Loyaal of idioot?

Gestart door Luc, 09 maart 2004 - 11:24:52

« vorige - volgende »

Is dit leuk?

Ja?
16 (55.2%)
Neen?
13 (44.8%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 19 maart 2004 - 11:24:52

mike

Citaat van: Luc
Krijgt Rubens wel de kans om 'beter' te zijn.

Krijgt Rubens wel de kans om zijn ware kunnen te tonen?

Dat is de vraag.
En daar zijn twee antwoorden op. Jullie denken van wel. Wij denken van niet.

Bijna in de roos. Ik zeg namelijk niet zondermeer dat hij de kans wel krijgt.

Citaat van: Luc
Maar opvallend is dat als, MS wel rijdt voor wat hij waard is, dan is Rubens tweede....

Misschien is dat wel omdat MS als rijder meer waard is? :-)

Citaat van: Luc
of vergeet men dat hij benzine nodig heeft (Brazilië 03?!)

Als je echt gelooft dat Ferrari zoiets met opzet doet om RB tegen te werken en zo MS te helpen, kunnen we beter stoppen met praten, want dan ben je reddeloos verloren..

Citaat van: Luc
Ferrari's goed recht, maar laten we dan aub ophouden over de discussie of Rubens wel of niet even goed is?
Of Rubens wel of niet een kans krijgt?

Remind me: wie is er weer mee begonnen? :)

Citaat van: Luc
Ik ben alleen blij dat niet alle teams die strategie toepassen of we zagen slechts een race tussen tien auto's. ;)

Nee, dan zouden ze nog met 20 zijn. De enige plaatsen waat er geen strijd zou zijn, zijn die waar 2 teamgenoten vlak na elkaar rijden. En er zijn maar 2 teams die dat consistent voor elkaar krijgen:" Ferrari en Minardi. Tiens, raar toch dat er over die laatsten nooit polemieken zijn. Die strijden nochtans ook niet bepaald mee voor de caramellen.

Citaat van: Luc
Alhoewel, nu zien we .....geen race?! :)

Niet om de overwinning, nee. En dat is de collectieve fout van de heren in Stuttgart, Woking, enz.

FerrariMan

Iedereen denkt maar op. Wat ik zie is een goed functionerend team met succes. Piloten die elkaar en hun team blijven loven in de pers.

Alles werkt daar perfect, op dit moment toch.

Rubens heeft al vaak genoeg bewezen dat hij zijn plaats waard is. En er zijn inderdaad dagen waarop hij MS zeker aan kan, en nog meer dan dat zelfs.

Maar.

Er zijn dan ook weer dagen waarop Rubens gezellig in de achterhoede zit te racen met een Ferrari. Die zijn er afgelopen seizoen in veel mindere mate weliswaar.

Ferrari heeft sinds '96 zijn zinnen gezet op MS.
Daar gaat geen Irvine of Barrichello tegen in gaan.

En al bij al...wees eerlijk,... zou MS die titels niet gehaald hebben zonder teamorders? Inderdaad, het zou geen verschil maken. Alleen een hoofdstuk controverse minder in het grote Duitserboek ;)

Luc

Ik waardeer je opmerking, Tim.

Ik probeer hier al een dag of twee duidelijk te maken dat ik zelfs geen problemen meer heb met het Ferrari principe, all for one.

Maar zoals je, Tim, zelf stelt, het blijven ontkennen van sommigen, het blijven in twijfel trekken van Rubinho....getuigt niet echt van een objectiviteit of inzicht.

Weet je, ik heb me er bij neergelegd, de manier van werken bij Ferrari.
Mede omdat is gebleken dat andere teams gewoon niet genoeg 'motivator' zijn gebleken.
Schumacher is, en daar heb ik bijzonder veel respect voor, een uitstekende gedreven motivator gebleken.

Ik heb vorig jaar het team aanschouwt na de race in Indy en de groepsgeest heeft me getroffen.
Een groepsgevoel dat ik in geen enkel ander team heb ontdekt.
Zeker niet bij McLaren. En dat kan je doortrekken tot in het designoffice waar Mike Coughlan niet echt de goede man is gebleken. Let wel, dit is mijn gevoel, gebaseerd op dingen die ik zag.
De Newey-Oatley jaren leidden telkens tot uitstekende auto's. Coughlan's doodgeboren kind, de 18, heeft geleid tot een ander waardeloos ontwerp, de 19.
Enkel en alleen omdat de motivatie op ontdekkingstocht te gaan de designers ontomen is.

Ferrari daareentegen. Daar is gebleken dat Schumacher de perfecte motivator is, je moet het maar doen. Jaar na jaar.

Als we nu eens gewoon aanvaarden dat bij Ferrari het ganse team achter één man staat. Dan is iedereen tevreden.

En of Rubens nu wel of niet tegen warmte of jetlag kan. Doet niet terzake.
Het is geen ideale voorbereiding om heen en weer te vliegen, dat moet niemand hier beweren.
Maar het leidt wel tot een fantastisch resultaat.
En dat is wat telt.
mijn gedacht op www.eze.be

phil69

da's inderdaad hun sterkte

De ene is God
De Andere is de helpende Engel

De Duivel ontbreekt,Da's jammer
maar da's dan ook maar mijn eigen persoonlijke mening :wink:

mike

Citaat van: Tim C
Dit gezaag van de kinderen onder de Ferrari (moet ik zeggen Schumacher fans) komt me stilletjes aan de strot uit.

Aangezien we hier maar met 2 zijn, en Bruno al lang zwijgt, zal ik dat maar als een perspoonlijke aanval opnemen zeker? :)

Als redactielid kan je misschien eens in mijn verleden duiken (en dan bedoel ik ook dat van vorige fora) en zien dat ik eerst Ferrari fan ben, en dan pas MS fan.

Citaat van: Tim C
Besef dat ze bij Ferrari schrik hebben dat een rijder die ze 20 keer minder betalen, met evenwaardig materiaal Schumacher kan bijhouden, en indien hij wil kan voorbij steken.

Iedereen kan iedereen voorbijsteken. De vraag is wie dat consistent kan. En van RB heb ik nog geen bewijs gezien dat hij dat consistent kan. OK, hij mag volgens velen niet, en ik zeg zelfs NIET (*HERLEES DAT WOORD!!!!) dat dat niet zo is. Maar ik ga hier in tegenstelling tot anderen niet besluiten dat hij het wel consistent kan, enkel en alleen omdat MS op mijn zenuwen zou werken.

Citaat van: Tim C
Zeggen dat Rubens slechter is, is zeggen dat Ferrari niet voor de beste rijders kiest.

Sorry, maar geloof je die onzin nu echt? Als RB de derde beste rijder van het hele veld is, dan heeft Ferrari een goede zaak gedaan, zelfs al is er nog een betere bechikbaar. Want dat is het punt: de rijder in kwestie moet ook beshikbaar zijn.

Citaat van: Tim C
barrichello zal eender waar, en op eender welk circuit altijd een betere en/of consistentere prestatie neerzetten dan Raikkonen, Alonso en Button.

Weet je wat, ik zou je zelfs gelijk geven (enfin, als je Kimi niet vernoemd had). Maar uit  A > B en A > C volgt niets over de relatie van B en C.

Citaat van: Tim C
Hier komen beweren dat Barrichello slecht is,

Wie heeft dat gezegd? Waar? Noem naam en datum.

Citaat van: Tim C
of zelfs nog niet aan het niveau van Schumacher geraakt, is de keuze van Ferrari van de afgelopen 4 jaar in twijfel trekken.

Sorry, maar MS heeft geen tweelingbroer. En KR of JPM ook niet. Er is nog zo iets als het echte leven met al zijn vervelende constraints.

Citaat van: Tim C
Een misnoegde ferrari fan.

Dan zijn we toch al met twee.

Tim C


Alles behalve consistent rijder als je het mij vraagt. :roll:

Verder wil ik er even op wijzen dat Raikkonen na 3 F1 seizoenen, 1 pole en 1 overwinning heeft. Dus voor we een nieuwe God kiezen: Het is niet omdat je talent toont dat je het maakt. (enter fisico, heidfeld en trulli)

Op coulthard na, en die heeft er een langere carriere bij een top team opzitten, is er niemand met de ervaring van de Braziliaan die een goed rapport kan voorleggen.

Een goede Barrichello haalt het niveau van een normale schumacher (topdagen buiten beschouwing gelaten). (enter: het snelste ronde spelletje van 2002)

McChouffe

Citaat van: Tim C
Alles behalve consistent rijder als je het mij vraagt. :roll:

Wat staat er juist op dit grafiekje? De WK-punten van Rubens per seizoen?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jean Todt

Jullie snappen er niks van

Eric

Citaat van: Jean TodtJullie snappen er niks van

:?:  :?:  :?:  :?:  :?:

FerrariMan

Citaat van: phil69
De ene is God
De Andere is de helpende Engel

Mooi gezegd en 100% waar!  :wink:

Tim C

Citaat van: WebMachine
Citaat van: Tim C
Alles behalve consistent rijder als je het mij vraagt. :roll:

Wat staat er juist op dit grafiekje? De WK-punten van Rubens per seizoen?
Ja, en zoals je kan zien is z'n tijd bij Ferrari wel consistent...

McChouffe

Citaat van: Tim C
Citaat van: WebMachine
Citaat van: Tim C
Alles behalve consistent rijder als je het mij vraagt. :roll:

Wat staat er juist op dit grafiekje? De WK-punten van Rubens per seizoen?
Ja, en zoals je kan zien is z'n tijd bij Ferrari wel consistent...

Zoals je weet zijn er veranderingen doorgevoerd aan de puntentelling. Zijn de cijfers herrekend naar één systeem of is het een mix van beide?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

dat ik het niet weet, het is namelijk mijn grafiek niet...