verkiezingen

Gestart door viperke82, 11 juni 2004 - 12:12:35

« vorige - volgende »

ik stem voor

VLD / vivant
11 (34.4%)
sp.a / spirit
5 (15.6%)
CD&V / N-VA
7 (21.9%)
Groen!
1 (3.1%)
Vlaams Blok
8 (25%)
andere
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 25

Poll gesloten: 11 juni 2004 - 12:12:35

McChouffe

Citaat van: BrunoWel ja, een groot deel van de kiezers staat achter het blok, laat ze eens meedoen -> valt het tegen dan hebben ze hun eigen graf gegraven, zo niet...

Wat gaan daar de gevolgen van zijn? Wat neemt het blok mee in z'n ondergang? Mijn intuïtie zegt me: alles wat ze in hun pollen kunnen krijgen.
De pro's en contra's moeten goed afgewogen worden. Zomaar zeggen "laat ze eens meedoen" lijkt me niet altijd even verstandig.

Citaat van: BrunoNog 1 opmerking, in de media werd het blok de laatste weken in een zo slecht mogelijk daglicht gesteld en in sommige debatten gewoon genegeerd, in tegenstelling werden de "democratische " parijen wel genoeg aan bod gelaten.

Persoonlijk merk ik de laatste tijd eerder een omgekeerde tendens. Ik zie ze de laatste tijd meer en meer aan bod komen. Kan natuurlijk ook komen omdat ik nog maar weinig tv kijk.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Bruno

Citaat van: WebMachine
Citaat van: BrunoWel ja, een groot deel van de kiezers staat achter het blok, laat ze eens meedoen -> valt het tegen dan hebben ze hun eigen graf gegraven, zo niet...

Wat gaan daar de gevolgen van zijn? Wat neemt het blok mee in z'n ondergang? Mijn intuïtie zegt me: alles wat ze in hun pollen kunnen krijgen.
De pro's en contra's moeten goed afgewogen worden. Zomaar zeggen "laat ze eens meedoen" lijkt me niet altijd even verstandig.

Citaat van: BrunoNog 1 opmerking, in de media werd het blok de laatste weken in een zo slecht mogelijk daglicht gesteld en in sommige debatten gewoon genegeerd, in tegenstelling werden de "democratische " parijen wel genoeg aan bod gelaten.

Persoonlijk merk ik de laatste tijd eerder een omgekeerde tendens. Ik zie ze de laatste tijd meer en meer aan bod komen. Kan natuurlijk ook komen omdat ik nog maar weinig tv kijk.

Het is me ook al opgevallen dat ze dit maal meer aan bod kwamen dan vroeger.

Maar je moet de vraagstelling in sommige programma's eens vergelijken.

Mijn grootste verbazing was Verstrepen, in het begin dat die zijn zwart/wit programma op de radio had (later deels op Kanaal2 dacht ik) brak die ook telkens er iemand van het VB aan bod kwam die persoon af of liet die niet helemaal uitspreken. Ik hoorde er een tijd niets van en nu komt die ineens op als onafhankelijke op een VB lijst???

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: DerMika
Citaat van: WebMachineVreemd om het vb te zien stijgen in Europa ... hebben die überhaubt een serieus Europees programma?
Nee, ze hebben geen europees programma. Hun vorige verkozene heeft vier jaar op zijn lui gat gezeten (of nog erger, niet komen opdagen) en heeft geleefd van ons geld (en hij kreeg er VEEL). Ik vind dat ze zo'n mensen het land moeten uitzetten! :P (ik meen dit niet hoor... je mag niemand die een nationaliteit heeft zijn eigen land uitzetten.)

Als je alle parlementariers of vertegenwoordigers in andere raden die op hun lui gat zitten of er het grootste gedeelte van de tijd niet zijn opeens niet meer toelaten dan zou het wel erg stil worden. Waarom zenden onze zenders de vergaderingen niet meer uit denk je? Omdat er destijds meer en meer gemor kwam op het feit dat het halfrond minder dan halfvol zat.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

DerMika

Je bent wel heel vergoelijkend voor gelijkaardige feiten die - moesten ze gebeurd zijn in een andere partij - jou waarschijnlijk enorm zouden verontwaardigd hebben en als reden zouden gelden om dáár zeker niet op te stemmen.
The Dude abides

Bruno

Citaat van: DerMikaJe bent wel heel vergoelijkend voor gelijkaardige feiten die - moesten ze gebeurd zijn in een andere partij - jou waarschijnlijk enorm zouden verontwaardigd hebben en als reden zouden gelden om dáár zeker niet op te stemmen.

Hoe bedoel je juist? Het gaat er mij over dat bepaalde partijen andere partijen en hun kiezers op voorhand uitsluiten omdat ze niet willen weten dat er iets mis is met het huidige beleid.

Daarom was ik blij dat ik dit weekeinde (en de vorige keer) moest gaan werken en een brief van de baas had waarop stond dat mijn aanwezigheid op de job vereist was. Hierdoor kon/moest ik geen keuze maken. :wink:

Wederom ik wil niet die ene partij verdedigen, maar ben het beu dat er (net als in de F1 trouwens) altijd (gemakkelijke) kritiek is op die ene partij.

Waarom ik dat dan doe? Zoals gezegd heb ik me in verband met een thesis van een neef van me tot barstens toe verdiept in de partijen hun programma's en ook hun beloftes en verwezelijkingen van de laatste verkiezingen. Zo kwam ik er onder meer achter dat er over bepaalde partijen heel wat onzin verteld wordt in verband met hun programma's. Feiten en statistieken verdraaien doen ze allemaal, maar van 1 enkele partij word er schande over gesproken.

Over elke partij hun beloftes zijn er wel misvattingen, die worden in stand gehouden door de andere partijen hun uitlatingen en het aannemen van stellingen tussen de mensen onderling, zonder even de feiten te checken.

Is het jou nog nooit overkomen dat er weer eens een mail in je bus zat voor een viruswaarschuwing, of een bericht waarins stond dat er een kind aan een erge ziekte leed, dat er door een deal te maken met een provider voor elke doorgestuurde mail 5 cent in een fonds ten voordele van hun kind gestort word?

Wel, sommige mensen sturen dit gewoon door en zeggen onderling hoe erg het wel is. Ik zoek eerst eens op (er zijn op het net methodes genoeg beschikbaar) wat er van aan is en als het weer eens loos alarm is doe ik niets of stuur eventueel een mail terug met het bericht dat het loos alarm was. Als iedereen die moeite eens nam inplaats van alles klakkeloos over te nemen dan zou er al heel wat minder verkeerde info verspreid worden.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

DerMika

Bruno,

Iedereen weet dat veel politiekers hypocrieten zijn en dat partijen hun standpunten soms draaien zoals de wind draait.

Maar ik snap niet dat zoveel mensen niet doorzien wat de werkelijke redenen zijn van de goedkope praat van mensen die niets kunnen verkeerd doen: ze moeten geen beleid voeren, ze moeten zelfs geen objectieve oppositie voeren, ze moeten enkel luid roepen als er iets misloopt en zeggen dat het toch wel een schande is. En intussen nog klagen dat iedereen ze altijd bekritiseren. Maar als je de bewijzen ziet over het verleden van vlaams-blok leden en het feit dat niemand dat verleden ooit verloochend heeft (en al helemaal de leiders van de partij niet) is het gewoon ongelofelijk om te weten dat die mensen nog vrij rondlopen. In duitsland zou dit niet gebeurd zijn. Bij de minste reuk van negationisme vlieg je direct in de bak, geen medelijden.

Ik geef toe dat het blok zijn programma sterk genuanceerd heeft de laatste jaren.  Maar ik vind het toch maar verontrustend dat de leiders van het blok van vandaag een tiental jaar geleden geregeld in straatgevechten zaten, negationistische ideeën, ideeën over raszuiverheid enzovoort, verkondigden. Ze hebben nooit gezegd dat ze zich daar nu over schamen of dat ze niet meer staat acher de ideeën waar ze vroeger achter stonden. geloof je dan echt dat men dergelijke ideeën opgeeft? Wat denk je dat deze mensen werkelijk gaan doen als ze aan de macht komen? Ik durf er eerlijk gezegd niet aan denken.
The Dude abides

Ruud

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: DerMikaHa, als alan opkomt zullen we eindelijk zijn echte familienaam te weten komen:D

PS ik stem voor groen! Waarom, als autosportliefhebber? Omdat autosport nu eenmaal ondergeschikt is aan het geheel van de maatschappij, omdat ik iedere zomer geconfronteerd wordt met de realiteit van de vervuiling (hooikoorts), omdat ik nu eenmaal iets tegen alle soorten grootkapitaal heb, omdat ik altijd sympathie voor de underdog heb en omdat ik vind dat dit land een onafhankelijke groene partij in de oppositie moet hebben!

Ik hoop dat ik nu niet geband word  :oops:  :P

Gyssels, binnenkort Gijssels.

En, btw, ik geloof wel dat je als autosportfanaat op Groen! kan stemmen.
Ik heb enkel afgehaakt bij Groen! omdat ze, toen ze in de regering zaten, Francorchamps in de sloot gesmeten hebben wegens de tabaksreclame én toen de levering van 5.500 wapens goedgekeurd hebben om te leveren aan Nepal én subsidies geven aan de tabaksindustrie in Harelbeke. Concequent zijn, a.u.b...

Hier heb ik toch mijn twijfels over. In dat geval is je liefde voor autosport tegenstrijdig met je politieke overtuiging. Maar goed, emoties en ratio spreken elkaar vaker tegen.

Om even een vrij extreme vergelijking te trekken: in Nederland strijdt de PvdA voor een harde aanpak van vrouwenhandel. Ondertussen was hun wethouder van Amsterdam Rob Oudkerk vaste klant in de plaatselijke tippelzone...

McChouffe

Citaat van: RuudHier heb ik toch mijn twijfels over. In dat is je liefde voor autosport een klein beetje tegenstrijdig met je politieke overtuiging. Maar goed, emoties en ratio spreken elkaar vaker tegen.

Maar er is meer in het leven dan autosport. Hangt er gewoon vanaf waar je prioriteiten liggen. En de kans dat je met alle standpunten van een partij overeenkomt is ook klein, er zal dus altijd wat tegenstrijdigheid zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Citaat van: WebMachine
Citaat van: RuudHier heb ik toch mijn twijfels over. In dat is je liefde voor autosport een klein beetje tegenstrijdig met je politieke overtuiging. Maar goed, emoties en ratio spreken elkaar vaker tegen.

Maar er is meer in het leven dan autosport. Hangt er gewoon vanaf waar je prioriteiten liggen. En de kans dat je met alle standpunten van een partij overeenkomt is ook klein, er zal dus altijd wat tegenstrijdigheid zijn.

Daar geef ik je 100% gelijk. Veel mensen pinnen zich vast op één enkel punt van een programma i.p.v. heel het programma te lezen.

Ik ben redelijk groengezind, en ik vind dat ik dat als autosportfan kan doen. ik heb Groen! wel de rug toegedraaid omdat ze om meerdere redenen geblunderd hebben in de regering (niet enkel Francorchamps). Het heeft onrechtstreeks te maken met Francorchamps, maar als je je als partij profileert als tolerant, vredelievend en groen, moet je niet een tabakswet goedkeuren waardoor er in Wallonië enkele miljarden door verloren gaan die de Vlamingen achteraf terug moeten doorschuiven naar Wallonië. Én dan nog eens wapens gaan leveren aan Nepal om het verlies van het geld in Wallonië goed te maken!!! Francorchapms afschaffen voor de tabakswet en compenseren met een wapenlevering om dat geld toch niet uit de Vlaamse kas te moeten betalen??!! Én ondertussen subsidies geven aan de tabaksplantages in Vlaanderen??!! Hipocriet, niet?

Of noem het gebrek aan ervaring.

Ik ben alvast blij dat ze de kiesdrempel gehaals hebben. Want op veel andere vlaken ben ik het meermaals akkoord met Groen!. Toch blijf ik VLD.

Voor 1 ding ben ik blij, dat is dat het Blok toch niet in de Vlaamse regering zal zijn. Enkel jammer dat ze zo veel gewonnen hebben.  :?  :?  :?

Hier in Sterrebeek heeft er een Afrikaanse (die de taal niet sprak en niet wist waar het over ging) voor het Blok gestemd... M'n vriend,die moest zitten, moest haar helpen met stemmen. En ze had die affiche al veel zien hangen en heeft daar dus maar voor gestemd... Hij moest uiteraard neutraal blijven. We leven nog enkele jaren in een democratie.... tot het blok aan de macht komt...

Arm Afrika, Arm Vlaanderen....  :roll:  :roll:  :roll:

Bruno

Citaat van: DerMikaBruno,

Iedereen weet dat veel politiekers hypocrieten zijn en dat partijen hun standpunten soms draaien zoals de wind draait.

Maar ik snap niet dat zoveel mensen niet doorzien wat de werkelijke redenen zijn van de goedkope praat van mensen die niets kunnen verkeerd doen: ze moeten geen beleid voeren, ze moeten zelfs geen objectieve oppositie voeren, ze moeten enkel luid roepen als er iets misloopt en zeggen dat het toch wel een schande is. En intussen nog klagen dat iedereen ze altijd bekritiseren. Maar als je de bewijzen ziet over het verleden van vlaams-blok leden en het feit dat niemand dat verleden ooit verloochend heeft (en al helemaal de leiders van de partij niet) is het gewoon ongelofelijk om te weten dat die mensen nog vrij rondlopen. In duitsland zou dit niet gebeurd zijn. Bij de minste reuk van negationisme vlieg je direct in de bak, geen medelijden.

Ik geef toe dat het blok zijn programma sterk genuanceerd heeft de laatste jaren.  Maar ik vind het toch maar verontrustend dat de leiders van het blok van vandaag een tiental jaar geleden geregeld in straatgevechten zaten, negationistische ideeën, ideeën over raszuiverheid enzovoort, verkondigden. Ze hebben nooit gezegd dat ze zich daar nu over schamen of dat ze niet meer staat acher de ideeën waar ze vroeger achter stonden. geloof je dan echt dat men dergelijke ideeën opgeeft? Wat denk je dat deze mensen werkelijk gaan doen als ze aan de macht komen? Ik durf er eerlijk gezegd niet aan denken.

Goedkope praat van meneendie niets kunnen verkeerd doen? Dan heb je het over alle partijen die in de oppositie zitten/zaten want die heb ik allemaal horen roepen en zeggen dat de huidige regering totaal verkeerd bezig is en dat het een schande is. Of heb je die stemmen niet gehoord misschien?

Mooi voorbeeld: Het ging er tussen de parijen onderling soms hard aan toe, tijdens het slotdebat waren alle partijen driftig met namen en modder naar elkaar aan het roepen, de enige die er stil bij zat was de VB vertegenwoordiger. Hoe komt dit dan over bij de kiezers die nog geen keuze gemaakt hebben denk je? Het VB heeft daar nog een hoop extra stemmen gekregen omdat de andere partijen elkaar driftig aan het uitschelden waren. Partijen die trouwens nu min of meer zullen verplicht worden om samen een regering te vormen. Hoe komt dat over bij de kiezers?

Dat is net als overal verkondigen dat je een bepaald meisje/jongen te lelijk, lomp of radicaal verkeerd vind om mee om te gaan en aan het einde van de week laat je iedereen weten wanneer jullie huwelijk plaatsvind. Denk je dat je daar geen reactie op gaat krijgen? Een hoop mensen gaan niets zeggen maar als je zelf ietwat hersens hebt kan je zo al weten dat er een hele boel vrienden niets gaan zeggen maar er wel het hunne van denken. Daarna ga je je afvragen waarom er zo weinig volk op je trouwfeest was.  :roll:

Geloof me, het gaat er bij veel kiezers niet over wie of wat verleden er aan het VB hangt, het gaat er over dat de andere partijen niet naar de kiezer luisteren en hun zin maar doen. Stevaert zei eens in een intervieuw dat hij alleen maar uitvoert waar zijn kiezers voor gekozen hebben, als er wat later gezegd word dat uit een opiniepeiling blijkt dat het overgrote deel van de kiezers over een bepaalde beslissing anders denken was zijn repliek: "Wij zijn verkozen door het volk en weten dus zelf wel best wat het beste voor hun is" Zo'n uitspraken blijven hangen en wegen door tot aan de volgende verkiezingen.  

Werkelijk aan de macht komen? Denk je echt dat het VB ooit aan de macht gaat komen? Er is nog steeds een meerderheid nodig om beslissingen door te voeren dus denk maar niet dat die zo maar hun zin kunnen gaan doen.

Het grote verschil zal misschien zijn dat er niet meer op voorhand door de andere partijen gaat gezegd worden: "Dat is een idee van het VB, daar stemmen we zeker tegen dus word het niet uitgevoerd"
En dan gaat het maar over dingen zoals bijvoorbeeld hier in de buurt nog niet zo lang geleden over het plaatsen van verlichting op een fietspad waar al wat ongelukken gebeurd zijn door het gebrek aan verlichting. Wederom slechte punten voor de zittende partijen.

Ik blijf erbij, ze hadden al lang ergens in de regering of gemeenteraad moeten zitten. Haak hier niet af en probeer me even te volgen.

Toen ze nog een kleine partij waren hadden ze hier of daar al mee moeten doen met de leiding en niet in de oppositie zitten. Waarom? Wel dan hadden de mensen kunnen zien of ze er werkelijk een potje van maakten of niet. Was het zoals er altijd verteld word inderdaad zo dan werden ze de volgende verkiezingen (terecht) genadeloos afgestraft en reken er maar op dat ze de 1ste jaren zeker niet meer aan bod kwamen.
Ook de kiezers die zoals nu enkel op hun gekozen hebben uit onvrede met het beleid van de huidige partijen zouden wel 2-maal nagedacht hebben om voor hun te kiezen, maar dan dan was er ondertussen wel een andere (niet extreme laat ons zeggen) anti partij gekomen die geen banden zou hebben met het VB waar elke anti stem naartoe zou gaan. en dan had er nu niet zo veel heibel geweest over bepaalde VB'rs hun verleden.

Wat je nog wel zou hebben is het politiek geleuter van: "We begrijpen niet wat de kiezers bezield heeft om zoveel antipolitieke stemmen uit te brengen..."
Want dat zal altijd blijven, of er nu een grote winst is voor een extreme partij of een partij die andere gedachten heeft en een hele hoop antipolitieke stemmen verzameld. De politiekers blijven beweren dat ze niet weten wat er mis is in ons land.

Van een ivoren toren gesproken...

Er staat trouwens een artikel in de krant waar er geprobeerd word te verklaren waarom het Blok weer eens vooruitgang geboekt heeft.

http://www.standaard.be/nieuws/binnenland/index.asp?ArticleID=GSK6MFSV

http://www.standaard.be/nieuws/binnenland/index.asp?articleID=GSK6MFPV

Interesante lectuur die je misschien wel eens zou kunnen lezen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

McChouffe

Citaat van: BrunoWerkelijk aan de macht komen? Denk je echt dat het VB ooit aan de macht gaat komen? Er is nog steeds een meerderheid nodig om beslissingen door te voeren dus denk maar niet dat die zo maar hun zin kunnen gaan doen.

Dan komt die slachtofferrol weer boven. Als ze iets niet kunnen realiseren, zal het wel komen omdat de andere partijen hen tegenwerken. En als ze wél iets realiseren, zal het natuurlijk volledig hun verdienste zijn. Resultaat: nog meer stemmen. Zie je waar ik naartoe wil? Het klinkt waarschijnlijk heel ver gezocht, maar denk er eens over na.

Citaat van: BrunoIk blijf erbij, ze hadden al lang ergens in de regering of gemeenteraad moeten zitten.

http://vlaamsblok.be/pers_2003-01-23-2.shtml

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Bruno

Citaat van: WebMachine
Citaat van: BrunoWerkelijk aan de macht komen? Denk je echt dat het VB ooit aan de macht gaat komen? Er is nog steeds een meerderheid nodig om beslissingen door te voeren dus denk maar niet dat die zo maar hun zin kunnen gaan doen.

Dan komt die slachtofferrol weer boven. Als ze iets niet kunnen realiseren, zal het wel komen omdat de andere partijen hen tegenwerken. En als ze wél iets realiseren, zal het natuurlijk volledig hun verdienste zijn. Resultaat: nog meer stemmen. Zie je waar ik naartoe wil? Het klinkt waarschijnlijk heel ver gezocht, maar denk er eens over na.

Citaat van: BrunoIk blijf erbij, ze hadden al lang ergens in de regering of gemeenteraad moeten zitten.

http://vlaamsblok.be/pers_2003-01-23-2.shtml

Ik kan wel volgen waar je naartoe wil, maar is dat niet iets waar alle partijen goed in zijn, beweren dat ze iets niet gedaan kregen omdat de "anderen" tegenwerkten en als er wel iets in samenspraak gerealiseerd werd de pluimen op hun hoed steken???

Nn, ik ben het eigenlijk niet eens met de manier van plaatsen van je laatste quote. Zo lijkt het alsof ik zou wensen dat het VB in de regering of gemeenteraad geraakt. Ik wou duidelijk maken dat als ze (toen ze nog een kleine partij waren) ergens in de regering of gemeenteraad zouden opgenomen werden er nu al heel wat minder kiezers op hun zouden stemmen omdat ze doorhadden dat het evenals de anderen politiekers waren die veel beloofden maar uiteindelijk weinig gaven.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

McChouffe

Citaat van: BrunoIk kan wel volgen waar je naartoe wil, maar is dat niet iets waar alle partijen goed in zijn, beweren dat ze iets niet gedaan kregen omdat de "anderen" tegenwerkten en als er wel iets in samenspraak gerealiseerd werd de pluimen op hun hoed steken???

Das waar. Maar ik heb de indruk dat die aanpak bij de "traditionele" niet werkt om kiezers te lokken. Mijn insziens zijn zij niet in staat slachtoffer te spelen. Iets waar het vb heel sterk in is (en eigenlijk ook in wordt geholpen door de andere partijen).

Citaat van: BrunoNn, ik ben het eigenlijk niet eens met de manier van plaatsen van je laatste quote. Zo lijkt het alsof ik zou wensen dat het VB in de regering of gemeenteraad geraakt. Ik wou duidelijk maken dat als ze (toen ze nog een kleine partij waren) ergens in de regering of gemeenteraad zouden opgenomen werden er nu al heel wat minder kiezers op hun zouden stemmen omdat ze doorhadden dat het evenals de anderen politiekers waren die veel beloofden maar uiteindelijk weinig gaven.

Dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen, sorry :wink:

Citaat van: VRTNieuws.netLeterme nodigt ook Vlaams Blok uit voor gesprek

wo 16/06/04 - Vlaams informateur Yves Leterme gaat overmorgen praten met alle politieke partijen, ook met het Vlaams Blok. Dat heeft hij gezegd op een persconferentie na zijn eerste dag informatiegesprekken.
         
Overmorgen begint informateur Leterme aan gesprekken met CD&V/N-VA, VLD-Vivant, SP.A-Spirit, het Vlaams Blok en Groen!. Ook naar het Blok wil Leterme dus luisteren uit respect voor de kiezer die op die partij heeft gestemd.

"Omdat 980.000 mensen hebben gekozen voor het Vlaams Blok", zegt Leterme. "Ik maak geen enkele uitzondering en ik wil ook van hen vernemen wat hun inzichten zijn voor een toekomstig Vlaams beleid", aldus de informateur. Leterme wil hen ook een aantal vragen stellen over wat er in hun programma staat en luisteren naar wat ze te vertellen hebben over de toekomst van Vlaanderen.

Leterme vindt dus dat ook de Vlaams-Blokkiezer au sérieux moet worden genomen, maar samen besturen met het Vlaams Blok ziet hij niet zitten.


Euh ... hoe kun je nu de kiezers van het vb serieus nemen, maar samen regeren al op voorhand uitsluiten?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Leterme is op dit moment te beklagen. Volgens mij zit hij in een verlies-verlies situatie: laat hij het VB mee regeren dreigt hij mee ten onder te gaan indien deze laatste partij haar programmapunten niet kan verwezenlijken. Vormt hij een coalitie met de VLD dan heeft hij zichzelf mooi belachelijk gemaakt door in de aanloop naar de verkiezingen voortdurend met stront te werpen naar de blauwe partij en de paarse regering in het algemeen.

Raikkonen MASTER

Dat was ook te verwachten.

Groen zou de kiesdrempel al dan niet halen.
Stel dat dit niet gebeurde, zou CD&V nooit alleen met bijvoorbeeld SPa kunnen regeren.

Daarom moest Leterme zo slim zijn geweest om na te denken over de coalitie met de VLD en SPa samen.
Aangezien hij nooit met het Blok samen in coalitie wil gaan.

Een echte flater van jewelste, die de CD&V zwaar kan komen te staan.

De VLD verliest niet zoveel dus.
Verhofstad gaat naar Europa, Dewael wordt 1ste minister en Karel de Gucht wordt weer voorzitter...