Fiat keert terug naar zijn roots.

Gestart door Martin, 10 februari 2004 - 22:09:39

« vorige - volgende »

Martin

Fiat grijpt terug naar zijn roots met de Trepiùno, want het model is, ondanks dat het een prototype betreft, de virtuele opvolger van de beroemde Fiat 500. Hij gaat naar verluidt in productie en zou zelfs al eind dit jaar op de markt komen als vervanger van de Seicento. Hij komt onder de Panda in het gamma.



De Fiat Trepiùno is een ultra compact stadsauto. Hij meet slechts 3,30 meter, drie hele centimeters korter dan de huidige Seicento. Binnen deze compacte afmetingen biedt de concept car plaats aan vier personen. Nee, niet vier uit de kluiten gewassen volwassenen. Fiat zelf spreekt van een 3+1-concept. De auto staat op de bodemsectie van de Fiat Panda en krijgt waarschijnlijk diens krachtbronnen onder de kap (1.1, 1.2 benzine en 1.3 Multijet-diesel). Overigens zou de nazaat van de 500 net als de nieuwe Panda een historische typenaam kunnen krijgen. Denk aan Topolino (muisje). Fiat heeft ook de verse naam Abita (Italiaans voor 'het leeft') achter de hand.


JimPunkRawker

doet me een beetje denk aan de mini's van BMW. kijk maar eens naar die uitlaat.... :roll:

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races


razzle_dazzle


Eric




Vooral de snoet is treffend...

niet mijn genre, maar wel "cute"  :lol:  8)

Alan Blues

Mijn moeder had er vroeger zo eentje eind jaren '60, begin '70.

Daarmee bracht ze 5 à 6 kinderen naar school!!!