Koenigsegg nog sneller

Gestart door McChouffe, 04 maart 2004 - 19:34:56

« vorige - volgende »

McChouffe



De kleine Zweedse sportwagenfabrikant Koenigsegg komt met een nog snellere versie van de CC8S. De supersnelle CCR schopt het tot bijna 400 km/h.

De CC8S heeft al 655pk en 750 Nm en haalt een topsnelheid van 390 km/h. De CCR heeft een maximum vermogen van maar liefst 806 pk en een maximum koppel van 920 Nm. Achterin staat dan ook een 4,7-liter V8 die extra ondersteuning krijgt van een fors bemeten kompressor. De topsnelheid zou ongeveer 395 km/h bedragen en voor de sprint vanuit stilstand naar 100 km/h zou slechts 3,2 seconden nodig zijn.
De in Genève debuterende CCR onderscheidt zich verder met aangepaste luchtinlaten aan de voorzijde, anders gevormde koplampen en een gewijzigde stilering voor de achterzijde. Om de grote kracht in toom te houden worden fors bemeten remschijven gemonteerd. De CCR moet bij 100 km/h in staat zijn in slechts 31 meter tot stilstand te komen. De 4,19 meter lange en 1180 kg zware auto staat op voor op 19-inch wielen met banden in de maat 255/35, achter wordt 20-inch gemonteerd met banden in de maat 335/30.
Achterop de CCR is de afbeelding van een spookje afgebeeld. Dit is het symbool van het eerste Zweedse straaljager-eenheid. Sinds de fabriek vorig jaar tot de grond toe is afgebrand is deelt Koenigsegg fabriekruimte met een straaljagerfabrikant.

Bron: Autoweek.nl





Dit is echt een fantastische wagen!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkie

*kwijlt* WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUW  :wink:

MS Fan

151 Pk en 170Nm meer en dan maar 5km/h harder kunnen  :?
Wel een geweldig machien  :twisted:
A sick mind is a true delight ...

Raikkie

Citaat van: MS Fan151 Pk en 170Nm meer en dan maar 5km/h harder kunnen  :?
Wel een geweldig machien  :twisted:
Nog niet tevreden ?  :shock:

Lender

:shock:  :shock:  :shock:  
*lender roept om zijn zakgeld*

:lol:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Mikacouli

Dit is pas echt een staaltje kunst. :shock:  :shock:

MS Fan

Citaat van: Raikkie
Citaat van: MS Fan151 Pk en 170Nm meer en dan maar 5km/h harder kunnen  :?
Wel een geweldig machien  :twisted:
Nog niet tevreden ?  :shock:

Ik zou al tevreden zijn met dat andere model ;). Ik bedoel dat ik niet zoveel Pk en koppel meer moet hebben om dan 5km/h harder te gaan...
A sick mind is a true delight ...

Racegirl

RAAAAAAAAAAAAAAAAAUW!

Ziet er best wel 'lekker' uit  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.