Main Menu

Proberen

Gestart door Luc, 30 juni 2003 - 12:47:42

« vorige - volgende »

Kunnen marshallers rijders helpen?

Ja, zonder beperkende voorwaarden.
10 (23.3%)
Neen, nooit.
16 (37.2%)
Ja, onder beperkende voorwaarden die ik natuurlijk vermeld.
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 30 juni 2003 - 12:47:42

mol

Het is blijkbaar heel moeilijk voor een aantal mensen om deze vraag los te zien van de gebeurtenis van het voorbije weekend en los te zien van Luc.
Ik meen te zien dat Luc duidelijk is en hulp van wie dan ook afkeurt, ook als het een McLaren of een Minardi betreft.


Maar goed...de scenarios bestaan waarbij iemand in de grindbak zit met draaiende motor en zonder achtervleugel en de ander in de grindbak onbeschadigd met draaiende motor...
Als als als...maar de discussies barsten los want de Zwitserse marshaller, die al jaren op vakantie gaat naar Silverstone en daar als marshaller wordt ingedeeld bij gebrek aan race in Zwitserland, duwt die beschadigde Sauber terug en laat die Ferrari even staan....
Wat nu?

Neen, ik stem ook voor nooit helpen want dat is het enige wat duidelijk is, of wel helpen maar binnenrijden en race voorbij.
Dan is er nooit discussie.

Wat die grindbakken betreft.
Natuurlijk vervang die door het afremmende asfalt. Een goede zaak, maar maak de curbs dan dusdanig dat er geen tijdswinst te halen valt door over die asfaltstroken te vlammen.
Bocht 1 in Oostenrijk was nog nauwelijks een schim van zichzelf nadat die grindbak aan de buitenkant vervangen werd door asfalt.
Het circuit was plots onbeperkt breed.
En dat mag ook niet, dus curbs vertragender maken maar asfalt zodat je toch kan doorrijden zonder hulp.
Alle problemen opgelost dan.

phil69

Citaat van: mol
En dat mag ook niet, dus curbs vertragender maken maar asfalt zodat je toch kan doorrijden zonder hulp.
Alle problemen opgelost dan.

zet er wat tuinkabouters :mrgreen:

phil69

heb dus uiteindelijk op 'nee, nooit' gestemd
die marschal kan dus inderdaad een zwitser,een volslanken zijn
nu zondag was het een atleet met sportkledij die van zijn kraan jumpte

maar t'knaagt wel ergens een beetje omdat je dan gewoon wat wagens minder op de baan krijgt die eigenlijk wel kunnen doorrijden

maar dus,the same 4 everbody!

Kimi

Ja, onder beperkende voorwaarden.
Enkel als hij op een gevaarlijke plaats staat.

Dat vetragend asfalt is mischien wel een oplossing, maar enkel als je dan ook de bocht kunt nemen zoals vroeger en niet zoals in Oostenrijk.
Misschien is een stukje grinbak en dan dat asfalt erachter een oplossing.

Jasper

Gewoon een drive trough penalty geven als je een moment in de bocht met de hele wagen over de curbs bent geweest, ten zij je de controle over de wagen verloor natuurlijk! ;)

eppie

Ik vind die tuinkabouters toch een beter idee,of zo'n plastieke piloontjes zoals in de chicane op de nurburgring.

MS Fan

Citaat van: eppieIk vind die tuinkabouters toch een beter idee,of zo'n plastieke piloontjes zoals in de chicane op de nurburgring.

Als je dan niet oppast rijd je je vleugel kapot, en dan heb je automatisch een stop & go ;) Goed idee ja  :lol:
A sick mind is a true delight ...

FerrariMan

Citaat van: eppieIk vind die tuinkabouters toch een beter idee,of zo'n plastieke piloontjes zoals in de chicane op de nurburgring.

Daar stem ik ook mee in, in elke bocht 3 tuinkabouters !  :lol:

Tim C

Citaat van: Kimi
Misschien is een stukje grinbak en dan dat asfalt erachter een oplossing.
want dan is de wagen helemaal naar de knoppen?

bedoel je niet, een strook vertragend asfalt, en dan een grindbak?

Anders ga je met je wagen in een put van 5? cm, een tel later kom je weer een randje tegen van 5 centimeter, en tegen die snelheden doet dat volgens mij niet echt goed...

eppie

CitaatAls je dan niet oppast rijd je je vleugel kapot, en dan heb je automatisch een stop & go  Goed idee ja

Dus dan zullen ze zeker oppassen en als je dan er afgaat moet je niet meer geholpen worden door de marshals want je wagen is toch kapot dus is daar ook geen discussie meer over.

eppie

CitaatDaar stem ik ook mee in, in elke bocht 3 tuinkabouters
en wie de meeste tuinkabouters verzamelt krijgt 1 punt.Dan weten de mindardi's ook wat doen.

Kimi

Citaat van: Tim C
Citaat van: Kimi
Misschien is een stukje grinbak en dan dat asfalt erachter een oplossing.
want dan is de wagen helemaal naar de knoppen?

bedoel je niet, een strook vertragend asfalt, en dan een grindbak?

Anders ga je met je wagen in een put van 5? cm, een tel later kom je weer een randje tegen van 5 centimeter, en tegen die snelheden doet dat volgens mij niet echt goed...

Ja, dat zou beter zijn.
Een beetje verkeerd gedacht van mij.  :roll: :wink:

Doefie

Citaat van: JasperGewoon een drive trough penalty geven als je een moment in de bocht met de hele wagen over de curbs bent geweest, ten zij je de controle over de wagen verloor natuurlijk! ;)

Dat noemt men dus een bocht afsnijden, als het langs de binnekant gebeurt  :wink:

Citaaten wie de meeste tuinkabouters verzamelt krijgt 1 punt.Dan weten de mindardi's ook wat doen.

:D En dan om ter eerste in den eersten bocht alle 20 tegelijk derafschuive ?
Jeeeee, ik gan in de tribune van den eersten bocht zitte met 50 fotorollekes  :P  :P

mol

Ik denk dat we hier met een behoorlijke variatie aan themas zitten.

Ik wil namelijk dat alle auto's die de baan uitgaan door kunnen rijden.
Zonder schade.
Dus niks paaltjes, grind wat verder...

Gewoon asfalt. En tussen het asfalt en het circuit een curb die behoorlijk vertragend werkt.
Zoals ze in Montreal blijkbaar perfect weten te bouwen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de curbs van Montreal, zoals in de laatste chicane bij de muur, te copieren.
Die werken zo destabiliserend dat niemand er baat bij heeft om er over te rijden, en toch beschadigen ze de auto niet.

Op die manier heb je een behoorlijk nadeel als je het circuit denkt te moeten verbreden, kan je na een spin ongeholpen door rijden.

Grind is passe!

Ik geef hier een voorbeeldje.
In Montreal in de Casino haarspeld lag aan de buitenkant asfalt met hoge weerstand zonder afstraffende curb.
Tijdens de natte vrijdag kwalificatie reed Schumacher (heel slim) gewoon rechtdoor aan de chicane, maakte zijn bocht op het hoge weerstand asfalt en reed weer rechtdoor de volgende rechte lijn op.
Hij vond op die plek behoorlijk wat meer grip dan op het gerubberde natte circuit.
Goed gezien.
Maar niet echt de bedoeling van de asfaltuitloopstroken.

Daarom pleit ik voor asfaltuitloopstroken met destabiliserende curbs.
Zijn we in 1 keer van deze topic verlost want dan kan iedereen doorrijden na een spin.
Zo houden we het maximaal aantal autos op de baan.
Goed toch?
Als dat niet kostenbesparend werkt ;)

phil69

k'kan er mee leven ,mol :wink: