Dutroux dood?

Gestart door Martin, 26 februari 2004 - 22:12:01

« vorige - volgende »

Meerderheid Belgen willen Dutroux dood.

Eens
21 (60%)
Oneens
14 (40%)

Totaal aantal stemmen: 28

Poll gesloten: 26 februari 2004 - 22:12:01

McChouffe

Ik vind dat sommige mensen hier wel extreme straffen voorstellen. Beetje beangstigend...

Moeten we mensen misschien terug gaan martelen voor bekentenissen? En procedure zal geen jaren meer duren. Binnen een week kan je wel iemand laten bekennen, proces voeren en ter dood veroordelen. Snel, goedkoop en effectief...

Of iemand die steelt, zijn/haar hand afhakken. Heel effectief, zeker als hij/zij het nog een 2e keer doet...

Bloedwraak is misschien ook niet zo slecht. Goedkoop voor de gemeenschap en efficiënt...

Het verdwijnen van een dictator die zijn vijanden mishandelt, juichen we toe. Maar onze vijanden wensen we hetzelfde toe (misschien niet 100% een correcte vergelijking, maar denk er eens even over na).

Voor diegenen die 30 jaar een korte periode vinden. Hoe zou jij je voelen als je 30 jaar in je kamer zou opgesloten worden?
Extra voor de studenten: hoe lang kan jij jezelf tijdens de blok thuis opsluiten zonder de muren op te lopen? De meesten hunkeren na een maand al naar vakantie en 'de vrijheid'. Beeld je in ... 30 jaar...

Nogmaals, wat Dutroux gedaan heeft, kan niet door de beugel. Is onmenselijk.
Maar met mensen straffen mag niet lichtzinnig omgesprongen worden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

KVDracer

Citaat van: Martin
Citaat van: viperke82vroeger (en soms nu nog) vonden de mensen holebi's smerige en vuile mensen, het was een schande om dat te zijn. maar nu is dat veel beter geworden. binnen een aantal jaren zal het misschien ook zo zijn voor pedofielen. ik vind dat je iemand niet moet veroordelen voor zijn sexuele voorkeur.

ik zeg niet dat dutroux niet gestraft moet worden. maar hij moet enkel gestraft worden voor ontvoering en verkrachting en moord.

Ik heb hier wat losgemaakt als Nederlander.
Had het eerder van een Belg verwacht.

Maar wat is in hemelsnaam een 'holebi' :?:  :?:
Nog nooit van gehoord :!:  :!:

Holebi staat voor:
ho=homo
le=lesbienne
bi=bisexueel.

KVDracer

Citaat van: WebMachineIk vind dat sommige mensen hier wel extreme straffen voorstellen. Beetje beangstigend...

Moeten we mensen misschien terug gaan martelen voor bekentenissen? En procedure zal geen jaren meer duren. Binnen een week kan je wel iemand laten bekennen, proces voeren en ter dood veroordelen. Snel, goedkoop en effectief...

Of iemand die steelt, zijn/haar hand afhakken. Heel effectief, zeker als hij/zij het nog een 2e keer doet...

Bloedwraak is misschien ook niet zo slecht. Goedkoop voor de gemeenschap en efficiënt...

Het verdwijnen van een dictator die zijn vijanden mishandelt, juichen we toe. Maar onze vijanden wensen we hetzelfde toe (misschien niet 100% een correcte vergelijking, maar denk er eens even over na).

Voor diegenen die 30 jaar een korte periode vinden. Hoe zou jij je voelen als je 30 jaar in je kamer zou opgesloten worden?
Extra voor de studenten: hoe lang kan jij jezelf tijdens de blok thuis opsluiten zonder de muren op te lopen? De meesten hunkeren na een maand al naar vakantie en 'de vrijheid'. Beeld je in ... 30 jaar...

Nogmaals, wat Dutroux gedaan heeft, kan niet door de beugel. Is onmenselijk.
Maar met mensen straffen mag niet lichtzinnig omgesprongen worden.

Zoals jij het hier stelt is het wel cru. Maar voor mensen zoals Dutroux is geen enkele straf zwaar genoeg. Hij heeft nu een beter leven dan veel andere en bravere belgen. Wij gaan werken voor hem, hij heeft een dak boven zijn hoofd, hij heeft gratis TV, Canal+. Allemaal dingen waar er zovelen zitten van te dromen.

Maar hoe zijn An&Eefje aan hun einde gekomen. Hoe zijn zoveel andere meisjes gestorven en in welke omstandigheden hebben ze daar geleefd. Stel je voor dat jij een meisje bent en iedere keer je je gaat douchen of naar het toilet gaat gaat er zo een perverte vent mee. En dan zouden wij compassie moeten hebben? We zouden hem levend moeten villen, at hij die pijnen ook eens kent. Een pijnlijke en langzame dood, dat verdient hij en wees er maar zeker van dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als ik al velen hun reactie gehoord heb op mijn werk en in mijn vriendenkring.

Doefie

Citaat van: MartinMaar wat is in hemelsnaam een 'holebi' :?:  :?:
Nog nooit van gehoord :!:  :!:

Da meent ge niet  :shock:  :shock:  ?

Homo, Lesbisch, Bisexueel...

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: MartinMaar wat is in hemelsnaam een 'holebi' :?:  :?:
Nog nooit van gehoord :!:  :!:

Da meent ge niet  :shock:  :shock:  ?

Homo, Lesbisch, Bisexueel...

check post KVDracer.
CitaatHolebi staat voor:
ho=homo
le=lesbienne
bi=bisexueel.

:wink:  :wink:

FF

ik ben tegen de doodstraf.
het is soms moeilijk om het te zijn, maar toch ben ik er tegen...

het is trouwens allemaal zo hypocriet als wat : iedere godsdienst is tegen doodslag ; maar de godsdienstige landen (moslimwereld, katholieke usa) zijn wel voor doodstraf.

dat ze maar braden bij in hun godsdienstige hel.

ik ben niet gelovig of zo, maar soms vind ik mezelf toch ethischer dan de meeste gelovigen  :?  (hoeveel van de mensen hier zijn ook niet katholiek?? ik dacht zelfs dat sommigen hier les gaven in katholieke scholen??)
ik wil hier niet beginnen he, maar ik deel de mening van eric en webmachine
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Doefie

Waarom bejuicht hier zo goed als iedereen de doodstraf ? Is het echt zo leuk om een mensenleven weg te nemen, terwijl hij toch al zolang vastzit ? Terwijl hij toch niks mis meer kan doen ? Moet hij daarom dood ? Ik keur het absoluut niet wat hij gedaan heeft, integendeel zelfs, maar moet hij daarom dood ? Ik vind van niet. Elke mens heeft recht om te leven, wat hij ook gedaan heeft...


Citaat van: Mikacouli
Citaat van: DoefieF1
Citaat van: MartinMaar wat is in hemelsnaam een 'holebi' :?:  :?:
Nog nooit van gehoord :!:  :!:

Da meent ge niet  :shock:  :shock:  ?

Homo, Lesbisch, Bisexueel...

check post KVDracer.
CitaatHolebi staat voor:
ho=homo
le=lesbienne
bi=bisexueel.

:wink:  :wink:

Hadden het waarschijnlijk tegelijkertijd gepost... :wink:

Ce

De doodstraf vind ik er nét over.
Ik wil niet verkondigen dat Dutroux voor zijn daden de doodstraf niet zou verdienen, maar ik vind de doodstraf net iets té "definitief".

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk durf ik beweren dat er in het verleden al mensen veroordeeld zijn tot de doodstraf (die dan ook effectief werd uitgevoerd), die na enkele jaren onschuldig bleken te zijn.
Moeilijk om dan nog te zeggen : "Meneer u mag naar huis".
Zulke "uitzonderingsmaatregelen",zoals de doodstraf, bij gerechtelijke zaken kunnen volgens mij niet. Iedereen gelijk voor de wet.

p.s.: levenslange EENZAME opsluiting vind ik wel aanvaardbaar (misschien muzikaal begeleid door een constant lekkende kraan  :wink: ).
Supporting K.S.T.V.V. since 1982

Tim C

Citaat van: KVDracerZoals jij het hier stelt is het wel cru. Maar voor mensen zoals Dutroux is geen enkele straf zwaar genoeg. Hij heeft nu een beter leven dan veel andere en bravere belgen. Wij gaan werken voor hem, hij heeft een dak boven zijn hoofd, hij heeft gratis TV, Canal+. Allemaal dingen waar er zovelen zitten van te dromen.
klopt perfect, en hij heeft nog het extra plezier van om de vijf minuten wakker gemaakt te worden met de vraag: "leef je nog, 't is voor uw showproces".

CitaatWe zouden hem levend moeten villen, at hij die pijnen ook eens kent. Een pijnlijke en langzame dood, dat verdient hij en wees er maar zeker van dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als ik al velen hun reactie gehoord heb op mijn werk en in mijn vriendenkring.
Beeld je nu eens in dat dit wet wordt, en dat jij vals beschuldigt wordt van een misdaad. Volgens deze regels mag de politie jou martelen om een verklaring te krijgen, vervolgens wordt je op twee dagen tijd veroordeelt om te sterven. Er bestaan mensen die onschuldig zitten voor zware feiten, moeten die enkelingen dan sterven voor de bloadlust van het volk?

het is shockend hoe dezelfde mensen op 5 minuten tijd de woorden "Saddam is slecht, en Dutroux verdient een trage dood" in de mond durven nemen. Van een contradictie intermis gesproken.
De visie van mensen die een trage dood eisen voor Dutroux is zo beperkt, om het woord oerdom niet in de mond te nemen, dat het me angst aanjaagt.

Dit is hetzelfde scenario dat momenteel in de VS bezig is, waar de religieuze leiders van het land een wet proberen door te jagen, dat voor het eerst in de lange geschiedenis van het land, vrijheden voor een bepaalde groep mensen beperkt. Ze doen daar net hetzelfde als landen als Iran, Irak, Afhganistan, Soedan, etc etc. Enkel moeten we daar het woordje Islamitisch Regime vervangen door Christelijk...

Martin

In de USA zijn de afgelopen twee jaar al zeker drie mensen die in de 'death row' zaten vrijgelaten.
Nieuw DNA onderzoek heeft aangetoont dat het niet daders konden zijn.
Dat onderzoek kan ook een dag te laat komen.
En dan ben je dood.

Ben je voor 100% schulig mag de doodstraf.
Een dag in de gevangenis kost de staat minimaal € 150,-.
Reken eens na wat 40 jaar gaat kosten voor de belasting betaler.

Jasper

Citaat van: MartinIn de USA zijn de afgelopen twee jaar al zeker drie mensen die in de 'death row' zaten vrijgelaten.
Nieuw DNA onderzoek heeft aangetoont dat het niet daders konden zijn.
Dat onderzoek kan ook een dag te laat komen.
En dan ben je dood.

Ben je voor 100% schulig mag de doodstraf.
Een dag in de gevangenis kost de staat minimaal € 150,-.
Reken eens na wat 40 jaar gaat kosten voor de belasting betaler.
Met 5.000.000 belastingbetalende Belgen (ruwe schatting), kost dat 44 cent per persoon, over die gehele 40 jaar. Echt om van dood te vallen...

FF

Citaat van: Martin
Ben je voor 100% schulig mag de doodstraf.
Een dag in de gevangenis kost de staat minimaal € 150,-.
Reken eens na wat 40 jaar gaat kosten voor de belasting betaler.

natuurlijk, maar we leven toch in een maatschappij waarop ethische principes primeren op economische??

(alhoewel je daar veel vragen kan bij beginnen stellen de laatste tien jaar)
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

KVDracer

Citaat van: Tim C
Citaat van: KVDracerZoals jij het hier stelt is het wel cru. Maar voor mensen zoals Dutroux is geen enkele straf zwaar genoeg. Hij heeft nu een beter leven dan veel andere en bravere belgen. Wij gaan werken voor hem, hij heeft een dak boven zijn hoofd, hij heeft gratis TV, Canal+. Allemaal dingen waar er zovelen zitten van te dromen.
klopt perfect, en hij heeft nog het extra plezier van om de vijf minuten wakker gemaakt te worden met de vraag: "leef je nog, 't is voor uw showproces".

CitaatWe zouden hem levend moeten villen, at hij die pijnen ook eens kent. Een pijnlijke en langzame dood, dat verdient hij en wees er maar zeker van dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als ik al velen hun reactie gehoord heb op mijn werk en in mijn vriendenkring.
Beeld je nu eens in dat dit wet wordt, en dat jij vals beschuldigt wordt van een misdaad. Volgens deze regels mag de politie jou martelen om een verklaring te krijgen, vervolgens wordt je op twee dagen tijd veroordeelt om te sterven. Er bestaan mensen die onschuldig zitten voor zware feiten, moeten die enkelingen dan sterven voor de bloadlust van het volk?

Ik heb toch niet gezegd dat de doodstraf terug voor iedereen ingevoerd moet worden. Maar voor mensen zoals Dutroux. Want wie twijfelt er hier nog aan zijn schuld. Bij hem ben je echt zeker dat hij zeker en vast medeplichtig is. En ik ben niet oerdom en ik ben mij zeker van de gavern bewust die de invoer van de doodstraf met zich meebrengen. Maar voor iemand als Dutroux heb ik er niets op tegen.

Tim C

Perfect, dan doe ik er vanaf nu alles aan om aan de macht te komen, en dan speciale wetten in het leven roepen om jou leven zo miserabel mogelijk te maken. Onrealistisch, maar het is wel wat jij voorstelt...

Het feit dat er een wet Dutroux bestaat in dit land is voor mij al een zware inbreuk op de democratie....

Alan Blues

Toch gek dat zijn proces nog niet begonnen is en dat hij hier al ter dood is veroordeeld.  :shock:  :shock:  :shock:

Uiteraard twijfel ik niet aan zijn schuld. Hij heeft al enkele zaken bekend en zal andere zaken in de schoenen van anderen willen schuiven.

Maar de doodstraf is iets uit de middeleeuwen. Als we ons een 'beschaafd' volk noemen, kunnen we toch niet hetzelfde doen als wat de veroordeelde heeft gedaan?

Sluit hem maar op voor de rest van zijn dagen. Laat hem eens bezinnen over zijn wandaden.

Freddy Horion wou ook vervroegd vrijkomen na 25 jaar (of zo). Het is hem ook niet gelukt. Hij had een hele familie uitgemoord. Dus, wees gerust dat Dutroux ook in de cel blijft.

Ik vind het echt verrassend dat er hier zo veel mensen zijn met zo'n wrede gedachten...  :?  :?  :?  :?