Spectaculaire Audi Le Mans!

Gestart door MisterY, 09 september 2003 - 02:01:16

« vorige - volgende »

MisterY



CitaatOok bij de Audi is de koek nog niet op. In Frankfurt wordt de Le Mans quattro concept car ten tonele gevoerd met de V10 biturbo FSI middenmotor met 610 pk.

Drie keer een 24-uursrace winnen is al een hattrick, die Audi de laatste jaren tijdens in Le Mans heeft volbracht. Op dat succes borduurt Audi lustig voort met de Le Mans quattro concept car. De blauwe racewagen ziet eruit alsof hij zó weer goed zal zijn voor nieuwe successen. De nieuwe versie is 4,37 m lang, 1,90 m breed en 1,25 m hoog. De wielbasis meet 2,65 m en biedt plaats aan een verrassend ruime cockpit en daarachter de in de lengterichting geplaatste V10 biturbomotor met FSI directe injectie. De motor levert 610 pk bij 6800 tpm en heeft een maximum koppel van 750 Nm bij 1750 tpm tot maar liefst 5800 tpm.Aan de achterzijde van de deuren zitten grote luchtinlaten voor de motor, remmen oliekoeler en intercooler. De auto heeft permanente vierwielaandrijving, die de aandrijfkracht varieert, gebaseerd op een verhouding van 40:60. De snelle Audi accelereert in 3,7 s van 0-100 km/h en in 10,8 s van 0-200 km/h.
Opvallend is de grille in trapezevorm, die wordt geflankeerd door grote luchtinlaten. De auto is gebouwd op een aluminium space frame en de body is van aluminium en koolstofvezel. Ondanks het gebruik van deze lichte materialen weegt de auto altijd nog 1530 kg.
bron: www.autoweek.nl

Eric

Ik ben geen Audi liefhebber (buiten de TT dan), maar dit is echt een auto naar mijn hart. :shock:  :shock:

Zou het kunnen dat dit de toekomstige TT gaat worden? :?:

unknown

Toen k de naam las, dacht ik direct aan een proto. :D