Officieel: Porsche Cayenne V6.

Gestart door Martin, 27 augustus 2003 - 18:44:29

« vorige - volgende »

Martin

Porsche bevestigt nu de komst van de Cayenne met V6-motor, zoals vorige week op AutoTelegraaf.nl exclusief onthuld. De nieuwe versie, waarvoor louter de naam Cayenne gebruikt wordt, komt met de VR6-motor van Volkswagen, al laat Porsche dat niet duidelijk merken. Het blok is door de eigen technici verder doorontwikeld.

Met de introductie van de Cayenne -zonder toevoeging dus- breidt Porsche het gamma van de Sports Utility Vehicle uit met een derde motorvariant. Dit keer krijgt de 4x4 geen V8 onder de kap maar door een niet nader genoemde collegafabrikant. Kenners weten dat het hier om de Volkswagen-krachtbron gaat, die ook als basismotor dient in de gezamenlijk ontwikkelde Touareg.



In de Cayenne komt de V6-motor, met een vermoedelijke cilinderinhoud van 3,2 liter, tot een vermogen van 250 pk bij 6.000 r/min. Het koppel bedraagt 310 Nm, wat bij reeds 2.500 r/min wordt gegenereerd en tot 5.500 r/min constant blijft. Al vanaf 2.000 r/min is 300 m voorhanden. Porsche geeft op dat de Cayenne met de V6-motor in 9,1 seconden van stilstand naar 100 km/h kan accelereren. De top bedraagt een nog altijd verdienstelijke 214 km/h.

Met de introductie van de Cayenne brengt Porsche ook een handgeschakelde versnellingsbak voor de 4x4 beschikbaar. Achter de V6 hangt een zesversnellingsbak. Een handbak is nu ook op de V8-versies leverbaar.

De Cayenne verschijnt eind november op de Nederlandse markt. Het prijskaartje is nog niet bekend.

Mikacouli

Citaat van: Martin

De Cayenne verschijnt eind november op de Nederlandse markt. Het prijskaartje is nog niet bekend.

Dan pas??In Belgie is ie al bijna een half jaar uit.

Racegirl

Citaat van: Martin
Het prijskaartje is nog niet bekend.

En dat is maar beter zo! Het zal toch weer een 'onbetaalbaar bedrag' zijn  :roll:
Maar al bij al mooie auto, echt chique, als ik deze zie voorbijrijden wordt alles even stil in mij 8)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric

Citaat van: Racegirl
Citaat van: Martin
Het prijskaartje is nog niet bekend.

En dat is maar beter zo! Het zal toch weer een 'onbetaalbaar bedrag' zijn  :roll:
Maar al bij al mooie auto, echt chique, als ik deze zie voorbijrijden wordt alles even stil in mij 8)

Bij is het juist het tegenovergestelde...hier in Brugge zie ik regelmatig zo eentje rijden, als ik hem zie krijg spontane braakneigingen. :?  :?

het is gewoon een Porsche op hoge poten...aartslelijk.

Ach ja, smaken verschillen hé. :wink:

Martin

Citaat van: eric
Citaat van: Racegirl
Citaat van: Martin
Het prijskaartje is nog niet bekend.

En dat is maar beter zo! Het zal toch weer een 'onbetaalbaar bedrag' zijn  :roll:
Maar al bij al mooie auto, echt chique, als ik deze zie voorbijrijden wordt alles even stil in mij 8)

Bij is het juist het tegenovergestelde...hier in Brugge zie ik regelmatig zo eentje rijden, als ik hem zie krijg spontane braakneigingen. :?  :?

het is gewoon een Porsche op hoge poten...aartslelijk.

Ach ja, smaken verschillen hé. :wink:

Oh, dat wist ik niet dat bij jullie al zolang rondrijdt.
En ja Eric, smaken blijven verschillen.

Wutputt

Ik denk dat hier een klein misverstandje aan de gang is.
Martin bedoelt denk ik met "De Cayenne verschijnt eind november op de Nederlandse markt" dat de V6 versie van de Porsche Cayenne, die gewoon 'Cayenne' heet dan pas op de markt komt.
De Cayenne S en de Cayenne Turbo bestaan ook al langer op de Nederlandse markt. Dat heb ik toch juist he, Martin (ik heb toch redelijk wat Cayenne S-en en Cayenne Turbo's met Nederlandse nummerplaat gezien, dat gaan toch niet allemaal imports zijn? en het zou me vreemd lijken dat het Cayenne-gamma een half jaar later in Nedereland wordt verdeeld als in België)?


ps: de Cayenne is niet mijn smaak. En ik vind dat die er nooit mocht gekomen zijn: een SUV van een sportwagenbouwer, waar gaat de wereld naartoe?
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Lender

jak, wat een lelijke voiture. ik denk dat de krik niet meer te stoppen was. Zo hoog vent dat die staat. :x  :x
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Eric

Citaat van: Wutputt

ps: de Cayenne is niet mijn smaak. En ik vind dat die er nooit mocht gekomen zijn: een SUV van een sportwagenbouwer, waar gaat de wereld naartoe?

Ik denk dat Porsche ook een (duur) graantje wil meepikken van de groeiende SUV markt. :wink:

Wutputt

In Duitsland gaat deze minder potige versie 47.592 Euro (zonder belastingen of taxen) kosten.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Wutputt

Citaat van: eric
Citaat van: Wutputt

ps: de Cayenne is niet mijn smaak. En ik vind dat die er nooit mocht gekomen zijn: een SUV van een sportwagenbouwer, waar gaat de wereld naartoe?

Ik denk dat Porsche ook een (duur) graantje wil meepikken van de groeiende SUV markt. :wink:
Of misschien is dat er zo ingebrainwashed door VW, dan kon hun Touareg-platvorm 2x gebruikt worden ;)

Ook al maakt Porsche hier misschien profijt uit, toch vind ik dat ze het niet mochten doen (ik ben nogal conservatief op dat gebied). Ze maken sportwagens met een rijke geschiedenis om trots op te zijn. Hun imago is daar ook rond gebouwd. Zo'n SUV past daar niet echt in. In mijn ogen is het zelfs heiligschennis (lichtjes overdreven ;))
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Mikacouli

Citaat van: Lenderjak, wat een lelijke voiture. ik denk dat de krik niet meer te stoppen was. Zo hoog vent dat die staat. :x  :x

Ik vind 'm prachtig.Smaken verschillen.

Martin

Citaat van: WutputtIk denk dat hier een klein misverstandje aan de gang is.
Martin bedoelt denk ik met "De Cayenne verschijnt eind november op de Nederlandse markt" dat de V6 versie van de Porsche Cayenne, die gewoon 'Cayenne' heet dan pas op de markt komt.
De Cayenne S en de Cayenne Turbo bestaan ook al langer op de Nederlandse markt. Dat heb ik toch juist he, Martin (ik heb toch redelijk wat Cayenne S-en en Cayenne Turbo's met Nederlandse nummerplaat gezien, dat gaan toch niet allemaal imports zijn? en het zou me vreemd lijken dat het Cayenne-gamma een half jaar later in Nedereland wordt verdeeld als in België)?


ps: de Cayenne is niet mijn smaak. En ik vind dat die er nooit mocht gekomen zijn: een SUV van een sportwagenbouwer, waar gaat de wereld naartoe?

Klopt, de V8 is hier ook lang op de markt.
Daar heb ik begin dit jaar al een proefrit in mogen maken.
Het gaat dus om een instapmoddel met een nieuwe V6.
In de USA willen ze de V8 oppompen voor nog meer power.

De Cayenne is wel mijn smaak. Een wegligging en kracht, dat wil je niet weten. En luxe, onbeschrijflijk.

De Audi TT Quatro Turbo was echter nog leuker om in te rijden.
Maar je kan die twee wagens niet met elkaar vergelijken.
Super hoog en super laag.
Met mijn 1.87 m. paste ik net in de Audi.
Met die lengte zit je riant in de Cayenne.