Raar sportnieuws

Gestart door Martin, 27 augustus 2004 - 11:19:34

« vorige - volgende »

Supermariobros

Supporter drinkt zich dood na verlies van zijn ploeg

Een supporter heeft zich na het verlies van zijn ploeg gewoon doodgedronken. Geoff Larnach was al bij leven een legende. Hij was de trouwste fan van de Bathurst Panthers, een team uit de Australian Football League. De golfkampioen miste geen wedstrijd. De verslagenheid bij de andere fans in is dan ook groot.

"Verschrikkelijke gebeurtenis"
Larnach ging na de wedstrijd aan het drinken en kreeg een hartaanval. De Australiër werd nog afgevoerd naar een ziekenhuis waar hij later overleed. Volgens vrienden van Larnach ging hij na de verloren wedstrijd in Lithgow stevig aan het drinken. Een halve fles rum werd hem uiteindelijk fataal. Hij moest even gaan zitten en zakte daarna in elkaar. De aanwezigen op het eindeseizoensfeestje dienden de eerste zorgen toe tot de ambulanciers aankwamen. "We kunnen ons verdriet moeilijk verwoorden. Dit was een verschrikkelijke ervaring die je niemand toewenst", aldus Dave Hotham (41). Hij deed nog een poging om zijn makker te reanimeren. "Larnach was een schitterende vent en de trouwste supporter."

Uitstekende golfspeler
Larnach was naar Lithgow afgereisd voor de laatste matchen van het seizoen. Hij pikte eerst de wedstrijd van de reserveploeg mee en ging daarna kijken naar de eerste ploeg. Na de wedstrijden ging hij naar het clubhuis van zijn ploeg voor een aantal pinten. Samen met een groepje vrienden trokken ze nog naar een huis in de buurt en bleven ze doordrinken. Even na middernacht ging het dus fout. De politie van Bathurst heeft intussen een onderzoek geopend naar de dodelijke drinkpartij. Volgens Tony Hoolahan gaat het niet om een 'verdacht overlijden'. Larnach was ook een begenadigd golfspeler. Hij won vijf jaar op rij het kampioenschap van Bathurst. De dood heeft ook de spelers geraakt. "Dit is een tragisch overlijden. Dit is niet alleen erg voor zijn familie maar ook voor onze ploeg", aldus David Elvy, coach van de Barthurst Panthers.

Martin

Clijsters scheert hoofd kaal

Even mocht Kim Clijsters in de huid van kapster kruipen. Eerder dit jaar sloot de Belgische tennisster in Rosmalen, waar ze een demonstratiepartij tegen Michaëlla Krajicek speelde, namelijk een weddenschap af met haar coach Wim Fissette. Zodra Clijsters nog eenmaal een Grand Slam zou winnen, dan mocht zij het hoofd van haar trainer kaal scheren. En zo geschiedde na haar sensationale eindzege op de US Open.



Ferrari 2010

Was dat ff schrikken, ik dacht dat ze haar eigen hoofd zou scheren ;D ;D Gelukkig is het maar dat van haar trainer :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Valladolid zet echte (!) beer in als mascotte

Real Valladolid dacht over een geheim wapen te beschikken in de aanloop naar de wedstrijd tegen Valencia. Een echte (!) beer kwam tijdens de trainingen twee dagen voor de match tussen de spelers zijn kunstjes vertonen. Een beer in de rangen, zou volgens de traditie immers een groot voordeel betekenen tegen Valencia.

Veel heeft het echter niet uitgehaald. Valladolid verloor met 2-4.

http://www.youtube.com/watch?v=29vIP68_pk0&feature=player_embedded

Martin

Citaat van: Supermariobros op 16 september 2009 - 19:36:46
Valladolid zet echte (!) beer in als mascotte

Real Valladolid dacht over een geheim wapen te beschikken in de aanloop naar de wedstrijd tegen Valencia. Een echte (!) beer kwam tijdens de trainingen twee dagen voor de match tussen de spelers zijn kunstjes vertonen. Een beer in de rangen, zou volgens de traditie immers een groot voordeel betekenen tegen Valencia.

Veel heeft het echter niet uitgehaald. Valladolid verloor met 2-4.

http://www.youtube.com/watch?v=29vIP68_pk0&feature=player_embedded

Weer een duidelijk geval van dierenmishandeling.
Heel triest verhaal. De club en de eigenaar van de beer moeten worden gestraft.
En de beer moet naar het berenbos in het Rhenen dierenpark.
Alle vrijheid en ze hoeven geen kunstjes te doen.

Ferrari 2010

Mja, dierenmishandeling. Een huisdier houden is dan ook dierenmishandeling, wat ze hier tonen is niet meer dan wat men een hond in een hondenschool laat doen. Ik wil niets zeggen over hoe ze dat misschien bereikt hebben, want dat weet ik ook niet, maar zolang ze dat op een diervriendelijke manier doen, vind ik dit niet erg. Dit dier leeft graag, amuseert zich, dat is toch het belangrijkste?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Daarom heb ik nooit een huisdier gehad. En die beer is niet blij, die wil gewoon in een meertje springen wanneer hij dat wil.
En niet zijn aangeleerde kunstjes vertonen op bevel. Een hond een pootje laten geven is ook niet normaal.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 17 september 2009 - 13:44:08
Daarom heb ik nooit een huisdier gehad. En die beer is niet blij, die wil gewoon in een meertje springen wanneer hij dat wil.
En niet zijn aangeleerde kunstjes vertonen op bevel. Een hond een pootje laten geven is ook niet normaal.

Laat die beer los en hij zal terug het gezelschap van mensen opzoeken. Waarom? Omdat hij het gewend is enerzijds uiteraard, anderzijds omdat hij het leuk vind. Uiteraard is een grotere leefomgeving steeds beter, maar vele huisdieren hebben het zeker niet slecht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 17 september 2009 - 16:05:17
Citaat van: Martin op 17 september 2009 - 13:44:08
Daarom heb ik nooit een huisdier gehad. En die beer is niet blij, die wil gewoon in een meertje springen wanneer hij dat wil.
En niet zijn aangeleerde kunstjes vertonen op bevel. Een hond een pootje laten geven is ook niet normaal.

Laat die beer los en hij zal terug het gezelschap van mensen opzoeken. Waarom? Omdat hij het gewend is enerzijds uiteraard, anderzijds omdat hij het leuk vind. Uiteraard is een grotere leefomgeving steeds beter, maar vele huisdieren hebben het zeker niet slecht.

En als die al van jonge leeftijd is 'opgevoed' door mensen, kan die ook niet overleven in het wild. Een zéér bekend voorbeeld is de orca uit de Free Willy films. Die hebben ze ettelijke keren terug in het wild proberen plaatsen, jagen kon hij niet en door soortgenoten werd hij uitgestoten als indringer. Het beest is ondertussen ook al een tijd overleden.

Jasper

Citaat van: Martin op 17 september 2009 - 13:44:08En die beer is niet blij, die wil gewoon in een meertje springen wanneer hij dat wil.

Heb je het hem gevraagd misschien?

Martin

Citaat van: Jasper op 17 september 2009 - 23:22:59
Citaat van: Martin op 17 september 2009 - 13:44:08En die beer is niet blij, die wil gewoon in een meertje springen wanneer hij dat wil.

Heb je het hem gevraagd misschien?

Dat hoef en kan je niet vragen. Maar laat hem los in het berenbos en hij springt in het meertje. Ik heb het in een documantaire gezien op TV van circusberen die daar zijn gekomen. Het eerste wat die dieren deden was lekker zwemmen. Je moet die beer niet in het wild loslaten.

Jasper

Hoe weet je dan dat hij nu niet blij is?

Supermariobros

Cricketcoach wil dat spelers meer van bil gaan

De befaamde cricketcoach Gary Kirsten dringt er op aan dat zijn spelers meer seks hebben om zo hun prestaties op het veld op te krikken. Dat meldt The Sun.

Ritje met de handkar
De Zuid-Afrikaan Kirsten, ex-speler en nu trainer van het Indiase nationale team, is van mening dat een gezond gespijsd seksleven de energie en de agressie ten goede komt. Wie geen partner heeft, mag volgens de coach gerust een ritje met de handkar rijden.

Verdeelde meningen
Kirsten staat met zijn opvattingen in regelrecht contrast met voetbalcoach Fabio Capello. Die heeft zijn spelers opgelegd om tijdens de komende wereldbeker maar één keer in de week de koe bij de horens te vatten. Tot grote ontgoocheling van de spelers en hun WAG's.

Supermariobros

Keeper speelt vals en maakt zijn goal een beetje kleiner

Kim Christensen mag het straks gaan uitleggen aan de disciplinaire commissie van de Zweedse voetbalbond. De keeper van IFK Göteborg verschoof net voor de aftrap van de topper tegen Örebro de doelpalen een beetje waardoor zijn goal ietsje kleiner werd. "Ik kreeg die tip van een vriend en doe het al jaren", lacht Christensen.

Keeper riskeert schorsing
Maar het lachen zou hem nu wel eens snel kunnen vergaan als hij straks een straf krijgt van de disciplinaire commissie. De scheids had niet meteen door wat de sluwe Deen gedaan had. "Heel wat doelpalen zijn niet vast in de grond gezet en als je ze wat naar elkaar toeschuift dan wordt het doel een heel klein beetje kleiner", legt Christensen uit aan de Zweedse krant Aftonbladet. Zijn daad werd prachtig in beeld gebracht door de televisiecamera's. "Ik had het niet meteen door anders had ik hem zeker gewaarschuwd of een vermaning gegeven", aldus scheidsrechter Stefan Johansson. Volgens Dag Wikman moest de doelman gestraft worden met een penalty in het voordeel van Örebro. Het lid van de disciplinaire commissie zegt ook dat de televisiebeelden bestudeerd zullen worden en de keeper een schorsing riskeert.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/allsvenskan/osk/article5846064.ab

Supermariobros

Keisse wint koers zonder finish

Iljo Keisse won maandag de wedstrijd voor eliterenners zonder contract in Petegem-Deinze. Al lag er geen finishlijn toen er werd gespurt voor de zege.

Het was de 64ste keer dat er in Petegem een koers werd georganiseerd, maar de editie van dit jaar gaat zeker de geschiedenisboeken in. Niet alleen dankzij de winnaar, Iljo Keisse, maar vooral: er was geen eindmeet.

'Door de regen was de meet, die getrokken was met krijt, op enkele ronde van het einde weggespoeld', vertelt speaker John De Vlieger. 'We beslisten om dan maar de gebruikelijke tape te kleven, maar de eerste auto die over de finish reed, nam het lint mee. In overleg met de mensen van de BWB werd beslist om het dan maar zo te laten. De renners hadden al 18 van de 20 ronden afgelegd, ze wisten ondertussen wel waar de finishlijn lag.'

Twee renners spurtten om de zege: Iljo Keisse en Kim Borry. 'Ik riep hen toe: ik ben de meet, zodat ze goed wisten waar de (virtuele, red.) finishlijn lag', aldus De Vlieger. 'Maar er was geen discussie mogelijk: Keisse was de beste.'

Daarna spurtte een peloton van twintig renners voor de derde plaats. 'Ik geef toe, daar waren we niet gerust op', zegt de speaker. 'Ik heb nogmaals geroepen: ik ben de meet om de renners te waarschuwen. Ook in het Frans, want er reed een renner uit Namen mee. Gelukkig was het een langgerekte sprint en kwamen ze een voor een binnen. Er was geen voer tot discussie. De toeschouwers hebben wel staan lachen, maar van de renners kregen we na de wedstrijd veel felicitaties. Ze waren erg te spreken over onze prijzenpot. De koers is Petegem is gekend voor zijn mooie prijzen.' En vanaf nu dus ook voor zijn levende finishlijn.