PePtalk

Gestart door Martin, 27 maart 2004 - 10:51:18

« vorige - volgende »

Wat vindt je van het PePtalk logo?

Slaat aan bij de jeugd
5 (31.3%)
Zou verboden moeten worden
7 (43.8%)
Zou ook in Belgie moeten komen
0 (0%)
Logo is onbelangrijk, beltegoed des te meer
4 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 27 maart 2004 - 10:51:18

Martin

Zoals jullie kunnen zien maak ik reclame voor PePtalk.

Vanaf nu is Nederland een mobiel merk rijker: PePtalk. Het nieuwe merk richt zich met een ondeugend imago en scherpgeprijsde prepaid-kaarten op de jongerenmarkt.

De info komt in een wietzakje.

Wat is jullie mening :?:

Ruud

Mijn mening is helaas niet te vangen binnen één van de vier gegeven opties. Weinig mensen zullen dit logo in eerste instantie associëren met dat van een aanbieder van mobiele telefonie. Het zal eerder in verband gebracht worden met een coffeeshop, gezien het weedblad met de tekst 'Peptalk'.

Nu is daar weinig mis mee, zolang je merknaam maar bekend genoeg is en iedereen begrijpt waar het voor staat. Er zullen natuurlijk jongeren zijn die alleen al vanwege het logo een pre-paid kaart van het merk aan willen schaffen, maar vele mensen zouden vanwege de associatie met druggebruik de producten negeren.
De naam is duidelijk erg vlot, maar wat ik niet begrijp is waarom je alleen op jongeren richt, in plaats van op alle privégebruikers met een beperkter budget.

Je moet dus wel met een erg sterke reclamecampagne komen om iedereen duidelijk te maken waar je echt voor staat, als dat lukt kan het wel eens aanslaan bij bijvoorbeeld scholieren.

Ondanks deze paar kleine puntjes van kritiek wens ik je toch van harte succes met je nieuwe onderneming  :wink:

1265 (The one)

Ik vind dit schandalig; desalniettemin, desondanks, desniettegenstaande is het wel een origineel logo. Maar als men nu al drugs moet gaan gebruiken om de jeugd voor een bepaalde dienst te lokken, vind ik dit een beetje vergaand. De man of vrouw die dit logo heeft uitgevonden had beter eens nagedacht voor ze zoiets maakten, waarom wordt de tabaksreclame verboden in de F1, omdat minder mensen zouden roken. Maar dan komt er één of andere flippo opzetten met een wietblad als logo voor een gsm-operator. Zet er nog cocaïne-lijntjes, heroïne-spijten bij en't spel is kompleet. Doe zo voort  :shock:

Martin

*5 april t/m 17 hangen de PePtalk zakjes (flyers) aan de Boomerang
(study cards) rekken op 210 locaties in de randstad bij hogescholen en
universiteiten in:
4 grote steden:
Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam
Randstad:
Amstelveen, Diemen, Hoofddorp, Hilversum, Alkmaar, Haarlem, Leiden,
Rijswijk, Delft, Dordrecht, Breukelen en Driebergen
* 14 en 15 april zullen we gaan flyeren op de centrale stations:
A'dam, R'dam, Utrecht, Zwolle, Apeldoorn, Alkmaar, Haarlem, Delft,
Leiden, Den Haag holland spoor. Er worden ook nog 2 ochtenden ingepland om met diezelfde teams bij de middelbare scholen de zakjes aan fietssturen te hangen. Ook zullen we deze teams gaan inzetten voor promotie in discotheken (eind april)
* bijna zeker gaan we een promotie doen via de Hitkrant (we zijn nog
in onderhandeling over de kosten, maar zij zijn ook razend enthousiast
over PePtalk! dus komt goed), planning rond eind april. Dit omdat de
zakjes met flyers zullen worden meegeseald met een oplage van 125.000 exemplaren, waaronder 52.000 abonnees en rest in de shops door heel
Nederland (ook waar we nog geen tot weinig verkooppunten hebben). Ben nu bezig om te kijken of we  via de Hitkrant een mailing naar al deze
verkooppunten kunnen sturen om ze te informeren over de actie en dat ze
PePtalk bij ons kunnen bestellen om geen 'nee' te verkopen als de
hitkrantkopers daarom vragen.

Je ziet, we zetten de schouders onder de PePtalk.
Ouderen gaan niet snel over naar een nieuwe provider.
Vandaar dat we ons richten op de jeugd.
We zullen niet de grootste provider worden maar we gaan zeker meetellen.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin*5 april t/m 17 hangen de PePtalk zakjes (flyers) aan de Boomerang
(study cards) rekken op 210 locaties in de randstad bij hogescholen en
universiteiten in:
4 grote steden:
Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam
Randstad:
Amstelveen, Diemen, Hoofddorp, Hilversum, Alkmaar, Haarlem, Leiden,
Rijswijk, Delft, Dordrecht, Breukelen en Driebergen
* 14 en 15 april zullen we gaan flyeren op de centrale stations:
A'dam, R'dam, Utrecht, Zwolle, Apeldoorn, Alkmaar, Haarlem, Delft,
Leiden, Den Haag holland spoor. Er worden ook nog 2 ochtenden ingepland om met diezelfde teams bij de middelbare scholen de zakjes aan fietssturen te hangen. Ook zullen we deze teams gaan inzetten voor promotie in discotheken (eind april)
* bijna zeker gaan we een promotie doen via de Hitkrant (we zijn nog
in onderhandeling over de kosten, maar zij zijn ook razend enthousiast
over PePtalk! dus komt goed), planning rond eind april. Dit omdat de
zakjes met flyers zullen worden meegeseald met een oplage van 125.000 exemplaren, waaronder 52.000 abonnees en rest in de shops door heel
Nederland (ook waar we nog geen tot weinig verkooppunten hebben). Ben nu bezig om te kijken of we  via de Hitkrant een mailing naar al deze
verkooppunten kunnen sturen om ze te informeren over de actie en dat ze
PePtalk bij ons kunnen bestellen om geen 'nee' te verkopen als de
hitkrantkopers daarom vragen.

Je ziet, we zetten de schouders onder de PePtalk.
Ouderen gaan niet snel over naar een nieuwe provider.
Vandaar dat we ons richten op de jeugd.
We zullen niet de grootste provider worden maar we gaan zeker meetellen.


we, we, we, we, ...
Zeg Martin, is dit gewoon reclame omdat je het een goed "merk" vind of zit jij daar voor iets tussen? :twisted:  :twisted:
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sledge

Ik ga deels met 1265 mee, ik vind het een wat ongelukkig gekozen logo.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Martin

Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: Martin*5 april t/m 17 hangen de PePtalk zakjes (flyers) aan de Boomerang
(study cards) rekken op 210 locaties in de randstad bij hogescholen en
universiteiten in:
4 grote steden:
Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam
Randstad:
Amstelveen, Diemen, Hoofddorp, Hilversum, Alkmaar, Haarlem, Leiden,
Rijswijk, Delft, Dordrecht, Breukelen en Driebergen
* 14 en 15 april zullen we gaan flyeren op de centrale stations:
A'dam, R'dam, Utrecht, Zwolle, Apeldoorn, Alkmaar, Haarlem, Delft,
Leiden, Den Haag holland spoor. Er worden ook nog 2 ochtenden ingepland om met diezelfde teams bij de middelbare scholen de zakjes aan fietssturen te hangen. Ook zullen we deze teams gaan inzetten voor promotie in discotheken (eind april)
* bijna zeker gaan we een promotie doen via de Hitkrant (we zijn nog
in onderhandeling over de kosten, maar zij zijn ook razend enthousiast
over PePtalk! dus komt goed), planning rond eind april. Dit omdat de
zakjes met flyers zullen worden meegeseald met een oplage van 125.000 exemplaren, waaronder 52.000 abonnees en rest in de shops door heel
Nederland (ook waar we nog geen tot weinig verkooppunten hebben). Ben nu bezig om te kijken of we  via de Hitkrant een mailing naar al deze
verkooppunten kunnen sturen om ze te informeren over de actie en dat ze
PePtalk bij ons kunnen bestellen om geen 'nee' te verkopen als de
hitkrantkopers daarom vragen.

Je ziet, we zetten de schouders onder de PePtalk.
Ouderen gaan niet snel over naar een nieuwe provider.
Vandaar dat we ons richten op de jeugd.
We zullen niet de grootste provider worden maar we gaan zeker meetellen.


we, we, we, we, ...
Zeg Martin, is dit gewoon reclame omdat je het een goed "merk" vind of zit jij daar voor iets tussen? :twisted:  :twisted:

Ik zit er midden in. Ik verkoop het en heb al tig Sim kaarten verkocht.
En omdat dit iets groot gaat worden maak ik er reclame voor.
De Webstrijd geeft het ook als prijs voor de beste Nederlander aan het eind van seizoen. (Waarde € 60.00)
Lekker van der laan dekker (mijn werkgever) gelooft er heilig in.
Ik ook. De jeugd zal na de reclame campagne massaal overstappen op PePtalk.
Bij de grootgrutter AH kan je ook een prepay kaart kopen met korting.
Maar daar moet je al je persoonlijke gegevens opgeven.
Bij PePtalk is dat niet nodig.

Martin

Het mocht niet zo zijn.
PePtalk is ter zielen.
Een doorstart is nog mogelijk.
Persoonlijk geef ik het weinig kans.

Race

Dat is jammer om te horen voor je dat het idee mislukt is :(...
Een kleine opmerking van mijn kant overigens: om heel eerlijk te bekennen heb ik buiten via F1Pits nog nooit van PePtalk gehoord...

R van Hoof > G4q @ F1REM
Meld je nu aan op Sigforum.net!

Tim C