Loyaal of idioot?

Gestart door Luc, 09 maart 2004 - 11:24:52

« vorige - volgende »

Is dit leuk?

Ja?
16 (55.2%)
Neen?
13 (44.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 19 maart 2004 - 11:24:52

razzle_dazzle

Citaat van: LucZo kan je natuurlijk nog uren doorgaan.

Als we nu ook al gaan ontkennen dat Brawn vertelde dat hij Kimi zou volgen in de toekomst, voor het geval hij beschikbaar zou komen..

:roll:

Bedoel je na dit seizoen  :P  :oops:...sorry kon het even niet laten   :wink:

Bruno

Heu jongens, eenders wie de snelste ronde gereden heeft. Als je de uitslag enkel beoordeelt op een snelle ronde dan zijn we verkeerd bezig.

Je zou ALLE rondes en de omstandigheden waarin die gereden werd moeten nazien.

Zo weet ik dat er ooit ns iemand in Monaco rondenlang (extreem voorbeeld ik weet het) achter iemand gehangen heeft terwijl hijzelf best een pak snellere ronden dan de piloot voor hem gereden had.

Soms heb je een piloot (A) die 1 of 2 snelle ronden gedraaid heeft maar voor de rest van de race een pak trager was, dit terwijl een andere zijn snelste rondjes trager waren dan (A) maar voor de rest zo constant reed dat hij uiteindelijk wel de race won.

Om het nog wat simpeler te zeggen: een piloot die van 10 races er drie wint maar voor de rest niet op het podium staat kan aan het einde van het seizoen best ns achter iemand staan die constant 3e en 4e plaatsen gereden heeft.

Eens te meer: een paar snelle rondjes zeggen niets.

En dan nog: zoals anderen al gezegd hebben was het niet Barri die de snelste ronde gereden heeft. Als ik de redenering van de "snelsteronderijder" doortrek heeft dan toch de snelste rijder gewonnen. Of is het nu weer helemaal anders???

Ben ns benieuwd. :roll:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

mike

Ik ga mij hier nog eens populair maken zie. :D

Een aantal mensen zeveren en zagen er hier nu weeral over dat er geen race is zolang MS steeds voor RB eindigt. Welnu, voor mij is er geen race de dag dat MS RB moet doorlaten enkel om het gezaag over team orders te ontkennen door middel van ... een team order.

RB is een hele goede rijder. Eentje die MS kan verslaan (dat heeft hij al bewezen), en eentje die al overwinningen heeft moeten afstaan omwille van enz. Maar dat betekent volgens de regels van de logica NIET dat hij zonder meer de betere van beide is, of zelfs nog maar de gelijke. Het is NIET zo dat hij op dag X beter kon, enkel omdat hij MS toen niet actief heeft proberen voorbij gaan. Het kan ook zijn dat MS met de vingers in de neusgaten rond reed en RB op zijn tandvlees zat gewoon om te kunnen volgen BIJVOORBEELD omdat zijn wagen niet optimaal was.

Als de beide heren constant tegen elkaar racen, dan kan het nog zijn (opgelet de cijfers die volgen zijn uit de duim gezogen en dienen enkel als onderbouwing van een wiskundig/logische redening) dat MS in 85% van de gevallen met voorsprong wint, in 10% van de gevallen nipt verliest, en in 5% van de gevallen uitvalt met pech. Volgens de regels van de logica geldt NIET dat dergelijke cijfers bewijzen dat MS vanwege Ferrari "altijd moet winnen". Het kan ook zijn (opgepast, wereldschokkende hypothese op komst)... dat hij gewoon gemiddeld beter rijdt dan RB. Maar ja, dat laatste mag de de leefwereld van sommigen niet, en dus kan het volgens hen ook niet. En toch zullen de MS haters daar dan hoedanook mee moeten leren leven.

McChouffe

Citaat van: mikeIk ga mij hier nog eens populair maken zie. :D

Een aantal mensen zeveren en zagen er hier nu weeral over dat er geen race is zolang MS steeds voor RB eindigt. Welnu, voor mij is er geen race de dag dat MS RB moet doorlaten enkel om het gezaag over team orders te ontkennen door middel van ... een team order.

Waarom teamorders ontkennen? Ferrari geeft het openlijk toe, er valt dus niks meer te ontkennen.
Trouwens, zijn er tijdens de GP van Maleisië '99 geen teamorders geweest ten voordele van ene Irvine?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Luc

Natuurlijk vallen teamorders niet te ontkennen.

En straffer nog, ik kan er wonderwel al mee leven.

Maar wat ik bedoel, als (even hypothetisch als hierboven) mocht blijken dat de suprematie aanhoudt. Dat Schumacher heel binnenkort al gekroond wordt tot wereldkampioen, dan vraag ik of het mogelijk zou zijn om de kemphaan en de andere te laten racen.
Niet tegen mekaar, maar met mekaar....

Het feit dat Rubens twee keer de wereld half rond moet vliegen om de zwaarste Grand Prix van het jaar voor te bereiden is mijns inziens al weer een voorbeeld van hoe het spel gespeeld wordt in Maranello.
Hun keuze, succesvol, dat is duidelijk.

Maar waarom moet er steeds over gediscussiëerd worden, het is gewoon een feit, Ferrari trekt één kaart, van in het begin en geeft Rubens weinig tot geen kans.

Nogmaals, dat is hun manier van sport bedrijven. Hun goed recht, maar het is een feit.
En dat blijven ontkennen door een aantal Ferrarifans is minstens zo erg als het blijven doordrammen van de niet Ferrarifans.
mijn gedacht op www.eze.be

mike

Citaat van: Luc
En dat blijven ontkennen door een aantal Ferrarifans is minstens zo erg als het blijven doordrammen van de niet Ferrarifans.

Noem me een Ferrari fan die hier ontkent dat er team orders gebruikt werden, of dat MS eerste piloot is. Maar misschien is hij wel eerste piloot omdat hij effectief beter is?

Als je aan mij zou denken: lees mijn vorig bericht dan nog eens opnieuw, rustig, in alle kalmte, en met een wiskundig ingestelde geest. Dat laatste kan voor een bereopspiloot toch niet moeilijk zijn...  :)

Eric

Citaat van: mike
Citaat van: Luc
En dat blijven ontkennen door een aantal Ferrarifans is minstens zo erg als het blijven doordrammen van de niet Ferrarifans.

Noem me een Ferrari fan die hier ontkent dat er team orders gebruikt werden, of dat MS eerste piloot is. Maar misschien is hij wel eerste piloot omdat hij effectief beter is?
Als je aan mij zou denken: lees mijn vorig bericht dan nog eens opnieuw, rustig, in alle kalmte, en met een wiskundig ingestelde geest. Dat laatste kan voor een bereopspiloot toch niet moeilijk zijn...  :)

Ik ga niet verkondigen dat Rubens beter is of slechter, maar ik zou het graag eens zien moest Rubens de vrijheid krijgen.
Dat ze teamorders gebruiken bij Ferrari kan ik best een beetje begrijpen, maar ik blijf het spijtig vinden, OK Ferrari is niet het enige het enige team dat met teamorders werkt...maar zou het iets minder opvallend mogen?

Dat Ferrari één tot twee seconden sneller is dan de rest is hun fout niet, de andere teams hebben hun huiswerk niet goed gemaakt, niets meer en niets minder.
Dat is ook wat Luc wil bedoelen.

Nogmaals, Ferrari treft geen schuld dat ze snel zijn, maar ik zou ook liever hebben dat die rode bolides wat met elkaar "spelen", al was het maar schijn...zo zien we tenminste nog iets.
Wie is er mee gediend dat we een heel seizoen twee rode bolides zouden zien die, met een enorme voorsprong, treintje gaan rijden...laat ze vechten en gun de kijkers iets.

phil69

De vraag is "mist Rubens niet wat ballen?"

DerMika

Citaat van: phil69De vraag is "mist Rubens niet wat ballen?"
Een goeie vraag.

Nog een vraag is natuurlijk: zou hij zo lang bij ferrari gebleven zijn als hij wat meer ballen had getoond?"
The Dude abides

phil69

Citaat van: DerMika
Citaat van: phil69De vraag is "mist Rubens niet wat ballen?"
Een goeie vraag.

Nog een vraag is natuurlijk: zou hij zo lang bij ferrari gebleven zijn als hij wat meer ballen had getoond?"

tja,wie weet

The Iceman

Citaat van: DerMika
Citaat van: phil69De vraag is "mist Rubens niet wat ballen?"
Een goeie vraag.

Nog een vraag is natuurlijk: zou hij zo lang bij ferrari gebleven zijn als hij wat meer ballen had getoond?"
Nee, vermoed het niet !!!! Barrichello moet alleen maar doen wat hem opgedragen wordt door het team en ik vermoed dat hij al vanaf het begin wist waarvoor hij tekende, altijd tweede viool spelen !!! Mag alleen maar winnen wanneer Schumacher uitvalt of wanneer Michael niet meer in staat is om de race te winnen ( zoals in Suzuka 2003 ). Barrichello is gewoon Schumacher's hulpje sinds 2000, sorry maar zo denk ik er nog altijd over en ik vermoed dat ik niet alleen ben die er zo over denkt !!!  :D

mike

Citaat van: Snekuem
Citaat van: DerMika
Citaat van: phil69De vraag is "mist Rubens niet wat ballen?"
Een goeie vraag.

Nog een vraag is natuurlijk: zou hij zo lang bij ferrari gebleven zijn als hij wat meer ballen had getoond?"
Nee, vermoed het niet !!!! Barrichello moet alleen maar doen wat hem opgedragen wordt door het team en ik vermoed dat hij al vanaf het begin wist waarvoor hij tekende, altijd tweede viool spelen !!! Mag alleen maar winnen wanneer Schumacher uitvalt of wanneer Michael niet meer in staat is om de race te winnen ( zoals in Suzuka 2003 ). Barrichello is gewoon Schumacher's hulpje sinds 2000, sorry maar zo denk ik er nog altijd over en ik vermoed dat ik niet alleen ben die er zo over denkt !!!  :D

Inderdaad. (He iedereen, kijk eens wie er hier "inderdaad" zegt! Gaan jullie het nu EINDELIJK begrijpen????) Maar het is NIET omdat hij contractueel tweede viool moet spelen dat hij ook beter zou kunnen! In tegendeel: hij speelt volgens mij tweede viool precies OMDAT hij (net iets) minder goed is dan MS..

mike

Citaat van: eric
Ik ga niet verkondigen dat Rubens beter is of slechter, maar ik zou het graag eens zien moest Rubens de vrijheid krijgen.

En wie zegt dat je dan een verschil zou merken? Volgens mij eerlijk gezegd niet. DAAR gaat het me om. En als er geen zichtbaar verschil is, kunnen we evengoed besluiten dat hij nu misschien ook al heel hard probeert om bij te blijven maar daar gemiddeld niet goed genoeg voor is. Of dat het geval is kunnen we zonder directe toegang tot RB's hoofd NIET weten, maar dat kunnen we evenzeer NIET NIET weten. Als RB plots regelmatig gaat winnen zonder dat MS zijn motivatie kwijt is, DAN PAS mogen we conclusies trekken, anders niet..

Pas op, ik spreek niet over eenmalige evenementen zoals Silverstone 2003.. Dat was een fantastische prestatie, waar ik met waar genoegen naar gekeken heb. Maar als hij zoiets consistent kon doen, dan was hij volgens mij al lang geen tweede piloot meer.

Luc

Je kan het natuurlijk van twee kanten bekijken, Mike.

Krijgt Rubens wel de kans om 'beter' te zijn.

Als ze je tussen twee races in  even 30 uur door je strot duwen, dan ben je niet zo fit vergeleken met een tiental dagen op Pangkor.

Krijgt Rubens wel de kans om zijn ware kunnen te tonen?

Dat is de vraag.
En daar zijn twee antwoorden op. Jullie denken van wel. Wij denken van niet.

Rubens rijdt prachtige races, Silverstone 03, Oostenrijk 02, Suzuka 03, om er maar enkele te noemen. Elke keer als Schumacher iets minder presteert, of er niet bij hoort.
Maar opvallend is dat als, MS wel rijdt voor wat hij waard is, dan is Rubens tweede....of vergeet men dat hij benzine nodig heeft (Brazilië 03?!)

Ik denk dat Rubens aanmerkelijk meer zou winnen indien hij de vrijheid daartoe had. Echter, ik hoor bij het ene groepje, jij, Mike, bij het andere.

We zullen het echter nooit weten. Want zolang MS rijdt zal Rubens heen en weer gestuurd worden om bandenevaluatie te doen ;)

Ferrari's goed recht, maar laten we dan aub ophouden over de discussie of Rubens wel of niet even goed is?
Of Rubens wel of niet een kans krijgt?

Rubens heeft zijn taak binnen het team, net zoals Nigel Stepney, Ross Brawn, ....Schumacher in de best mogelijke omstandigheden aan de start en aan het einde brengen.

En weet je, het is bewezen, het werkt, want Schumacher werd vier keer wereldkampioen in de laatste vier jaar.
Dus een goede strategie, leidend tot een flashing resultaat.

Ik ben alleen blij dat niet alle teams die strategie toepassen of we zagen slechts een race tussen tien auto's.
;)
Alhoewel, nu zien we .....geen race?! :)
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

Oostenrijk, Silverstone, Hockenheim, Japan, and the list goes on and on.

Trek niet in twijfel dat Rubens Schumacher kan bij houden op een normale dag voor de Duitser.

Dit gezaag van de kinderen onder de Ferrari (moet ik zeggen Schumacher fans) komt me stilletjes aan de strot uit.

Besef dat ze bij Ferrari schrik hebben dat een rijder die ze 20 keer minder betalen, met evenwaardig materiaal Schumacher kan bijhouden, en indien hij wil kan voorbij steken.

Zeggen dat Rubens slechter is, is zeggen dat Ferrari niet voor de beste rijders kiest. barrichello zal eender waar, en op eender welk circuit altijd een betere en/of consistentere prestatie neerzetten dan Raikkonen, Alonso en Button.
Barrichello en Schumacher hebben tesamen meer ervaring dan alle vier van 'de volgende generatie' tesamen. Daar zit het verschil.

Hier komen beweren dat Barrichello slecht is, of zelfs nog niet aan het niveau van Schumacher geraakt, is de keuze van Ferrari van de afgelopen 4 jaar in twijfel trekken.

Ik denk dat ik nog nooit zo gedegouteerd ben geweest over de onkunde en de kinderachtige manier waarop andere (Shuferrari) fans hier zo hun eigen team in twijfel kunnen trekken.

Maar ja, alles voor de schumeister. Ookal is het "godslaster"*...


Een misnoegde ferrari fan