jetlagjunkie

Gestart door Luc, 11 maart 2004 - 09:31:22

« vorige - volgende »

Doet Rubens dit uit vrije wil?

Ja?
15 (51.7%)
Neen?
14 (48.3%)

Totaal aantal stemmen: 23

Poll gesloten: 19 maart 2004 - 09:36:10

FerrariMan

Waar.

Je vond sommige opmerkingen onterecht. Draai het nu even om.
Misschien vonden zij sommige opmerkingen van jou even onterecht?

Een 2002 hoeft voor mij ook niet. Wel dezelfde winnaars natuurlijk, daar kan ik best mee leven. :)

Maar is het nog niet wat vroeg om McLaren al af te schrijven?
We zijn pas één race ver.

Ferrari stond er vorig jaar na 3 races ook rampzalig voor. Het Imola-weekend bracht een ommekeer die niemand verwacht had. Zeker niet in MS' omstandigheden.

McLaren heeft nog steeds de mogelijkheden om er terug te staan.

Schrijf ze nog maar niet af, het is een lang seizoen.

Al die jaren is er inderdaad een groot verschil geweest tussen McLaren en Ferrari. Door de jaren heen lijkt het alsof ze bij de Scuderia één grote familie geworden zijn. Schijn kan natuurlijk bedriegen maar naar de buitenwereld toe lijkt het wel zo.

Noem het maar 'het passionele team vs. het andere koele, steriele team."

Is wat overdreven, je sais, maar het lijkt toch zo, niet?

Misschien heeft dit wel een invloed op de prestaties. Zeker kan je er nooit van zijn.

Aaargh, geef mij toch maar '98 en '99. Those were the days...

Luc

Steriel, saai is McLaren nooit geweest.

Echter wat er gebeurd is, is de overname van 40% van de aandelen in McLaren door Mercedes.
De geruchten dat Dennis en Ojjeh, hun 30% elk, ook gaan verkopen aan Mercedes creëert onrust.
Net zoals bij Ilmor gebeurd is, daar is het bedrijf ook veranderd nadat Mercedes alle aandelen over nam.
Niet meteen radicale veranderingen, maar gewoon al het feit dat Coughlan over de hoofden van andere erg beloftevolle gemotiveerde designers heen in de positie van chief designer is gedropt, dat alleen al.
Als dan ook nog de eerste boreling van Coughlan een fiasco is geworden, dan weet je hoe sommigen zich voelen...

En dat is wat het verschil.
En dat los je niet op in één week, één maand....

Natuurlijk moeten we McLaren niet afschrijven, maar volgens mij wel voor de titels.
Want ze zullen nog wel races winnen (hopelijk;) ) maar ze zullen nooit voldoende continuïteit in hun prestaties kunnen bouwen.

En ik moet geen 98/99 terugkrijgen, 2003 was ruim voldoende.
mijn gedacht op www.eze.be

Jean Todt

Citaat van: LucFerrari is er voor de zoveelste keer in geslaagd om met een winnend concept te komen.
Dat ze Barrichello op en af sturen, lijkt mij niet zo tof voor de Braziliaan, dat is mijn mening. Heel erg genuanceerd dan nog. Vooral dan omdat ik weet dat het geen lachtertje is 9 uur tijdsverschil one way verwerken in een paar dagen, ik heet dan ook geen Jean Todt (de nick;) ).

Luc, als je van België naar Australië vliegt (via Schiphol) dan ben je een 27uur onderweg, je overbrugt 10 uur tijdverschil.  Als je dan weet dat ik niet slaap op een vliegtuig en totaal geen last had van jetlag na de vlucht naar Australië dan stel ik mij vragen bij uw 1u per dag regel.  Ik heb het er gisteren nog over gehad met vrienden die mee naar Australië zijn geweest (en nee dat zijn geen F1 fans) en verrassend genoeg hadden zij ook geen last van jetlag.
Waarschijnlijk zal het iets te maken hebben met de leeftijd van de personen in kwestie?
Als je van Australië naar België vliegt heb je wel jetlag, maar geen 10 dagen om 10 uur tijdsverschil te overbruggen.  Na een weekendje is dat volledig in orde.
M.a.w. op max 72uur is RB volledig aangepast als topsporter zoals ik al eerder zei.  (als referentie kan je eens naar Tennissers kijken zoals eerder gezegd).

Luc

Mijn posting zal wat tijd in beslag nemen, maar ik hoop door het linken voldoende bewijs te kunnen leveren van mijn verhaal over jetlag.
Ik had ook kunnen copiëren en pasten maar nu kan je zelf de bron zien, om latere discussies te voorkomen.

Dan Jean Todt:
Als jij na 27 reizen zonder slaap, tien uur tijdsverschil overbrugt en er absoluut geen last van hebt, dan heb je geen bloed in je aders maar Red Bull. ;)


We mogen ook niet vergeten dat er een essentiëel verschil is tussen het ergens naar toe gaan op vakantie of tussen twee Grands Prix in tyre evaluation uit te voeren met een F1.


Goed, de links, het kost wat tijd, maar als je echt geïnteresseerd bent in mijn pleidooi, is het misschien de moeite om het te lezen.
Vooral de laatste link, in het nederlands, is een mooie samenvatting geschreven voor het Nederlands Olympisch comité, een richtlijn voor sportmannen.

We beginnen met jetlag, wat het is:
http://www.nojetlag.com/jetlag1a.html

Vervolgens  wie er last van heeft:
http://www.nojetlag.com/jetlag2.html

Een stukje tekst uit een sportmedische studie waarin gezegd wordt dat oostwaarts reizen vermoeiender is en meer jetlag veroorzaakt dan westwaarts.
Dus van Spanje naar Maleisië is vermoeiender dan andersom.

http://www.sportsci.org/encyc/jetlag/jetlag.html

en dan nog het uittreksel uit een schrijven van het NOC waarin duidelijk staat dat een norm van één dag per uur overschreden tijdszone is een algemene richtlijn is. Let even goed op het aantal dagen dat als richtlijn wordt aangegeven.

www.noc-nsf.com/boek.php3?artid=1015

Ik hoop dat ik met al deze links kan bewijzen dat mijn verhalen geen gebakken lucht zijn. ;)

Maar nogmaals, uitzonderingen bestaan. Uitzonderingen zijn uitzonderingen en geen nieuwe regel....
laat dat met mijn links bewezen zijn.
mijn gedacht op www.eze.be

Luca

Ik was vorig jaar in Canada.
En dat om het jaar nu de tiende keer.
Zowel heen als terug heb ik geen last van jetlag.
Lekker gegeten en koffie gedronken.
Ook een pilsje gedronken. Zelf meer dan een.
Nergens last van, gewoon doorgaan.
Ik slaap ook altijd heel goed terug naar Nederland.
Ik stap altijd fit het vliegtuig uit.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Luc

Er zijn zoals gezegd uitzonderingen.
Al denk ik dat ik zelf ook redelijk goed tegen het fenomeen kan, maar om nu te zeggen dat ik probleemloos de marathon ga lopen als ik na twaalf uur vliegen in Singapore aankom...hm.

Maar het gaat hem hier niet over de uitzonderingen.
Misschien, heel waarschijnlijk is Rubens er ook één.

Maar wat ik met de links wilde bewijzen is dat mijn verhalen niet gefantaseerd zijn (zoals me wel eens verweten wordt). Ik probeer vanaf nu mijn postings 'wetenschappelijk' te onderbouwen, dat zou mijn leven makkelijker moeten maken.  :P
mijn gedacht op www.eze.be

Jean Todt

Wetenschap of niet, ik ken niemand die last heeft van jetlag als er gevlogen wordt van bv. België naar Azîë of Australië, en ik spreek dan niet over 5 man ...
En mijn reis was geen strandvakantie als je dat zou denken, het was een trektocht dus daar moet je ook wel iet of wat fit voor zijn ;-)

Jean Todt

FF terug on topic (anders blijven we bezig) :-)

Deed RB dit uit vrij wil -> Neen, hij moest gewoon
Heeft RB hier nadeel van -> Neen, voldoende tijd om te recupereren (volledige week)

Luc

Kijk, dat bedoel ik nu....Jean Todt kent niemand  dus hebben alle wetenschappers ongelijk.

quote: Wetenschap of niet, ik ken niemand die last heeft van jetlag als er gevlogen wordt van bv. België naar Azîë of Australië, en ik spreek dan niet over 5 man ...
En mijn reis was geen strandvakantie als je dat zou denken, het was een trektocht dus daar moet je ook wel iet of wat fit voor zijn


Ik zou kunnen afleiden dat jetlag een fabeltje is, toch? Want Jean Todt kent niemand die er last van heeft. Jean Todt hé!!!!!
En vervolgens besluiten dat alle wetenschappelijke studies flauwe kul zijn.
Al mijn links zijn fantasiën van zieke geesten.

Ik geef toe dat er uitzonderingen zijn.
Dat geeft voldoende ruimte om individuën gelijk te geven. Ook Jean Todt en zijn vrienden.

Echter, dat is niet genoeg voor die ene anti luc poster, niemand uit zijn vriendenkring heeft er last van dus bestaat het niet.

Mag ik even zeggen dat het WEL bestaat. Ik lever bewijzen. Toch.

Olympische comités, wetenschappers, onderzoeksresultaten...terug te vinden in links door mij geplaatst moeten kost wat kost ontkracht worden.
Kost wat kost hé.

Wat is het leven moeilijk op deze manier.

:roll:
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Ik ken feitelijk ook niemand die daar last van heeft  8)

Luc

Ik zat al te wachten.... Tazpas......Ik nog zo hopen dat hij mijn postings niet zou lezen.

Ik heb natuurlijk al die links verzonnen en straffer nog, zelf gemaakt.

Jongens, jongens, jongens toch.


:roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Jamaar, je geeft zelf toe dat je er geen of bijna geen last van heb, Jean Todt en al zijn vrienden ook niet, ik en al mijn vrienden ook niet
Wie dan wel? De wetenschappers zelf?

Luc

Ik heb niet gezegd dat ik er geen last van heb....

Ik verduidelijk mijn posting. Speciaal voor de man waarvan ik graag zou hebben dat hij ze niet leest. :)

Ik reis wekelijks, slaap makkelijk vanwege mijn aan-uit knop, door de jaren heen kan ik bijna op commando slapen, overal. Ook al heb ik maar tien minuten.
Ik vertrek vanuit Amsterdam naar Singapore, als één van een crew van vier. We vliegen zowat 12 uur. Over  vele tijdszones heen.
Vertrek in Amsterdam  in de vooravond.
Kom aan in Singapore in de vroege namiddag.
Ik ga niet slapen maar 'trek door' tot ik echt te moe ben, rond middernacht. Ga naar bed...zonder wekker, weet je wanneer ik wakker wordt....
rond 12 uur 's middags.
Ik sta onmiddellijk op, sport wat zoals thuis (een uurke zwemmen, wat lopen, fietsen...), en ga weer gewoon op tijd naar bed (rond middernacht), ik drink geen alcohol (nooit trouwens, wat ben ik toch saai) eet licht.... en weer pas wakker in de voormiddag.


Wat ik zo ongelooflijk keihard vind is dat ik wetenschappelijke bewijzen aanlever.

Fact: Mensen hebben wel last van jetlag.
Fact: Olympiërs vertrokken weken van te voren naar Australië (waarom zouden ze dat gedaan hebben....oh, ja, vakantie waarschijnlijk ;) )om de negatieve invloed van jetlag weg te werken.


En nog beweren mijn twee vrienden  :roll: dat het niet waar is, want ze kennen niemand die  er last van heeft. Dus, het IS niet waar!

Dat we als crew voor een vijfdaagse trip, heen en weer Singapore, zes dagen vrij krijgen is niet omdat we als luchtvaartmaatschappij zo veel geld ter verbrassen hebben.... :roll:

Het is gewoon een feit.
Jetlag is geen fantastische uitspatting van wetenschappers, van zwakkelingen....

Waarom toch zijn het altijd die twee (drie?) die mijn postings proberen te ontkrachten?
"Bron....heu?"
" Waar staat dat....heu"

De vrienden zijn hun bron.
Mijn bron staat in links.
Als ze nu eens met een studie, wetenschappelijk onderlegd, kwamen waarin stond dat jetlag eigenlijk jetlach is, dan zou ik onmiddellijk ophouden echter...we kennen niemand....dus...


Wat is het leven toch simpel....voor....... mensen
:roll: :roll:  :roll:
mijn gedacht op www.eze.be

FF

Citaat van: Amateur
Citaatferrari-fans hier reageren blijkbaar weer meer tegen de persoon dan ad rem
euhm, pardon.  niet veralgemenen hé.
ik ben akkoord dat de discussie nogal sterk van het thema afwijkt, en men dit forum even lang zou kunnen vullen met to the point argumenten, maar dat Luc een levendige discussie kan aanzwengelen kan ook door 80% van de ferrari-fans onder ons alleen maar geappreciëerd worden.

hmm, inderdaad.
maar ik wou niet echt namen noemen om de sfeer niet grimmiger te maken (dat is ze sowieso al)
maar allez : de meeste ferrari-fans zijn ook goede gasten!!
zulke verbitterde discussies zou daarvan een vertekend beeld geven...

(en trouwens : een harde discussie is nog altijd geen teken van belachelijkheid ; wel een permanente/vast-geroeste discussie met mensen die nooit van mening veranderen)

cheers!
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Martin

Wat Luc schreef is waar.
Ik kom net terug uit de USA.
10 dagen Florida.
De terugreis zit nog steeds in mijn lijf.
Heen weininig last gehad, maar terug valt niet mee.
Vanavond naar een verjaardag, ik hoop dat ik niet in slaap val.