Lexus GS

Gestart door Eric, 07 januari 2004 - 20:46:43

« vorige - volgende »

Eric

Lexus introduceerde in Detroit de derde generatie van de GS sedan. De nieuwe Lexus is uitgerust met de laatste technische snufjes die de luxe divisie van Toyota in huis heeft.

De compleet vernieuwde GS vervangt de vorige generatie die sinds 1997 op de markt is, al zal dat niet eerder zijn dan in de loop van 2005. De ontwerpers hebben hun best gedaan om de carrosserie een eigen gezicht te geven en ook het interieur zo in te richten dat het niet valt in de termen van dertien in een dozijn. De nieuwe versie is 2,5 cm langer dan zijn voorganger (4,82 m), maar heeft een vijf cm langere wielbasis van 2,85 m. Hij is vloeiender gelijnd en ziet er sportiever uit. Het interieur is uitgerust met duur hout, gepolijst metaal en leren accenten.
De GS is de eerste Lexus met elektronisch geregelde vierwielaandrijving. Het systeem werkt met een aantal sensoren die meten of de auto slipt of glijdt en het zorgt ervoor dat de situatie gecorrigeerd wordt via de remmen en de gasklep. Naast de 300 pk sterke 4.3-liter V8 komt er ook een compleet nieuwe 3,3-liter V6-motor met 245 pk, die de huidige 220 pk sterke V6 vervangt. De motoren werken samen met een eveneens nieuwe close-ratio zestraps automaat met sequentiële bediening. De nieuwe adaptieve variabele wielophanging geeft de bestuurder vier keuzes tussen een alledaagse en een sportstand.
standaard zijn SmartAccess (zonder sleutel de auto openen en starten en met de sleutel op zak), een bandenspanningwaarschuwingssysteem en adaptieve koplampen. Bij het nieuwe VDM-systeem (Vehicle Dynamic Management) word de EPS gecombineerd met een compleet nieuw elektronisch geregeld remsysteem, dat voor het eerst geleverd zal worden in de RX 400h, de hybrideversie van de RX.





Bron: Autoweek.nl

Mikacouli

Zeer zeer mooie wagen.Echt waar. :P

McChouffe

Citaat van: MikacouliZeer zeer mooie wagen.Echt waar. :P

Ik moet je weer gelijk geven  :D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Wutputt

Ik nu 'ns niet ;)

Ik vond dat de vorige meer stijl had. Maar dit interieur is weer beter.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Anonymous

Citaat van: MikacouliZeer zeer mooie wagen.Echt waar. :P

Bah! Die achterkant is toch spuuglelijk. Lijkt de achterkant van een corolla vijfdeurs wel!! En wat hangt die lelijke spoiler daar zo armzalig te bengelen??

Mikacouli

Gelieve een account te maken.Om gast te zien staan is irritant.

En voor de rest:Smaken VERSCHILLEN.

Schumi nr1

Op zich is het  mooie wagen, maar het achterste vind ik te lomp.

Raikkie

Ik vind hem niet zo mooi  :wink:

Luca

Deze wagen straalt iets uit.
Luxe en comfort. Mooi om te zien en fijn om in te rijden.
Kortom, heel erg mooi.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

Ruud

Het zal vast een ontzettend fijne auto zijn, maar naar mijn mening is het niet echt een geweldig mooie auto. En inderdaad, het is net een hatchback.

Anonymous

Citaat van: MikacouliGelieve een account te maken.Om gast te zien staan is irritant.

who put you in charge??

En voor de rest:Smaken VERSCHILLEN.

nou duh!

Met dat verschil dat ik wel kan argumenteren waarom ik nou net iets mooi of niet mooi vind.

Roel

ik vind de scherpe vorm van die achterruit wel iets hebben  :lol:  :lol:
God save Mclaren