Seat Toledo

Gestart door MS Fan, 19 mei 2004 - 13:28:43

« vorige - volgende »

MS Fan

Seat onthult nieuwe Toledo

MADRID - Seat komt eind dit jaar met een radicaal anders gelijnde Toledo dan we tot op heden gewend waren. De auto krijgt niet de vertrouwde sedan-belijningen, maar een duidelijk op de Renault Vel Satis geïnspireerde hatchback-koetswerk. Om het publiek alvast aan het opmerkelijke carrosseriedesign te laten wennen toont Seat nu op de autoshow in Madrid een concept-versie. De tussenliggende maanden zullen hard nodig zijn om aan de derde generatie Toledo te wennen. De auto is gewoon af.

Seat typeert de Toledo nog als prototipo, maar we weten hoe het met de Altea is gelopen. Ook dat model veranderde in een maand of zes van een studiemodel in een productierijp type zonder drastische wijzigingen. De Toledo heeft overigens meer gemeen met de Altea: de techniek is uitwisselbaar. Bovendien zien we enkele stylingdetails, zoals de ronde koplampen achter helder glas, de motorkaplijn en de plooi op de flanken, op beide auto's terugkomen. Het zijn tevens de basisingrediënten voor de volgende Leon, die komend jaar arriveert. Dat wordt naar verluidt een coupé-achtig model met naar keuze drie of vijf portieren.

Hij beschikt volgens insiders over een lijnenspel dat zeer dicht bij dat van het studiemodel Salsa ligt.

Terug naar de Toledo.Hij is 4,49 meter lang bij een breedte van 1,77 meter. Onconventioneel is de hoogte van 1,58 meter. Dat is een waarde die je eerder bij MPV's tegenkomt dan op sedans of hatchbacks. De wielbasis bedraagt 2,58 meter. Door de ongewone carrosserievorm, het is een combinatie van een sedan, MPV en hatchback, beschikt de Toledo volgens Seat over een enorm ruimte-aanbod, zowel voor inzittenden als bagage. Er is plaats voor vijf personen en 501 liter bagage. Seat claimt dat er geen sedan in het segment van de Toledo is die ruimer is.

Seat start eind dit jaar de productie van de Toledo. In het begin zal het motorengamma bestaan uit vier motoren. Het zijn een 1.6 en 2.0 benzine, 1.9 en 2.0 diesel. Later wordt het gamma verder aangevuld. De levering in Nederland start begin volgend jaar.

bron : //www.autotelegraaf.nl




A sick mind is a true delight ...

Martin

Wat een afschuwlijk lelijke wagen.
Net zoals die Renault trouwens.

Alan Blues

Citaat van: MartinWat een afschuwlijk lelijke wagen.
Net zoals die Renault trouwens.

Vind ik ook.
Die Renault is om ziek van te worden...
En dit is niet veel beter...

Mikacouli

Ik moet zeggen dat ik hem verre van lelijk vind. Ik vind hem niet schitterend maar hij is ook niet lelijk. Maar kijk wie praat, de oudste van het forum. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

De neus vooral vind ik mooi.

Dit is blijkbaar de nieuwe generatie auto's. veel kan je er niet aan doen. Vroeg of laat koop je ook zo'n wagen.

Alan Blues

Citaat van: MikacouliIk moet zeggen dat ik hem verre van lelijk vind. Ik vind hem niet schitterend maar hij is ook niet lelijk. Maar kijk wie praat, de oudste van het forum. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

De neus vooral vind ik mooi.

Dit is blijkbaar de nieuwe generatie auto's. veel kan je er niet aan doen. Vroeg of laat koop je ook zo'n wagen.

Je kan ons moeilijk conservatief noemen, hé? ;)

De Renault Espace heb ik ook steeds een lelijke wagen gevonden, maar hij is wel praktisch. Ik heb ooit die van m'n broer eens een week mogen lenen en qua confort is dat inderdaad dik in orde.

Maar geef mij maar m'n Golfje... ;)

Martin

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: MikacouliIk moet zeggen dat ik hem verre van lelijk vind. Ik vind hem niet schitterend maar hij is ook niet lelijk. Maar kijk wie praat, de oudste van het forum. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

De neus vooral vind ik mooi.

Dit is blijkbaar de nieuwe generatie auto's. veel kan je er niet aan doen. Vroeg of laat koop je ook zo'n wagen.

Je kan ons moeilijk conservatief noemen, hé? ;)

De Renault Espace heb ik ook steeds een lelijke wagen gevonden, maar hij is wel praktisch. Ik heb ooit die van m'n broer eens een week mogen lenen en qua confort is dat inderdaad dik in orde.

Maar geef mij maar m'n Golfje... ;)

Alan, is dit iets voor je Golfje?

http://www.lambostyledoors.de/

Martin

Citaat van: MikacouliIk moet zeggen dat ik hem verre van lelijk vind. Ik vind hem niet schitterend maar hij is ook niet lelijk. Maar kijk wie praat, de oudste van het forum. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

De neus vooral vind ik mooi.

Dit is blijkbaar de nieuwe generatie auto's. veel kan je er niet aan doen. Vroeg of laat koop je ook zo'n wagen.

Vroeg of laat, hou het maar op heel laat. :)
Misschien ziet mijn rolstoel er zo uit in 2050. :lol:  :lol:  :lol:
Maar die zal ik dan ook met tegenzin rijden. :cry:  :cry: