Wat vindt jij het belangrijkste: Sporza

Gestart door Q-Racerke, 28 augustus 2004 - 16:37:54

« vorige - volgende »

Wat vindt jij het belangrijkste

persconferentie zien en goede livecommentaar
2 (8.7%)
goede livecommentaar en alles zien (begin tot einde)
11 (47.8%)
reclameblokken onder race en voor- en nabeschouwing
0 (0%)
goede livecommentaar en voor- en nabeschouwing
7 (30.4%)
voor en nabaschouwing met persconferentie
2 (8.7%)
zoals het nu is vindt ik perfect: houden zo
1 (4.3%)
reclameblokken onder race en alles zien (van begin tot einde)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 28 augustus 2004 - 16:37:54

Doefie

Q-Racerke, sorry dat ik het zo zeg maar je commentaar op de uitzending van vandaag vind ik verre van terecht. De sportredactie doet heel erg hun best, het zijn echter zij niet die beslissen wat uitgezonden wordt (herinner je de discussies van de GP van USA).

Ik heb in elk geval niets meer om over te klagen.

Q-Racerke

Je moet je niet excuseren Doefie.
Maar ik kan me écht niet in de commentaar van de VRT vinden... .
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

Geert

Degelijk houden aub of ook hier komt een slot op.

Ik zeg het nog eens, of je hier nu roept op Sporza of niet, het zal je niets verder helpen. De mensen van Sporza die deze en andere sites afsurfen zijn de commentatoren en medewerkers, en die konden er niets aan doen. Demotiveer hen dus niet aub, want zij bedoelen het goed (kan ik persoonlijk garanderen).

De thread was nochtans goed begonnen. Je kan immers ook op een constructieve manier je grieven kenbaar maken (want die mag je hier gerust uiten, 'k ben niet aan het censureren)!

tazpas

Tijdens de reclame van ITV zap ik naar Sporza, moet je horen wat ze me daar wijmaakten: Heidfeld had net z'n rondje gereden en Panis had de voorlopige pole, nu komt het: "Panis heeft de pole en daar net ietsje achter staat Heidfeld". Jezus, het was drie volle seconden! Een eewigheid in F1 temen...Ferrari kan de banden wisselen in 3 seconden! Een minuut commentaar van Sporza en ik was weer weg. Dan nog liever reclame  :(

Q-Racerke

Ok Geert. Maar hoe kan je dan wel de mensen bereiken die iets te zeggen hebben binnen de VRT en VMM ?
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

Ramses

Normaal kijk ik de races meestal op ITV, en zap ik bij momenten naar Sporza. Toen ik in mijn mailbox las dat de VRT voor de eerste maal, in persoon van Eric, een pitreporter ging meesturen, wou ik dat wel eens zien.

Laat ons eerlijk zijn. De middelen van de VRT zijn helemaal niet te vergelijken met die van RTBF, laat staan die van ITV. ITV heeft daar zo'n 10 man rondlopen, hebben hun eigen cameraploeg mee etc... RTBF heeft zeker hetzelfde aantal mee.

Het commentaar bevatte de nodige fouten, akkoord. Maar de interviews die Eric bracht vanuit de paddock waren op z'n minst interessant voor de mensen die geen die hard fan zijn. En dat zijn er nog altijd zeer veel...

Wie zegt dat Ka2 beter was, leeft ook in een droomwereld. Met alle respect voor Peter, die een hart voor autosport heeft (net als de VRT autosportredactie), maar hij maakte ook fouten, en een voorbeschouwing was er ook nooit te zien.

de VRT levert inspanningen om het ons als kijker zo aangenaam mogelijk te maken, en dat lukt hen aardig. En wie het beter kan, solliciteer gerust voor de job als commentator bij F1-races. Ik stuur graag je kandidatuur door.

Tot slot, heb je een mening, uit die dan gegrond, met argumenten, liefst zonder moddergooien en met respect voor de andere forumbezoekers. Wees blij dat Eric de moeite neemt om de topics door te lezen en zijn antwoord te geven... Het zou hoogst ongepast zijn om hen hier weg te jagen.

MS Fan

Foei, foei. Wat worden de commentaren weer langs alle kanten afgekraakt. Als het echt zo erg is, luister dan gewoon niet.  :evil: Als het op de RTBF zoveel beter is, kijk en luister dan daar en doe jezelf aub geen pijn door tijdens de reclame naar Sporza/Canvas te zappen.  :roll:
In mijn ogen doen de jongens van de VRT goed hun best om de F1 te verslaan. Je moet je bedanken dat het voor hen ook niet makkelijk is om op 1-2-3 goed een hele wedstrijd te kunnen verslaan. En, ja, ook ik erger mij soms aan kleine foutjes die gemaakt worden. Maar so what, het geheel mag er gerust zijn! Ik vind dat Sammy (die zijn vuurdoop kreeg in Monaco en nu zijn 3e of 4e race verslaat) op die paar races al goed gevorderd is. Lijkt me niet makkelijk als je voorheen alleen maar instond voor de voorstukjes. Geef hem gewoon nog wat tijd. Ook het niveau van Stefan is stukken beter als in den beginne en wat mij betreft dik in orde.
Ook is het bewonderens waardig dat ze bij de VRT altijd moeite doen om een deskundige co-commentator te voorzien. Marc , Jeffrey, Bas, ... stuk voor stuk mensen die een goede bijdrage kunnen leveren.
Het probleem ligt dan ook niet bij deze mensen (de hele sportredactie), maar bij de bazen en de eindredactie van de VRT. Het zijn deze mensen die geen goed contract hebben afgesloten met Bernie, het zijn deze mensen die vinden dat een voorbeschouwing of een voetbal gala belangrijker zijn dan 'onze' F1. Het zijn deze mensen die andere programma's belangrijker vinden dan het integraal uitzenden van ochtend of avond wedstrijden. Het zijn deze mensen die -een voor mij lachwekkend- concepts Sporza hebben opgezet. Focus jullie daarom aub op deze mensen en niet op diegenen die elke twee weken hard hun best doen om ons zo goed mogelijk te voorzien van F1.

PS : afgelopen Juni was ik twee weken op vakantie in Frankrijk. Ik had daar de mogelijkheid om de F1-race in Cananda te volgen op TF1. een half uur voor tijd schakelen ze daar over op reclame om vervolgens verder te gaan met het Journaal!!! OP het einde van dat journaal kreeg je toen nog een uitgesteld beeld van Schumi die de finish overschreed. Het gebeurt dus niet aleen bij ons  :cry:  :cry:
A sick mind is a true delight ...

dj Peter

Citaat van: Q-RacerkeIdd en DAT wil ik dus in België  :twisted: een commentator met kennis van zaken die enkel voor getallen naar een blaadje kijkt en voor de rest dat scherm zo volledig geconcentreerd bekijkt als ik doe.
Niet al blozend continu naar de grote Bas Leinders kijken en een handtekening vragen, doe dat godverdomme achteraf, ik heb ook respect voor die coureurs maar ik laat hen werken als ik rondloop in de pits, in de paddock na de debriefing dan praat ik ermee. Laat hen hun werk doen.
En voor de commentator van dienst: doe je werk, de rijder is er om te helpen, niet om gevleid te worden.
Als ik u was dan zou ik eens gaan solliciteren bij de VRT, want zoals ik jou bezig hoor dan zou jij de ideale commentator moeten zijn! Van het commentaar zal ik niet klagen, voor mij  zijn de beelden belangrijker hoor. Ik ben al blij dat ze alles uitzenden.....

KVDracer

Ik heb zeker geen commentaar op de commentatoren. Hun commentaar is soms niet al te best, maar cava, ze beginnen op Ka2 hun niveau te geraken. Zij zagen ook niet alles. Maar die manne da daar op de VRT met hun plastronske (=das) alles voor het zegge hebben qua uitzendingen, daarop heb ik commentaar. Want die manne denken enkel aan $$$ (het Euro-teken gaat niet meer :roll: ). Ik weet ook wel dat sommige mensen op de sportredactie liever meer F1 zien. Maar ik vind het wel erg, dat je hier met moeite commentaar mag geven of er zijn hier al enkele in hun gat gebeten.

tazpas

Het is inderdaad allemaal zever in pakjes. De reporters of verslaggevers zijn nog te onerervaren, geef ze tijd zeggen jullie. Tijd voor wat? Ze moeten gewoon nieuwe mensen aannemen die de ervaring hebben of tenminste een zuivere stem. De huidige mensen staan maar wat te murmelen in niet eens ABN ! Daar schort het, die mensen komen gewoon niet goed over, t zijn precies cafégangers die onder elkaar aan t zeveren zijn. Peter Baert had tenminste een stem en er klonk enthoesiasme uit, al was het dan alleen om 4 keer per wedstrijd te zeggen hoe hij een bocht zou nemen in zijn Megan of zo...Ik denk niet dat wij als F1-fans de lat te hoog leggen ivm verslaggeving maar dit gaat gewoon niet van de grond!
En meneer Dupain (als het de echte is) komt hier op dit forum nog meer mensen doen walgen van de Sporza mentaliteit, goed bezig!

Vulture

Jongens toch, waarom altijd alles en iedereen zo hard afkraken? Geef dan tenminste kritiek + dingen die ze eraan kunnen doen ipv iemand de grond in te boren.
De VRT/Sporza doet hard haar best om de achterstand in te halen ben ik zeker. De RTBF heeft gewoon meerdere jaren ervaring, het commentatorenduo kent in al die jaren meer mensen in de paddock en daar rond. Het is voor hen dus makkelijker om zoveel meer (rand)berichten te geven tijdens de race. Maar wat VRT/Sporza gaat doen, voor sommigen gaat het nooit goed genoeg zijn ben ik zeker.
Close The World, Open The Next..

Kimi

Eric als pitreporter lukte tijdens de race iets minder dan tijdens da quali's, maar goed, ik klaag niet. Ik vond het een goed idee, en hopelijk zien we dat in het vervolg wat meer. Goede co-commentaar van Bas trouwens.

1265 (The one)

vrt, heeft het dit weekend goed gedaan, bravo!

Ramses

Jullie opmerkingen / suggesties graag in de grote Sporza thread aub. :)

Jasper

Citaat van: jandr- wat meer aandacht voor het grootste sportevenement van België

Niet overdrijven: het grootste evenement, na de memorial en de Ronde van Vlaanderen waarschijnlijk. ;) Maar daar gaat het hier niet over.

Mijn keuze staat er ook niet bij: ALLES uitzenden (waarmee ik kwali&race bedoel en evt. trainingen).