Duel der lage landen

Gestart door razzle_dazzle, 19 mei 2004 - 12:40:13

« vorige - volgende »

Wie wint het duel der lage landen?

België
6 (28.6%)
Nederland
12 (57.1%)
Draw
3 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 29 mei 2004 - 12:40:13

razzle_dazzle

Binnenkort is het weer zover. Het zoveelste duel der lage landen wordt gespeeld en aangezien hier zowel Nederlanders als Belgen komen vond ik het wel de moeite hier even aandacht aan te schenken .


De selectie van Antheunis:

Doelmannen : Erwin Lemmens (Espanyol), Tristan Peersman (Anderlecht)

Verdedigers : Timmy Simons (Club Brugge), Eric Deflandre (Lyon), Olivier Deschacht (Anderlecht), Vincent Kompany (Anderlecht), Jelle Van Damme (Ajax), Anthony Vanden Borre (Anderlecht), Didier Dheedene (Austria Wien), Tom Soetaers (Ajax)

Middenvelders: Walter Baseggio (Anderlecht), Roberto Bisconti (Standard), Gregory Dufer (Charleroi), Bart Goor (Hertha BSC), Sven Vermant (Schalke 04),Mbo Mpenza (Moeskroen),Philip Clement (Club Brugge)

Aanvallers: Thomas Buffel (Feyenoord), Luigi Pieroni (Moeskroen), Wesley Sonck (Ajax)

Bij de geselecteerden geen Fréderic Herpoel, Geert De Vlieger en Jonathan Blondel. Tom Soetaers en Erwin Lemmens zijn er wel opnieuw bij.

Vooral de niet-selectie van Geert De Vlieger is opvallend. De keeper van Willem II was lange tijd de onbetwistbare nummer één in doel. Er is echter nog niets definitief volgens Anthuenis : "Noch Geert De Vlieger, noch Frédéric Herpoel moeten ongerust zijn. Tegen Litouwen maken zij evenveel kans als Tristan Peersman en Erwin Lemmens. Maar naast Anderlecht-keeper Peersman kan ik momenteel niet kijken."

In het middenveld valt Jonathan Blondel ten voordele van Tom Soetaers uit de selectie. De jonge middenvelder van Club Brugge zit wel in de beloftenkern. "Ik denk dat hij meer heeft aan een hele wedstrijd bij de beloften dan een korte invalbeurt bij de Rode Duivels. Soetaers is pas hersteld en speelt terug bij Ajax, ik wil hem nog eens aan het werk zien."

Belgie speelt op 29 mei om 20u30 in het Philips Stadion van Eindhoven tegen Oranje. Anthuenis hoopt op een verrassing. "Ik ga ermee akkoord als men stelt dat we tot nu toe nog niet hebben kunnen verrassen. Maar kijk ook naar de plaats op de wereldranking van onze laatste tegenstanders: Frankrijk tweede, Turkije zevende, Duitsland negende. Nu weer Nederland, dat vierde staat. Maar ik sluit niet uit dat de Rode Duivels kunnen verrassen".

Wat is jullie pronostiek en welke ploeg zouden jullie opstellen?

Doefie

Als ik het goed heb is het de 125ste keer dat België tegen Nederland speelt (vooral de 120ste was leuk --> die welgekende 5-5)

Mijn opstelling:

Geert de Vlieger (voorkeur voor Peersman)

Eric Deflandre (Lyon), Timmy Simons (Club Brugge), Jelle Van Damme (Ajax), Didier Dheedene (Austria Wien)

Mbo Mpenza (Moeskroen), Sven Vermant (Schalke 04),Philip Clement (Club Brugge), Bart Goor (Hertha BSC)

Thomas Buffel (Feyenoord), Wesley Sonck (Ajax)

Ik zou eerder Joos Valgaeren (Celtic) terughalen voor de linksachter, hij is nog altijd naar mijn mening een van de beteter Belgische spelers, gezien de kracht die nodig is voor de Schotse competitie.

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1Als ik het goed heb is het de 125ste keer dat België tegen Nederland speelt (vooral de 120ste was leuk --> die welgekende 5-5)

Mijn opstelling:

Geert de Vlieger (voorkeur voor Peersman)

Eric Deflandre (Lyon), Timmy Simons (Club Brugge), Jelle Van Damme (Ajax), Didier Dheedene (Austria Wien)

Mbo Mpenza (Moeskroen), Sven Vermant (Schalke 04),Philip Clement (Club Brugge), Bart Goor (Hertha BSC)

Thomas Buffel (Feyenoord), Wesley Sonck (Ajax)

Ik zou eerder Joos Valgaeren (Celtic) terughalen voor de linksachter, hij is nog altijd naar mijn mening een van de beteter Belgische spelers, gezien de kracht die nodig is voor de Schotse competitie.

De Vlieger is niet geselecteerd in de kern van de rode duivels. :wink:
Ik gok op Nederland maar hoop op België. België doet het namelijk heel slecht de laatste tijd.

razzle_dazzle

En Van Damme zal wegens een blessure ook niet aantreden, logischerwijze krijgt Deschacht hier zijn herkansing na zijn flatertje tegen Turkije.

bradge

Citaat van: razzle_dazzleEn Van Damme zal wegens een blessure ook niet aantreden, logischerwijze krijgt Deschacht hier zijn herkansing na zijn flatertje tegen Turkije.

Filip daems is veel beter naar mijn mening, De Schagt heeft zich de nationale ploeg ingepraat en niet gespeeld :roll:
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Mikacouli

Citaat van: bradge
Citaat van: razzle_dazzleEn Van Damme zal wegens een blessure ook niet aantreden, logischerwijze krijgt Deschacht hier zijn herkansing na zijn flatertje tegen Turkije.

Filip daems is veel beter naar mijn mening, De Schagt heeft zich de nationale ploeg ingepraat en niet gespeeld :roll:

Daar ben ik volledig mee eens. Hij kan idd beter praten dan voetballen moet ik zeggen.

Jasper

De Belgen die ik zou opstellen (niet rekening houdend met de selectie).

. . .  . . . . . . . De Vlieger

. . . Deflandre, Kompany, Van Damme

M.Mpenza, Valgaeren, Simons, Bassegio, Goor

. . . . . . . E.Mpenza, Sonck


De centrale verdediging ligt niet goed met de onervaren Kompany en Van Damme, maar Simons zakt gemakkelijk mee terug.
Mbo Mpenza heeft zich meermaals bewezen om op de rechterflank te spelen, idem voor Goor maar dan op de linkerflank. Simons is dus verdedigende middenvelder, Clement en Bassegio (vooral die eerste) vind ik nogal onstabiel en het middenveld is dan ook het punt waar de Duivels nog aan moeten werken.
Mpenza en Sonck vooraan, duidelijk denk ik.

Bank: Vanden Borre, Pieroni, Soetaers, Clement, Vander Heyden, Deschacht...



En oh ja, we gaan alweer verliezen. :(

EDIT: Valgaeren vergeten! :schock: :?

razzle_dazzle

Hmm niet mee eens. Deschacht is op dit moment de beste linksachter van België, in de Champions League heeft hij zijn waarde toch bewezen. Iedereen begaat wel eens een flater maar hij verdient deze selectie zeker en vast. Andere mogelijkheid voor die plaats is Peter Van der Heyden die de laatste weken terug zijn goede vorm heeft teruggevonden maar op puur verdedigend vlak vind ik Deschacht iets beter als Peter VdH.

De niet selectie van Daems verbaast me ook wel omdat hij toch al enkele jaren op niveau speelt in Turkije en een Joos in vorm is ook steeds bruikbaar voor de rode duivels maar ook hij beging de laatste weken enkele flaters en heeft moeite om zijn basisplaats te houden bij Celtic al is een basisplaats tegenwoordig geen sinecure meer voor een selectie  :?

Alan Blues

België gaat dat winnen omdat de Nederlanders weer zullen denken dat ze met hun twee vingers in de neus zullen winnen... ;) ;)

Scuderia Ferrari

Citaat van: Alan BluesBelgië gaat dat winnen omdat de Nederlanders weer zullen denken dat ze met hun twee vingers in de neus zullen winnen... ;) ;)
Belgen zijn geen Duitsers he ;)

Schumi nr1

Ik denk dat de Belgen geen kans maken :)

Doefie

Citaat van: Scuderia Ferrari
Citaat van: Alan BluesBelgië gaat dat winnen omdat de Nederlanders weer zullen denken dat ze met hun twee vingers in de neus zullen winnen... ;) ;)
Belgen zijn geen Duitsers he ;)

Nederlanders ook niet  :wink:

Raikkonen MASTER

Ik ga voor deze opstelling:


Peersman in doel.

Verdediging
Rechts: Deflandre
Links: Deschacht
Centraal: Simons en Kompany

Middenveld:
Rechts: Dufer
Links: Goor
Centraal: Baseggio en Clement

Aanval:
Pieroni en Sonck.



Baseggio zou vervangen kunnen worden door Vermant, maar deze liet geen sterke indruk tegen Turkije.
Ik zou Dufer wel een basisplaats geven door zijn sterke werk bij Charleroi.
Als Charleroi hem niet had gehad, was het in 2de geïndigd!

Eric

Twee mensen zien het hier blijkbaar goed zitten met onze rode mietjes  :lol:  :lol:

Ik denk dat de worteltjes het halen zonder moeite te doen. :lol:

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTERIk ga voor deze opstelling:


Peersman in doel.

Verdediging
Rechts: Deflandre
Links: Deschacht
Centraal: Simons en Kompany

Middenveld:
Rechts: Dufer
Links: Goor
Centraal: Baseggio en Clement

Aanval:
Pieroni en Sonck.



Baseggio zou vervangen kunnen worden door Vermant, maar deze liet geen sterke indruk tegen Turkije.
Ik zou Dufer wel een basisplaats geven door zijn sterke werk bij Charleroi.
Als Charleroi hem niet had gehad, was het in 2de geïndigd!

Heeft Bassegio al wel eens een sterke indruk gegeven bij de rode Duivels. Bij mij alvast niet.
Ik zou zeggen, geef Vermant wat tijd, die moet de groep nog gewent worden.