Fonkelnieuwe BMW 645 Ci Cabrio.

Gestart door Martin, 08 december 2003 - 16:17:04

« vorige - volgende »

Martin

BMW onthult begin januari in Detroit de cabrioletversie van de nieuwe 6-serie, waarvan hier de eerste officiële foto's kunnen worden getoond. De Cabrio is net als de onlangs geïntroduceerde 6-serie Coupé gebaseeerd op de bodemplaat en de techniek van de 5-serie.

De fraai gelijnde nieuwe cabriolet wordt in eerste instantie leverbaar met 4,4 liter V8-motor, waarvan het vermogen 245 kW/333 pk bedraagt. Voor deze 645Ci is er keuze uit drie zesversnellingsbakken, waaronder de sequentieel schakelende SMG-transmissie. Met 'flippers' aan het stuur kan daarmee geschakeld worden.



De fraai gelijnde nieuwe cabriolet wordt in eerste instantie leverbaar met 4,4 liter V8-motor, waarvan het vermogen 245 kW/333 pk bedraagt. Voor deze 645Ci is er keuze uit drie zesversnellingsbakken, waaronder de sequentieel schakelende SMG-transmissie. Met 'flippers' aan het stuur kan daarmee geschakeld worden.



De softtop van de 6 Cabrio heeft een geluids- en temperatuurisolerende laag tussen buitenlaag en de binnenhemel. De loodrecht (90 graden) geplaatste achterruit is gemaakt van glas en kan ook bij gesloten dak geheel naar beneden worden laten gezakt. Hij verdwijnt dan in een ruimte tussen de achterbank en de bagageruimte. De elektrisch bedienbare kap verdwijnt in ongeveer 25 seconden geheel in een cassette in de bagageruimte. Openen en sluiten van het dak kan tot een snelheid van 30 km/u. De bagageruimte heeft een inhoud die varieert
van 300 tot 350 liter.
 
BMW zegt bewust voor een softtop te hebben gekozen in plaats van een stalen vouwdak, omdat zo'n laatstgenoemde constructie sterk ten koste van de bagageruimte zou gaan. Op motorisch gebied komen na de eerder genoemde V8 ook nog een 272 pk sterke 3,6 liter zescilinder en een drieliter met 231 pk. Een drieliter diesel wordt eveneens verwacht maar niet voor 2005. Ook voor de M6 Cabrio met een vijfliter V10 (meer dan 500 pk) moet nog even geduld worden opgebracht. De prijs van de nieuwe 645 Ci zal naar schatting bij ongeveer 115.000 beginnen.


Lender

www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Mikacouli


McChouffe

Een paar weken geleden is de niet-cabrio versie van de BMW 645Ci officieel gepresenteerd (voor België) in het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel.
Mooie wagen, zit comfortabel (nee, ik mocht geen rondje rijden tussen de schilderijen  :wink: ) ... en goeie champagne en exotisch hapjes  8)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkie

Ziet er nie slecht uit  :wink:

Tss WebMachine  :P  stoeferke  :D

Eric

Niet mis, deze keer stoort het kontje me niet... :lol:

Maar deze wagen is (weeral) veel te duur voor wat het is...spijtig :(

Racegirl

Citaat van: ericNiet mis, deze keer stoort het kontje me niet... :lol:

Inderdaad, het kontje valt deze keer wel goed mee  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.