Hiep, hiep, hoera voor de Porsche 550 Spyder.

Gestart door Martin, 21 november 2003 - 20:48:58

« vorige - volgende »

Martin

Driewerf hoera voor de Porsche 550 Spyder. Het is dit jaar precies vijftig jaar geleden dat de open sportwagen op de markt verscheen. Reden genoeg voor de sportwagenbouwer om de geboortedag van de Spyder te vieren. Porsche doet dat door een exclusieve uitvoering van de Boxster in een gelimiteerde oplage uit te brengen.



Porsche eert de 550 Spyder met een speciale versie van de Boxster omdat in de ogen van de fabrikant de twee nog al wat overeenkomsten hebben. Beide modellen hebben een middenmotor, een laag gewicht en bovengemiddelde rijeigenschappen. Bovendien biedt het duo een hoog niveau van rijplezier. Het resultaat is de Boxster S special edition. Er zullen slechts 1953 stuks worden vervaardigd, die voor een prijs van ruim 80 euromille de showroom mag verlaten.

Voor dat bedrag beschikt de exclusieve uitvoering over meer vermogen dan de fabrieksoriginele S-uitmonstering. Het totaal komt nu op 266 stuks, zes meer. Tegelijkertijd is de top verhoogt tot 266 km/h (normaal 264 km/h) en snelt hij in nog altijd 5,7 tellen van stilstand naar 100 km/h.
 
Verder is speciaal voor het jubileummodel de uitlaat vervangen door een exemplaar van roestvrij staal met een opvallend geluid. Daarnaast is de versnellingsbak onder handen genomen, hangt de koets 10 mm lager, is het onderstel een fractie sportiever, staat de eenmalige Boxster op 18 inch lichtmetalen Carrera-wielen, zijn de luchtroosters zilverkleurige gespoten en is het stabiliteitsprogramma PSM standaard. De type-aanduiding is in chroom uitgevoerd. Als finishing touch schittert de open tweezitter in de carrosseriekleur zilver metallic, waarin ook de 40 Years of the 911-model is gespoten, en heeft hij een softtop in de kleurstelling Cocoa, donkerbruin. Het interieur is eveneens speciaal voor het jubileummodel samengesteld.



Vanaf maart 2004 is de gelimiteerde versie te leveren. Hij zal voor de eerste maal op de autoshow in Detroit te aanschouwen zijn.

Eric

eens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)

Jasper

Citaat van: ericeens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)
Als medewerker van een F1-website, verwacht ik toch een McLaren F1! :P

Eric

Citaat van: Jasper
Citaat van: ericeens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)
Als medewerker van een F1-website, verwacht ik toch een McLaren F1! :P

gij zijt nog maar een beginneling, dus jij krijgt een trabantje :lol:

Martin

Citaat van: ericeens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)

Die voor mij is al besteld.
Maar ik ben al 5 jaar redactielid.
Ik denk dat jij naast de pot gaat piesen.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Eric

Citaat van: Martin
Citaat van: ericeens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)

Die voor mij is al besteld.
Maar ik ben al 5 jaar redactielid.
Ik denk dat jij naast de pot gaat piesen.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Moet ik nog drie en een half jaar volhouden?

:lol:  :wink:

Martin

Citaat van: eric
Citaat van: Martin
Citaat van: ericeens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)

Die voor mij is al besteld.
Maar ik ben al 5 jaar redactielid.
Ik denk dat jij naast de pot gaat piesen.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Moet ik nog drie en een half jaar volhouden?

:lol:  :wink:

Kan jij die van mij overnemen. Zeg voor € 78.000.
Die gun ik je :D  :D  :D

Eric

Citaat van: Martin
Citaat van: eric
Citaat van: Martin
Citaat van: ericeens aan Geert vragen of ik deze krijg als firmawagen... :lol:  8)

Die voor mij is al besteld.
Maar ik ben al 5 jaar redactielid.
Ik denk dat jij naast de pot gaat piesen.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Moet ik nog drie en een half jaar volhouden?

:lol:  :wink:

Kan jij die van mij overnemen. Zeg voor € 78.000.
Die gun ik je :D  :D  :D

Hollanders hé... :lol:  :wink:

MX


F1REM Ghost - Matt Herben - G2c