Opvolger Mclaren f1 (?) maar nu met Mercedes!!!!

Gestart door Roel, 31 maart 2004 - 11:46:05

« vorige - volgende »

Roel

Das Auto soll eben ein echter Sportwagen werden und deutlich unterhalb des SLR positioniert sein. Wo der SLR neben Kraft auch auf Komfort setzt, soll sich das neue Auto auf die klassischen Tugenden eines reinrassigen Sportwagens reduzieren. Damit stellt sich Mercedes endlich dem Kampf gegen Autos wie dem Audi Le Mans oder dem Lamborghini Gallardo. Auf den Markt kommt der neue Mercedes McLaren Super-Sportwagen allerdings frühestens 2006.

het is Duits, maar hetis niet zo moeilijk om te begrijpen, maar eigenlijk maakt het niet uit wat daar staat: kijk en geniet gewoon van deze foto. Het beste aan heel dit verhaal is dat ze het comfort gaan 'vergeten' en gewoon een mega racemachine zullen bouwen, toch iets om de Mclaren-Mercedes fans te troosten!












[/img]
God save Mclaren

Ruud

Ziet er al beter uit als de SLR. Maar die ster in de neus staat niet bij die auto.

Eric

Ziet er allesbehalve slecht uit, maar Ruud zei het al...die ster...die mag van mij erop, maar dan wel subtieler :wink:

unknown


McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Kwijl, kwijl, kwijl. Een van de mooiste wagens ooit gemaakt. :P

Roughneck

Wat een slechte fotoshop. Neus van de SLR, dak van de Zonda en achterkant van de Carrera GT/Cadillac.

Er komt een opvolger van de Mclaren F1, maar ten vroegste pas in 2007:

Hier het artikel daarover:

Zal Woking het nieuwe Maranello worden?

Sterke geruchten lopen als een vuurtje over de toekomst van Mclaren. Mercedes denkt er hevig aan om de resterende 60 % van Mclaren op te kopen. Met het doel Mclaren in een Ferrari - killing mood te brengen. (schrijverlijke vrijheid  )

De resterende 60 % is vandaag in handen van Ron Dennis en de TAG Group. Mercedes is een onderneming die graag de touwtjes in handen heeft en als Mercedes Illmor in 2005 helemaal zal verwerven, is de link met de resterende 60 % van Mclaren niet moeilijk te zoeken.

Ferrari produceert vandaag 3500 auto's per jaar, met 3 modellen. Mclaren wil hetzelfde realiseren vanaf 2007.

Hoe gaan ze dit aanpakken. Door een nieuw geheim plan dat nu ter discussie ligt bij Mclaren en bij Mercedes.

1. De Mclaren F3 (codenaam)

Dit zal Mclaren's antwoord worden op de 360 Modena en andere vergelijkbare sportwagens. The "entry-level" Mclaren...
Deze Mclaren zal over een atmosferische V10 beschikken, in de minst getunede vorm, maar zal nog steeds over 425 pk beschikken. Evenveel als de huidige Modena. Spyder versie is ook een optie. De geschatte prijs is een 105 000 Britse ponden. Geschat volume van 2500 exemplaren.

2. De Mclaren F2(codenaam)

Een grote coupé, vergelijkbaar met de 456 GT van Ferrari. Wederom een V10 met een power output van ong. 550 pk.
Concept van een 2 + 2. Geen rasechte sportwagen, maar eerder een Grand Sports Tourer met verschrikkelijke acceleraties. Geschat volume van 750 exemplaren tegen een prijs van 140 000 Britse ponden.

3. De Mclaren F1

Dit zal het antwoord worden op de Enzo. Een nieuwe Mclaren supercar, opvolger van de legendarische Mclaren F1. Doelstelling is om simpelweg beter te doen dan de Enzo.
Ook deze F1 beschikt over een V10, maar eentje waar het toerentalbereikt piekt bij 10 000 rpm. Power output moet minstens evenveel, zoniet meer zijn dan de Enzo's 650 pk.
Een geschatte hoeveelheid van 250 exemplaren staat op stapel, tegen een prijs van 525 000 Britse ponden.

Dat belooft... Is het zo gek dat Mclaren mikt op Ferrari? Helemaal niet, Ferrari is momenteel één van de meest winstgevende constructeurs van Europa, met maar een productie aantal van 3500 auto's.
Geruchten gaan ook de ronde dat Mercedes Mclaren wil bijstaan, omwille van de budgettaire problemen van de SLR (Mclaren had niet alle technische oplossing voor de SLR voorhanden, waardoor de leveringen met 6 maanden zijn vertraagd, Mercedes zou al geen herhaling van de SLR willen...)

Het is een enorm plan, wat niet zou mogelijk zijn dankzij eenzelfde basis voor alle modellen. Alle modellen zouden beschikken over een carbonfibre chassis en panelen. Electronische componenten zouden ook gedeeld worden, transmissie en motor ook. Maar natuurlijk met verschillen tussen de modellen. De looks zullen natuurlijk ook verschillen.

De motor is nu onder ontwikkeling bij Mercedes met codenaam M 274 LA, nu een 4.5L, twin turbo V10 met 394 pk. De 2 + 2 zou een 5.0 versie van de V10 krijgen en de F1 een nog zwaarder versie zien...

Ik ben alvast heel erg, maar dan ook heel erg benieuwd.

Bron: Car Magazine, samenvatting ikzelf.
Roughneck

Eric

Ik ben ook benieuwd...spijtig genoeg zal het voor ons bij dromen blijven :(  :wink:

unknown

Voor mclaren zal dat heel hard werken. Ze zijn nog veel jonger dan Ferrari en zullen dan zeer hard moeten werken om op een veel kortere periode hetzelfde te bereiken. Iig, het is zeer ambitieus dat ze het willen bereiken, maar ze zullen moeten oppassen dat ze zich niet vergalloperen en dan vooral voor hun F1divisie, die mag er niet onder lijden.

En ze willen zo precies niet afwijken van de V10, net zoals Enzo niet wilde wijken van de V12. En twin turbo, waarom niet met ne gewone atmosferische; maar dan zullen ze met hun V10 niet geraken aan de Enzo.

Roughneck

Citaat van: unknownVoor mclaren zal dat heel hard werken. Ze zijn nog veel jonger dan Ferrari en zullen dan zeer hard moeten werken om op een veel kortere periode hetzelfde te bereiken. Iig, het is zeer ambitieus dat ze het willen bereiken, maar ze zullen moeten oppassen dat ze zich niet vergalloperen en dan vooral voor hun F1divisie, die mag er niet onder lijden.

En ze willen zo precies niet afwijken van de V10, net zoals Enzo niet wilde wijken van de V12. En twin turbo, waarom niet met ne gewone atmosferische; maar dan zullen ze met hun V10 niet geraken aan de Enzo.

Waarom zou, stel dat Mclaren met een atmo. V10 komt, niet raken aan de V12 van Ferrari? Omdat een V12 2 cilinders meer heeft? Een V10 kan evenveel/meer vermogen leveren als een V12, ligt maar waar je doelstellingen liggen. En waar zie jij dat het om een twin turbo V10 gaat?

De Enzo is een absolute supercar, maar onverslaanbaar is ie zeker niet. Op circuit is hij uitstekend, maar voor op de openbare weg wordt ie overschaduwd door zijn voorgangers.
Roughneck

unknown

Citaat van: Roughneck
Citaat van: unknownVoor mclaren zal dat heel hard werken. Ze zijn nog veel jonger dan Ferrari en zullen dan zeer hard moeten werken om op een veel kortere periode hetzelfde te bereiken. Iig, het is zeer ambitieus dat ze het willen bereiken, maar ze zullen moeten oppassen dat ze zich niet vergalloperen en dan vooral voor hun F1divisie, die mag er niet onder lijden.

En ze willen zo precies niet afwijken van de V10, net zoals Enzo niet wilde wijken van de V12. En twin turbo, waarom niet met ne gewone atmosferische; maar dan zullen ze met hun V10 niet geraken aan de Enzo.

Waarom zou, stel dat Mclaren met een atmo. V10 komt, niet raken aan de V12 van Ferrari? Omdat een V12 2 cilinders meer heeft? Een V10 kan evenveel/meer vermogen leveren als een V12, ligt maar waar je doelstellingen liggen. En waar zie jij dat het om een twin turbo V10 gaat?

De Enzo is een absolute supercar, maar onverslaanbaar is ie zeker niet. Op circuit is hij uitstekend, maar voor op de openbare weg wordt ie overschaduwd door zijn voorgangers.
Tuurlijk kunnen ze met ne V10 meer pk's halen dan een V12, als je de inhoud maar groot genoeg maakt. Maar hoeveel liter die zal halen voor de F1 zeg je niet, of is mss nog niet bekend.
En k vermoed als ze bij de F3 ne 4,5l twinturbo gebruiken, voor de F2 ne 5,0l wsl twinturbo en volgens mij dan ook wel voor de F1.

Roughneck

Citaat van: unknown
Citaat van: Roughneck
Citaat van: unknownVoor mclaren zal dat heel hard werken. Ze zijn nog veel jonger dan Ferrari en zullen dan zeer hard moeten werken om op een veel kortere periode hetzelfde te bereiken. Iig, het is zeer ambitieus dat ze het willen bereiken, maar ze zullen moeten oppassen dat ze zich niet vergalloperen en dan vooral voor hun F1divisie, die mag er niet onder lijden.

En ze willen zo precies niet afwijken van de V10, net zoals Enzo niet wilde wijken van de V12. En twin turbo, waarom niet met ne gewone atmosferische; maar dan zullen ze met hun V10 niet geraken aan de Enzo.

Waarom zou, stel dat Mclaren met een atmo. V10 komt, niet raken aan de V12 van Ferrari? Omdat een V12 2 cilinders meer heeft? Een V10 kan evenveel/meer vermogen leveren als een V12, ligt maar waar je doelstellingen liggen. En waar zie jij dat het om een twin turbo V10 gaat?

De Enzo is een absolute supercar, maar onverslaanbaar is ie zeker niet. Op circuit is hij uitstekend, maar voor op de openbare weg wordt ie overschaduwd door zijn voorgangers.
Tuurlijk kunnen ze met ne V10 meer pk's halen dan een V12, als je de inhoud maar groot genoeg maakt. Maar hoeveel liter die zal halen voor de F1 zeg je niet, of is mss nog niet bekend.
En k vermoed als ze bij de F3 ne 4,5l twinturbo gebruiken, voor de F2 ne 5,0l wsl twinturbo en volgens mij dan ook wel voor de F1.

Qua cilinderinhoud durf ik nog niks te zeggen. Je kan wel juist zitten voor je F3. Maar ik denk dat men voor de hogere modellen toch atmosferisch gaat. En als mijn vermoeden juist is, wilt men vermogens halen bij de F1 door toerentallen en niet turbo's. Een redline die pas begint bij 10000 rpm voor een 5.0 V10, dat zou niet niks zijn...
Roughneck


Anonymous

Citaat van: RoughneckSterke geruchten lopen als een vuurtje over de toekomst van Mclaren.

Grapjas.  8)

Bart VD

Oops, vergeten in te loggen.  Die guest hierboven was ondergetekende.  Bij deze trouwens de eerste tests met de nieuwe McLaren:

This space for rent