jetlagjunkie

Gestart door Luc, 11 maart 2004 - 09:31:22

« vorige - volgende »

Doet Rubens dit uit vrije wil?

Ja?
15 (51.7%)
Neen?
14 (48.3%)

Totaal aantal stemmen: 23

Poll gesloten: 19 maart 2004 - 09:36:10

Eric

Citaat van: phil69mens,wat een gezaag
kan ik een ban krijgen?

Nee...tenzij.... :lol:  :wink:

Luc

Ik heb tazpas vriendelijk per PM-etje gevraagd om even niet te reageren. Of zijn kritiek aan mij misschien privé te voeren zonder daarvoor een heel forum te moeten bezoedelen.

Ik wilde namelijk niet dat heel deze discussie maar voort zou blijven duren. Op het forum.

Is niet gelukt..

Dit even ter verduidelijking.

Tazpas gaat maar door, gaat maar door, gaat maar door......

Per PM kritiek aan mijn adres, is net zo doeltreffend, lijkt mij....maar blijkbaar heeft een groot ego een forum nodig. ;)
mijn gedacht op www.eze.be

FF

ik vind het wel bizar van ferrari : ze hebben toch twee goede testpiloten : Badoer en euhmm, nog iemand...

waarom doen ze niet zoals bij renault (montagny) of mclaren (de la rosa) en laten ze hun testrijder opdraven voor tests in europa tussen twee 'fly away grand prix' door?

barrichello is toch hun racepiloot?
vreemd is het inderdaad wel
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

FF

nu ik eens verder kijk op internet :

toyota : briscoe en zonta
honda : davidson
williams : gene


voor een topteam als ferrari is dit wel een bizarre beslissing om een race-coureur hiermee te belasten...

zoals luc aanhaalt is dit niet zo tof voor de mensen zoals mezelf die graag veel gevechten zien op de baan : zo kan hij het schumacher niet echt moeilijk maken op de baan...
ferrari-fans hier reageren blijkbaar weer meer tegen de persoon dan ad rem
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

McChouffe

Citaat van: FFvoor een topteam als ferrari is dit wel een bizarre beslissing om een race-coureur hiermee te belasten...

Of misschien is het net een heel wijze beslissing om een race-coureur hiermee te belasten...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FF

Citaat van: WebMachine
Citaat van: FFvoor een topteam als ferrari is dit wel een bizarre beslissing om een race-coureur hiermee te belasten...

Of misschien is het net een heel wijze beslissing om een race-coureur hiermee te belasten...

daar hebben we het raden naar...
we weten niet indien barrichello een betere/slechtere technische feedback geeft voor de ontwikkeling van de nieuwe wagen

badoer testte nog de oude wagen, dus hij deed ook wel iets...

maar wie is eigenlijk de tweede tester van de scuderia, sinds massa weg is? burti again?   :?:
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Amateur

Citaatferrari-fans hier reageren blijkbaar weer meer tegen de persoon dan ad rem
euhm, pardon.  niet veralgemenen hé.
ik ben akkoord dat de discussie nogal sterk van het thema afwijkt, en men dit forum even lang zou kunnen vullen met to the point argumenten, maar dat Luc een levendige discussie kan aanzwengelen kan ook door 80% van de ferrari-fans onder ons alleen maar geappreciëerd worden.

Martin

Luc, Luc, Luc.

Jij kan hier niets plaatsen of ze beginnen weer te zeiken.
Ik kan begrijpen dat je bij de redactie stopte.

Je berichten zijn goed onderbouwd, maar ze snappen je niet.
Een zin waar Ferrari in voorkomt geeft al 5 anti Luc berichten.
Een anti Mclaren bericht staat voor 10 anti berichten.

Wie weet moet je Minardi fan worden.

Jongens, grow up, Luc weet echt wat hij schrijft.

FerrariMan

Citaat van: MartinLuc, Luc, Luc.

Jij kan hier niets plaatsen of ze beginnen weer te zeiken.
Ik kan begrijpen dat je bij de redactie stopte.

Je berichten zijn goed onderbouwd, maar ze snappen je niet.
Een zin waar Ferrari in voorkomt geeft al 5 anti Luc berichten.
Een anti Mclaren bericht staat voor 10 anti berichten.

Wie weet moet je Minardi fan worden.

Jongens, grow up, Luc weet echt wat hij schrijft.

En Ferrari-fans weten bijgevolg niet wat ze schrijven??

Langs beide kanten zijn er verkeerde dingen en ik ben die veralgemeningen op dit forum kots kotsbeu. Laat iedereen nu toch eens het recht op zijn EIGEN mening.

Luc

Aan wie richt je je post, Ferrariman?

Ik gun ieder een eigen mening, maar ik word geen mening gegund.
Zelfs niet als die anti-McLaren is ;)

Maar ik aanvaard alle argumenten, maar vind je nu zelf niet dat in deze topic zwaar van leer is getrokken tegen mijn persoon, terwijl ik de kritiek voor McLaren niet onder banken heb gestoken, weliswaar aangevuld met een opmerking over Rubens trip around the world.

Maar was het nu echt nodig om daarvoor epistels te blijven plaatsen?

Dat had ook via een pm-etje gekund, zoals ik vroeg, om het kots kots beu gevoel niet nog erger te maken.

Jammer genoeg echter.....
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Citaat van: LucAan wie richt je je post, Ferrariman?

Ik gun ieder een eigen mening, maar ik word geen mening gegund.
Zelfs niet als die anti-McLaren is ;)

Je wordt zeker een mening gegund. Alleen moet je je verwachten aan brandwonden als je met vuur gaat spelen. Al is het onbewust.

Wij worden verweten MS als een halfgod te zien.
Ik kan velen op dit forum verwijten, Luc als een god te zien ;)

Je moet snappen dat het als Ferrari fan erg moeilijk is om tegen je argumenten in te gaan. We worden ter plaatse al veroordeeld door de rest van het forum als zijnde partijdig en onwetend.

Omwille van je verleden zal je hier altijd geloofd worden door 75%, no matter what.

Als je dan, al dan niet, dingen begint te insinueren, worden die zo geslikt bij de rest en zijn 'onze' tegen-argumenten onmiddelijk onvoldoende.

We zullen nooit geloofd worden omdat we er zogezegd niet even veel van afweten als jij. Neem nu bovenstaande reacties, iedereen over dezelfde kam scheren.

'Jongens, jullie weten er niets van' ofzo.

Moeten we dan nog, net als jij, de moeite doen om tegenargumenten te geven?

Al hebben we het ooit bij het rechte eind, dan nog zullen we niet geloofd worden.

Kijk, dit zijn de dingen die ik WEET en ook toe geef:

1. Ferrari zal altijd de kaar MS trekken indien het mogelijk is. Waarom? Geen idee... Er is veel geld gekropen in het project Schumacher. Dat zal zeker zijn invloed hebben.

2. Ze zijn niet vies van team-orders maar komen hier wel voor uit. Hetgeen bij andere teams (Williams bijvoorbeeld) even anders ligt. Daar zijn vorig jaar genoeg verdachte acties gezien.

3. MS is gelijk aan controverse. Omwille van zijn geschiedenis en waarschijnlijk ook omwille van het heden.

4. Todt is een geslepen persoontje. Alleen valt het bij hem eens zo hard op omdat hij in leiding staat van het nummer 1 team.

Dit zijn dingen die ik WEET, uit ondervinding. Na al die jaren begrijp je hoe het daar aan toe gaat en als Ferrari fan heb je geen keuze. Jezelf ermee verzoenen of oprotten uit hun kamp.

Dat jij in 95% van je posts ergens altijd een verwijzing naar Ferrari maakt, dat weet je zelf ook. En dat is ook niet eens zo erg. Daarom is dit een forum.

Maar je moet dan ook bereid zijn om de hoorn van de stier te ontvangen.
Zoals je destijds zei, feiten horen bij argumenten. Deze keer had je geen feiten maar ging je af op het verleden van Ferrari. (was wel in andere topic, maar kom...)

Al bij al kan ik me wel met alle kritiek verzoenen, vooral omdat ik ook besef dat je respect voor Ferrari oprecht is.

Maar wat je wel wat vaker mag doen, is de mening van een ander accepteren en vooral proberen te begrijpen.

Met alle respect natuurlijk.

Speedtrap

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: LucAan wie richt je je post, Ferrariman?

Ik gun ieder een eigen mening, maar ik word geen mening gegund.
Zelfs niet als die anti-McLaren is ;)

Je wordt zeker een mening gegund. Alleen moet je je verwachten aan brandwonden als je met vuur gaat spelen. Al is het onbewust.

Wij worden verweten MS als een halfgod te zien.
Ik kan velen op dit forum verwijten, Luc als een god te zien ;)

Je moet snappen dat het als Ferrari fan erg moeilijk is om tegen je argumenten in te gaan. We worden ter plaatse al veroordeeld door de rest van het forum als zijnde partijdig en onwetend.

Omwille van je verleden zal je hier altijd geloofd worden door 75%, no matter what.

Als je dan, al dan niet, dingen begint te insinueren, worden die zo geslikt bij de rest en zijn 'onze' tegen-argumenten onmiddelijk onvoldoende.

We zullen nooit geloofd worden omdat we er zogezegd niet even veel van afweten als jij. Neem nu bovenstaande reacties, iedereen over dezelfde kam scheren.

'Jongens, jullie weten er niets van' ofzo.

Moeten we dan nog, net als jij, de moeite doen om tegenargumenten te geven?

Al hebben we het ooit bij het rechte eind, dan nog zullen we niet geloofd worden.

Kijk, dit zijn de dingen die ik WEET en ook toe geef:

1. Ferrari zal altijd de kaar MS trekken indien het mogelijk is. Waarom? Geen idee... Er is veel geld gekropen in het project Schumacher. Dat zal zeker zijn invloed hebben.

2. Ze zijn niet vies van team-orders maar komen hier wel voor uit. Hetgeen bij andere teams (Williams bijvoorbeeld) even anders ligt. Daar zijn vorig jaar genoeg verdachte acties gezien.

3. MS is gelijk aan controverse. Omwille van zijn geschiedenis en waarschijnlijk ook omwille van het heden.

4. Todt is een geslepen persoontje. Alleen valt het bij hem eens zo hard op omdat hij in leiding staat van het nummer 1 team.

Dit zijn dingen die ik WEET, uit ondervinding. Na al die jaren begrijp je hoe het daar aan toe gaat en als Ferrari fan heb je geen keuze. Jezelf ermee verzoenen of oprotten uit hun kamp.

Dat jij in 95% van je posts ergens altijd een verwijzing naar Ferrari maakt, dat weet je zelf ook. En dat is ook niet eens zo erg. Daarom is dit een forum.

Maar je moet dan ook bereid zijn om de hoorn van de stier te ontvangen.
Zoals je destijds zei, feiten horen bij argumenten. Deze keer had je geen feiten maar ging je af op het verleden van Ferrari. (was wel in andere topic, maar kom...)

Al bij al kan ik me wel met alle kritiek verzoenen, vooral omdat ik ook besef dat je respect voor Ferrari oprecht is.

Maar wat je wel wat vaker mag doen, is de mening van een ander accepteren en vooral proberen te begrijpen.

Met alle respect natuurlijk.

En ik vraag me af hoe jullie allen zoveel tijd hebben om hier zoveel tijd aan te spenderen. :)
Be fast go faster, be the fastest!

FerrariMan

Citaat van: SpeedtrapEn ik vraag me af hoe jullie allen zoveel tijd hebben om hier zoveel tijd aan te spenderen. :)

Geloof me vrij, vroeger was het erger ;)

phil69

jullie worden niks verweten dat schumi een God is ,hoor
Hij staat nu eenmaal boven de rest

zowel in zijn aantal Wk's
als nu aktueel
lijkt hij ongrijpbaar, :wink:

Luc

Natuurlijk, Ferrariman, maar ik vond de emmers slijk van sommigen, ik noem geen namen en wil zeker niet veralgemenen, volkomen onterecht in de laatste twee posts.

Ik ben heel erg ontgoocheld in McLaren.
Ik had al wat stront geroken voor het seizoen begon, maar dat het zo veel stront zou zijn, dat overtreft mijn stoutste verwachtingen.

Ferrari is er voor de zoveelste keer in geslaagd om met een winnend concept te komen.
Dat ze Barrichello op en af sturen, lijkt mij niet zo tof voor de Braziliaan, dat is mijn mening. Heel erg genuanceerd dan nog. Vooral dan omdat ik weet dat het geen lachtertje is 9 uur tijdsverschil one way verwerken in een paar dagen, ik heet dan ook geen Jean Todt (de nick;) ).

Maar wat me vooral stoort aan deze laatste twee topics is dat mijn kritiek aan McLaren verdwenen is in het luc-verhaal.

Want....McLaren heeft een groot probleem.
En dat is begonnen met Paul Morgan van Ilmor die overleed.
De hele fabriek was in rouw, Paul kende iedereen bij de voornaam, hield de vinger aan de pols. Zette alle neuzen in dezelfde richting.
Hetzelfde gebeurde bij McLaren ten tijde van Oatley als chief-designer.

Ondertussen heeft Mercedes zich behoorlijk ingekocht in beide bedrijven.
Of beter, is Ilmor Ilmor niet meer maar Mercedes Ilmor en is Paul (en zelfs gedeeltelijk Mario) vervangen door managers van Mercedes.
Het people management van Ilmor is erg zakelijk geworden.

Bij McLaren gebeurde iets gelijkaardigs. De dagelijkse leiding is nu in handen van Martin Whitmarsh. Ron Dennis is gepreoccupeerd met zijn megalomane technology center project.
Newey staat erg hoog in de hierarchie en onder hem hebben ze de oude chief designer als buffer gezet.
In de positie van chief designer is Mike Coughlan (ex-Arrows) geparachuteerd.
Hij was verantwoordelijk voor het mislukte 18 project wat voor strijd zorgde in de design afdeling. De 17D's tegen de 18-ers.
Die teams zijn nu in mekaar gevloeid om de 19 te verwezenlijken, maar de ex-18-ers hadden voorkennis...
Enfin, het is een feit, de neuzen staan noch bij McLaren, noch bij Ilmor in dezelfde richting.

En dat is iets wat Schumacher, todt, Brawn en Martinelli wel voor mekaar hebben gekregen in Maranello.
En nog straffer, ze kunnen ze in dezelfde richting houden. Afgunst krijgt geen kans in de rode stal.

En daardoor is mijn respect voor Ferrari erg toegenomen.
Vorig seizoen was een tof aangenaam seizoen met een waardige wereldkampioen. Verdiende wereldkampioen.

Ik ben bang voor een herhaling van 2002. En daarom hoop ik dat ze Rubens af en toe de mogelijkheid geven om zijn kans te gaan.

Ik hou eerstens van racen, van sport. Pas veel later in mijn belangen- sfeer ligt McLaren. Zelfs niet op de tweede plaats. En dat is al jaren zo.

Maar is het niet zo dat we met zijn allen genoten van vorig jaar?
Dat geen van ons graag een 2002 bis ziet?
mijn gedacht op www.eze.be