Formule 1 karakterloos ?

Gestart door Doefie, 03 oktober 2003 - 19:28:56

« vorige - volgende »

Is de Formule 1 echt karakterloos ?

ja, helemaal
13 (61.9%)
nee, helemaal ni. Het is goed nu.
8 (38.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 03 oktober 2003 - 19:28:56

Doefie

http://www.f1pits.be/f1nieuws.php?id=P2447_0_1_0

Vinden jullie de Formule 1 karakterloos, naast de baan dan wel ?

Ik zeg ja, ik sluit me voor ne keer aan bij Ecclestone. Er is maar 1 coureur die zijn gedacht zegt, ge weet wel wie. Formule 1 heeft nood aan mannen als Villeneuve, Irvine en ook wel een Senna.

De Formule 1 wordt, vind ik, te veel een business. Tegenwoordig moogt ge enkel zegge wa het team u voorzegt. Anders wordt ge raar aangekeke, of verwijt men u van "een grote mond" of "onnozele praat"...

Eric

Ik geef Bernie gelijk...voor ene keer. :lol:

Maar dat wil niet zeggen dat ik sommige uitspraken van Irvine en/of Villeneuve goedkeur.

Raikkonen MASTER

Volledig mee eens.
Het sportieve verdwijnt meer en meer van het toneel.
Al vind ik de nieuwe regels toch wel een stimulans voor het sportieve gedeelte van de sport.
Maar het blijft een miljarden-business... :roll:
Als ze die miljarden nu eens zouden investeren in onze muziek-industrie  8)

FF

montoya zegt ook waar het op slaat, de anderen minder, maar dat is meer hun niet zo expliciete karakter :

vb : schumi, alonso, verstappen, barrichello, da matta, button

elk van hen heeft zijn eigen (soms rare) meningen maar hangt het daarom nog niet aan de grote klok
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

dj Peter

Ik vind  het best prima zo. Rijders moeten niet lullen of op een ander kappen maar rijden.. da's mijn gedacht hé  :wink:  Wat heb je er aan als bv een J.Villeneuve alleen maar "een groot bakkes" heeft, maar niet presteerd?. Piloten worden toch (dik) betaald om te rijden en niet om onozele praat de wereld in te sturen dacht ik  :roll:

dj Peter

Citaat van: Raikkonen MASTER
Als ze die miljarden nu eens zouden investeren in onze muziek-industrie  8)
:?:  :?: hoe bedoel je :?:  :?:  Ben je voor of tegen F1 ?  :wink:  :wink:

Raikkonen MASTER

Citaat van: SaffierFM
Citaat van: Raikkonen MASTER
Als ze die miljarden nu eens zouden investeren in onze muziek-industrie  8)
:?:  :?: hoe bedoel je :?:  :?:  Ben je voor of tegen F1 ?  :wink:  :wink:
Zeker weten ervoor!
Maar het is meer een business geworden, de laatste jaren is er meer aandacht besteedt aan het financiele dan het sportieve :(
Kijk maar naar de tabaks-reclame...
Ook alleen voor het geld, en daar lijdt het sportieve wel onder, de schrapping van Spa...
Nu alle geluk iets beter geworden, maar het sportieve zou toch veel hoger moeten staan dan het financiele...

McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER
Citaat van: SaffierFM
Citaat van: Raikkonen MASTER
Als ze die miljarden nu eens zouden investeren in onze muziek-industrie  8)
:?:  :?: hoe bedoel je :?:  :?:  Ben je voor of tegen F1 ?  :wink:  :wink:
Zeker weten ervoor!
Maar het is meer een business geworden, de laatste jaren is er meer aandacht besteedt aan het financiele dan het sportieve :(
Kijk maar naar de tabaks-reclame...
Ook alleen voor het geld, en daar lijdt het sportieve wel onder, de schrapping van Spa...
Nu alle geluk iets beter geworden, maar het sportieve zou toch veel hoger moeten staan dan het financiele...

Volgens mij zouden dan alle autoconstructeurs uit de F1 moeten verdwijnen en mogen we enkel teams als Jordan of Minardi overhouden.
Een autoconstructeur is nog altijd een bedrijf met als doel winstmaximalisatie. En Formule 1 is voor hen een middel op dat te helpen bereiken.
Maar wat blijft er over als men Ferrari, BMW, etc. ... aan de deur zet?
Het lijkt mij dus in de huidige situatie heel moeilijk om het financiële naar de achtergrond te verwijzen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkonen MASTER

De bedoeling van bijna elk bedrijf is winst maken.
Het enige is dat het sportieve eigenlijk zou moeten primeren bij deze sport, maar dat doet het niet altijd.
Daarop had ik commentaar.
Ik snap ook wel dat als de ploegen elkaar sportief gezien willen overklassen, er veel geld aan te pas moet komen.
Maar soms wordt er wel overdreven en komt het sportieve helemaal niet op de eerste plaats, daarover had ik het ;)

1265 (versie 2.0)

Wat is de bedoeling van F1? Een bende zeveraars zoals Villeneuve en Montoya en irvine, ja dan is de F1 niet goed. Is de F1 een sport voor echte coureurs en slimme mensen (Barrichello, Schumacher M/R en er zal nog wel iemand zijn misschien) dan is de F1 prima. Je ziet hoever de zeveraars komen. Villeneuve GEFAALD! Irvine GEFAALD! Montoya GEFAALD! Leuk he :wink:
EEN NIEUWE NAAM!!!!!!!!!!
Mijnheer de hoogedele ridder 1265 von Kwerps

The Iceman

Citaat van: 1265 (versie 2.0)Is de F1 een sport voor echte coureurs en slimme mensen (Barrichello, Schumacher M/R en er zal nog wel iemand zijn misschien)
Dus volgens jou zijn er maar 3 echte coureurs die slim zijn ???  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
En ze heten toevallig Schumacher en/of rijden bij Ferrari !!! Wel toevallig !!!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

unknown

Citaat van: 1265 (versie 2.0)Wat is de bedoeling van F1? Een bende zeveraars zoals Villeneuve en Montoya en irvine, ja dan is de F1 niet goed. Is de F1 een sport voor echte coureurs en slimme mensen (Barrichello, Schumacher M/R en er zal nog wel iemand zijn misschien) dan is de F1 prima. Je ziet hoever de zeveraars komen. Villeneuve GEFAALD! Irvine GEFAALD! Montoya GEFAALD! Leuk he :wink:
Er moeten piloten zijn met talent, maar die niet dezelfde pr-talk doen. Logisch toch. Combineer Schumi zijn talent en titels met de uitspraken van Bad Irv, da zou gewoon zalig zijn.
De link die je maakt tussen gedurfde uitspraken en niet kunnen rijden enerzijds en wel kunnen rijden, maar dan uwe mond houden anderzijds, klopt niet. Dat zijn geen zaken die sowiezo met elkaar verbonden zijn. Waarom zou er geen talentvolle piloot kunnen zijn die ook zn gedacht durft zeggen.

Bruno

Citaat van: SaffierFMIk vind  het best prima zo. Rijders moeten niet lullen of op een ander kappen maar rijden.. da's mijn gedacht hé  :wink:  Wat heb je er aan als bv een J.Villeneuve alleen maar "een groot bakkes" heeft, maar niet presteerd?. Piloten worden toch (dik) betaald om te rijden en niet om onozele praat de wereld in te sturen dacht ik  :roll:

Meer dan mee eens, het is natuurlijk ook zo dat er piloten zijn die hopen door hun uitspraken een andere piloot van de wijs te brengen en hopen dat die dan tijdens de race een fout maakt. Lukt dit dan ben je goed bezig, ben jij de piloot die hierdoor een fout maakt dan ben je minder goed bezig want niet bestand tegen het opjutten door een ander.

Wat ik wel erger vind zijn de piloten die dingen zeggen die echt niet door de beugel kunnen. Er zijn nog altijd dingen die niet kunnen. Tegen een andere piloot zeggen dat hij al iemand's dood op zijn geweten heeft onder andere.

Ik hoor al zeggen "ja maar, die dingen worden al eens gezegd tijdens een driftige discussie".
Ik ben het er mee eens dat je op zo'n moment dingen zegt die je eigenlijk liever niet gezegd had maar op sommige niveau's zou je toch beter tegen druk moeten kunnen, kan je dat niet dan maak je die fouten ook wel ns tijdens een race.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

sledge

Citaat van: unknown
Citaat van: 1265 (versie 2.0)Wat is de bedoeling van F1? Een bende zeveraars zoals Villeneuve en Montoya en irvine, ja dan is de F1 niet goed. Is de F1 een sport voor echte coureurs en slimme mensen (Barrichello, Schumacher M/R en er zal nog wel iemand zijn misschien) dan is de F1 prima. Je ziet hoever de zeveraars komen. Villeneuve GEFAALD! Irvine GEFAALD! Montoya GEFAALD! Leuk he :wink:
Er moeten piloten zijn met talent, maar die niet dezelfde pr-talk doen. Logisch toch. Combineer Schumi zijn talent en titels met de uitspraken van Bad Irv, da zou gewoon zalig zijn.
De link die je maakt tussen gedurfde uitspraken en niet kunnen rijden enerzijds en wel kunnen rijden, maar dan uwe mond houden anderzijds, klopt niet. Dat zijn geen zaken die sowiezo met elkaar verbonden zijn. Waarom zou er geen talentvolle piloot kunnen zijn die ook zn gedacht durft zeggen.

Schumi en Irvine samen in één rijder? Ik zou de reactie van sommigen dan eens willen zien. Als ze nu Schumacher al arrogant noemen, wat moet dat dan zijn me iemand die alles wint, en nog eens de anderen belachelijk maakt ook. Nee, laat het maar zoals het is.
We hebben:
een fantastische coureur
een emotioneel coureur
een shuw coureur
een coureur die eerst gasgeeft en dan pas denkt
een Walfie (gotta have a Walfie  :wink: )
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

unknown

Citaat van: BrunoWat ik wel erger vind zijn de piloten die dingen zeggen die echt niet door de beugel kunnen. Er zijn nog altijd dingen die niet kunnen. Tegen een andere piloot zeggen dat hij al iemand's dood op zijn geweten heeft onder andere.
Irv zou zoiets nie gezegd hebben, Jempie wel, die denkt helemaal nie na als hij iets zegt.