Lamborghini Murciélago Roadster

Gestart door Martin, 25 februari 2004 - 20:24:37

« vorige - volgende »

Martin

Lamborghini zet de traditie van exclusieve, ópen sportwagens voort door op de komende Autosalon van Genève voor de allereerste keer de Murciélago Roadster te presenteren. De sportwagen volgt in de historie van het merk na onder andere de 350 GTS, Miura Roadster en de Diablo Roadster.



De open Murciélago werd reeds in conceptvorm tijdens de 2003 NAIAS-autoshow in Detroit gepresenteerd. Volgens de fabrikant waren toen de reacties zo positief dat men in Sant'Agata Bolognese niets anders kon doen dan tot productie over te gaan. De sportwagenfabrikant plant bovendien ook een open versie van de Gallardo.



In de tweede helft van 2004 start de productie en levert Lamborghini de extra variant uit. Er wordt niet gesproken over een gelimiteerde productie.

McChouffe

In één woord: prachtig (ook de 'gewone' Murciélago trouwens)  :o

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric


pieterd

Een enorm prachtige wagen. Won ik maar de Lotto ...

McChouffe

De Gallardo is trouwens ook zo'n prachtig ding


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ramses

Aha, mijn nieuwe bedrijfswagen 8)

...en toen werd ik wakker :?

Lender

www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Roel

Lamborghini: ik vind ze toch net iets meer hebben dan Ferrari...

murcielago is echt een beest van een wagen, zoals de naam trouwens! Die Lambo's ademen gewoon power uit, Ferrari vind ik meer een 'cruise' wagentjes, voor in de zomer rustig een toertje te doen :-p

Lamborghini, die wagens moet je gewoon laten brullen, zeker die twaalf cilinder in de Murc... zou ik toch doen moest ik er ééntje hebben :-)
God save Mclaren

unknown

Citaat van: RoelLamborghini: ik vind ze toch net iets meer hebben dan Ferrari...
Bij ist omgekeerd. De oude Lambo's waren vele schoner dan de laatste generaties. Dat ze Pininfarina es een design laten maken, dit vind ik niet schoon. Prestaties daarentegen, daar zijn bij Lambo wel redelijk sterk in.

Roel

Citaat van: unknown
Citaat van: RoelLamborghini: ik vind ze toch net iets meer hebben dan Ferrari...
Bij ist omgekeerd. De oude Lambo's waren vele schoner dan de laatste generaties. Dat ze Pininfarina es een design laten maken, dit vind ik niet schoon. Prestaties daarentegen, daar zijn bij Lambo wel redelijk sterk in.

De Murc en de Gallardo zijn trouwens allebei getekend door een Belg, Luc Donkerwolcke, dus we mogen best trots zijn op die bloedmooie wagens.

Ik ben ook fan van Pinifarina, maar dat is nu net Lamborghini: alles behalve Pininfarina (toch de laatste twee). Van de vroegere Lambo's is de Miura een absolute schoonheid, de Diablo valt nog mee, maar die Countach vind ik oerlelijk. Naar het schijnt heeft Lamborghini zelfs ooit eens een jeep gebouwd?
God save Mclaren

Martin

Citaat van: Roel
Citaat van: unknown
Citaat van: RoelLamborghini: ik vind ze toch net iets meer hebben dan Ferrari...
Bij ist omgekeerd. De oude Lambo's waren vele schoner dan de laatste generaties. Dat ze Pininfarina es een design laten maken, dit vind ik niet schoon. Prestaties daarentegen, daar zijn bij Lambo wel redelijk sterk in.

De Murc en de Gallardo zijn trouwens allebei getekend door een Belg, Luc Donkerwolcke, dus we mogen best trots zijn op die bloedmooie wagens.

Ik ben ook fan van Pinifarina, maar dat is nu net Lamborghini: alles behalve Pininfarina (toch de laatste twee). Van de vroegere Lambo's is de Miura een absolute schoonheid, de Diablo valt nog mee, maar die Countach vind ik oerlelijk. Naar het schijnt heeft Lamborghini zelfs ooit eens een jeep gebouwd?

Dat klopt, hier is ie. De LM002.

De Lamborghini LM002 was een vierdeurs terreinwagen met vier schitterende lederen zetels binnenin die gescheiden werden door een grote middenconsole, theoretisch konden zelfs nog zes mensen extra achterin de LM002 plaatsnemen, maar met zo'n 450 pk vermogen zou ik liever niet daar zitten bij snelheden van bijna 200 Km/u.
Deze V12 was gebasseerd op de vierkleppen versie van het Countach motorblok, maar nu met special luchtfilters om het rijden in de woestijn mogelijk te maken. Ook werden de benzineleidingen van special filters voorzien om eventuele onzuiverheden weg te filteren.
Pirelli had zelfs speciale banden ontwikkeld voor de LM002, de Pirelli Scorpion, een band die een uiterst goede wegligging moest garanderen op de weg en op onverharde oppervlaktes.

De meeste van deze LM's werden natuurlijk door Oosterse klanten aangekocht, maar ook de Verenigde Staten was een vrij belangrijke markt voor deze machtige wagens, de laatste 60 LM's waren dan ook speciale LM Americana modellen, met lichtmetalen velgen en chrome bumpers. Tijdens de laatste produktiejaren werden ook de Weber carburators vervangen door een benzine injectie.


Roel

Als dat niet uitpakken is, een Lamborghini terreinwagen! Nu hebben ze toch letterlijk iets meer dan Ferrari  :P
God save Mclaren

Martin

Citaat van: RoelAls dat niet uitpakken is, een Lamborghini terreinwagen! Nu hebben ze toch letterlijk iets meer dan Ferrari  :P

Nog wat plaatjes.

LM002 (301 Made 1986-93)









De opvolger die er nooit is gekomen. De LM003.