Mini Convertible.

Gestart door Martin, 10 februari 2004 - 22:01:54

« vorige - volgende »

Martin

Dit zijn de eerste foto's van de open Mini, die al een paar jaar wordt verwacht, maar nu dan toch volgende maand op de Salon van Genève zal worden gepresenteerd. De convertible-uitvoering van BMW's succesvolle kleine model zal net als de dichte uitvoering door BMW in het Engelse Oxford worden gemaakt. De productie zal daar worden opgevoerd tot 200.000 auto's per jaar.



De nieuwe Mini Convertible krijgt een speciale elektrisch bedienbare softtop, waarvan het dakdeel in open toestand ook als tonneau-cover functioneert. Dat bovenste deel kan ook naar achteren worden geschoven, zonder dat de rest van het dak wordt neergeklapt. Op die manier kan de Mini Convertible dus gedeeltelijk open worden gereden. Een ingenieus Z-mechanisme laat het dak compleet naar achteren scharnieren. De achterste dakstijlen 'vallen' dan als het ware in de bagageruimte, waar ze 45 liter van de normaal beschikbare 165 liter ruimte voor zich opeisen. De klep van de bagageruimte opent 'verkeerd om' naar beneden en functioneert dan als een soort laadplatform. Er kan 80 kg lading op worden geplaatst.



De Mini Convertible wordt vooralsnog leverbaar (rond juli) met 90 of 115 pk motor, de Cooper S Convertible volgt later. Prijzen zijn nog niet bekend, maar zullen naar verwachting óp of iets boven het niveau van concurrenten als de Peugeot 206 CC en de Opel Tigra Twin Top komen te liggen, wat een basisprijs van zo'n 25.000 euro zou kunnen betekenen.


JimPunkRawker

ziet er niet slech uit zeg!! echt mooie wagentjes vind ik dat die mini's

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Raikkie

Ik wil ne Miniiiiiiiiiiiiiiiih  :D Dat is echt mijn droomautootje (van de betaalbare en op straat rijbare  :wink: )

Eric

De prijs van de mini is te hoog voor wat je krijgt...zelf heb ik het niet zo voor de nieuwe mini, de oude straalde meer charme...maar hij is wel mooier dan de new Beetle van VW

Lender

www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Mikacouli

Nie mis maar zelf zou ik er niet mee rijden.

McChouffe

Ik vind dit geen mooie wagen. Geef mij maar de gewone versie van de Mini.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.