Loyaal of idioot?

Gestart door Luc, 09 maart 2004 - 11:24:52

« vorige - volgende »

Is dit leuk?

Ja?
16 (55.2%)
Neen?
13 (44.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 19 maart 2004 - 11:24:52

Tim C



we zijn een beetje aan het afwijken van het onderwerp niet?

FerrariMan

Inderdaad Tim, ik zwijg beter ;)

Terug on topic.

Luc

Ik ben toch niet begonnen?
mijn gedacht op www.eze.be

razzle_dazzle

Citaat van: LucIk ben toch niet begonnen?

Laat ons het hierbij houden  :wink:.

Kvond het een leuk stukje wat je geschreven had. Hoewel ik met sommige zaken niet akkoord ging.

McChouffe

Citaat van: Tim C

:lol:  :lol:  :lol:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Luc

Dat is je goed recht, razzle.

En ik wil er best over discussieren, maar als ik bij alles bronnen en oorzaken bij moet gaan vermelden, dan is dit forum te klein, het is trouwens al te klein voor twee mensen....;)


Trouwens, was je niet akkoord met mijn kritiek? Op wie?
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Het spijt me Luc, maar ik moet me bij Ferrariman aansluiten, na je "opendoel" grapje ga ik ook een graantje "in"pikken 8)
Uren en uren heb je vroeger doorgedramd over bronnen en onderstavingen en bewijzen enz. Nu doe je zelf zoiets en mag er niemand kritiek geven? Slap karakter heb jij, ik denk dat je een moeilijk (als je echt tussen de lijnen wilt lezen: chagrijnig) mannetje bent in het echte leven...


Luc

Ga je af op geruchten, Tazpas, of wat zijn je bronnen?


Hoe kan dit nu stoppen, Tim, als ze maar blijven doorgaan.


het is me echt niet gegund hé....;)
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

het is een gratis site, en geen hartaanval waard. negeren die boel...

tazpas

Citaat van: LucGa je af op geruchten, Tazpas, of wat zijn je bronnen?


Hoe kan dit nu stoppen, Tim, als ze maar blijven doorgaan.


het is me echt niet gegund hé....;)

Ok, een chagrijnig manneke met een gevoel voor humor? :twisted:

razzle_dazzle

Citaat van: LucDat is je goed recht, razzle.

En ik wil er best over discussieren, maar als ik bij alles bronnen en oorzaken bij moet gaan vermelden, dan is dit forum te klein, het is trouwens al te klein voor twee mensen....;)


Trouwens, was je niet akkoord met mijn kritiek? Op wie?

Ik ging niet akkoord met enkele stellingen in uw artikel, je bekijkt alles nogal zwartgallig vind ik bv dat de verkoop van tickets voor grand prix in spa  reeds na 1 race lam ligt...

Wat betreft die andere discussies moei ik mij liever niet maar als je toch weet dat ze zo gaan reageren is het mss wijselijk om het niet te posten, een fan van het rode team (incl. ik) zullen/willen dat toch niet aanvaarden voor het zwart op wit bewezen.

Maar nogmaals een leuke column om te lezen :wink:

Luc

Ik weet anders geen reden, Razzle.
Vroeger waren de meeste tribunes al uitverkocht voor Spa zijn priority ophield te bestaan.

F1 vraagt te veel van de fans en geeft veel te weinig terug.

En die trend moet dringend doorbroken worden.
Door echte races.
Door meer inzage voor de fans.
Door betaalbaardere tickets.
Door meer actie in het weekend.

Alleen maar in ons groepje werden jaarlijks nog zo een vijftigtal tickets verbruikt in een seizoen. Nu nog geen tien meer.
En dat is niet enkel in ons groepje zo.

Races als Melbourne gaan zeker niet helpen om mensen te overtuigen om het geld, waarmee ze met de ganse familie naar Egypte op vakantie kunnen, uit te geven om met pa en ma een weekendje naar een Grand Prix te gaan.

Om die reden smeek ik Ferrari om hun team te laten racen, als de suprematie blijft aanhouden.

Dat was mijn achterliggende gedachte.

Want zoals het er nu uitziet zullen de andere teams niet al te snel het gat dicht krijgen.

Misschien wordt Maleisië al een keerpunt, de hitte....maar het kan er ook regenen....wie weet?

Maar de kracht van Ferrari in Australië was wel heel magistraal. En om dan te moeten rekenen op het weer ....het verschil was meer dan één seconde per ronde hé! Dat rij je niet zo maar dicht...

Maar goed, mijn zwartgalligheid is vorig jaar begonnen. En heeft niks te maken met het verlies van het team waaraan ik loyaal (tot het idiote aan toe) wil blijven.
Maar mijn zwartgalligheid vindt zijn oorzaak veel eer in het gebrek aan respect voor de fan.
Mosley zei onlangs nog over de ticketprijzen:(En sorry ik weet ook niet meer waar ik dal las;))
"Tickets zijn duur. Maar het is gewoon de markt die de prijzen bepaald. als nu blijkt dat de mensen wegblijven, dan moeten we iets doen, want lege tribunes zien er niet goed uit"

Waarmee hij bedoelde, lege tribunes zien er niet goed uit  op televisie.

Wij worden behandeld als een stuk decor. Simpel.

Een Belg schreef ooit een brief naar de FIA met de vraag waarom er geen afgevaardigde van de fans in de f1-commissie zit.
Nooit antwoord gekregen natuurlijk.
(Neen ik was het niet;))

Maar Bernie is al in paniek. Een seizoen als 2002 kan hij missen als kiespijn.
Dus zal ook hij wel eens binnenspringen bij todt en de zijnen...met een smeekbede?


In een vorig leven werd er eens een Belgisch kampioenschap motorcross gereden, de laatste wedstrijd. Mijn idool was al zeker van de titel, zijn grootste concurrent mocht de wedstrijd winnen. Maar ze hadden een afspraak gemaakt.
We zagen de spannendste wedstrijd in jaren. De leider veranderde zowat iedere bocht.
En de fans genoten. Wisten van niks. De kranten stonden vol.
Lovende woorden voor het motorcross. Over de strijdvaardigheid van beide racers.

Waarom niet, Jean, waarom niet. Dan nog kan Michael winnen, mag hij winnen, maar hou tenminste de schijn op.

Mijn smeekbede richting Maranello.

Want op weerstand van de andere teams moeten we niet al te snel rekenen, om strijd te laten zien.
mijn gedacht op www.eze.be

tazpas

Ok, een chagrijnig manneke met gevoel voor humor en die af en toe ook iets zinnigs te vertellen heeft? (dit was mijn laatste poging)
Is allemaal waar Luc, maar motocros vergelijken met F1? Gaat niet he, geen zulke budgetten, geen zulke reclame, niet zo wereldwijd bekeken en noem maar op. Ik heb ook nog provinciaal voetbal gezien die -tig keer spannender was dan een Juventus-Manchester, maar de fans willen nu eenmaal hun goden zien, niet een motocrossertje of een provinciaal ploegje. Maar ik zou ze ook graag zien racen hoor, alhoewel ik geloof dat RB het in het begin echt geprobeerd heeft zondag, maar dan iets moest uitvinden over remmen om de schijn te redden, Schumacher versla je zo maar niet met eenzelfde wagen, en moest me iemand vertellen dat de wagen van RB beter was of hij en dat hij echt een kans maakt om te racen tegen MS...ik zou hem natuurlijk uitlachen  8)

Luc

Ferrarimans, Taspassen...

Mik je pijlen eens op hem:
Bron :autosport website, ask nigel, 10 maart. ;)

Dear Nigel,
I recently heard your preview to the Formula 1 season on Radio Two. You spoke of the desperate desire for anybody other than Michael Schumacher to win the title this year, and I whole-heartedly agree with this. What would happen, though, if Michael were to win again this year? How damaging do you believe this would be to the sport? Would his continued dominance drive away potential fans?
Nathan Hanwell, Milton Keynes, UK

Dear Nathan,

I'm afraid that's the way I feel about it. I admire Michael tremendously - at the start of his 13th full season of F1, his commitment is still quite astonishing, as last weekend showed - but he's won the World Championship six times now (including the last four years), and I really would like to see someone else with number one on his car.

What would happen if he were to win it again this year? That would depend very much on the way it panned out. In 2003 we had a great season, with eight different winners, and when you get a year like that, you don't care very much who wins the title in the end, because competition has been healthy, and the racing good. Although Michael only edged the title last year, I had no doubts that the right man won, because he won six races, and no one else won more than two.

That says it for me, really. I have always believed the importance of the World Championship overblown - let's keep in mind that the likes of Ronnie Peterson, Gilles Villeneuve and, above all, Stirling Moss never won it - and care far more about who wins the races that comprise it.

I think it would be a pity if we get another Schumacher championship in 2004, but again I won't begrudge him if he has to fight all the way for it. What I think would be truly damaging for the sport would be something close to a repetition of 2002, when Michael won 11 of the 17
races, and the championship was over by midsummer. That drove the fans
away, because they got bored - and also infuriated by some of Ferrari's
tactics along the way, notably in Austria, where Rubens Barrichello was
ordered to cede to Schumacher on the last lap. I don't believe Ferrari
folk have any idea of how much damage was done to F1 that day.

In many ways, Formula 1 is not as healthy as it was just a few years ago, and there's no point in pretending otherwise. I'm pleased that finally - finally - moves are being made to dissipate the ridiculous 'exclusivity' which has burdened it these many years, and that attention is being to things like pits walkabouts that actually mean something – with the odd car and driver on parade. In the end, though, that only goes so far. What we need, above all else, is good motor racing.

Dat is ook wat ik voel. Sjagrijnig als geen ander!
mijn gedacht op www.eze.be