De Belgische GP, gewoon een hele grote puinhoop !!!

Gestart door The Iceman, 30 augustus 2004 - 19:01:46

« vorige - volgende »

FerrariMan


razzle_dazzle

Moest misschien nog ergens anders in België zijn ofwel naar Calais of zo?

Alleszins een mooie geste van Mark, ik had al bewondering voor zijn rijderskwaliteiten, nu ook voor zijn menselijke kwaliteiten. Je merkt dat hij ,ondanks het mooie leventje dat hij leidt, met beide voeten op de grond blijft en geen "allures" krijgt zoals zovele andere topsporters.

Tom_NL

Mijn eerste "spa" ervaring was ook een ramp.

Ik was op vakantie in frankrijk en zou dat weekend thuis komen. Dus ik dacht even de vrije trainingen mee te pakken op vrijdag en dan zaterdag weer naar huis te gaan.

Dronken en losgeslagen (onder moeders juk vandaan) mannen zijn inherent aan F1. Die zuipen de hele nacht door en zitten 's ochtend nog/weer aan het bier. Dat vind ik niet zo'n probleem, moet er wel om lachen.

De "camping" (36) was eigenlijk wat je er wel kan verwachten, sanitair beroerd en redelijk duur. Dat ze er flink aan willen verdienen is duidelijk en mijn inziens begrijpelijk. Als het weer dan ook nog eens tegenzit word het één grote modderpoel, als men dan ook nog eens €10 moet betalen om losgetrokken te worden.... ghmmmrr  :x

Goed, tot zover geen verassingen. Wij s'ochtends naar de ticket verkoop om een kaartje voor  alleen vrijdag te kopen...... Dat was dus niet mogelijk  :x  :x . Ik ben geen groentje wat betreft F1 bezoek, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Waar je ook komt je kan altijd losse kaarten kopen voor vrijdag, zaterdag en zondag. Maar bij deze lamme organisatie dus niet.

Ik stond bij de ticket verkoop achter 3 mensen uit Utrecht die s'ochtends in de auto gesprongen zijn om ook één dagje te gaan kijken. Die waren dus ook behoorlijk pissed. Zij waren ook vaker bij een GP geweest en weten dus ook dat je normaal altijd een kaartje kan kopen voor bepaalde dagen. We hebben één man het woord laten voeren.... We stonden dus bij "La Source"  om die kaarten te regelen. Onze woordvoerder wil iemand van de organisatie spreken, we worden nu verwezen naar ingang "Ster". De mensen die er geweest zijn wetren dat dit een behoorlijke wandeling is. Daar aangekomen onze woordvoerder weer in gesprek, meer dan een half uur is hij weg. Nul resultaat.....we besloten het bijltje er bij neer te gooien en een klein stukje terug te lopen waar onze woordvoerder het weigerde op te geven (hij was des duivels) en een sequrity jongen tegen kwam die nog een andere taal sprak dan Frans. Deze was wel willend en zou iemand van de organisatie langs sturen.

Intussen begon de vrije training, we konden net het bovenste puntje van "eau rouge" zien en hoorden het geluid. Bof, beter iets dan niets....uur vrije training bijna voorbij, nog steeds geen organisatie piefke.

Met tegenzin gaven we het maar op en begonnen onze weg terug naar "la source" toen we die security knaap weer tegen kwamen.....die deed nog één telefoontje en had opeens 5 kaarten voor de tweede training voor het magische bedrag van €0.00. Het werd tijd, wij weer een beetje blij en naar binnen. Toch nog een paar autootjes zien rijden, was wel even leuk. Zitten heel wat leuke bochten bij.

Dingen die al aangehaald zijn, als een kudde schapen een tunneltje onderdoor die kennelijk niet verlicht kan worden en dat moet bijna een uur duren. De weg naar buiten was niet veel beter, rampzalig!! Dit was echt de belabberdste organisatie die ik ooit gezien heb, bij verre.

Toen met de auto naar huis.... we zaten 3km van de E42 af. Maar wat doen de heren die sturen je om tot onder luik. De stelletje H#$%#$%, ik heb zo'n stelletje eikels nog nooit meegemaakt. Ben nog toegeschreeuwd door een "voormalige kampwacht" die het verkeer regelde toen ik in de rij richting luik wilde aansluiten. Ik werd gewoon uitgekafferd in het frans en keek hem met vragende ogen aan....en hij werd alleen maar woester en begon nog harder te schreeuwen. Ik was van plan uit te stappen maar wilde die dag naar huis en ik denk niet dat dat er nog van gekomen zou zijn als ik deze knul op zijn asociale gedrag aangesproken had :wink: Maar ik was des duivels, als ik er nu weer aan terug denk..... :x

Maar goed, met het takke weer en de nodig files toch naar huis gereden. Wat zo leuk had moeten zijn was een beetje een teleurstelling en voor mij geen Spa meer.....nooit meer. Of de organisatie moet flink op de schop gaan, het blijft een pracht circuit.

aeroxkerel1

Citaat van: FerrariManMoeten die kerels zelf naar huis rijden?
volgens mij reed hij gewoon naar het dichtsbijzijnde vliegveld, want zijn jaguar had een belgische nummerplaat

geraldo

waarom wil iedereen in gods naam naar die hoofdingang..als je aan het rond punt links gaat kom je uit aan de standen van williams toyota mercedes enz...en de file ontwijken kan enigzinds ook als ge richting coo gaat en dan richting ...luik!!tis wel 45 km gewone baan vooraleer je op de autostrade kan maar ge wint veel ze.er is natuurlijk wel een moeilijkheid om van de parking af te rakenen daar iswel altijd file en dan nog met  die modder
[/quote]

Spa sucks

Ik ben blij dat de mense eindelijk gaan inzien dat Spa een drama is.

Ik had op vrijdag wat heibel, wilde het vriendelijk oplossen, maar het lukte niet. Stonden meer dan anderhalf uur in de file om uiteindelijk door een kluns voorbij de stalletjes te worden gestuur. Parkeerden vlakbij maar toen we weg wilden mochten we niet de parallel weg richting Malmedy op. Uiteindelijk weer anderhalf uur gesukkeld om van Spa tot in Malmedy te geraken.

De volgende twee dagen heb ik mijn raampje niet meer opengedaan en heb me twee keer op de persparking geparkeerd.."Ik moest daar zijn, hé ;)"

De problemen aan de ingang zijn reeds voldoende aan bod gekomen.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat iemand een dergelijke slechte organisatie kan opzetten.
Steeds weer vraag ik me af of die mensen ooit bij een andere Grand Prix zijn geweest.

Wij zaten op gold 1 en op deze tribune ontbraken verschillende stoeltjes.
Het niet genummerd zijn van de plaatsen zorgde voor veel hilariteit..

Enfin...laat je niet ontmoedigen.
Ga eens naar de Nurburgring (slechts een half uurke verder rijden!), naar Barcelona, of als je kan, naar Monaco...dan wordt F1 live weer leuk.

Laat Spa voor wat het is....te duur en zijn geld niet waard.

Wat ik al jaren loop te verkondigen maar al jaren niet werd geloofd.

Trouwens, de centjes gaan niet meer naar Ecclestone. Ecclestone is afgestapt van het eigenhandig organiseren van races.
Vroeger bood hij de circuit eigenaar wat geld en gingen alle inkomsten naar Bernie en de zijnen.
Nu betalen de circuit eigenaars een pak geld aan Bernie en de rest is voor hen...
Dan krijg je van die dingen als Spa waar een succesvol concertorganisator zich dodelijk verslikt in een F1 gebeuren.

shadowb

Ga zo als elk jaar een aantal gp-kes kijken, ook naar spa dit jaar
WAT EEN RAMP

Te veel om op te noemen, maar PARKING en files waren er een ramp
En kleine hint
je moet niet vri,zat of zondag gaan maar DONDERDAG
OK er wordt niet gereden, maar je kan de pits in en bijna alle coureurs waren aanwezig, op de foto gestaan met bijna allemaal, (behalve BMW rijders)
in de box van renault, minardi ferrari en jaguar gemogen NICE
BTW als je geen weekend ticket hebt kost dit 15 €, dus zijn geld dubbel en dik waart.
Hint 2 ga eens naar de gp van USA, redelijk van prijs 140 dollar betaal voor de duurste tickets. Ok de vlieger kost ook iets maar heb toch maar 350dollar betaal voor een retour ticketje, was dit jaar mijn beste en mooiste race.
Ter info dit heb ik gezien,

Spanje, imola, Europa, duitsland,Bel, France, USA,en UK

en SPA was de slechtsste georganisserd maar wel de mooiste race van het jaar

Juan Pablo

Citaat van: shadowb op 01 januari 2005 - 19:04:00
Hint ga eens naar de gp van USA, redelijk van prijs 140 dollar betaal voor de duurste tickets. Ok de vlieger kost ook iets maar heb toch maar 350dollar betaal voor een retour ticketje, was dit jaar mijn beste en mooiste race.

vindt je t gek dat je de helft betaald, er rijden in plaats van 20 auto's maar 6!, zeker de kleine lettertjes vergeten te lezen?  ;)

( sorry, flauw, kon jij ook niet wete hé...)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.