De Belgische GP, gewoon een hele grote puinhoop !!!

Gestart door The Iceman, 30 augustus 2004 - 19:01:46

« vorige - volgende »

Race

Citaat van: razzle_dazzle
Citaat van: Race
Citaat van: RedboellekeToen hebben we de steward aangesproken en was er ineens beslist dat iedereen met een goldkaartje op alle goldtribunes mocht komen.
Waar halen ze in godsnaam zo een beslissing vandaan. Je betaalt meer dan 345 euro voor een kaartje en dan is je zitplaats bezet.
Ik snap niet echt wat hier nu erg aan is? Dan kan je toch ook een keer op een andere tribune gaan zitten bij Start/Finish ofzo? Tuurlijk, Gold 2 bij Eau Rouge is prachtig, maar als het op vrijdag 'vrije plaatsen' (in dit geval voor alle Gold-tickets op de Gold-tribunes - beter als dat alle Bronze tickets er kunnen zitten...) is betekent het op dat moment dat je eigenlijk ook niet een gereserveerde plaats hebt, maar overal mag zitten waar je wilt...

Dat laatste leidt juist tot puinhoop, iemand die bereidt is een ticket voor pakweg € 350 te betalen zal dit wel doen omdat hij juist daar wil gaan zitten en dit de beste plaats vindt, ik ben vrijdag ook heel even op gold 4 gaan zitten (tijdens mini-challenge) en tviel me toen al op dat de plaatsen uiterst rechts onmiddelijk bezet waren terwijl links nog heel wat gaten over waren.
Tuurlijk wil iedereen het liefst op dat moment op de beste plek zitten, ik had ook liever helemaal vooraan gezeten (zaten op Gold 1), maar het is toch altijd maar de vraag of je deze kaartjes 'krijgt' bij een ticketbureau. Of je dat kan 'regelen' bij het circuit zelf weet ik niet, maar je zult nog altijd geluk moeten hebben dat ze niet verkocht zijn.
[offtopic]De kaartjes zijn in Spa overigens wel BELACHELIJK duur[/offtopic]

R van Hoof > G4q @ F1REM
Meld je nu aan op Sigforum.net!

Eric

Spa Francorchamps, het is een heel mooi circuit, in mijn ogen het mooiste ter wereld...een circuit met een "ziel".

Maar er zijn heel wat zaken die zeker veel beter kunnen, laten we beginnen met de toegankelijkheid...van aan het rondpunt tot aan het racing hotel (boven)...staat het vol met kraampjes merchandising, gevolg dat het verkeer zich ophoopt.

Zet die kraampjes voor de ingang, plaats genoeg...de auto´s die daar staan kunnnen gemakkelijk op de parking aan het rondpunt.
Daarmee komt er een weg bij.

Toiletten dan...huilen met de pet op...als je s´morgens gaat kun je gebruik maken van een propere toilet, maar eens een uur of tien...ga je beter niet.
Eén pluspunt, ze waren dit jaar gratis. :wink:

De ingang dan, in Francorchamps denken ze nog steeds dat het F1 maar 10.000 bezoekers trekt...gevolg...file om binnen te gaan.
Ik mocht binnen naast dat huis op dat bergje (gold 5)...maar daar was het al even erg.
Toch weer een pluspunt, wie langs de gewone ingang binnen ging zal het opgevallen zijn...het pad heeft uiteindelijk een laag asfalt gekregen.

Voor mij was dit voorlopig de laatste GP, ik begin het allemaal een beetje beu te worden....tickets zijn ontzettend duur (volgend jaar weer duurder), de organisatoren beschouwen de echte fans maar als een kudde vee of als een stuk van het decor...terwijl er daar VIP´s rondlopen die niet eens weten wie Schumacher is, en hiervoor moet de echte fan uit de weg gaan.
Waar ik het ook niet op heb zijn de groepjes luidruchtige Hollanders of Duitsers (niet allemaal), dat komt naar een GP straalbezopen en zitten dan doodleuk de mensen te ambeteren met hun gedoe...

De organisatoren van de GP´s en de FIA zien het niet in, ze zijn blind voor de echte problemen...laat ze maar doen, ieder jaar haken er meer mensen af. :cry:  :evil:

FerrariMan

Zatte Nederlanders en Duitsers. Een plaag van jewelste. Ze zouden die mannen beter een weekendje in een zoo steken, daar horen ze terecht thuis.

Trouwens, niemand mij tegen gekomen? Wij liepen altijd rond met een kleine trolly'ke met een hoop frigoboxen op  :lol:

stephan

Ik ben afgelopen Vrijdag voor het eerst op SPA geweest, na dit jaar een super weekend te hebben gehad op de Nurburgring (genoeg plaatsen, parkeerruimte en ruime aan en afvoerwegen voor publiek) was dit toch wel even slikken. Het begon bij de afrit van de snelweg richting het circuit. Na een half uur in de file te hebben gestaan stonden we eindelijk bovenaan de afrit en tot onze grote verbazing werden we door de politie net zo hard de andere kant weer de afrit opgestuurd, weer terug naar de snelweg waar we net afkwamen (slim?....) na 200 meter een parkeerplaats opgedirigeerd en daar een blubberweg opgegaan..tot een bord verscheen: P-€ 15,- contant (je zal het maar niet bij je hebben). maar goed de auto in een weiland geparkeerd en met een bus naar het circuit gebracht. Heerlijk om de eau rouge te zien en om er rond te lopen, ook al was lopen af en toe moeilijk vanwege de Oost europeanen die om de 10 meter balletje, balletje aan het spelen waren??? uiteindelijk een plaats gevonden waar we konden genieten van het uitzicht. Na de training getracht bij de uitgang te komen...met 10.000 mensen over een bruggetje van 2 meter breed en dan een tunnel in (waar geen enkele lamp werkte?) het heeft even geduurd maar we hebben het gered naar de auto (waar inmiddels de auto's met tractoren los werden getrokken) Als klap op de vuurpijl nog 2 uur in de file gestaan vanaf het circuit tot na Verviers...neh...volgend jaar zit ik lekker weer bij de Nurburgring! vriendelijke mensen, goede snelle controle en een prachtig uitzicht en sfeer!

Wutputt

Qua organisatie zijn er idd dingen die een stuk beter kunnen:

- parkings op een weide gaat, maar niet als het regent. Ofwel moet men geasfalteerde of verharde parkings elders voorzien, ofwel moet men die weides tijdelijk met stenen verharden. Ook de VIP-parkings waren in een weide, die naderhand een modderbad was: er zaten daar nogal wat BMW's, Mercedessen, enz. vast.

- De wegen om en rond het circuit waar het volk langs moet lopen zouden ook hier een daar een verharding mogen krijgen en op bepaalde stukken, zoals dat brugje, mag de capaciteit wel groter zijn.

Leuke anecdote: ter hoogte van gold 3 en de Racing Village was men vrijdag nog een weg aan het aanleggen, zodat de VIP busjes ook terug konden rijden. Deze weg zou vrijdagavond volledig geasfalteerd moeten zijn. Om 14u was ie wel al verhard, maar asfalt heeft er niet gelegen.

Van file aan de inkom (heb wel gehoord dat er daar nogal wat problemen mee waren) en in het heenrijden hebben wij niet echt last gehad. Enkel in het terugrijden na de race. Naar het schijnt is dit in Silverstone nog stukken erger.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Bjorn

Het is een mening die ook mij is toebedeeld Eric. Misschien al langer dan jij. Ik ben uitgekeken op dat 'live F1' - gebeuren. Veel te duur en je ziet het stukken beter op TV dan 'live'. Ok, je bent er niet bij, je mist de sfeer, so what!?! België slaat echt alles. Daar kom ik nooit meer.
Geef mij maar de GP van Oostenrijk. Subliem, ook duur maar veel mooier, toegankelijker! Parking GRATIS!! Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen...
De Mens: In Het Gras![/color]

jandr

Tja, voor wat hoort wat! Ik stond om 7u aan het circuit en mijn wagen stond dan ook maar 100m van het circuit (piste, asfalt, racetrack... bedoel ik dus hé)

Ik heb dan ook van bovenvernoemde problemen geen last gehad. Om 5.30u was ik wel al aan het bollen, toen lagen jullie wss nog in bed  :lol:

Normaal ga ik een gans weekend, 's zondags ben ik dan om 5.45u aan circuit  :lol:

Je moet er iets voor over hebben hé :wink:

Eric

Citaat van: jandrTja, voor wat hoort wat! Ik stond om 7u aan het circuit en mijn wagen stond dan ook maar 100m van het circuit (piste, asfalt, racetrack... bedoel ik dus hé)

Ik heb dan ook van bovenvernoemde problemen geen last gehad. Om 5.30u was ik wel al aan het bollen, toen lagen jullie wss nog in bed  :lol:

Normaal ga ik een gans weekend, 's zondags ben ik dan om 5.45u aan circuit  :lol:

Je moet er iets voor over hebben hé :wink:

Ik zie ook altijd dat ik vroeg aan het circuit ben...en dit jaar had ik echt een goede plek om mijn wagen te zetten...ik mocht mijn wagen bij een particulier zetten, op zijn oprit...dus geen last van een modderpoel  8) .

aeroxkerel1

spa was mijn eerste gp ervaring, had gratis weekendtickets gewonnen via mijn werk, ben jammer genoeg enkel op zondag kunnen gaan, kwam aan de verkeerde parking aan, wilde bij busstop zitten maar kwam op het einde van kemmel uit, heb me dan maar aan de achterkant van de haarspeld gezet omdat daar nog plaats was om te zitten, heb van de race dus niet veel gezien en had ook geen zicht op een scherm, maarja volgend jaar beter
het mooiste moment van de dag was op de terugweg, er reed al een hele tijd een groene jaguar achter mij met nummerplaat jagXXX, na een kwartiertje dacht ik dat ik de persoon precies kende, na grondige studie bleek het om mark webber te gaan, in de file op de E25 reed ik rechts en hij links, hing hij ineens naast mij en men vriendin probeerde fotos te maken door het raam, plots zag hij haar en wuifde hij vriendelijk, paar 100 meter verder stond mijn rij stil en kon die van hem nog rustig doorrijden, maar toen kwam het hoogtepunt, hij stopte met zijn wagen naast mij en deed het raampje naar beneden en deed teken dat we gerust een foto mochten maken, dit gedaan bedankte ik hem vriendelijk en knikte hij goedkeurend, had al sympathie voor hem, maar nu nog veel meer, als iemand de foto wil zien moet je het maar zeggen, dan zet ik hem online

Redboelleke

Waar ik me het meest aan ergerde is dat we ongeveer 350 euro per ticket neertelde en dat vrijdag en zaterdag onze plaatsen bezet waren door bronze of gratis kaartjes. Wie dit goed vindt snap ik helemaal niet :shock:
Maar volgend jaar blijf ik zoeken achter een gratis kaartje ef in het ergste geval brons en probeer ik ook een gold of zilverplaats te bezetten.
Wij hebben nadat er harde woorden gevallen zijn onze plaats wel gekregen maar er waren ook zeer veel mensen die niet opstonden, die bleven zitten omdat de rechtmatige bezitter van de goldkaart een oudere man was (of een jonge man alleen) en daar hadden ze geen schrik voor.
Het was echt een puinhoop op gold2.

lieven

Citaat van: aeroxkerel1spa was mijn eerste gp ervaring, had gratis weekendtickets gewonnen via mijn werk, ben jammer genoeg enkel op zondag kunnen gaan, kwam aan de verkeerde parking aan, wilde bij busstop zitten maar kwam op het einde van kemmel uit, heb me dan maar aan de achterkant van de haarspeld gezet omdat daar nog plaats was om te zitten, heb van de race dus niet veel gezien en had ook geen zicht op een scherm, maarja volgend jaar beter
het mooiste moment van de dag was op de terugweg, er reed al een hele tijd een groene jaguar achter mij met nummerplaat jagXXX, na een kwartiertje dacht ik dat ik de persoon precies kende, na grondige studie bleek het om mark webber te gaan, in de file op de E25 reed ik rechts en hij links, hing hij ineens naast mij en men vriendin probeerde fotos te maken door het raam, plots zag hij haar en wuifde hij vriendelijk, paar 100 meter verder stond mijn rij stil en kon die van hem nog rustig doorrijden, maar toen kwam het hoogtepunt, hij stopte met zijn wagen naast mij en deed het raampje naar beneden en deed teken dat we gerust een foto mochten maken, dit gedaan bedankte ik hem vriendelijk en knikte hij goedkeurend, had al sympathie voor hem, maar nu nog veel meer, als iemand de foto wil zien moet je het maar zeggen, dan zet ik hem online

cool om mee te maken :) ja je mag de foto wel eens online zwieren :)

aeroxkerel1

Citaat van: lieven
Citaat van: aeroxkerel1spa was mijn eerste gp ervaring, had gratis weekendtickets gewonnen via mijn werk, ben jammer genoeg enkel op zondag kunnen gaan, kwam aan de verkeerde parking aan, wilde bij busstop zitten maar kwam op het einde van kemmel uit, heb me dan maar aan de achterkant van de haarspeld gezet omdat daar nog plaats was om te zitten, heb van de race dus niet veel gezien en had ook geen zicht op een scherm, maarja volgend jaar beter
het mooiste moment van de dag was op de terugweg, er reed al een hele tijd een groene jaguar achter mij met nummerplaat jagXXX, na een kwartiertje dacht ik dat ik de persoon precies kende, na grondige studie bleek het om mark webber te gaan, in de file op de E25 reed ik rechts en hij links, hing hij ineens naast mij en men vriendin probeerde fotos te maken door het raam, plots zag hij haar en wuifde hij vriendelijk, paar 100 meter verder stond mijn rij stil en kon die van hem nog rustig doorrijden, maar toen kwam het hoogtepunt, hij stopte met zijn wagen naast mij en deed het raampje naar beneden en deed teken dat we gerust een foto mochten maken, dit gedaan bedankte ik hem vriendelijk en knikte hij goedkeurend, had al sympathie voor hem, maar nu nog veel meer, als iemand de foto wil zien moet je het maar zeggen, dan zet ik hem online

cool om mee te maken :) ja je mag de foto wel eens online zwieren :)

zal ik vanavond doen, zit nu op mijn werk

Wutputt

Dat moet idd wel een leuke ervaring zijn om mee te maken. Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat Webber nogal een serieus sympathieke kerel is.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Bjorn

Citaat van: aeroxkerel1
Citaat van: lieven
Citaat van: aeroxkerel1spa was mijn eerste gp ervaring, had gratis weekendtickets gewonnen via mijn werk, ben jammer genoeg enkel op zondag kunnen gaan, kwam aan de verkeerde parking aan, wilde bij busstop zitten maar kwam op het einde van kemmel uit, heb me dan maar aan de achterkant van de haarspeld gezet omdat daar nog plaats was om te zitten, heb van de race dus niet veel gezien en had ook geen zicht op een scherm, maarja volgend jaar beter
het mooiste moment van de dag was op de terugweg, er reed al een hele tijd een groene jaguar achter mij met nummerplaat jagXXX, na een kwartiertje dacht ik dat ik de persoon precies kende, na grondige studie bleek het om mark webber te gaan, in de file op de E25 reed ik rechts en hij links, hing hij ineens naast mij en men vriendin probeerde fotos te maken door het raam, plots zag hij haar en wuifde hij vriendelijk, paar 100 meter verder stond mijn rij stil en kon die van hem nog rustig doorrijden, maar toen kwam het hoogtepunt, hij stopte met zijn wagen naast mij en deed het raampje naar beneden en deed teken dat we gerust een foto mochten maken, dit gedaan bedankte ik hem vriendelijk en knikte hij goedkeurend, had al sympathie voor hem, maar nu nog veel meer, als iemand de foto wil zien moet je het maar zeggen, dan zet ik hem online

cool om mee te maken :) ja je mag de foto wel eens online zwieren :)

zal ik vanavond doen, zit nu op mijn werk

Leuk verhaal!!  :D
De Mens: In Het Gras![/color]

aeroxkerel1

Citaat van: Bjorn
Citaat van: aeroxkerel1
Citaat van: lieven
Citaat van: aeroxkerel1spa was mijn eerste gp ervaring, had gratis weekendtickets gewonnen via mijn werk, ben jammer genoeg enkel op zondag kunnen gaan, kwam aan de verkeerde parking aan, wilde bij busstop zitten maar kwam op het einde van kemmel uit, heb me dan maar aan de achterkant van de haarspeld gezet omdat daar nog plaats was om te zitten, heb van de race dus niet veel gezien en had ook geen zicht op een scherm, maarja volgend jaar beter
het mooiste moment van de dag was op de terugweg, er reed al een hele tijd een groene jaguar achter mij met nummerplaat jagXXX, na een kwartiertje dacht ik dat ik de persoon precies kende, na grondige studie bleek het om mark webber te gaan, in de file op de E25 reed ik rechts en hij links, hing hij ineens naast mij en men vriendin probeerde fotos te maken door het raam, plots zag hij haar en wuifde hij vriendelijk, paar 100 meter verder stond mijn rij stil en kon die van hem nog rustig doorrijden, maar toen kwam het hoogtepunt, hij stopte met zijn wagen naast mij en deed het raampje naar beneden en deed teken dat we gerust een foto mochten maken, dit gedaan bedankte ik hem vriendelijk en knikte hij goedkeurend, had al sympathie voor hem, maar nu nog veel meer, als iemand de foto wil zien moet je het maar zeggen, dan zet ik hem online

cool om mee te maken :) ja je mag de foto wel eens online zwieren :)

zal ik vanavond doen, zit nu op mijn werk

Leuk verhaal!!  :D

hier is hij dan http://users.pandora.be/aeroxkerel/mark%20webber.jpg, wat vinden jullie er van?