Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ??????

Gestart door The Iceman, 29 juni 2003 - 16:31:58

« vorige - volgende »

Moet Schumacher gediskwalificeerd worden ?

Ja, eens de wagen vast zit in de grindbak, ben je uit de race.
21 (39.6%)
Nee, hij stond op een gevaarlijke plaats, dus moest hij worden weggeduwd
32 (60.4%)

Totaal aantal stemmen: 46

Poll gesloten: 29 juni 2003 - 16:31:58

FerrariMan

Jongens toch, ik ben net terug van de GP, en ik moet zeggen, die sfeer daar op de tribune, niet normaal. Iedereen kan met iedereen overweg !

Ik ga hier dus niet meer 'zeiken' over wie al dan niet fout was, vind dat nu een beetje zielig na zo'n goed weekend.

Kort samengevat:

Ferrari: Minder maar toch voorsprong kunnen nemen + race-incident
McLaren: dikke flop
BMW: Komt heel sterk opzetten !

unknown

Citaat van: Tim CSorry jongens

Artikels 28 en 150 zijn niet geldig

28: Schumacher reed alleen in z'n auto en kreeg dus geen hulp tijdens het rijden

150: Die gaat er vanuit dat de motor al was afgeslagen en dat die door eht duwen terug op gang kwam, de motor liep nog...

Ik richt uw aandacht op artikel 90:

Citaat90) Drivers are strictly forbidden to drive their car in the opposite direction to the race unless this is absolutely necessary in order to move the car from a dangerous position. A car may only be pushed to remove it from a dangerous position as directed by the marshals.

Einde discussie...
Kweetet, maar kga effe muggeziften. Artikel 150 gaat NIET uit van een stilgevallen motor. Enkel de onderste paragraaf zegt daar iets over, en dan is er pas DQ, maar t algemene uitgangspunt van art150 is niet een stilgevallen motor.
En artikel 90, hij stond niet in de tegenovergestelde richting, hij stond gewoon haaks op de baan.
In ieder geval is er geen reden voor een diskwalificatie.

Tim C

Hij stond wel op een gevaarlijke positie.

jongens, leer eens engels!

Er zijn in artikel 90 2 delen:

deel 1:
Drivers are strictly forbidden to drive their car in the opposite direction to the race unless this is absolutely necessary in order to move the car from a dangerous position.

en deel 2:
A car may only be pushed to remove it from a dangerous position as directed by the marshals.

Verkeerde interpretaties leiden tot nutteloze discussies...

™the_master

Citaat van: Tim CHij stond wel op een gevaarlijke positie.

jongens, leer eens engels!

Er zijn in artikel 90 2 delen:

deel 1:
Drivers are strictly forbidden to drive their car in the opposite direction to the race unless this is absolutely necessary in order to move the car from a dangerous position.

en deel 2:
A car may only be pushed to remove it from a dangerous position as directed by the marshals.

Verkeerde interpretaties leiden tot nutteloze discussies...

idd, ze hebben hem van een gevaarlijke plaats weggeduwd...

De FIA moet die regels nog duidelijker maken eigenlijk, want ge hebt verschillende regels over hetzelfde feit... en allemaal willen ze wat anders zeggen

Kenneth1265

Ik zal zeggen wie er gelijk heeft, Iedereen, maar Stop nu met zeveren over Schumacher dit en Schumacher dat voor dat er ruzie van komt. Het is maar een goude raad van mijzelf. Ik probeer altijd de vrede te behouden (alé ik doe mijn best).

unknown

Citaat van: Tim CHij stond wel op een gevaarlijke positie.

jongens, leer eens engels!

Er zijn in artikel 90 2 delen:

deel 1:
Drivers are strictly forbidden to drive their car in the opposite direction to the race unless this is absolutely necessary in order to move the car from a dangerous position.

en deel 2:
A car may only be pushed to remove it from a dangerous position as directed by the marshals.

Verkeerde interpretaties leiden tot nutteloze discussies...
Da klopt, maar dat deel twee staat ook in t andere artikel ze.

Doefie

Tim, ik weet ni over welke artikel 90 ge 't hebt. Die van het Sporting Regulations ?
Die zegt namelijk iets heel anders...  :wink:

CitaatIk probeer altijd de vrede te behouden (alé ik doe mijn best).

Ja hallo, gij vind u eige ook heilig, zeker ?

FF

hoe jammer het ook is voor de mclaren fans : maar schumi stond gevaarlijk en moest zo snel mogelijk worden weggeduwd, zijn motor niet afgeslagen : dus van disqualificatie kan geen sprake zijn (wees maar gerust dat mclaren wel een klacht zou neerleggen moest deze situatie tegen de reglementen zijn)
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

Peter Sleeckx

Persoonlijk vind ik dat ze hem uit de race moesten halen
ook al stond hij op een gevaarlijke plaats.Ter herrinnering daarvan denk eens terug aan barrichello in gp belgie hij komt de pits binnen en hij was nog niet stilgevallen ,daar duwdede marchals ook en hij ontplofte bijna zijn wagen is ook stilgevallen en da was ook op een gevaarlijke plaats maar hij zou toch uit gezet worden als zijn wagen nog zou gewerkt hebben want er mag niet door marchal geholpen worden.

Alan Blues

Citaat van: Peter SleeckxPersoonlijk vind ik dat ze hem uit de race moesten halen
ook al stond hij op een gevaarlijke plaats.Ter herrinnering daarvan denk eens terug aan barrichello in gp belgie hij komt de pits binnen en hij was nog niet stilgevallen ,daar duwdede marchals ook en hij ontplofte bijna zijn wagen is ook stilgevallen en da was ook op een gevaarlijke plaats maar hij zou toch uit gezet worden als zijn wagen nog zou gewerkt hebben want er mag niet door marchal geholpen worden.

Welkom op het forum, Peter!

In de pit mogen ze de wagens enkel met de starter aan de praat brengen, denk ik.

PS: Zou je leestekes kunnen gebruiken. Dat leest gemakkelijker. Thanks. ;)

BugsBunny

Citaat van: Peter SleeckxPersoonlijk vind ik dat ze hem uit de race moesten halen
ook al stond hij op een gevaarlijke plaats.Ter herrinnering daarvan denk eens terug aan barrichello in gp belgie hij komt de pits binnen en hij was nog niet stilgevallen ,daar duwdede marchals ook en hij ontplofte bijna zijn wagen is ook stilgevallen en da was ook op een gevaarlijke plaats maar hij zou toch uit gezet worden als zijn wagen nog zou gewerkt hebben want er mag niet door marchal geholpen worden.

Herlees deze topic mijn beste, dan zal je zien dat volgens het reglement gehandeld is. Ik snap niet dat er nog altijd discussie is???
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Scuderia Ferrari

Het was een race ongeluk. En er staat in de regels dat MS weggeduwd mochht worden.
Where's the fuss about?

™the_master

Nog eens voor de duidelijkheid (tis wel niet de juiste topic)

Montoya: "Michael was wat trager, maar hij blokkeerde de binnenkant, zodat ik buitenom een kans moest wagen. Ik liet hem nog genoeg ruimte over. Ik kan hem toch ook niet de hele baan geven? We raakten elkaar en hij belandde in de grindbak. Het was een race-incident. Ik vond het wel leuk hem in te kunnen halen op zijn thuis-GP." (http://www.f1pits.be)



Wat ziet ge op die foto? Ik zie een Montoya die niet helemaal voorbij Schumacher is, en ongeveer de de deur dicht doet. Ge ziet Montoya zelfs nog meer naar rechts sturen. Waar moet er dan plaats zijn voor michael Schumacher? Naast de baan zekers? En waarom zegt Michael Schumacher dat het niet erg is? Omdat dat feit met die toeschouwer ni helemaal goed is voor hem. Dus weet hij uit zijn eigen dat hij niet veel mag zeggen daarvover. Het gaat er dus gewoon om dat Montoya de deur dicht deed, en NIET voorbij schumacher was. Zeker niet bij het begin van de bocht.

filmpje vind ge hier : http://www.watkinsons.tele2.co.uk/az/f12003/Nurb03_MSchumacher_Spins_Onboard_Montoya.mpg

eppie

als de bocht naar rechts is dan sturen de meeste piloten naar rechts

MisterY

'k Heb het filmpje nog eens enkele maal bekeken en voor mij is het duidelijk: Montoya treft geen schuld, hij heeft genoeg plaats gelaten, het was aan MS om eerder te remmen, wat hij niet gedaan heeft. Conclusie: race-incident. :wink: