Fonkelnieuwe Audi A6.

Gestart door Martin, 17 februari 2004 - 07:19:49

« vorige - volgende »

Martin

Met veel tromgeroffel heeft Audi maandagavond in Berlijn het doek van de fonkelnieuwe A6 getrokken. De luxe vierdeurs sedan, met opvallende 'singleframe' grille en heldere koplampen, wordt in mei leverbaar met drie verschillende benzinemotoren en in twee dieselversies.



De nieuwe Audi A6 heeft niet alleen een stijlvol en uiterst gedistingeerd design, maar is ook groter geworden. Hij heeft nu een lengte van 4,92 meter (+12,5 cm), is 1,86 meter breed (+5 cm) en 1,46 meter hoog (+1 cm). De wielbasis is toegenomen tot maar liefst 2,84 meter (+8,4 cm), waardoor Audi vanzelfsprekend nóg meer binnenruimte claimt. De kofferruimte is astronomisch groot en meet 546 liter. Daarbij maakt het niet uit of de auto beschikt over voor- of vierwielaandrijving (Quattro).



Onder de motorkap van de nieuwe A6 komen op benzinegebied vooralsnog een 4,2 liter V8 (335 pk/420 Nm), een spiksplinternieuwe 3.2 V6 FSI (255 pk/330 Nm) met directe benzine-inspuiting of een 2,4 liter zescilinder met 177 pk/230 Nm. Op dieselgebied is er keuze uit de 3.0 TDI V6 (225 pk/450 Nm) of de 2.0 TDI viercilinder met 140 pk/320 Nm. Afhankelijk van de motor is een handgeschakelde versnellingsbak, zestraps tiptronic automaat of Audi's perfect werkende 'Multitronic' continu variabele bak met dit keer zeven geprogrameerde verzetten standaard of leverbaar.



Het technische lijstje meldt verder een onafhankelijk uitgevoerde voor- en achterwielophanging, snelheidsafhankelijke bekrachtigde besturing, een elektronische parkeerrem en standaard licht- en regensensors. Optioneel zijn items als luchtvering, bandenspanningscontrolesysteem, adaptieve bochtverlichting (meedraaiend in bochten) en radargestuurde automatische afstandsregeling (2005). De prijs van de nieuwe Audi A6 is momenteel nog niet bekend.




Mikacouli

Audi blijft een van mijn favorieten.Mijn leven zal niet over zijn vooraleer ik een Audi in m'n bezit heb gehad.Prachtige wagen alweer.

BugsBunny

Bwa ik weet het niet hoor, dat doorgelopen radiatorrooster is toch niet het toonbeeld van schoonheid.  :?
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Roel

Ik vind persoonlijk die Grill ongeloofelijk mooi! Het doet denken aan het prototype Nuvolari en een ander prototype (le Mans?) lekker sportief.

Dit is echt een 'propere' wagen!!!
God save Mclaren

Ramses

Audi's zijn degelijke wagens. Maar als ik mij er ooit één aanschaf, zal dat een A4 worden. Al was het maar omdat een A6 en A8 niet in de garage passen...
Neen, van de Audi's vind ik enkel de A4 mooi en functioneel.
De A6, en zeker de A8 tonen te lang, te log...

Ruud

Op de grille na valt de A6 qua uiterlijk een beetje tegen. Hij haalt het niet bij de A8 en hij lijkt teveel op een hatch-back.

Lender

heb audi altijd al mooie wagens gevonden, en deze hoort daar zeker weer bij
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Eric

ik ben nooit een echte liefhebber geweest van de VW-Audi groep...dit is zeker geen lelijke wagen, maar het kan mij echt niet bekoren.

Schumi nr1

Het is een mooie wagen, idd, maar naar mijn smaak loop het raster ook te veel door.

McChouffe

Ik vind dit een mooie wagen, ook de grille ziet er in mijn ogen goed uit.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.