum hebben ze weer 3 jeugdige talenten die zouden kunnen doorbreken.

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTERDnjepro wint 3 matchen op rij?
Ze zijn enorm onderschat dus...
Brugge zou makkelijk moeten kunnen doorstoten al wordt groepswinst niet makkelijk meer.
Standard moet ook nog kunnen doorstoten.

PSV doet het inderdaad wonderbaarlijk wel in de Champions League.
Zonder sterkhouder Mateja Kezman en zonder Vennegoor of Hesselink toch gelijkspelen tegen Arsenal dat minstens gelijk moest spelen om de kansen gaaf te houden, 1 woord, schitterend.
Vooral het scouten van PSV vind ik heel goed werken.
Romario, Ronaldo, Van Nistelrooy, Robben en Kezman zijn enkele voorbeelden over het aantrekken van jeugdige spelers die over bakken talent beschikken. Met Farfan, Beasley en Vonlanthum hebben ze weer 3 jeugdige talenten die zouden kunnen doorbreken.

Nee, groepwinst is bijna onmogelijk meer. Een tweede plaats zit er in en zeker de volgende ronde.
Dnjepro is echt beter dan ik oorspronkelijk dacht, ik had het echt niet verwacht dat ze zo goed waren.

Standard moet ook zeker kunnen doorstoten. Zou mooi zijn al had het natuurlijk wel een beetje geluk daar in de '96ste' minuut.

razzle_dazzle

96ste minuut is evengoed als eerste minuut...Parma wist hoeveel minuten erbij waren gekomen me dunkt. Vandooren en Geraerts die per toeval twee keer op de verkeerde plaats staan waardoor een niet te missen kans toch niet benut wordt noem ik geluk. :)

Enfin: Brugge doet het tot nu toe goed in Wenen maar Standard staat een beetje tegen het spel in op 1-0 achterstand...We zullen zien wat de tweede helft brengt.

Mikacouli

Citaat van: razzle_dazzle96ste minuut is evengoed als eerste minuut...Parma wist hoeveel minuten erbij waren gekomen me dunkt. Vandooren en Geraerts die per toeval twee keer op de verkeerde plaats staan waardoor een niet te missen kans toch niet benut wordt noem ik geluk. :)

Enfin: Brugge doet het tot nu toe goed in Wenen maar Standard staat een beetje tegen het spel in op 1-0 achterstand...We zullen zien wat de tweede helft brengt.

Is Standard te volgen op La2 mss?
Brugge had het overwicht maar daarmee win je geen wedstrijd. Nu de kansen afmaken en we hebben de drie punten. Maar daar is jammer genoeg nog geen garantie voor.

razzle_dazzle

Standard was op RTBF te volgen, zoals alle Europese matchen want de Vlaamse zenders zenden nog liever Beveren uit dan een Waalse ploeg, maarja...

Zowel Brugge en Standard doen een goede zaak door een punt op verplaatsing te pakken. Beide ploegen moeten het nu in hun  laatste thuismatch afmaken, respectievelijk tegen Zaragoza en Bilbao. Hopelijk bezorgen we ze een Spaanse kater :twisted:.

Ziehier alle uitslagen van gisteren:
01/12/2004
Sporting   0-1   Sochaux
Ferencváros   1-2   Basel
Feyenoord   2-1   Schalke
Athletic   1-0   Steaua
Austria   1-1   Club Brugge
Zaragoza   2-1   Dnipro
Besiktas   1-1   Standard
Panionios   5-2   Dinamo Tbilisi




En dit zijn de matchen die vandaag op het programma staan:

02/12/2004
Partizan   20:45   Villarreal
Alkmaar   20:45   Rangers
Auxerre   20:45   Amica
Dinamo Zagreb   20:45   Heerenveen
Beveren   20:45   Benfica
Sevilla   20:45   AEK
Aachen   20:45   Zenit
Egaleo   21:45   Lazio

Scuderia Ferrari

AZ gaat ook wel door denk ik.
feyenoord is al door. Hoewel het toch wel een raar gevoel is als je 2-1 scoort en dan te horen krijgt dat Prins Bernhard is overleden :?

Raikkonen MASTER

Club Brugge is dus uitgeschakeld.
Brugge ging voor de 2de belangrijke match op rij roemloos onderuit.
Een echte aanspraak om te winnen werd er niet gemaakt en Zaragoza kwam er eigenlijk nog goed uit.
Ceh maakte onverwacht gelijk en Brugge leefde terug in hoop omdat het in Utrecht ook 1-1 stond. Brugge zou met die score wel doorstoten.
Toen het in Utrecht 1-2 werd, had Lange dé kans op de 2-1 voorsprong maar miste de controle, weg kans.
Brugge uitgeschakeld.

Standard verloor kansloos met 1-7 van een briljant geïnspireerd Athlétic de Bilbao. David Extebarria speelde heel vlot en bediende samen met ex-Real Madrid speler Savio de spitsen.
Standard kwam na een vroege 2-0 achterstand nog 2-1 terug, begon toen enorm aan te vallen en kwam goed weg doen Runje een strafschop stopte. Dit was slechts uitstel want Bilbao scoorde keer op keer tegen een moedeloos Standard.

Slecht voor de Belgische coëfficiënt, een zwarte maand voor het Belgische voetbal...

razzle_dazzle

Mja een slechte maand wel maar we moeten het ook niet te pessimistisch bekijken. Indien Standard had gewonnen, waren ze groepswinnaar. Nu verloren ze en zijn ze laatste. Dat is voetbal nu eenmaal. Maar goed Bilbao won verdiend, die monsterscore is alleen maar te danken aan het feit dat Standard bleef aanvallen en teveel risico's in hun spel legde. Het lukte op die manier tegen Bochum, Parma en Besiktas maar de Spanjaarden pakten het slim aan door heel hoog te komen storen.
Voor Brugge zal het moeilijker te aanvaarden zijn.

Raikkonen MASTER

De bal die Lange kreeg moest hij beter controleren.
Ik zeg niet dat ik het beter had gedaan maar hij had er op dat niveau iets beter moeten doen.
Ik denk dat de Brugse spitsen het minder van flitsen moeten hebben dan bijvoorbeeld de spitsen van Standard, Bangoura, Tchité zijn beweeglijke spitsen met een bij momenten verbluffende Conceiçao erachter.
Ik vind het bij Standard veel minder stereotiep gaan dan bijvoorbeeld bij ploegen waar de flitsen veel minder komen en ze altijd hetzelfde moeten doen.
Standard verdiende een plaats in de volgende ronde, alleen al voor de manier waarop ze in de Uefa Cup bij wijlen zeer mooi voetbal brachten.

Racegirl

Citaat van: Raikkonen MASTERStandard verdiende een plaats in de volgende ronde, alleen al voor de manier waarop ze in de Uefa Cup bij wijlen zeer mooi voetbal brachten.

Misschien wel, maar 1-7 zijn toch wel duidelijk cijfers...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Duidelijk wel, maar gerechtvaardigd? Denk ik niet.
Monsterscores zijn misschien te verklaren bij een enorm groot klasseverschil. Maar als Standard in een goeie dag is moet het kunnen gelijkspelen tegen Bilbao.
De score was enorm overdreven, moet je zelf ook toegeven.
Dit gaf niet het klasseverschil weer tussen Standard en Bilbao, vind ik toch van niet.
Anderlecht heeft Real Madrid, Manchester, Lazio, Celtic en PSV thuis verslagen, maar zijn we daarom beter? Denk ik niet.

Aan scores kan je niet alles zien. Standard was enorm aangeslagen en dan lukt niets meer, of het nu 1-3, 1-4 of 1-7 wordt, het feit is beslecht.
Standard hoorde thuis in die 2de ronde, net als Brugge dat ook had gedaan. Ik denk alleen dat Brugge de tegenstand een beetje heeft onderschat. Standard heeft pech gehad om tegen Bilbao de laatste match te moeten spelen, anders had er veel meer ingezeten.
Als Brugge de laatste match in Dnjepro had moeten spelen, zouden ze gewonnen hebben, ben ik vrij zeker van.

razzle_dazzle

Deze ook terug naar boven brengen...

De uitslagen van de heenwedstrijden van de kwartfinales:

CSKA Moskou - Auxerre 4 - 0
21' Mathis (own) 1-0, 63' Ignasevich 2-0, 71' Lava 3-0, 77' Gusev 4-0

CSKA Moskou staat met anderhalf been in de halve finale. Het won de heenwedstrijd tegen het Franse Auxerre met 4-0. Luigi Pieroni mocht in de 77ste minuut invallen bij Auxerre. Toen stond de Franse club echter al 3-0 op achterstand. Bij Auxerre kreeg Mignot ook nog een rode kaart. Voor Auxerre wordt de terugwedstrijd een erg zware dobber.

Villareal - AZ 1 - 2
12' Landzaat 0-1, 14' Riquelme 1-1, 74' Nelisse 1-2

AZ blijft ook in Europa verbazen. Bij het Spaanse Villareal, de derde in de Primera Division, won het de heenwedstrijd met 1-2 en heeft dus uitzicht op de halve finale. Via een knal van Landzaat was AZ op voorsprong gekomen, maar Riquelme bracht Villareal meteen terug langszij. Diezelfde Riquelme miste even later een strafschop. In de tweede helft bezorgde Nelisse AZ zelfs nog de winst. Stein Huysegems mocht in de slotminuten nog even meespelen.

Newcastle - Sporting 1 - 0
37' Shearer 1-0

Newcastle heeft een nipte overwinning behaald tegen Sporting Lissabon. Dankzij een doelpunt van Shearer werd het 1-0. De zege kwam er na een matige wedstrijd.

Austria Wenen - Parma 1 - 1
34' Pisanu 0-1, 61' Mila 1-1

Parma heeft een goeie uitgangspositie behaald tegen Austria Wenen. Het speelde 1-1 gelijk. Wenen had dan wel het meeste balbezit, kansen afdwingen zat er nauwelijks in. Via Pisanu klommen de bezoekers bovendien op voorsprong. In de tweede helft kwam Austria Wenen wel weer langszij via Mila.



Scuderia Ferrari

Erg knap weer van AZ. Adriaanse zei voor de wedstrijd dat ze zeker het record van Villareal van ik meen 17 wedstrijden zonder tegendoelpunt in een thuiswedstrijd gingen doorbreken. Maar ik denk dat Co niet had gedacht dat hij zelfs met een overwinning van het veld zou stappen.

Jasper

AZ!! :) :) (Huysegems)

razzle_dazzle

Ik hoop dat ze de UEFA-cup winnen en daar zijn ze ook toe in staat.