Paardensport

Gestart door Roughneck, 09 april 2004 - 18:43:40

« vorige - volgende »

Roughneck

Citaat van: BrunoIs dat dan zowat vergelijkbaar als Gymkana? Daar heb ik nog veel aan meegedaan, at was wel meer voor de fun toendertijd;

Je moest een hindernisparcours afleggen en onderweg je behendigheid als koppel laten zien, Als het goed was bleef je het grootste deel van de tijd wel op je paard zitten.  :wink:

Snoepjes? Af en toe een wortel deed soms wonderen.

hehe..

Maar eigenlijk is het totaal niet vergelijkbaar. Nu ja, er komt ook een paard aan te pas dus in feite is het wel te vergelijken. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ze hebben ook heel ander materiaal. Bijvoorbeeld echt specifieke zadels etc. (die alleen in Amerika gemaakt worden)

Het is eigenlijk een parcours in de vorm van een U, met aan de linkerbeen van de U het begin en aan het rechterbeen van de U het einde. En dat parcours wordt in de rijbak opgezet. En tijdens dat parcours doen ze stunts (zonder hindernissen) zoals onder het paard door gaan en terug in het zadel kruipen, eraf springen en er meteen terug op springen, zijdelijngs van het paard hangen, erop staan, meelopen met het paard (handen nog steeds vast aan het zadel) etc.. Allemaal van die stunts.

Heb je al een idee?
Roughneck

Bruno

Citaat van: Roughneck
Citaat van: BrunoIs dat dan zowat vergelijkbaar als Gymkana? Daar heb ik nog veel aan meegedaan, at was wel meer voor de fun toendertijd;

Je moest een hindernisparcours afleggen en onderweg je behendigheid als koppel laten zien, Als het goed was bleef je het grootste deel van de tijd wel op je paard zitten.  :wink:

Snoepjes? Af en toe een wortel deed soms wonderen.

hehe..

Maar eigenlijk is het totaal niet vergelijkbaar. Nu ja, er komt ook een paard aan te pas dus in feite is het wel te vergelijken. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ze hebben ook heel ander materiaal. Bijvoorbeeld echt specifieke zadels etc. (die alleen in Amerika gemaakt worden)

Het is eigenlijk een parcours in de vorm van een U, met aan de linkerbeen van de U het begin en aan het rechterbeen van de U het einde. En dat parcours wordt in de rijbak opgezet. En tijdens dat parcours doen ze stunts (zonder hindernissen) zoals onder het paard door gaan en terug in het zadel kruipen, eraf springen en er meteen terug op springen, zijdelijngs van het paard hangen, erop staan, meelopen met het paard (handen nog steeds vast aan het zadel) etc.. Allemaal van die stunts.

Heb je al een idee?

Zeker! Totaal niet vergelijkbaar dus.

Dit vergt wel een paard dat goed luistert, niet wegloopt als je het los laat en je "ding" doet.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Eric

Citaat van: BjornIk zie graag de jumpings op tv maar ben geen liefhebber. Toch moet ik toegeven dat ik een paard een énorm elegant en mooi dier vind!!!

Tenzij ze op een welbepaalde wagen staan op een gele achtergrond zeker?  :lol:  :wink:

Roughneck

Citaat van: eric
Citaat van: BjornIk zie graag de jumpings op tv maar ben geen liefhebber. Toch moet ik toegeven dat ik een paard een énorm elegant en mooi dier vind!!!

Tenzij ze op een welbepaalde wagen staan op een gele achtergrond zeker?  :lol:  :wink:

Of wat er op zit... :P  :wink:
Roughneck

Roughneck

Citaat van: Bruno
Citaat van: Roughneck
Citaat van: BrunoIs dat dan zowat vergelijkbaar als Gymkana? Daar heb ik nog veel aan meegedaan, at was wel meer voor de fun toendertijd;

Je moest een hindernisparcours afleggen en onderweg je behendigheid als koppel laten zien, Als het goed was bleef je het grootste deel van de tijd wel op je paard zitten.  :wink:

Snoepjes? Af en toe een wortel deed soms wonderen.

hehe..

Maar eigenlijk is het totaal niet vergelijkbaar. Nu ja, er komt ook een paard aan te pas dus in feite is het wel te vergelijken. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ze hebben ook heel ander materiaal. Bijvoorbeeld echt specifieke zadels etc. (die alleen in Amerika gemaakt worden)

Het is eigenlijk een parcours in de vorm van een U, met aan de linkerbeen van de U het begin en aan het rechterbeen van de U het einde. En dat parcours wordt in de rijbak opgezet. En tijdens dat parcours doen ze stunts (zonder hindernissen) zoals onder het paard door gaan en terug in het zadel kruipen, eraf springen en er meteen terug op springen, zijdelijngs van het paard hangen, erop staan, meelopen met het paard (handen nog steeds vast aan het zadel) etc.. Allemaal van die stunts.

Heb je al een idee?

Zeker! Totaal niet vergelijkbaar dus.

Dit vergt wel een paard dat goed luistert, niet wegloopt als je het los laat en je "ding" doet.

Absoluut, en als dat paard eens niet snel genoeg loopt, of te snel, dan kan het al snel gevaarlijk worden.

Maar helaas voor die beestjes, maar ze worden niet echt oud. Altijd dat reizen (ze zitten nu in Oostenrijk), haast elk week-end show.. Die beestjes verslijten daar vrij snel van. Maar ze zijn wel supergetraind. Ze gaan ook liggen, ze knielen, ... Noem maar op.
Roughneck

Raikkonen MASTER

Niet echt natuurlijke bewegingen voor paarden, toch?

Roughneck

Citaat van: Raikkonen MASTERNiet echt natuurlijke bewegingen voor paarden, toch?
Bwoah, een paard slaapt ook liggend hoor.
Roughneck

Raikkonen MASTER

Citaat van: Roughneck
Citaat van: Raikkonen MASTERNiet echt natuurlijke bewegingen voor paarden, toch?
Bwoah, een paard slaapt ook liggend hoor.

Wist ik niet :)
Wij hebben hier in het dorp zo'n paarden-tehuis :)
Zieke en oude paarden hebben hier grote weien om op rond te draven, al komt er van dat draven nog maar weinig in huis...
Ze worden verzorgd en spenderen hun laatste jaren dan toch een beetje in een natuurlijke omgeving, weg van de drukte :)

Alan Blues

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: Roughneck
Citaat van: Raikkonen MASTERNiet echt natuurlijke bewegingen voor paarden, toch?
Bwoah, een paard slaapt ook liggend hoor.

Wist ik niet :)
Wij hebben hier in het dorp zo'n paarden-tehuis :)
Zieke en oude paarden hebben hier grote weien om op rond te draven, al komt er van dat draven nog maar weinig in huis...
Ze worden verzorgd en spenderen hun laatste jaren dan toch een beetje in een natuurlijke omgeving, weg van de drukte :)

Ja, ik zie waar dat is. Een tehuis voor bejaarde paarden. Tof om zien dat die paarden nog van hun oude dag kunnen genieten.

Racegirl

Citaat van: Alan BluesJa, ik denk dat Racegirl zelf paarden heeft...

Jep jep, had er 4 maar 1tje hebben we doorverkocht aan een vriendin en 1tje onze Shetlandpony, echt een klein lief ondeugend schatje, is 2 jaar geleden gestorven aan maagkanker, hij was amper 3 jaar oud.

Nu dan blijven er nog maar 2 over:
* Nala : geen raspaardje, gewoon een witte pony, schofthoogte ongeveer 1m35, leeftijd: wordt er 25 in september.
* Trumps: Engelse Volbloed; heeft nog steeplechase gedaan in Engeland!
kleur: vos met witte bles, leeftijd: is er 24 geworden in februari.

Zoals je ziet zijn de 2 dat overblijven al vrij oud, ik hoop allesinds dat ze nog lang gezond kunnen blijven rondlopen!

ben zelf al vaak gaan kijken naar wedstrijden, vooral military; omdat je dan alles te zien krijgt en het liefste kijk ik naar country-cross.
Ben ook al naar de Spaanse Rijschool uit Wenen gaan kijken, is niet echt een wedstrijd, maar qua dressuur de perfectie.

Mijn neef organiseert elk jaar een military in Nokere, en daar ga ik elk jaar zeker naartoe!

(sorry voor het late antwoord, was op vakantie :oops: )
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Roughneck

Citaat van: Racegirl
Citaat van: Alan BluesJa, ik denk dat Racegirl zelf paarden heeft...

Jep jep, had er 4 maar 1tje hebben we doorverkocht aan een vriendin en 1tje onze Shetlandpony, echt een klein lief ondeugend schatje, is 2 jaar geleden gestorven aan maagkanker, hij was amper 3 jaar oud.

Nu dan blijven er nog maar 2 over:
* Nala : geen raspaardje, gewoon een witte pony, schofthoogte ongeveer 1m35, leeftijd: wordt er 25 in september.
* Trumps: Engelse Volbloed; heeft nog steeplechase gedaan in Engeland!
kleur: vos met witte bles, leeftijd: is er 24 geworden in februari.

Zoals je ziet zijn de 2 dat overblijven al vrij oud, ik hoop allesinds dat ze nog lang gezond kunnen blijven rondlopen!

ben zelf al vaak gaan kijken naar wedstrijden, vooral military; omdat je dan alles te zien krijgt en het liefste kijk ik naar country-cross.
Ben ook al naar de Spaanse Rijschool uit Wenen gaan kijken, is niet echt een wedstrijd, maar qua dressuur de perfectie.

Mijn neef organiseert elk jaar een military in Nokere, en daar ga ik elk jaar zeker naartoe!

(sorry voor het late antwoord, was op vakantie :oops: )

Aha eindelijk een reactie van een vrouwelijk lid..  :wink:  Grapje.

Wij hebben er hier thuis 4 staan. Een Lippizaner (Ushi),daarnaast staat Ebony (schofhoogte iets van 1 m 90 ofzo, een enorm beest maar verschrikkelijk lief), dan Aldanati (een klein volbloedje, zeer veel pit en pretentie in dat vrouwelijke paardje) en Erna, de oudste. Iets van een 20 jaar denk ik. Maar zeer lief.

Tijdje terug hadden we er 7, maar da's teveel eigenlijk :D
Roughneck